Igen, én a múlt héten. Nekem nem lehetett kiakasztani, úgy begyógyult a pedálnál a műanyagba, hogy le kellett szedni az egész pedáltartó konzolt de így sem egy nem nagy művészet. Sokkal nehezebb visszadugni a tűzfalba az új bowden végét. mert a fékszervó tartályától semmit se látni. Arra nagyon figyelj, hogy a műanyag védőkupakot véletlen se vedd le az új bowdenről, mert szétugrik a rugó és sokkal nehezebb dolgod lesz :D
...nekem még az I-es van de nincs különbség a II-eshez képest ...
nem túl nehéz kicserélni egyedül a pedálnál a ki és be akasztás nehézkes a szűk hely miatt , a motor térben érdemes az akksit és tartóját kivenni mert így férsz hozzá a legegyszerűbben ...
Rossz lehet olyan szinten az óracsoport, hogy nem megy a kilométeróra, fordulatszámmérő, vízhőmérséklet,, visszajelzők közül: index, töltés, izzítás? Olaj, STOP felirat, üza szintjelző, világítás megy...
Most tudnék gyorsan venni egy bontott egységet, de nem tudom nem komolyabb-e a probléma?
Ha valakinek volt hasonló és leírná mi segített a problémán azt megköszönném!
Oldalsó irányjelzôk Tolja kissé elôre a lámpatestet, majd maga felé húzva pattintsa ki a helyérôl. Fordítsa el az izzótartót negyed fordulattal.
De a kiszedett lámpatest mintha egybe lenne öntve, ott nem lehet forgatni semmit sehová... Mégis hogyan tudom kicserélni a 2008-as Berlingo Firstben az oldalsó irányjelzőben az izzót?
A rádió alatt a CD-tár helyén lévő tárolódobozt ki kell szedni. (belenyúlva kicsit meghúzva már jön is) Gondolom, akinek CD-tár van ott annak azt kell kivenni...
Ezután a középkonzol legalján közvetlenül az ablakemelő kapcsolók fölött a keskeny kis kis panelt le kell feszíteni. (viszonylag könnyen kijön) Ez mögött van 2 torx csavar, azokat ki kell venni.
Ezután az egész panelt be kell buktatni a motortér felé, majd felül és alul 2-2, illetve oldalt 1-1 kis fület egy vékony késsel kipattintva már le is jön az előlap, a forgókapcsolókkal együtt. A kapcsolókat kiszedés előtt érdemes 12 óra állásba kapcsolni.
Ezután egy átlátszó fényvezetőt látunk, amit leszedve ott figyel a 2 db. rizsszem izzó. Kicserélés után minden mehet vissza, és kész :) kb. 20 perc, 1 torx csavarhúzó és egy kés kell hozzá.
Partner Tepee-ben (5 éves) a középkonzolon a rádió alatt a fűtésszabályozó és a ventillátor tekerőgomboknál kiégett a világítás. Nem tudom hogy lehet kicserélni az izzókat, hogy bontsam meg stb...
"...elsőre elég komplikált az izzó csere de nem lehetetlen ...sok mindent le kell bontani hozzá ..itt van a német berlingós oldalom fotókal illusztrálva...
Gazdája vagyok egy 1999-es kiadású Berlingónak és mostanában üzem meleg állapotban néha-néha ( kb két hetenete egyszer-kétszer) nem akar beindulni. Az önindító forog rendesen, ü.a. szivattyút is hallani ahogy gyújtást adok. Amikor be van tolva hamar elindul de sajna sokáig darabosan jár a motor 2000-es fordulaton és olaj szag jön a kipufogóból pár másodpercig. Hibakódot nem produkál.
Valaki találkozott már ilyen problémával és esetleg tuja, hogyan lehet javítani?
Igen megáll a kocsi, leveszem a gyújtást, betölt, és már indul is újra.
Ráadásul még ma reggel nehezen is röffent be, legalább 2-3szor indítottam el mire beindult.
A tankot tavaly nyáron kipucolták teljesen tisztára, remélem mégegyszer nem lesz ez a probléma.
Monjduk akkor is véletlen egybeesés volt, klímázni vittem a kocsit, és pont akkor állt meg a kocsi mint a szög! Se kép se hang. Persze átvertek a klímával, mert utána ugyanúgy nem csinált semmit! Lyukas volt a klíma radiátor mint később kiderült.
Én úgy jártam vele (2.0hdi), hogy minden előjel nélkül leállt, de azonnal be is tudtam indítani. Először egy hónap alatt egyszer, aztán sűrűbben jött elő a hiba, a végén már kilométerenként leállt, szűrőcserék után is. A Citroen szervízben a diagnosztika sem írt konkrét hibát, szerencsémre(?) pont ott állt le úgy, hogy utána már nem lehetett elindítani. Teljes üza. rendszer tisztítás ( tankban fémreszelék) és magasnyomású szivattyú csere volt. Azóta (2007 március) a motor gond nélkül megy.
Köszönöm a hozzászólást, de sajnos már ezen is túl vagyunk. Legalább 3x volt kiolvasva, eredménytelenül. Ki lett törölve, alkatrész cserélve,de újra előjött a hiba.
Elektronikai hibára gondolok, talán kontakt hiba,vagy hasonlóra tippelek, de ahogy nézem a többi hozzászólónak az írásait, a gondok hasonlóak!
a hátsó csomagtér világításom néha szarakodott amikor átkapcsoltam ajtónyitásró gyujtás állásba.ilyenkor zárlatot csinállt és ki ment a bizti.de mindíg csak a jobb hátsó.egyszer amikor a babakocsit ragtam be(persze kinyitva) a fogantyúja hozzá ért és átkapcsolt és persze megint zárlat.na bizti kicserélve megyek hátra hogy a lámpát is megnézzem,kapcsolom erre elkezd füstölni.húúú... gyorsan kikaptam a helyéről csatlakozó leszed na ezt megúsztam.még jó
hogy nem az asszony ment vele mert akkor füstöl az autó is.összeégtek belül a lemezek.na gondolom majd veszek valami bontottat.
na ezután kezdődtek az izgalmak.
bizti csere ellenére nincs belső világítás se ajtónyitáskor se amikor kulcsal nyitod a központi zárat és indításkor kattog a központi zár meg eltünik a müszer világítás.
villamos ember kideríti nincs vezeték elégve,központi zár.. minden ok "csak" a BSI-ben ment el valami.szemeim előtt megjelent egy szép nagy összeg mennyibe kerülhet az a BSI.
továbbküldött máshoz hogy nézessem meg vele hátha.
megnézte,megoldotta!
"csak"alkatrészt kellett (ha jól emlékszem végfok)cserélni benne
+ újra programozni a BSI-t
45.000Ft
pár nap múlva megint elkezd a központi zár vissza beszélni és a kijelző is elsötétül indításnál, franko kidobott pénz vot?
1 hét múlva amikor reggel kezdődtek a nagyon hidegek nem indult az autó,tipikus aksi lemerülés jelenség:nyektet és közben villog a tompított meg az irányjelző.irány autósbolt haver.megméri az aksit:az indítóáram 240A(a640A helyett)aksi csere:22.000Ft azóta mindek OK.rájöttem miért volt olyan érzésem mintha nehezebben indulna az autó :) TANULSÁG:1.ha szarakodik a belső világítás azonnal nézd meg belül az érintkezőket2.nem kell rögtön BSI-t venni hátha valaki megjavítja3.ha az az érzésed gyenge az aksi méresd meg indítóáramra szevasztok
Amióta hidegebb idő van, a következő jelenség jött elő a 2006-os 1.6 Hdi berlingómon. Beülök, fordítom a kulcsot, kicsit várok majd indítok. A műszerfal felől csippanó hang...felvillanó tompított...
Ez mi lehet?Nincs riasztó, és semmi újonnan beszerelt holmi... Ja és kb minden 5.-ik indításnál csinálja...
Így van, ha minden jól működik, nem fontos foglalkozni vele. :-)
Az izzítógyertyához fűznék még valamit hozzá, mert lehet, hogy nem tudtad: az izzítógyertyákat érdemes kiszerelve és akksiról "meghajtva" letetsztelni, mert egy gyengélkedő gyertyánál előfordulhat, hogy az ellenállás értéke ugyan még rendben levőnek tűnik, de már nem a hegye izzik fel, hanem feljebb, a töve felé.
A HDi-nél ez a dolog mondjuk nem igen okoz problémát, mert ezek a mocik gyakorlatilag izzítás nélkül is beindulnak, de a régebbi előkamrás mociknál már indítási gondokat okozna.
Egy gyertya biztosan rossz volt (szakadást mértem rajta) , cseréltem. Hiba továbbra is fenn áll, de akkor nem foglalkozom vele. De köszönöm a segítséget.
Hát csak annyira, hogy érdemes a gyertyákat leellenőrizni, mert ha besz..ik az egyik, akkor is kiírja, azok meg ilyen hidegben nem baj, ha jók, de ha rendben vannak, akkor valóban így lehet cselekedni. :-)
Tegnap fékpofákat cseréltünk a Berlingoban. Utána vettem észre, hogy rossz úton kicsit kopog valami hátul, ami a fékpedál minimális nyomására megszűnik. Mi lehet a kopogás oka? Találkozott már valaki ilyennel?