A 626-osomban az olajfogyást akartam pótolni. Gondoltam egyet, és 20W-50 -es ásványi olajjal egészítettem ki, kb 0,5-0,75 litert töltöttem a benne lévő 10W-40 -es részszintetikus olajhoz.
Ez a 20W-50 -es bazi sürű a másikhoz képest 10-15°C hőmérsékleten a csomagtartóból kivéve. De amint kiderült - persze nem volt titok :) - ez jobban bírja a meleget, az 50-es mutatja.
Úgy vettem észre, hogy valamivel talán csöndesebb lett üzemmeleg állapotban és ami meglepett, kevésbé melegszik a motor mint eddig.
Pécsen van a bontó, az egyik arc saját beszerzése lehet. Az bizti hogy van váltója, mert eldiskuráltunk azon, hogy hogyan lehetne az enyémbe befaragni....
06 72/228-549
Ui.: Mazdával versenyeztek régebben egy 323 1.6 Turboval:)
Nem volt kulonosebben nehez. 1-2 speci szerszam jol jott volna, de meg lehetett oldani hazi korulenyek kozott is. A valto lefele jott ki, amikor kint volt a tobbi mar konnyen ment.
Mertem nemreg GTech-el, mondjuk azota lett ez-az alkakitva, szoval hogy ez a -2kg mennyit hoz azt nem tudom. Meg a teligumi nem tamogatja a merest.
igen ez így logikus ahogy írod,de ezt én is így gondoltam ezért nem is tudtam a választ rá mivel mikor ránéztem a hűtője tetején két beöntő nyilás van (M6) az egyik egyértelműen a hűtősapka a szokásos biztonsági szeleppel a másik viszont igen érdekesen a műanyag levehető kupakjával nagyon hasonlít valóban az ablakmosó tartályéhoz is DE nem az egyértelműen a hűtőre ül rá és szintjelző vonal is van az oldalán.. jó esetben egy igen kicsi kiegyenltő-tágulási tartály lehet..
Na persze... :D, de baj nincs belőle. Meg aztán nem szokatlan dolog ám! Régen, KGST időkben, amíg nem nagyon lehetett kapni mindenféle szuper ablakmosó folyadékokat, télen megszokott volt, hogy töltöttek bele kevés fagyállót is. Végülis vízben oldódik, úgyhogy le lehet mosni. :)))
Szia, megnyugtatlak, hogy a klímahűtőbe biztosan nem töltött semmit, mivel az egy zárt, nagynyomású rendszer, ami akkor is nyomás alatt van, ha nem megy a motor, ráadásul laikus ember nem fér hozzá a töltőnyílásához.
Tehát semmi vész, megnyugodhat! :)))
Két dolog lehetséges csak:
vagy a hűtőfolyadékhoz töltötte, vagy az ablakmosóhoz, de ezek egyike sem baj.
Le kéne mérni, nagyon kiváncsi lennék mit tett a lendkereked....
Pénteken, jártam bontóban, és elfele menet bekóstóltak egy 2.5 V6-al, 80 000 Ft-ért.
Ha 4 hónappal korábban jön...b....sszameg. Most már egy valag pénzt költöttem a másikra. Igaz ezt meg amíg rendberakom az lett volna naon sok. HF felújítás, csapágyak, szíjak...stb. Jó ez így.
OFF:
Szombaton leelőlegeztünk a csajomnak/kedvesemnek/szerelmemnek egy kicsikocsit.
egy haverom figyelmetlenségből a kocsi (Mazda 6 Benzines)hütőjét szerette volna feltölteni fagyálló hűtőfolyadékkal ,és mivel igen közel van a két betöltőnyilás a klímahűtőbe töltött kb. 3 dl fagyállót...kérdés vajon milyen kárt okozhat a dolog?
Múlt hétvégén kivettük a szintjelzőt + AC pumpát a tankból és meglepődve láttuk, hogy a tankszűrő alján van egy fél körömnyi lyuk, ami láthatóan úgy keletkezett, hogy a 16 év alatt a rázkódástól kidörzsölődött a benne lévő műanyag merevítő és a tank feneke között. Valamint az is érdekes, hogy a szűrő nyakánál el van törve a merevítő és ezért annyira gyűrődött, hogy az összes koszt egy csíkba gyűjtötte össze, tehát lényegében csak azon a helyen szívott, nem pedig az egész felületén.
Valószínűleg a merevítő is azért törhetett el, mert elfáradt az anyaga.
Már megvettem az új szűrőt (www.acpumpa.hu :) ) 1000 Ft-ért, és azon már eleve van egy műanyag lap az alján, hogy a háló ne érintkezzen közvetlenül a tankkal. És szerintem a belső merevítő bordázata is jobb elrendezésű, mint a gyárié. :))