Októberben vettem az autót, és most készül a kasztni. Ebben mondjuk volt kb. 1,5 hónap állásidő, mert túlpörgött a műhely. :) Ha minden jól megy, akkor nyárra elkészül, kap rendszámot, aztán gyí. Szóval ha csinálod rendszeresen, akkor egy év alatt megvan.
A kupé sokkalta rosszabb állapotban volt és ott még a szakembereket is keresgettem, ami itt már csuklóból megy (mármint megvan, hogy mit és hova viszek).
Ha saját magad csinálod a dolgokat, akkor viszonylag normális pénzből össze lehet hozni. Nagyjábóli összegeket írok, mert lehet ötször ennyit is költeni a dologra. Kasztnizás elemekkel 2-400e (szétrohadtságtól függően), fényezés 400e-től (de már van aki megfújja 200e pénzből is, fúleg ahol evés a munka. Maga a festék, ha gyári minőség akor kb 65e Ft körül beszerezhető egy kívül belül festéshez) kárpitozás 4-900e Ft (attól függően, hogy mit kell csinálni és milyen anyagokból, az oldalamon lévő kupé gyári Mercedes bőrből lett "kivarrva" és az kb. 800-850e Ft körül mozog. Az állólámpáskához van egy 100e km-t sem futott fekete plüss belsőm, úgyhogy abba csak szőnyeg kell, oldalkárpit meg tető, ez 200e körül megvan) motorgenerál 250-1mill (attól függ, milyen motorról van szó, én a 200D-t egy haverommal csinálom, és 3-400e Ft körül meg fog állni ompletten, szépítgetéssel mindennel együtt, de a kupé m110-es motorja bőven 1 mill felett landolt, mire elkészült)
Mindezek mellett lehet számolni még úgy 1m-val a sok kis apró alkatrész szerelgetésével, plusz cuccok megszerzésével. Itt lehet a legnaygobbat spórolni, ha mindent szépen felújítgatsz és nem pedig újonnan megveszed. Nagy segítség ebben ha olyan autót vezel, ami legalább belsőileg egbyen van. Most keveredett hozzánk egy 23-as kombi, igazából a belseje és a motorja hibátlan és napi használatra készül. Ergo egy kasztnizás és készen van az autó, csak kicsit ki lesz csinsítgatva, mert ezt is meg lehet csinálni házilag bőven.
Az a baj, hogy ha elkészül az autó, akkor ebből sem lehet majd kirobbantani és szeritem menni fog a gép sokat. Bár nem napi használatra az tuti.
Az a baj, hogy a Bilstein szettet én is az ebayen láttam és most ennyi sajna...
Ja, ma rámoltam a műhelyben és elkezdtem a fékrendszereket összerakosgatni. Van első féknyergem balos és jobbos vagy 3 készlet fölösleges. Nincsen berohadva, mindegyik dugóval, csak egy felújítókészlet kell hozzá. Ha valakinek kell, akkor szóljon. ;)
"Bőven jó volt a Sachs..." Szerintem is. Bár attól függ.... Évi 500 km. nyári parádézgatáshoz bőven jó a LiP is... :-) Napi használathoz valami rendes kell. Múltkor láttam 350 Euroért Bilstein készletet Ebay-en , plusz 25 Euro postaköltség. Olcsóbb, mint 130 ezer HUF . Üdv mindenkinek
alakulgat a W115-öm, hétfőtől erős kasztnizás kezdődik, mivel tegnap megjött hozá az utolsó hiányzó javítóelem is. Köben egyre jobban áll összefelé a futómű, a hátsóhoz még a speckó anya kell, meg a távtartógyűrű, az elsőhöz meg a hővédőlemez, amit még le kell bányászni az autó alól most kiszedett cuccokról.
Viszont amit még nem vettem, az a lengéscsillapító. Ha esetleg van valakinek otthon már nem kellő, vagy "majdjóleszmégvalamire" típusú és szívesen megválna tőle, akkor szóljon. :) Nézegettem 130e Ft körül már van 4db Bilstein, de nem ragaszkodom hozzá, főleg, hogy nem egy versenyautót építek. A kupénál is bőven jó volt a Sachs.
Amit viszont én kínálok/kínálhatok, azok az első futóművek. Vn bölcső, egy csomó stabrúd, sőt, van egy szinte tökéletes állapotú komplett is, amiről a hővédőlemezek illetve a féknyergek hiányoznak. ugyanígy van hátsó cucc is. Ha valakinek kell szóljon, mert pár hét és kelleni fog a hely, akkor viszont megy minden a vasasoknak.
AF lehet ha típusazonos, a többi stimmel :-) A német H rendszám lényegesen engedékenyebb mint a hazai minősítés. Itthon NINCS szép autó. Illetve van de azok nem eladók. Amit árulnak azok egytől egyik szarok.
vannak akik nálam messze mesterebbek az OT-ban (504Laci pl), de itt van néhány
komment:
-gáz - felejtsd el vele az OT-t. Csak az eredetivel egyező tipusu motorjával lehet OT (tehát pl, AF-s nem; ha benzines a tipustábla szerint és dieselt tettek bele akkor sem).
-kerekek - gyári kerekek gyári méretü gumival; vagy pedig rávaló korhü könnyüfémfelni (neked kell bizonyítani, hogy volt hozzá olyan felni abban a korban).
-ülés - csak gyári ülés lehet, kicsi patina lehet (erősen szubjektív mit tudsz elfogadtatni), de szakadt/lepusztult nem
-rozsda: szemernyi rozsda sem lehet rajta sehol. Erre most nagyon rámennek - még a kipufogó sem lehet rozsdás.
-semmi olajfolyás ne legyen rajta
-fényezés lehet új, de szép kell hogy legyen és korabeli gyári szinkóddal megegyező. Neked kell bizonyítani ezt is, ha a fényezés eltér a táblától.
-motor állapota ellenben nem érdekli őket - füstölhet, köhöghet, etc.
Decemberben OT-zott a W107, azért tudok ennyit :-)
Arra készülj fel, hogy nyugaton sincsenek csodák... sokkal olcsóban rögtön OT-nak megfelelőt ott sem kapsz jobban mint itthon. A lentebb belinkelt 3-4 eEUR-s kupéra pl már igy ránézésre is rá kellene dobnod nem kevés pénzt (fényezés pl a motortérben, rozsdák, és ha használni is akarod akkor azért a motor sem jó ha annyira füstöl). Nem véletlen, hogy svéd papírokkal van, gondolom nem éri meg megcsinálni Németoban annyira hogy H-s rendszámot kapjon.
A régi tapasztalat, hogy jobban jársz, ha itthon megveszel egy szép állapotút, (szerintem most nagyon nyomottak az árak), mintha magad újítod fel.
Szia! Érdemes több autót kinézni,kb 100-150 km-es körzetben,és trélerrel menni,mert lehet,hogy nincs járóképes állapotban a kinézett autó,vagy biztonságban haza tudj vele érni 800-1000km-ről.Gondolom sokunkkal előfordult már,hogy az interneten kinézett autó a valóságban köszönőviszonyban sem volt a képeken látottakkal.Alaphangon is 2-3 nap macera+rengeteg költség.És akkor még ott van a forgalombahelyezés ,vizsgáztatás,ismét idő+pénz.De ha sikerül kifogni valami vak svájci állatorvos által 4.autónak használt 12000ezer km-t futott csodát,hát az ott is egy kisebb inka örökség.
Az enyém 862 piniengrün volt gyárilag, egy árnyalattal a tiéd mellett. Nem szeretnék olyat csinálni, ami már van... OT-n nézik az adattáblát, a gyári színkódot?