tweety83: Újra jár s vonat Losonc - Ipolytarnóc között....
Szerintem csak tervezték, de valójában nem közlekedik.
Bár szerintem a Palóc Exressz folytatásaként Losoncig kellene meghosszabbítani a gyorsított vonatokat, mert elég borzalmas megközelítése van Losoncnak...
Honnan borzalmas a megközelítése? Van/lenne onnan utas?
Újra jár s vonat Losonc - Ipolytarnóc között....Bár szerintem a Palóc Exressz folytatásaként Losoncig kellene meghosszabbítani a gyorsított vonatokat, mert elég borzalmas megközelítése van Losoncnak...
Az Index értesülései szerint rossz vágányra ment egy lajosmizsei személyvonat szerdán koradélután. Az eset Kispesten történt, a 2815-ös számú vonat nem Kőbánya-Kispest felé vette az irányt, hanem a Kispesti Öntöde és Gépgyárba vezető iparvágányra tért. A balesetben megrongálódott a kapu.
Nyolc év alatt dolgozóinak húsz százalékától válik meg a MÁV. A vasúttársaságnál 2013-ig 7,6 milliárd eurót költenek majd fejlesztésekre - írja a Világgazdaság. Gaál Gyula vasútelnök szerint a gazdaságtalanul működő mellékvonalak többségét fel kell számolni. A vezető úgy véli a cég üzemeltetési tevékenységét, azaz közel egészét 2013-ra privatizálni kell.
Nyolc év alatt dolgozói húsz százalékát kell elbocsátania a MÁV-nak a gazdaságos működésért. Erről Gaál Gyula vasútelnök beszélt egy, a cég árufuvarozási üzletága által szervezett konferencián. A MÁV 12 év alatt dolgozói 45 százalékától vált meg, jelenleg 47 ezer fős az állomány - írja a Világgazdaság. A sikeres szerepléséhez azonban szükség van a további leépítésre.
[ajanlo=182][igazitas=right/]A vasúttársaságnál összesen 7,6 milliárd eurót kell fejlesztésekre költeni nyolc év alatt, hogy bírja a versenyt a térségben. A MÁV az utóbbi 12 évben 2,4 milliárd euróból fejlesztett. Összesen tehát 20 év alatt mintegy 2460 milliárd forintot kell a cégnek fejlesztésre fordítania, húsz év alatt.
A MÁV 7700 kilométernyi vonalrendszeréből 40 százalék tartozik valamelyik európai korridorhoz. A társaság elnök vezérigazgatója szerint a mellékvonalak többségét, gazdaságtalanságuk miatt, fel kell számolni. A MÁV Rt.-nek ma 38-39 százalékos a piaci részesedése a hazai árufuvarozás és 20 százalék a személyszállítás piacán. Jórészt növekvő költségek és stagnáló bevételek mellett dolgozik - számolt be a Világgazdaság.
A várhatóan november 1-jétől hatályba lépő új vasúti törvény pontosan szabályozza a piaci szereplők működési feltételeit, az áruszállításhoz kapcsolódó kapacitáselosztással pedig az új vasúti hivatal foglalkozik majd - fejtette ki a rendezvényen Horváth Zsolt, a Gazdasági és Kereskedelmi Minisztérium helyettes államtitkára. Az új törvény megszületése mérföldkő abból a szempontból is, hogy megteremti a már liberalizált, de csak döcögve működő hazai vasúti fuvarpiac szereplőinek esélyegyenlőségét.
A tisztviselő szerint Magyarország - megfelelő fejlesztések esetén - Németország és a FÁK-államok közötti vasúti teherszállítás fordítócsomópontjává válhat. Ma azonban a 7,7 ezer kilométernyi vasúthálózatából csak 1,3 ezer kilométeren működik két sínpár, s csak 2,5 ezer kilométernyi villamosított. Utóbbi 30 százalékos arányát 55-re kell növelni - írja a Világgazdaság.
Nem akarok itt offolódni a géppel, ugyanis más többször ki lett vesézve a Hajtányos és a Elveszett vágányos topicban. Ha érdekel ott még van róla kép.
Ez a 49 -es en készült kép ami be lett téve nagyon az első generációs kerekek voltak még. (Nem röhögni rajtuk!) Azóta már van sokkal jobb. Jelenleg azzal járom az országot. Lábon szoktam sima kerekekkel megközelíteni a célt, ahol átcserélem a sínkerekekre. Ennyi. Eddig amit mentem vele max 60 Km/óra volt Szabadbattyán és Börgönd között spéci hegeszett síneken. Nem szoktam száguldozni, mert nem élvezem a tájat, meg biztonságosabb. Ahol én járok sok akadály van a pályán és észen kell lenni.
Múltkor mikor baf*sz voltam Pécsváradon és nem vettem észre időben, hogy el van lopva sín, kicsit megegyengettem a kormányművet. Viccelődtünk is rajta, hogy kerékösszetartást és kormányművet javítottunk a mozdonyon...
Laprugókat megerősítettem, hogy jobban bírja a terhet.
Köszörülni köszörül, a 26 Lóerő fele is elég volna a síneken.
A képen a háttérben távoli madarak, csak a tömörítés miatt egy pixelre zsugorodtak.