Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

macivolvo Creative Commons License 2014.02.23 0 0 396

Igen, én a múlt héten. Nekem nem lehetett kiakasztani, úgy begyógyult a pedálnál a műanyagba, hogy le kellett szedni az egész pedáltartó konzolt de így sem egy nem nagy művészet. Sokkal nehezebb visszadugni a tűzfalba az új bowden végét. mert a fékszervó tartályától semmit se látni. Arra nagyon figyelj, hogy a műanyag védőkupakot véletlen se vedd le az új bowdenről, mert szétugrik a rugó és sokkal nehezebb dolgod lesz :D

Előzmény: ham_peet (394)
soryton Creative Commons License 2014.02.23 0 0 395

...nekem még az I-es  van de nincs különbség a II-eshez képest ...

nem túl nehéz kicserélni egyedül a pedálnál a ki és be akasztás nehézkes a szűk hely miatt , a motor térben érdemes az akksit és tartóját kivenni mert így férsz hozzá a legegyszerűbben ...

Előzmény: ham_peet (394)
ham_peet Creative Commons License 2014.02.22 0 0 394

sziasztok!

 

cserélt mát valaki saját kezűleg kuplung bowdent? (2008-as, még régi kasznis, 1,6hdi 90 LE)

mire kell felkészülni?

 

előre is köszi!

üdv

pet

macivolvo Creative Commons License 2014.02.22 0 0 393

Nos megoldottam, ezek az idióta franciák összeragasztották a burkolatot a házzal... Biztos úgy gondolták, hogy sosem ég ki vagy egyben cserélendő.

Előzmény: macivolvo (391)
Stieve01 Creative Commons License 2014.02.22 0 0 392

Sziasztok!

 

Műszeregységgel kapcsolatban lenne kérdésem:

Rossz lehet olyan szinten az óracsoport, hogy nem megy a kilométeróra, fordulatszámmérő, vízhőmérséklet,, visszajelzők közül: index, töltés, izzítás? Olaj, STOP felirat, üza szintjelző, világítás megy...

Most tudnék gyorsan venni egy bontott egységet, de nem tudom nem komolyabb-e a probléma?

Ha valakinek volt hasonló és leírná mi segített a problémán azt megköszönném!

 

Üdv.!

Attila

macivolvo Creative Commons License 2014.02.21 0 0 391

Sziasztok

 

Azt írja az autóhoz kapott kézikönyvem, hogy: 

 

Oldalsó irányjelzôk
Tolja kissé elôre a lámpatestet, majd maga
felé húzva pattintsa ki a helyérôl.
Fordítsa el az izzótartót negyed fordulattal.

 

De a kiszedett lámpatest mintha egybe lenne öntve, ott nem lehet forgatni semmit sehová... Mégis hogyan tudom kicserélni a 2008-as Berlingo Firstben az oldalsó irányjelzőben az izzót?

Baloo76 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 390

Megoldva!

 

A rádió alatt a CD-tár helyén lévő tárolódobozt ki kell szedni. (belenyúlva kicsit meghúzva már jön is) Gondolom, akinek CD-tár van ott annak azt kell kivenni...

Ezután a középkonzol legalján közvetlenül az ablakemelő kapcsolók fölött a keskeny kis kis panelt le kell feszíteni. (viszonylag könnyen kijön) Ez mögött van 2 torx csavar, azokat ki kell venni.

Ezután az egész panelt be kell buktatni a motortér felé, majd felül és alul 2-2, illetve oldalt 1-1 kis fület egy vékony késsel kipattintva már le is jön az előlap, a forgókapcsolókkal együtt. A kapcsolókat kiszedés előtt érdemes 12 óra állásba kapcsolni.

Ezután egy átlátszó fényvezetőt látunk, amit leszedve ott figyel a 2 db. rizsszem izzó. Kicserélés után minden mehet vissza, és kész :) kb. 20 perc, 1 torx csavarhúzó és egy kés kell hozzá.

 

Üdv.: B

Előzmény: Baloo76 (389)
Baloo76 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 389

Sziasztok,

 

Partner Tepee-ben (5 éves) a középkonzolon a rádió alatt a fűtésszabályozó és a ventillátor tekerőgomboknál kiégett a világítás. Nem tudom hogy lehet kicserélni az izzókat, hogy bontsam meg stb...

Kérem, aki tud segítsen!

Előtte 2003-mas berlingom volt, abban kicseréltem http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=107183989&t=9015726 ez alapján, de ez az autó kicsit más.

 

Köszi, ha valaki tud segíteni :)

aronpapi Creative Commons License 2014.02.10 0 0 388

 

Köszi.

Akkor várok.

Illetve a cserével nem, azt megcsináltatom hozzáértővel.

 

Előzmény: soryton (387)
soryton Creative Commons License 2014.02.10 0 0 387

...nem szűnt meg csak sajnos hacker támadás érte ....de hamarosan újra üzemelni fog ...

Előzmény: aronpapi (386)
aronpapi Creative Commons License 2014.02.09 0 0 386

"...elsőre elég komplikált az izzó csere de nem lehetetlen ...sok mindent le kell bontani hozzá ..itt van a német berlingós oldalom fotókal illusztrálva...

http://www.berlingo.org/showthread.php?p=20890#post20890 "

 

Az oldal megszűnt létezni.

Van valakinek helyette ötlete?

 

 

Előzmény: soryton (334)
Csab73 Creative Commons License 2014.02.04 0 0 385

Elfelejtettem megírni, hogy 1.4 i -ről van szó.  :-)

Előzmény: Csab73 (384)
Csab73 Creative Commons License 2014.02.04 0 0 384

Tiszteletem a fórumon lévőknek!

 

Gazdája vagyok egy 1999-es kiadású Berlingónak és mostanában üzem meleg állapotban néha-néha ( kb két hetenete egyszer-kétszer) nem akar beindulni. Az önindító forog rendesen, ü.a. szivattyút is hallani ahogy gyújtást adok. Amikor be van tolva hamar elindul de sajna sokáig darabosan jár a motor 2000-es fordulaton és olaj szag jön a kipufogóból pár másodpercig. Hibakódot nem produkál.

Valaki  találkozott már ilyen problémával és esetleg tuja, hogyan lehet javítani?

 

Üdv. Csab73

Huntemann Creative Commons License 2014.01.14 0 0 383

Elnézést, hogy ilyen későn reagáltam!

Igen megáll a kocsi, leveszem a gyújtást, betölt, és már indul is újra.

Ráadásul még ma reggel nehezen is röffent be, legalább 2-3szor indítottam el mire beindult.

A tankot tavaly nyáron kipucolták teljesen tisztára, remélem mégegyszer nem lesz ez a probléma.

Monjduk akkor is véletlen egybeesés volt, klímázni vittem a kocsit, és pont akkor állt meg a kocsi mint a szög! Se kép se hang. Persze átvertek a klímával, mert utána ugyanúgy nem csinált semmit! Lyukas volt a klíma radiátor mint később kiderült.

 

 

Józsi73 Creative Commons License 2014.01.13 0 0 382

Leállás után közvetlenül újra be tudod indítani? 

 

Én úgy jártam vele (2.0hdi), hogy minden előjel nélkül leállt, de azonnal be is tudtam indítani. Először egy hónap alatt egyszer, aztán sűrűbben jött elő a hiba, a végén már kilométerenként leállt, szűrőcserék után is. A Citroen szervízben a diagnosztika sem írt konkrét hibát, szerencsémre(?) pont ott állt le úgy, hogy utána már nem lehetett elindítani. Teljes üza. rendszer tisztítás ( tankban fémreszelék) és magasnyomású szivattyú csere volt. Azóta (2007 március) a motor gond nélkül megy.

Előzmény: Huntemann (379)
Huntemann Creative Commons License 2014.01.13 0 0 381

Köszönöm a hozzászólást, de sajnos már ezen is túl vagyunk.
Legalább 3x volt kiolvasva, eredménytelenül. Ki lett törölve, alkatrész cserélve,de újra előjött a hiba.

Elektronikai hibára gondolok, talán kontakt hiba,vagy hasonlóra tippelek, de ahogy nézem a többi hozzászólónak az írásait, a gondok hasonlóak!

FeZ_ Creative Commons License 2014.01.13 0 0 380

Első lépésben le kell diagolni a gépet, nincs értelme ötletszerűen alkatrészeket cserélgetni benne.

 

FeZ

 

Előzmény: Huntemann (379)
Huntemann Creative Commons License 2014.01.13 0 0 379

Üdvözlök minden kedves Berlingo tulajdonost!

Nekem egy 2001es 2.0 Hdi berlingom van.
Az autó a kezdetektől nálam van. Mostanára elértem vele 210.000km.

Utóbbi időben nagyon sokat költöttem rá!

Hibák így kezdődtek:

170.000.km-nél!

- Tankba lévő szivattyú csere dugulás után: 60.000.-ft MINDIG tiszta olajat kapott!

- Üzemanyag érzékelők cseréje az összes: 40.000.-ft

- Porlasztócsúcs felújítás: 80.000.-ft

- Általános cserék 10.000.km-ként.

Mostani hiba: néha-néha leáll a motor sekép sehang, kigyullad az összes lámpa!
Biztos az üzemanyagellátás lesz a hiba, de mi pontosan?

Temészetesen a szerelőm megint minden szűrőt átnézett minden tiszta volt!

Esettleg valakinek TIPPJE?

Netán egy megbízható, nem pénzéhes szerelőt ajánlani aki a HDI motort nagyon tudja

Gödöllő-Budapest vonzáskörzete!K
Köszönöm!

 

Pityke02 Creative Commons License 2014.01.12 0 0 378

Helló. Hát még a gyári van benne... lassan 6 éves....így lehet a gond okozója

Előzmény: szúrólámpa (377)
szúrólámpa Creative Commons License 2014.01.03 0 0 377

aksi csere esedékes?

Előzmény: Pityke02 (373)
szúrólámpa Creative Commons License 2014.01.03 0 0 376

szúrólámpa Creative Commons License 2014.01.03 0 0 375

Szevasztok.

leírom ide hátha tanul belőle valaki.

 

berlingo 1.6 HDI

a hátsó csomagtér világításom néha szarakodott amikor átkapcsoltam ajtónyitásró gyujtás állásba.ilyenkor zárlatot csinállt és ki ment a bizti.de mindíg csak a jobb hátsó.egyszer amikor a babakocsit ragtam be(persze kinyitva) a fogantyúja hozzá ért és átkapcsolt és persze megint zárlat.na bizti kicserélve megyek hátra hogy a lámpát is megnézzem,kapcsolom erre elkezd füstölni.húúú... gyorsan kikaptam a helyéről csatlakozó leszed na ezt megúsztam.még jó

hogy nem az asszony ment vele mert akkor füstöl az autó is.összeégtek belül a lemezek.na gondolom majd veszek valami bontottat.

 

na ezután kezdődtek az izgalmak.

 

bizti csere ellenére nincs belső világítás se ajtónyitáskor se amikor kulcsal nyitod a központi zárat és indításkor kattog a központi zár meg eltünik a müszer világítás.

villamos ember kideríti nincs vezeték elégve,központi zár.. minden ok "csak" a BSI-ben ment el valami.szemeim előtt megjelent egy szép nagy összeg mennyibe kerülhet az a BSI.

továbbküldött máshoz hogy nézessem meg vele hátha.

megnézte,megoldotta!

"csak"alkatrészt kellett (ha jól emlékszem végfok)cserélni benne

+ újra programozni a BSI-t

45.000Ft

 

 

pár nap múlva megint elkezd a központi zár vissza beszélni és a kijelző is elsötétül indításnál, franko kidobott pénz vot?

 

1 hét múlva amikor reggel kezdődtek a nagyon hidegek nem indult az autó,tipikus aksi lemerülés jelenség:nyektet és közben villog a tompított meg az irányjelző.irány autósbolt haver.megméri az aksit:az indítóáram 240A(a640A helyett)aksi csere:22.000Ft
azóta mindek OK.rájöttem miért volt  olyan érzésem mintha nehezebben indulna az autó  :)
TANULSÁG:1.ha szarakodik a belső világítás azonnal nézd meg belül az érintkezőket2.nem kell rögtön BSI-t venni hátha valaki megjavítja3.ha az az érzésed gyenge az aksi méresd meg indítóáramra
szevasztok

szúrólámpa Creative Commons License 2014.01.03 0 0 374

Pityke02 Creative Commons License 2013.12.28 0 0 373

Helló.

 

Amióta hidegebb idő van, a következő jelenség jött elő a 2006-os 1.6 Hdi berlingómon. Beülök, fordítom a kulcsot, kicsit várok majd indítok. A műszerfal felől csippanó hang...felvillanó tompított...

 

Ez mi lehet?Nincs riasztó, és semmi újonnan beszerelt holmi... Ja és kb minden 5.-ik indításnál csinálja...

 

Előre is köszönöm

FeZ_ Creative Commons License 2013.12.23 0 0 372

Így van, ha minden jól működik, nem fontos foglalkozni vele. :-)

 

Az izzítógyertyához fűznék még valamit hozzá, mert lehet, hogy nem tudtad: az izzítógyertyákat érdemes kiszerelve és akksiról "meghajtva" letetsztelni, mert egy gyengélkedő gyertyánál előfordulhat, hogy az ellenállás értéke ugyan még rendben levőnek tűnik, de már nem a hegye izzik fel, hanem feljebb, a töve felé.

A HDi-nél ez a dolog mondjuk nem igen okoz problémát, mert ezek a mocik gyakorlatilag izzítás nélkül is beindulnak, de a régebbi előkamrás mociknál már indítási gondokat okozna.

Csak egy kis adaléknak írtam ide. :-))

 

FeZ

 

 

 

Előzmény: kiki71 (371)
kiki71 Creative Commons License 2013.12.22 0 0 371

Egy gyertya biztosan rossz volt (szakadást mértem rajta) , cseréltem. Hiba továbbra is fenn áll, de akkor nem foglalkozom vele. De köszönöm a segítséget.

Előzmény: FeZ_ (370)
FeZ_ Creative Commons License 2013.12.20 0 0 370

Hát csak annyira, hogy érdemes a gyertyákat leellenőrizni, mert ha besz..ik az egyik, akkor is kiírja, azok meg ilyen hidegben nem baj, ha jók, de ha rendben vannak, akkor valóban így lehet cselekedni. :-)

 

FeZ

 

Előzmény: Jena307 (369)
Jena307 Creative Commons License 2013.12.20 0 0 369

Azthiszem ez az elő utóizzítási hiba nem kell vele foglalkozni, szinte mindben benne van

Előzmény: kiki71 (366)
Józsi73 Creative Commons License 2013.12.19 0 0 368

Üdv. emberek!

 

Tegnap fékpofákat cseréltünk a Berlingoban. Utána vettem észre, hogy rossz úton kicsit kopog valami hátul, ami a fékpedál minimális nyomására megszűnik. Mi lehet a kopogás oka? Találkozott már valaki ilyennel?

FeZ_ Creative Commons License 2013.12.16 0 0 367

Előizzitó áramkör hiba.

Magyarul az izzításnál van valami bibi.

Első körben érdemes leellenőrizni az izzítógyertyákat, valószínűleg behalt valamelyik. (vagy több)

 

FeZ

 

Előzmény: kiki71 (366)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!