Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SzaboZE Creative Commons License 2001.06.09 0 0 89
Ez a hirdetés most jött:

MAZDA 323 4WD TURBÓ GTX
Gyártási év 1991
1800 cc
230 LE
Gyári extrák
Fekete
Irányár 1.100.000 Huf

Hol lehetne egy kis kölcsönt kapni? :)))))

SzaboZE

SzaboZE Creative Commons License 2001.06.09 0 0 88
Hát ennyire sajnos nem vagyok otthon benne, egyik haverom mesélte, hogy látott egy 1.3-as macit, elmondása szerint a blokk az ugyanugy nézett ki, de csak egy karbi volt felette. Szóval elképzelhető hogy a blokk felfúrása, esetleg a lökethosszúság módositása során készül az 1.5. Erre rádobtak két karbit, azt hagy szóljon. :) Ugy hallottam a nem GT tipusban létezik egykarbis egyötös is. Mondjuk gazdaságossági szempontból indokolt lenne, nem tudom ez 85 körül mennyire volt mérvadó. Volt motorválaszték mert még 1.1 is készült belőle. Na ilyen példányt nem nagyon láttam csak hirdetésben.Ha egyszer találkozunk meglátjuk! :) Sajnos az én gépem most kissé leharcolt (előző tulajnál csak olajat meg benzint kapott, volt egy kis puffja is, amióta megvan még nem sikerült mindent okévá tenni), de menetteljesitményre ettől függetlenül nincs panasz. Viszont lassan muszáj lenne egy motorgenerált nyomni úgy érzem. Az érdi emelkedőn szoktam tesztelni, 150-160 megvan. Utazóban a 130 ideális, még van erő gyorsitásra. Más kérdés az, hogy 150 felett már óvatosabban kell bánni vele. Állitólag az órát ki lehet akasztani ideális esetben, ezt nem teszteltem. :) A legjobb fogyasztás 90 körül van, hosszútávon 6 liter alá megy, ha nyomom 8 liter, városban a két karbi igényli a 8-9 litert is. Az a tapasztalatom, ha odafigyel rá az ember, akkor nagyon jó paci.

SzaboZE

Koriel Creative Commons License 2001.06.09 0 0 87
Bezony,mostanában egész sokszor erre kószálok...
A hirdetésekbe én is általában 1.5 moccerral látom szegénykéket,és az a 90-95 LE nem annyira méltó hozzájuk,a GTR turbó 260 lova az már rendbe van.
Van egy kérdésem:szerinted az 1.3 és a te 1.5 Mazdád mennyire tér el egymástól leszámítva a cc & a Hitachi karbit?
Előzmény: SzaboZE (86)
SzaboZE Creative Commons License 2001.06.09 0 0 86
Koriel: Hű onlány nyomjuk! :) A 2.F-ből hallottam a következőkről:

1.5, 1.8, 2.0V6, 2.5V6, 3.0V6 Lehet, hogy az 1.8 is V6, ha az MX3-ban is ez dolgozik. Szerintem 1.5 motorral nem túl sportos a gép, ehhez a formához legalább egy egynyócas kéne! :)

SzaboZE

SzaboZE Creative Commons License 2001.06.09 0 0 85
Jimmiboy: kicsi a világ! No problem, en is el vagyok havazva. 1.3 motor vs klima: az autoklub vezetestechnikai pályáján lehetett bérelni 1.3-as fullos Suzukit. Nos a tapasztalatom az volt, hogy mikor bekapcsolt a légkondi nagyon lomha lett a gép, de annyira, hogy igazi menetteljesitményről nem beszélhetünk. Nyomnom kellett a pedált, hogy a pályaszakaszig felgyorsuljak a 30-40-re! Ha pályán használod biztos más, mert folyamatos a haladás, de városban csak öreges közlekedés várható. Egyébként azt mondják a gyári kondik jobb hatásfokúak. Nincs ilyesmiből esetleg bontott? Csak naiv kérdés.

SzaboZE

Koriel Creative Commons License 2001.06.09 0 0 84
a kw-ban mégis csak Neked lehet igazad,leborulok előtted :)).
Bár a műszaki lapon 50kw van...biztos hasra ütöttek...
Az újabb 323-ok közül nekem is ez a 2. F széria('93-tól) tetszik a legjobban,az 1.5 kívül milyen motorokkal gyártották még?
Előzmény: SzaboZE (83)
SzaboZE Creative Commons License 2001.06.09 0 0 83
Koriel , ez nagyon király, én is egy ilyet szeretnék egyszer. Van valakinek a közelében esetleg egy 3.0 V6 példány? :))) Majd tiz év múlva veszek egy 15 éveset! :)))

E3 motor: ez a könyv csak ezeket a motorokat emliti, elképzelhetőnek tartom hogy 85 előtt létezett 50KW motor is. Egyébként a karbiszerviz ahol szoktam zöldkártyázni rendszeresen beszámol nekem egy egyhármas Mazdaról, állitólag az is tök gyári és megy mint a golyó. Ugyanilyen 80-85 közti.

Netpostman: igaz, valóban GT volt a tipus, de a 160 pacesz ha jól tudom stimmel meg az összkerék.

SzaboZE

Koriel Creative Commons License 2001.06.07 0 0 82
A napi jócselekedetem :)

akashi Creative Commons License 2001.06.04 0 0 81
alfa155

Biztos csak autópályán? :)) Én nem birnám megállni forró nyári melegben hogy ne kapcsoljam be.
A klima nagyon jó dolog. A bökkenő viszont a következő. Vagy hüsölsz, vagy haladsz. A kettő együtt nem megy, főleg 1,3-as motorral. Bár a városban sokszor a haladás csak álom, ugyhogy 5letnek jó, csak megnő a fogyasztás.

akashi

alfa155 Creative Commons License 2001.06.04 0 0 80
Hi!

Koszi a valaszokat alkatresz ugyben. Korulnezek a Nippartsnal feltetlen. Termeszetesen nem akarok sporolni az alkatreszeken (foleg nem egy vezermuszijon!), csak hat a Fordomba nemileg olcsobban szereztem alkatreszeket.
A kocsimban elol a spojleren szepen kialakitott helye van a kodlampaknak, csak sajna a lampak kianyoznak belole. Be lehet ezt utolag szereltetni, de ugy, hogy az tokeletes legyen? Gondolok itt peldaul arra, hogy nem barmoljak szet a fel muszerfalat stb.
Ja es meg valami. Szereltetett be mar valamelyikotok klimat utolag? Mennyire jo otlet az ilyesmi? Az 1.3-as motort mennyire fektetne ki? Mondjuk ugyis csak autopalyan kapcsolnam be....

Jimmy

Netpostman Creative Commons License 2001.06.04 0 0 79
akashi,
Ez a motor-felderítés szép feladat lesz, az biztos.

Motorokról még pár szó:
Nem biztos, de szerintem GTi nem volt. Volt 1.6 GT turbóval és anélkül, később GTX néven összkerékhajtással. Ebből lett aztán a GT-R, nagyobb turbóval (+ még egy sor fejlesztés).
GTX és GT-R adataim vannak, ha valakit érdekel.

Előzmény: akashi (78)
akashi Creative Commons License 2001.06.03 0 0 78
Sziasztok

Alkatrészekkel kapcsolatban egyetértek Pigmy-vel. Ha lehet mindig eredeti alkatrészt kell beszerelni,(bár az néha megfizethetetlen) vagy nagyon jóminőségü utángyártottat (lehetőleg japánt). Én is szivtam már a sok utángyártottal. Sokszor az olcsóbb a drágább. Én motorolajból a Valvoline-t ajánlom. Nekem All-Climate 20w-50-es kell a gépbe, de az ujabb típusokba Durablendet javaslok. Jó olaj és az ára sem vészesen sok.
Más:
Az én autómban az előző tulaj szívmütétet hajtott végre.(323 1979 FA4T) Amikor szelepszárszimeringeket cseréltem a kocsiban akkor vettem észre hogy a motor 1,4-es az eredeti 1,3-as helyett. Abból is az 1415 ccm-s. A furat 77-es de a löket változatlan, és uj dupla vezérmülánc van benne. Azt deritettem ki hogy ez a motor 82LE. Lehetséges ez? Rendelkezik valaki pontos infóval?
Már én is kiváncsi lettem. Le fogom mérni a gép gyorsulását.

akashi

Törölt nick Creative Commons License 2001.06.03 0 0 77
alfa155,

a Nipparts-ot en is tudom ajanlani, naluk japan alkatreszek vannak, ugy tudom, hogy az eredeti japan beszallitoktol, tehat annyi a kulonbseg, hogy nincs rajta a "Mazda" felirat. Aztan en a Lang-Auto-nal (www.langauto.hu) szoktam vasarolgatni, ha nem eredetit akarok venni, eddig nem nagyon adtak rossz minosegu cuccot. (Kivetel a nemet csucsminosegu fekbetet, ami az elso fel evben csikorgott :)) dehat ezt erdemli, aki nemet cuccot rak egy japan autoba ;)

Ami viszont egy jotanacs, hogy nem nagyon erdemes sporolgatni az alkatreszarakkal, mert nem csak az aruk magasabb az eredeti mazda (vagy japan) alkatreszeknek, hanem tenyleg jo minoseguek. 7 eve van Mazdam, annyit szivtam mar utangyartott alkatreszekkel, kezdek leszokni rola. Persze szamit az ar is, es lehet kiserletezni, de ha nyugalmat akarsz... Nekem pl. egy A/C pumpat kell most vennem, a japan 14ezer, van valami utangyartottban 10-ert is, de inkabb nem kockaztatok...

Előzmény: alfa155 (75)
Koriel Creative Commons License 2001.06.03 0 0 76
Hello, alfa155 (yo a neved,ez is + a jimmy is,nem is tudom így hirtelen mire asszociálok! :))

Olaj:erre asszem egy szakértőtől kapsz választ,ha az autódoki bácsi idevonatkozó javaslatát elolvasod.Ezt a katalógusban találhatod meg,ahol hasonló kérdést tett fel egy '89 1.6 turbó 323-sal rendelkező gazdi...
Alkatrészt eddig a Spidan Auto5-nél vettem,minőségi cuccok,meg részben a japcsi autókra specializálódtak(Bp. 1203 Határ út 38. TEL:283-7700).Aztán van egy olyan,hogy Nipparts kft.Itt még nem vettem semmit,csak tudom,hogy japán gyártmányú alkatrészeket adnak(lehet,hogy nem a legolcsóbb,cím:Bp. 1135 Reitter F. u. 27. TEL:239-3011).
SzaboZE:köszesz az infókat,minden jöhet.Ja csak annyi,hogy én úgy tudom az enyém 50 kW-os(E3 BD 1031 1296cc motor).
Na mostmár abba hagyom.Csőváz...

Na,azért majd írjatok minnél előbb!!

Előzmény: alfa155 (75)
alfa155 Creative Commons License 2001.06.03 0 0 75
Udv Urak!

En is bejelentkeznek! 95-os 323-as 1.3 16V.
84e km-el vettem, es tokeletesen meg vagyok vele elegedve. SzaboZe-vel mar a HIX AUTO-n is dumcsiztunk (jimmyboy), s ezuton uzenem, hogy nem felejtettem el a megbeszelt talalkozot, csak meg mindig nem voltam szervizen. Cirka meg 2 het!
Lenne gyorsan 2 kerdesem is. Az elso. Ti hol veszitek az alkatreszeket? Egy vezermuszijat 10e kornyeken osztanak azokon a helyeken, ahol korulneztem. Ez tenyleg ilyen sok?
A masik, az olaj. 10W-40 az eloirt. Eddig oke. Node milyen legyen? Arban istentelen kulonbseg van az egyes markak kozt. Tenyleg ennyivel jobb az egyik mint a masik? Mondjuk az olajon semmikepp nem akarok sporolni.... De olyat szeretnek venni, ami valoban megeri az arat!

Udv,
Jimmy

SzaboZE Creative Commons License 2001.06.02 0 0 74
Nos akkor jöjjön pár 323 motoradat:

E1 (1.1 - 1062 cm3)
80-87-ig
40KW, 55LE, 79Nm

E3 (1.3 - 1285 cm3)
80-87ig
44KW, 60LE, 95Nm

E5 (1.5 - 1479 cm3)
80-87ig
55KW, 75LE, 122Nm

A 87-89 közti 1.5-ös 1480 cm3 de csak 73 LE, 113Nm, katalizatorral megy

Nekem E5 motor van.
Gyorsulasi adatot sajnos nem ir a könyv.
Ha jól tudom 85 után jött ki a négykerekes GTi, ami 1.6-os turbós mocival 160 pacit morzsol az asztfaltra négy gumicsikot hagyva. Erről a könyv mélyen kussol, de létezik.

Ficium Creative Commons License 2001.06.02 0 0 73
Bocs, tudom nem expressz, de:

Fájó szívvel megválnék az autómtól:

1983-as Mazda 626 GLX 2.0 benzin, 100 LE, metálzöld, 180eKm, tempomat!, 4 el.ablak, 2 el. tükör, vonóhorog, napfénytető, magnó, riasztó, kp.zár, alufelni, 4 téligumi felnivel, állítható szervokormány, plüss belső.

Műszaki vizsga: 2003. márciusig!!!

290 eFt-ért.

A hátsó sárvédő íveket cserélni kell (60eFt) :(

Még 1x bocsi!

ficium@freemail.hu

Koriel Creative Commons License 2001.06.01 0 0 72
Szia Leif!

Van még Rx-7, ofkorcs Wankel motorral.De ha tényleg érdekel a téma,akkor a "'79 Mazda Rx-7..."
című Rx-7-es topikot nézegesd meg,onnan okosodhatsz...
Manapság ilyen egy Rx-7:


nem is olyan csúnya :)

Előzmény: LeifEriksson (71)
LeifEriksson Creative Commons License 2001.06.01 0 0 71
Üdv Szakértők!! :-)))

én csak "lelkes amatőr" vagyok hozzátok képest, de Mazda télleg rulez!! (volt már a családban 1986-os 626 5 ajtós, 1983-as 626 4 ajtós, s jelenleg egy haláli aranyos 121-es, vászontetős.. :-))))

egy kérdésem lenne, csak érdeklődésből: RX-7-et gyártanak még (s ha igen, még mindig Wankellal?)

köszi előre is

üdv mindenkinek

Leif

Koriel Creative Commons License 2001.06.01 0 0 70
Sziasztok!

SzaboZE lécci írd mán ide,hogy az az 1500 köbcenti mit tud? (LE,NM,gyorsulás,stb...)Csak kiváncsi vagyok.A '85 előtti 323-ban nincs négykerék hajtású változat ugye?Kár...


ui:ha valakinek van ennél szebb képe,az kügye már el nékem.Köszi.

SzaboZE Creative Commons License 2001.06.01 0 0 69
McFart: Milyen halogen cuccra gondolsz? Szerintem érdemes lenne a foncsorozást felújíttatni, az sokat segít. A tetőablak szerintem nem téma, ez mindenkinél más, tehát acc neki zsirt ahol látod, hogy mocorog valami :). A pólus centerben 626-hoz is van könyv. Az izzócsere... Igen ez egy bosszús dolog lesz. Nekem a baloldali index visszajelző lámpám hőmérsékletet is mér! :) Ha van 25 fok akkor működik, ha nincs akkor nem :) már vagy fél éve húzom-halasztom, de muszáj lesz megnézni. Az indexlámpák működnek. Egyébként az a tapasztalatom, ha elektromos hiba van, az általában oxidréteg. Megtisztitod és újabb 15 évig nincs gond! :) Ettől függetlenül, lekopogom, soha nem hagyott pácban az autó.

Kalaptarto: Ha a keresztcsöved van, akkor valami puhával be kell borítani a csövet. Nekem már az előző tulajnál elkopott a kalaptartón levő luk, ahova a madzagok tartanak, így időnként egyszerűen csak behajlik a kalaptartóm. Már csak a hangszórók miatt is. Én utáltam, hogy időnként ez a cső levándorolt a műanyag sarokról, igy egy csavart becsavartam a cső tengelyirányába a sarokba, majd rápattintottam a csővet. Így mobil is, de nem is vándorol.

McFart Creative Commons License 2001.05.30 0 0 68
SzaboZE

89es 626osom van, es nem a hajtast akarom szetszedni meg a fekeket. hanem mondjuk ki akarok cserelni a muszerfalban egy ket kiegett lampat.
vagy mondjuk ki akarom tisztitani a tetoablak kapcsolojat mert koszos. vagy mondjuk a tetoablak ugy nyivakol mint egy girhes macsak es szet kene szedni mert szvsz zsir kell neki.

amugy egy kicsit gyengenek talalom a tompitottat sotetben, lehet hogy beszerzek hozza valamilyen halogen cuccot. erdemes vajon?

Előzmény: SzaboZE (61)
McFart Creative Commons License 2001.05.30 0 0 67
SzaboZE
Előzmény: SzaboZE (61)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.30 0 0 66
Volt nekem egy '80-as meg egy '82-es 626-osom, az is hatsokerekes volt meg. Jo is volt az telen ;) Meg kanyarokban. Es parkolasnal jo pici ivben lehetett kanyarodni, gondolom azert, mert nem volt elol feltengely, es jobban el lehetett tekerni a kormanyt. Az az igazsag, hogy ilyen szempontbol jobban szerettem, mint a mostani elsokerekeset.
Előzmény: SzaboZE (62)
Koriel Creative Commons License 2001.05.30 0 0 65
Na jó,asszem így 1 óra magasságában megint magamra maradtam :((( Miért nem vagytok a fórumban? Ejnye!!

Akashi: minek kalaptartó,legalább könnyebb lesz a verda :).Amúgy gondolom keresztbe van itt is egy cső,ami mindkét oldalon 1-1 műanyag mélyedésbe ül,nem?Szóval talán ezt itt be kéne fedni vmi puhával,pl. gumi...
A kép beillesztést emilben leírom!

SzaboZE: van direkt könyv a mi évjáratainkhoz is,hamarosan megveszem,úgyhogy asszem nem kezdek neki a másoláshoz,picit sok lenne az :)
Találka meg lesz,nem? Meg akarom nézni mit tud az a majdnem 1500cm + a dupla karbi!! nekem csak 1 van brühühü...(mondjuk elférne egy másik a kesztűtartóba)

A viszontlátásra!!

Koriel Creative Commons License 2001.05.30 0 0 64
Itt vagy még Akashi?
Előzmény: akashi (63)
akashi Creative Commons License 2001.05.30 0 0 63
Sziasztok.

SzaboZE, bizony! Szegény ember vizzel főz :) Ez még a kardános fajtából való. Királyul lehet vele pörgetni a hátsókereket álló helyzetben. (automata) :) Persze csak földes uton. Ez a verda asszem a legelső szériából való, körlámpás. Egész jó a gép, de ráférne az első lengéscsillapitócsere. A legnagyobb gondom az hogy a kalaptartó és a csomagtérfedél zörög, pedig már beállitottam a zárat, de 1-2 hét a pesti utakon és ujra kezdi. Van valami 5letetek, hogy lehet ezt véglegesen megszüntetni? Tennék be róla képet is de nem tom hogy kell. Segitsetek.

Koriel. Köszi a képeket. Nekem az Rx-4 formája nagyon bejön. Erre gondoltam. Sajna a Mazda hivatalos weboldalán szinte semmi info sincsen a régi masinákról:(

Legyetek jók.

Akashi

SzaboZE Creative Commons License 2001.05.29 0 0 62
Akashi: Akkor te még hátsókerék hajtáson gördülsz, igaz? Milyen egy sportautót birtokolni? :)
SzaboZE Creative Commons License 2001.05.29 0 0 61
Koriel: A XI kerületben vagyok, a papir alapú infó egy 85-től gyártott Mazdákkal foglalkozo szerelési könyv többszáz oldallal. kb 4 e Ft volt. Szóval ha másolni szeretnéd fel kell kötni a gatyót! :) Egyébként a hajtáslánc és a műszerfal is ugyanaz 85 után mint a 80-85 közötti 323-nál, csak az új motorokkal és karosszériákkal nyújt többet a könyv. Nagyszerűen alkalmazható tehát az te verdádra is (85 előtti mint az enyim! :) Ha pár lényeges info kell, mint szervizciklusok, fő paraméterek, időszakos fontos dolgok, azt mélben el tom küldeni, de ha több kell muszáj lesz találkozni! :)

SzaboZE

Koriel Creative Commons License 2001.05.29 0 0 60
Szóval:

Luce R130
1969-től,kéttárcsás 2x655cm Wankel-motor,kb 126LE


Luce Rx-4
1973-tól,kéttárcsás 2x573cm Wankel-motor,kb 130LE


Jó éjszakát!

Előzmény: akashi (58)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!