1. Soha nem vitatom, ha valaki nálam jobban ismeri az utasításokat (ez nem nehéz). Véleményem pedig lehet.
2. Ennek őszintén örülök, és ha gyanúsításnak tűnt előző megjegyzésem, akkor elnézést kérek. Igazán.
...
3. A munkáját jól végző vasutas megérdemel egy kávét, szerintem. Hogy X állomáson ehhez csak utasításellenesen juthat hozzá, már tudjuk. Mégis távol álljon tőlem, hogy emiatt e vasutasok felelősségre vonását kívánjam.
Veresegyházon is rendszeres epizód reggel a 2427-esnél, hogy a jegyvizsgáló beszalad kávéért a restibe: egyet magának, egyet a mozdonyvezetőnek.
Na most ez a jegyvizsgáló gyorsaságától függően általában 2-3 perc késést jelent, de ez nem gond, mivel ha odafigyel a mozdonyvezető, Palotáig simán behozható.
gmarc: Tessék mondani, mi tiltja, hogy a 15 perces tartózkodás alatt megigyon egy KV-t a vonatszemélyzet? Mutass kérlek egy rendelkezést erről.
F.2. 16.41. Állomáson tartózkodó vonat mozdonyszemélyzete, jegyvizsgálói, továbbá vonatkísérővel közlekedő nem személyszállító vonat vonatkísérője csak a forgalmi szolgálattevő engedélyével távozhat el a vonattól.
Igen, igazad van, én csak passzióból utaztam végig, hogy meglegyen. De ha három részre osztom a vonalat, minthogy funkciója is ilyen, jól mondod, ráhordó jellegű, az utasszámok sajnos szakaszonként is ilyenek. És valóban, Varsányban és Kisbéren kicserélődött az utazóközönség. De sokan utaztak 2-3 falu távolságra is közben.
Egy apró helyesbítés: Veszprémvarsányban fényjelzők vannak.
A mínuszos utasszám majdnem jól jellemzi a helyzetet:-) , de hozzáteszem, amit tegnap elfelejtettem, hogy mikor "túloldalt" szálltak le, azt nem mindig láttam, + nem futkostam végig a Bz-t minden állomás után, viszont megtette ezt a kalauz, így ő nagyon jó munkát végzett. A számok a nagyságrendeket hivatottak jelezni.
Szvsz a vasutast nem azért fizetik, hogy "lelkesedjen" a vasútmániásokért, hanem hogy megvalósítsa a menetrendszerinti közlekedést. Teljes mértékben igazad van, csakhogy a "lelkesedést" arra értettem, hogy a vasútbarátok szoktak különféle kérésekkel a személyzethez fordulni, ilyen beírások pedig nem feltétlen használnak a vasutas-vasutbarát kapcsolatnak.
"… a szemékyzet nem "lelkesedik" a vasútmániásokért …"
Szvsz a vasutast nem azért fizetik, hogy "lelkesedjen" a vasútmániásokért, hanem hogy megvalósítsa a menetrendszerinti közlekedést.
De rögtön hozzá kell tegyem, hogy Elvira szerint az vonat 15 percet áll Veszprémvarsányban. Tehát bőven van idő mindenre.
És én örömmel olvastam gmarc élménybeszámolóját. Szvsz az inkriminált mondat meg nagyjából jól jellemzi a helyzetet - eltekintve persze a kissé szerencsétlen bogaras hasonlattól.
Kisbértől én Fehérvárra mentem. A Tatabányai továbbindulót már nem számoltam, ráadásul az indult a legkésőbb.
Mikor szálltam le, felszállt egy vasutas egy nagy szíkvízpalackkal.
Magyarázatként elkezdett panaszkodni: Környén ihatatlan a víz!
Mikor mobillal fényképeztem, nagyon rosszalló volt az vonatszemélyzet.
Amikor nagy nagy durral átjött a mellékbe a kalauzbácsi, egyedül én voltam a mellékben.
Én kezemben a jeggyel, + előre köszöntem. Pedig nagyon igyekekezett a bácsi, de láttam nem nyeli le hogy megelőzték.
Erre Ő nagyon nagyon meglepődött, annyit mert csak kérdezni: Hova utazik?
Mondom: Székesfehérvárra.
Azt is lehett volna neki Marslakó vagyok, és a Marsra, 120 km es jegya vonal beutazásán túl 10-20 kilométerrel hosszabb volt Fehérváron még lett volna 18 km valahová Tatabányára, meg "túlhosszú" lett volna.
Talán valami olyasmit éreztem , mint a "Kihajolni veszélyesben" a "Győri fiatalember" Aki Almamelléken keresztül akart Győrből Budapestre utazni.
Nekem nagyon tetszettek az alakjelzők Vvarsányban is, meg Bakonybánkon is az ami "örökre" szabad jelzést mutat.
Kisbér is nagyon jó az alak előjelzőivel.
Nekem ez egy "Múzeumvasút" kevés utassal, dombos terepen, c típusú felépítménnyel, 34 kg/fm sínekkel talán 18,5 t tengelynyomással.
Én őrizgetem emlékeimben a M47+Bh+Bh vonatok emlékét 1988/89 ből akkor amikor többször ilyennel utaztam az kényelmes volt!
a "húgyszagú" Bh-n az a pálya hibáit se éreztem.
Most fel van tuningolva a sebesség is mert Kisbár-Környe akkor 40/40 volt (1990-es szolgálati)
Most 40/50
Lényeg:
Bakonybánkon 17.55/56 körül , Császáron reggel 4.56 körül, Dadon 16.46 körül volt kereszt, Pápateszéren is 12.04 körül és 17.09 körül.
Volt még valamikor Ugodon is kutatásaim szerint kereszt talán valamikor este akkor mikor a 16.15 ös munkanap közlekedő vonat Pápáig végig járt, később ez csak Vvarsányig majd Kisbérig és 17.00 kor 16.15 helyett.
Akkoriban lelehetlen csatlakozások voltak Veszprémvasrányi 4-es kereszt sokáig álom volt, Kisbéren se volt mindig minden irányba csatlakozás, most nem tudom ki szerkeszti a 5-11-12-13 at de nagyon megdolgozott a keresztekért, ez 5-6 éve is rosszabb volt.
Például Győrből Veszprémvarsány, Kisbéren át Székesfehérvárra nem lehett átszállással optimális minimális átszállási idővel utazni.
Az a vicc hogy a Bakony Volán Ugod, Pápateszér,óBakonytamási felé nem kényezteti az utasokat alig van járat, szerintem nincs ami forgalmat generálna.
Gicr,Bakonytamásiba, Romándra Lovászpatonán át is mennek elég hosszú menetidejű járatok Győrből.
Pár eljutás, de jellemzően 6,14,22 órás Győri műszakkezdés továbbá a 8-as iskolai kezdés Győrben biztosítva, ez nem nyujtja a 13-as!!!
Pár képet mellékelek, A képekek egy részén éjszakából hazaballagó emberek is láthatók, Győr Gyárváros megállón volt rendesen felszálló 6.58-kor. 3 műszaknak arra való ráhordásnak van értelme.
Te mindig tele vagy hozzám intézett kérdésekkel, de megmondom őszintén - már megbocsáss - de nincs annyi szabad időm, hogy mindegyikkel foglalkozzak.
A múltkori maszek e-mailedre írtam egy terjedelmes választ, de a freemail miatt elszállt az egész.
A legtöbb kérdésedre megtudtam a választ (pl. hogy hány ezrelékes lejtőn lehet megállót létesíteni), de azért adtam meg a telefonszámom, hogy fölhívj és elmondhassam neked. Semmi kedvem litániákat írni sem e-mailben, sem a topikon.
A Dobó IC-t meg lehetet volna úgy is csinálni, ahogy te írod, de nem így lett megcsinálva, mert a SZÜ nem így rendelte meg.
Szia! Van egy kis gond az utasszámokkal, zárójelben a számolt létszámot írtam: Pápa: 11 utassal indultunk, (11) Pusztagyimót: 1 le, (10) Nagygyimót: 1 fel, 1 le, (10) Ugod, 2 le, 2 fel, (10) Franciavágás: 1 le, (9) Pápateszér: 4 le, 1 fel, (6) Bakonytamási: 5 le, (1) Gic-Hathalom: 2 fel 2 le, (1 ???) Románd: 2 fel, (3) Veszprémvarsány: 4 le, 3 fel, (2 ????) ...
Ha kevesled a pár perces lecsatlás, rendben de korábban a Tarjáni rész így működött, + szerintem Füzesabonyban a 20 perc nagyon nagyon sok , jelenleg!!
Ehh, rátok kérdeztem volna, az ilyen durva arcokat, akik végigutazzák a 13-ast, csak megjegyzik! :-))) Az én mv-m és kaller asszonyom nagyon begubóztak a vezetőállásba, Veszprémvarsányban is bespuriztak kávézni:-))
gmarc: Én is jót nevettem, tényleg én voltam az egyetlen átutazó, szerintem évek óta:-)))
Carpy nevében is kikérem magamnak :) Mi is végigzötyögtük, jót dumáltunk a mv-vel, illetve az egy útátjáró előtt megálltunk, mert valaki szórakozásból a fából tákolt andráskeresztet be szúrták a sínek közé...
Előre is sűrűn elnézést kérek, hogy nem olvastam el a klasszikusokat, de most leírom, amit láttam, éreztem és tapasztaltam.
Szóval ismét sínen töltöttem majdnem 9 órát, mentem 280 km-t, ebből 140-et két mellékvonalon:
Csorna-Pápa (14) és Pápa-Tatabánya (13). Következnek a tapasztalatok, számokban (is).
Csorna-Pápa: jó kis vonal (szubjektíve), 60-as pálya- és Bz-sebesség, szóló Bz pörög rajta, viszonylag gyakran. Egyedül a Rába-híd és az ártéri hidak 20-asak, viszont radio100jozsi figyelj, jól megközelíthetők, a Rábahíd nevű megállótól. Teherforgalom is van a vonalon, ami egyébként MERÁFI-vonal: Rábapordányban 2 Eas, Szany-Rábaszentandráson 1 Es szeneskocsi volt, az Eas kocsikra fát rakodtak. Szolgálat sehol sincs, rugós váltók vannak, illetve a rakodóvágányok sorompóit és váltóit a tolatószemélyzet kezeli. A vonat pontos volt.
Utasszám a 30927-es (Csorna i.: 10:00) vonaton:
Csorna: 11 utassal indultunk. Rábapordány: 2 le, Egyed-Rábacsanak: 2 fel, Szany-Rábaszentandrás: 6 fel, 4 le, Rábahíd: 1 fel, 3 le, Marcaltő: 0 Nemesgörzsöny: 1 fel, 1 le.
Főleg helyi utazásra használják, Csorna-Pápa viszonylatban csak én utaztam:-)
És akkor a fő program: a Pápa-Tatabánya vonal. Ez már nem annyira fényes, bár
Pápa-Veszprémvarsány között egész jó (40/50-es a pálya), utána fokozatosan romlik Tatabánya felé, egyre több 30-as, 20-as és 10-es lassújel tarkítja. Eléggé imbolyog a Bz rajta (szintén szólóban), és borzasztóan leverődtek a sínvégek. Szolgálat csak a keresztezőállomásokon van, és Franciavágáson. Teherforgalom Franciavágás kivételével nincs, ott is a fűrészüzem ad fel árut (a fűrészüzem udvarán kisvasút van, használatban lévő fáskocsikkal, lehet hogy mozdony is van, azt sajnos nem láttam). Minden más egykori kitérőhelyet bezártak, és a mellékvágányokat
láthatóan nem használják sehol, van, ahol fel is szedték,de csak a sínszálakat. A karos bejárati jelzők szabad állásban, az előjelzők több helyen (főleg Kisbér után) letörve, megszaggatva. Igazi mellékvonal, több éles ívvel, enyhe emelkedőkkel, nagyobb műtárgyak nélkül, szép dombvidéken.
Pápán ufónak néztek, mikor kértem a jegyet Veszprémvarsányon át:-) Először ugyanis Győrön át adta ki a jegyet, erre szóltam, hogy nem arra, mire felnevetett
(kedves hölgy volt, nem bántani akarom), és mondta, hogy akkor azt meséljem, hogy a Bakonyon át akarok nosztalgiázva Tatabányára jutni, és nem az 5 perc múlva érkező gyorssal :-)) Én is jót nevettem, tényleg én voltam az egyetlen átutazó, szerintem évek óta:-)))
Egy jó poén: Veszprémvarsányban Bz-parádé volt, 4-es kereszt:-) Minden irányból Bz-k be, mindenki leszállt a büfébe sörért, vízért a kúthoz, vagy a retyóra, mozdonyvezetőknek, kalauzoknak főtt a kávé, aztán 5-6 perc múlva mint a csótányok villanykapcsoláskor, szétrebbent a Bz-hadsereg, és újra teljesen kihalt az állomás egy pár órára:-))
ÉS akkor a szigorú utasszámok, a 39415-ös (Pápa i.: 11:10) szóló Bz-n:
Pápa: 11 utassal indultunk, Pusztagyimót: 1 le, Nagygyimót: 1 fel, 1 le, Ugod, 2 le, 2 fel, Franciavágás: 1 le, Pápateszér: 4 le, 1 fel, Bakonytamási: 5 le, Gic-Hathalom: 2 fel 2 le, Románd: 2 fel, Veszprémvarsány: 4 le, 3 fel, Lázi: 2 le, 5 fel, Tápszentmiklós: 1 le, Bakonybánk: 2 fel, Bakonyszombathely: 2 fel, Kisbér: 1 le, 2 fel, Ete: 1 fel, Császár: 3 fel, Szák-Szend: 2 fel, Dad: 0, Kecskéd: 1 le, Környe: 2 le, 8 fel (átszállók az Oroszlányból jövő ingáról) Bánhida: 1 fel.
Tatabányáról többen mentek tovább a személlyel/ IC-vel Pest felé.
Még néhány megjegyzés: Császártól kezdve mindenhol (a lassújelek ellenére) 2-3 perccel korábban voltunk. Az utazóközönség kb. harmada Veszprémvarsányig nyugdíjas (65 éven felüli) volt, illetve csaknem az összes utas valamilyen kedvezménnyel utazott. Egyébként sok a nagy megállótávolság, többször 6-7 km-re vannak a megállók egymástól. Ugyancsak gyakori a pusztába
helyezett megálló.
Hozzáteszem, hogy meglehetősen összegyűrt engem ez az egyhuzamban mellékvonalon lezötyögött 94 km:-)
>Ha nem lehet egyetlen vonalon sem nyereséget termelni akkor a GYESEV hogyhogy évről évre nyereségesebb? (Talán keveebb naplopó ül a székházban??) Hogyhoigy a GYESEV fejleszti a pályákat, villamosít, többletvonatokat állít be és még ezek is nyereséget termelnek?
A 64-es vonalra nem kell TGV, mert hét közben a szoló Bz-t, hétvégén Bz plusz mellékkocsit, teleülik az utasok, de két mellékkel is járt tavasszal. :-)
Ha cáfolsz kedves olvtársam akkor cáfolj és ne a véleményedet írd le légyszives. Egy cáfolat úgy néz ki szerintem, hogy leveted ide a konkrét adatokat, má ha rendelkezel velük ugye?
A látsszat néha csal, biztos,hogy nyereséges az említett vállalat? Biztos, hogy a nyereségből üzemelteti ezeket a vonalakat és fejleszti őket? Nme lehet, hogy hitelt vesz fel amit erősen remél, hogy gond nélkül tudja majd törleszteni?