Piros roco multimaust próbáltuk frissíteni fekete Z1 segítségével.Először Error8at irt ki, hogy a könyvtár tele van.Újbóli próbálkozásnál pedig Error99. Most hazavágtuk a készüléket? Tapasztalt már valaki hasonlót? Javitható? Köszönöm
Most nem vagyok a műhelyben, de megnézem, hogy meg tudom-e nyitni a ZIMO hanganyagát, mármint úgy, hogy szerkesztésre is. (Ha .zpp kiterjesztéssel van, akkor nem biztos, ha elérem valahogy a teljeset, - .zpr - akkor igen.) Holnap utánanézek. Azt hiszem a modellben ZIMO van. Ha tudsz ZIMO dekóderre feltölteni hangot, vagy szoftvert, akkor töltsd le a honlapomról a hanganyagot, ott van a letöltések menüben. Azt hiszem ezt is megnéztem, de, ha nem, akkor legalább a füstgenerátor egy szabályzott, külön funkciógombra kerül majd a mozdonyban.
Segítséget szeretnék kérni.Roco 109 109 gyári hanggal.A hangerőt 255-re állítva is alig lehet a kiütéseket hallani.Lehet-e külön szabályozni a különböző hangokat?
"Jól értem, hogy valami olyasmit akarsz, hogy a szerelvény automatikusan lekapcsolódik. Aztán mi van? A mozdony továbbmegy, a kitérőn visszamegy a szerelvény végére és visszafelé elindul a szerelvénnyel?"
Pontosan. Nem bonyolult ez, főleg nem egy számítógépnek. (Olyanról már videót is láttam, hogy lekapcsol a mozdony, elmegy a fordítóra, lejön, és a szerelvény másik végére bekapcsol, és elhúz....) Ez ahhoz képest egyszerűbb :)
Kell a pályába néhány pontos jelzés a programnak, aztán ennyi. Egyszerűbben megoldható digikuplunggal. Az a gondom vele, hogy kéttengelyes VT motorvonatokkal hülyéskednék ilyent, azoknak meg annyira jól jön, ha van áramátadós csatlakozás, hogy nagyon. Így marad a helyhez kötött lekapcsolás.
Még néhány év és talán videót is tudok majd a saját, viharos sebességgel készülő terepasztalomról mutatni, ezzel kapcsolatban :)))
Jól értem, hogy valami olyasmit akarsz, hogy a szerelvény automatikusan lekapcsolódik. Aztán mi van? A mozdony továbbmegy, a kitérőn visszamegy a szerelvény végére és visszafelé elindul a szerelvénnyel?
Érdekes projekt, még sehol sem láttam ezt teljesen automata üzemmódban. Gondolom, az egyes komponensek megbízhatóságán múlik az egész. Az pedig nemigen lesz elegendő...
A táncolós "walzer" megoldáshoz tulajdonképpen "csak" a digit kuplung kell, más extra pozicionálás nem. Ilyenem van is, de az nem közelkapcsolós teljesen, és áramot sem vezet... (én ilyen kis telhetetlen vagyok). Várom a piko új közelkapcsolós, áramátvezetős kuplungját - könnyen összekapcsol, közelkapcsol, jól vezet, lehet alulról oldani... a videók szerint. Ennyi ideálisat még nem láttam kapcsolókuplungról...
A Paco oldalán már régóta nézegettem ezt az elektronikát.
Ezzel több gondom van: nincs hozzá leírás - én sajnos nem találtam, se hex. E kettő nélkül elég nehéz. A harmadik: milyen magasra, és hova teszem az érzékelőt? A közelkapcsolós kocsiknál nem lesz hézag közöttük, mit vesz észre? Ha lejjebb viszem a kerekek szintjére lehet hamar fog emelni. A mozdonyra nincsen befolyással a lekapcsoló, azaz nem tudja megállítani. Ezzel azt tudom elképzelni, hogy lassan halad a mozdony, a kütyü figyel - ami foglaltság alapján aktiválható - és amikor úgy dönt, emeli a szétkapcsolót. Ezt már én is meg tudnám oldani az, itt tanultak alapján (az eszközdekóderrel aktiválható az emelés, a fénykapu pedig felengedi a lapot, ha meglátja a saját jelét szemből.)
Ha itt tartunk a Paco honlapján, Tudnátok-e abban segíteni, hogy ez alatt az áramkör alatt levő s88-as visszajelzés kijelző milyen PIC-el, és hex-el működik? Erről sincs ott semmi infó.
Paco honlap, "tips an tricks"; a vége felé pont van egy ilyen project. Kocsiszétkapcsolót működtet opto vezérléssel. Nézd meg, hátha jó lesz Neked. Kipróbáltam, működik.
Ezt a legegyszerűbb szerintem úgy megcsinálni, hogy veszel egy olyan dekódert, ami ismeri "Kupplung Walzer"* üzemmódot, és azt ráprogramozod mondjuk az F2 funkcióra. Utána csak egyszerűen az adott szakaszban majd a TrainController "megnyomja" a funkció gombot.
Közben aludtam rá egyet, és lőn világosság. :) Egyszerűbb azt megcsinálni, hogy ha belép a mozdony az új szakaszba, ott menjen még 4cm-et és álljon meg.
Kocsilekapcsolók automatizálását próbálom elméletben kitalálni. Mivel minden mozdony más hosszúságú - de ezt meg lehet adni a TC-nek - így megoldható, hogy akkor álljon meg mindenki, amikor éppen a leakasztó szerkezet a mozdony, és a kocsi között van.
Megoldódott a probléma? Mert én is ebben a cipőben járok, sőt még ki is cseréltettem a PIKO-nál a dekódereket, de ez sem hozott megoldást. Sőt a 800+-os cv-ket sem tudom előcsalogatni... Pedig tettem bele ESU lokpilot dekódert is hátha azzal elindul a hang, de semmi...
Itt volt digitális barátom, nagyon hamar megtalálta a hibát. A mozdony világításánál volt egy kondenzátor, az csinált zárlatot. Kicseréltük és azonnal működni kezdett a mozdony. a 60-as címen fut, valószínűleg már nem az eredeti dekóder van benne, de engem ez nem zavar. MIndenkinek köszönöm a tanácsokat! Még hadd meséljem el, ezek után plusz kis meglepetésként kiderült, hogy a négy nemrégiben vásárolt AC rendszerű Piko mozdonyom is digitális, DCC dekóderekkel szerelve. A csodavezérlővel pillanatok alatt beállította haverom amiket kell és hirtelen öt digitális mozdonyom lett. Most ülök és tanulom a "szakmá"-t. Éedekes világ az biztos!
Nincs másik digi gép. Az analóg trafó le van választva a pályáról. Korábban játszottunk már a pályán digitális gépekkel, sőt ez a vonat is ment digitális üzemben. Az én Vezérlőmmel viszont zárlatot jelez. Minden állítgatás és a mozdony motorjának kitakarítása ellenére is. Holnap hoznak egy másik Märklin vezérlőt, a legnagyobbat, másik digi mozdonyt és kitaláljuk mi a gond. De szerintem valahogy sikerült megvadítanom a dekódert. Csak az a röhely, hogy analóg módban gyönyörűen működik, ott teszi a dolgát a dekóder. Nekem ez X-akta. De sebaj, holnap jön Mulder ügynök és kinyomozza az esetet! :-)
Kitakarítottam a gépet. Volt benne szar rendesen. Mindent az utolsó morzsáig sterilizáltam, forgórészen is kitisztítottam a közöket is, jött ki gané rendesen onnan is. Összerakásnál olaj egy varrótű hegyével, tényleg csak annyi hogy ne szárazon fusson. Új kefék, mert a régiek eléggé le voltak játszva. Összerakás után a helyzet nem változik, ugyan az a négy villanás a fényszórókon, kis villám jel a kijelzőn és stop-ba kapcsol a vezérlő. Analógban továbbra is tökéletes, előre-hátra. Mondjuk analógban is érezni a takarítás, kefecsere hatását, lendületesebb, fürgébb lett a jószág. De a digitális mód továbbra is hibát jelez. Feladom. Nézze majd meg valami hozzáértő ember, gondolom lesz egy dekóder csere, ami után még lehet, hogy működni is fog. R.I.P. gyári MFX dekóder.
"...a vezérlő kijelzőn megjelenik egy kis villám szerű jel és tőle jobbra egy háromszög jel. A mozdony lámpája négyszer villan, majd a vezérlő stop állásba kapcsol."
Én nem értek hozzá, tényleg, csak érdeklődve figyelem a topikot, hátha "felszedek" valamit; de ez a jelzéskép nem egyértelműen zárlatra utal? ;-)
Az szokott a legnagyobb baj lenni, hogy a kommutátor lemezek közötti légrés eltömődik a szmötyivel, és a dekóder PWM jelére zárlatos lesz. Egy tűvel ki kell piszkálni onnan, majd nagggyon-naggyonn óvatosan megzsírozva összerakni. A keféket is tisztítsd le sebbenzinnel, mielőtt visszarakod őket.
Ezen én is gondolkodtam, hogy valami forgórész környéki probléma lesz. Én menetzárlatra tippeltem, gondolkodtam is egy forgórész cserén. No ezt a takarítás dolgot még ma megugrom.
Zárlatos a motorja, mert tele van olajos kefeporral*! Szét kell szedni és kipucolni. Addig ne is kínozd se' analógban, se' egy nagyobb áramot leadni képes központtal. Azt kockáztatod, hogy lefüstöl a motorja és/vagy a dekóder.
*: Az ilyen, és hasonló felépítésű Märklin dobmotoros forgóvázak tipikus hibája. Erre még rátesz a gyár is egy lapáttal, amikor a használatiban extrém gyakori olajozásra szólítja fel a tulajdonost!
A 11-en is ugyan azt csinálja, négy villantás, vezérlő kikapcsol. Sőt, ha teljesen ki resetelem a vezérlőt, vagyis nincsen beprogramozva mozdony akkor is. Sínre teszem a gépet, bekapcsolom az áramot, négy villantás, lekapcs. Szombatra megbeszéltem a haverral akinek a vezérlőjéről utoljára ment digi módban, hogy jöjjön át a vezérlővel és próbáljuk életre kelteni, áthangolni erre a kis vezérlőre. 60652-es a gyári száma a vezérlőnek.