nem ő, hanem a mellette lévő műhelyben dolgozó villamosságis faszi computerezik. nekem ő olvasott ki hibakódot, meg elmentünk próbakörre, nézte diagrammon a pillanatnyi adatokat (légtömegmérő volt a gond). Még valami: ha valami plusz alkatrész kell, felhív, hogy még ezt meg azt is kellene cserélni, tehát korrekt. Unokatesóméknak elszakadt a vezérműszíj és szétverte a szelepeket, szóval nem kis meló volt.
akkor lehet ,hogy ő lesz az emberem:) ha korrektül dolgozik, és rendesen fel van szerelve a műhely akkor miért ne? foglalkozik computeres kiolvasással is?
Hallottál már a Fekete Sanyiról Csátalján....azt mondják ő nagyon profi, vágja a computeres dolgokat is!
Legutóbb mikor cserélték nekem vezérlést a régi vekimen (1.8) az én szerelőm is javasolta, hogy mindent cserélni amin át megy a szíj. Mivel barát nem is érdeklődtem konkrétumért. A lényeg az szerintem, hogy az is kopik azért rendesen és előbb-utóbb a vizpumpa is megadja magát és ha figyelembe veszed, hogy csak azért megbontani az egész motorvezérlést megint, hogy a vízpumpát kicseréljék, már a munkadíj több mint maga a vízpumpa ára most. Ez egy kis előre látás, nem beszélve arról, hogy csak egyszer kell a kocsival szerelőhöz menni és nem kétszer kell leállni a kosival! :-)
Ezen gondolatod csak osztom..... En a 2.0 16v-ala vettem 225/55 r16-os gumikkal es lomhabb volt es tobbet kajalt... Aztan mikor eladtam megkapta a masik omegam 2.5 v6...Na annak mar nem volt problema.....Szoval szepen mutat,de itt ki is merult -tobb a hatranya....
Baján van egy állítólag jó szerelő. Unokatesóm dícsérte én még nem javítattam semmit: Sárközinek hívják, és valahol a Dózsán van, ahol asszem régen a tunning bolt volt. Megmutatni meg tudom, de elmagyarázni nehéz. :)
A kapisztrán utcától kicsit visszafelé a jobb oldalon (ha pest felé mész)
Ezzel a 16-ossal egy bajom van - ami amúgy a 17-essel, meg a 18-assal is baj lenne -, hogy a 215-ös, 225-ös gumik már szélesek a 2 literes teljesítményéhez. Érezhetően nem megy úgy a gép, mint az eredeti 195-össel. Szóval igen nehéz lenne találni egy olyan felnit, ami kevés küllős, peremes, 17-es, de csak ET35 körüli és max. 7J széles.:) Egyébként szoktam nézegetni a vaterát, de ritka a szép felni.
Szerintem nezegethetd neha ha van idod azt az oldalt ill.vatera,teszvesz..... Sajna amirol beszelek az csak 16-os,igaz hogy peremes,de egy 17-18-as szebben mutat az omega alatt.....
Na az király lett volna, de végülis ráérek. Most is 16-os van az enyémen, gyári 5 duplaküllős. Jól néz ki, de nekem peremes kéne, ami ráadásul kis ET számú, hogy picit szélesítsen a nyomtávon. Ja, és jó lenne 17-esben.:)
Kb.pont masfel vagy kethonapja ment el egy ilyen az expresszen 17-esben markas gumival(90%) es pont omegarol....... es most jon a csattano a srac meg lehetett szorulva mert 80.000-ban allt meg a vege... 4 honapos volt neki a szett. Ha tudsz varni szeptemberig az enyemen(az omegan)16-os ot kullos volt es peremes a srac egy honapja azt mondta el akarja adni.....ha meg all reszerol es teged is erdekel kuldok fotokat rola ha otthol leszek....
Igen,szoktak volt mondani a ferfit -nojerol es autojarol lehet''leirni'' Na itt most nem kell a plazacicakra es a luxusverdakra gondolni mert nem az az igazi ferfi.........de ezt ugy is tudjatok. )))))
A távirányító problémára visszatérve, nekem is voltak vele gondjaim, hogy hol jó volt hol nem. Sikerült összehangolnom a géppel, működöt aztán gondolt egy néhányat és nem, aztán ujból összehangol, működik, majd nem ...... és ment. Aztán megmutattam egy "egyszerű" műszerésznek és kiderítette, hogy az IC egyik lában elpattant egy forrasztás és kontaktos lett, meg az elem forrasztásai is elszoktak engedni. Megforrasztotta és azután működött. Volt olyan is mikor ujra bekrepált hogy megkérdeztem az opel szervízbe, hogy lehet-e ilyen távirányított venni, mert nem müködik rendesen, azt mondta adjam oda megnézi és megjavította ingyér, nem is kérdeztem mi baja volt! :-)
Az olaj a te döntésed, hogy milyet raksz bele. A 10W-40-es elég, viszont az 5W-40-est a hígabbsága miatt gyorsabban átküldi a rendszeren a pumpa, tehát gyorsabban kezd kenni. Én megpróbálnám mindkettőt. 10ezer ezzel, 10ezer azzal.
Nem emlekszem milyen motorral lenne a vectra amit irtal.... Szerintem jobb a 10w-40 mivel surubb... Ha csereled a vezerlest ne feledd a vizpumpat sem mert kesobb banhatod.....
Ha érdekel a kocsid állapota nézd meg az sds honlapját. Első állapotfelmérés ingyenes!
Most vettem én is vekit (2001' Z16XE), és nem tudtam (szervízkönyv ide-oda) kell-e vezérműszíjat cserélnem. Ma voltam, elég jól átnézték, meg amiket kértem is megnézték. Frankón nem volt pénzemben. Adtak árajánlatot is. (vez.szíj, első fék, különben fullos, semmi baja: Hála az égnek)
No, becsereltem a Suzukimat arra a Vectrara, amit korabban irtam.
Hamarosan megcsinalom, az ilyenkor szokasos csereket. Olaj, szurok, vezermuszij-csere.
Ezen felul a hatso szilenteket, meg a kormanyosszekoto-rudakat kell cserelni, ami biztos. A kuplung elegge fenn fog, de azt mondta a szerelom, hogy azt majd csak akkor, ha teljesen tonkremegy.
Igy elsore jonak tunik a gep, torve, vagva nem volt.
Egy kerdes: olajat akkor az enyembe is 10W40-et toltsek, vagy 5W40-et, ami elvileg a gepkonyv alapjan szerepel?!
Most már csak az a gáz, hogy nincs egy normális szerelő ismerősöm, ahova vittem egyszerűen abszlút megbízhatatlanok. ha nem állok a sarkukban, és nem nézem át a végén, hogy mit csinálnak, akkor összecsapják az egészet....de ez szerintem elég sok helyen van így, a márkaszervízekről nem is beszélve.lehúzás a köbön...