Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.10.01 0 0 8827

Nyomvonal sajnos Vmax=40/50.

 

Előzmény: v_peti (8825)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.01 0 0 8826

Azt mondod ementgyár (Beremend, Bélapátfalva, stb)

 

Azt mondum oké legyen új pálya 21 t

 

Azt mondod hondévelemi érdek (pl.:6-os Lovasberény környéki Szovjet laktanya)

Azt mondom új felépítmény oké

 

Azt mondod, cukorrépa, idényszerű teher és személyforgalom, azt mondom, nem, de nincs pénz a kiváltására.

 

Azt mondod 10 km/h 20 km/h azt mondom megszűnik ez magától is (64 es felhagyott szakasza Pécsvárad-Bátaszék.

 

Azt mondod sok a kanyar, a vízzsákos a pálya, az aljak porladnak, a összekötő csavarok nem fognak, előbb utóbb siklás (6-os) és nem lesz több vonat.

 

Addig amíg a 30-as és társai "mellékvonalak"  (Sv, Dinyés, stb.)addig álom lehet csak mellékvonak megtartása.

 

A vonalakon temészetes kiválasztódás a ki bírja tovább elv érvényesül.

 

Amelyik még bírja megmarad, de kihalásos alapon is eldől, sajnos a dolog.

 

v_peti Creative Commons License 2005.10.01 0 0 8825

Ha újjá nem is építik a 63-ast, de azért kipofozhatták volna. Tőlünk nyugatra és keletre, északra és délre, sokkal több kanyargós domb- és hegyvdéki pálya van mint nálunk.Mégsem esnek emiatt pánikba.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (8824)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.01 0 0 8824

A 62-es ről:

 

Villány-Beremendi Cementmű

 

Ez egy viszonylag új szakasz és a "cemetvonatok miatt fontos ez a 10 km.

 

87 es

 

 Régen Mónosbélen az Egercsehi szénbánya adott fel szenet, Bélapáton a cemetgyár, Szilváson az Erdészet, (külön iparvágány)

 

Csokvaományon a TSz adott fel és 1984 ig  talán személy személy kereszt is volt.

 

Királdon 196-ig működött szénbánya.

 

Jelenleg a BÜKKI NEMZETI PARK területén halad át a vonal.

 

A buszokról:

 

Bélapátfalvára 49 busz megy munkanap

Szilvásváradra 31

Nagyvisnyó 20

 

Vonat eközben 6 pár.

 

Sáta

 

Innen 10 busz megy Ózdra 4 Putnokra

 

Jellemző, még hogy Kazinbarcika és Ózd vasúton a 87 esről versenyképtelen vagy lehetelen.

 

Másik probléma, hogy a mellékvonalakon a jellelegi bizt ber adta 60-at se lehet kihasználni Mert R=250 m és a hozzá tartozó sebesség csak 50-et mozdonynak esetlegesen nagy tengelyterhelésnél 40et enged, pl 71 esen is a V43 as 40-el mehet.

 

Pécs-Harkány

 

Gyakorlatilag 25 km hosszban (Pécs Harkány 32 km volt a kanyargós szakasz a közút 22 km ha nem kanyargósan építeték volna ujra új nyomvonalon 25 km talán elég lett volna) teljesen új pályát kellett volna építeni építeni az akkori döntéshozóknak nem volt lehetősége. Ezt még Harkány Beremendi Cementműig +17 km lett volna.

Ami szumma 25+17= 42 de akkor már célszerű Villányig levini.

 

Másik szempont a 65 ös vonal meglevő fogalmát + x darab cementvonattal felhozni.

 

ez egyszerűbb volt.

Kilométerbe a régi nyomvonalon Beremendi Cement 32+17=49 km Villánynak 46 km.

 

Másik szempont Pécs-Rendező ameddig villamosítva van a vonal. Így 5 km dróton mehet Pécsig onnan tovább irányteherrel.

Célszerű egy cementvonatot nem bevinni a személy pu-ra.

 

Ilyen ehhez hasonló szempontok vezeték a korabeli döntéshozók akik az i sínrendszerű régi Harkányi vonalat felszámolták, mert a teher Villánynak több szempont miatt egyszerűbb.

 

Ja és mindenképp új nyomvonal kelett Nagyhrsány-Villány 13 km tovább a régi nyomvonalon ment, míg 32 km régi vonalat új nyomvonalon építeni sokkal több pénz lette volna.

 

Sajnos nagyon sok vonalat teljesen új pályán kellett volna vezetni, pl a SZLOVÉN vasutat se a régi Őrségi nyomvonalon vezették, nem véletlenül.

 

Harkány:

Idényszerű személyforgalom még egy kisvasutat is veszteségbe sodor sajnos. (Egererdő kisvasutak)

 

Pl Szilvásváradon sok utas egyben sok veszteség az erdészetnek.

 

Jelenlegi 87 es talán érzelmi okok miat jó lenne ha megmaradna , melett szól legalább egy 58 ezres megyeszékhely körül megy 8 km szakasza tehervonatokkal igencsak megáldott (ONYA)

 

A 87 es felső szakaszát anno 42 kg/fm 48 kg/fm 44 kg/fm sínanyaggal "kipofozták" Vissznyereményi anyagból.

 

Azért 18,5 t.

 

Korábbi gazdasági felülvizsgálatokon + szempont volt hogy volt bányászat (energiaválság lehet még M.O.-n)

 

Szempont még hogy a teherforgalom nem idényjelegű.

 

Szilvásváradon azaz  Bélapát-Putnok között nincs állomási személyzet!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (8817)
v_peti Creative Commons License 2005.10.01 0 0 8823

Pl. Hanzi jön Németországból repülővel-A pályaudvarra taxivla megy, onnan meg IC-vel.

 

Előzmény: v_peti (8822)
v_peti Creative Commons License 2005.10.01 0 0 8822

Biztosan, de azért 1szer nézd majd meg egy térképen, hogy milyen messze van a fürdő az állomástól. Próbálom elképzelni a csapatokban túrázó öregasszonyokat.:-)))

 

Oké, ezt elfogadom.

 

De ha valaki vonattal Érkezik Pécsre, akkor vagy helyijáratoznia kell egy megállót, vagy gyalogolnia a buszállomásig. Így ez semmivel sem jobb, mintha Harkányban menne helyijárattal az állomástól a fürdőig. (Ld. Bük.) Akik meg turnusos rendszerben vagy drágább szállodában üdülnek, azokat meg charterbusszal (minibusz) is be lehet vinni az állomástól a gyógyszállóig.

(Persze, nem feltétlenül kell önálló helyijárat. A töméntelen helyközi járat egy részét is be lehet oda kanyarintani, a csatlakozás biztosítása végett.)

 

Pl. Hanzi jön Németországból repülővel, vagy Thomas Ausztriából a Corvinussal. Ha megvan a 63-as vonal, akkor közvetlen kocsi megy tovább Harkányba, ahol az állomáson már várja a busz. De a jelenlegi útvonal, Villányon át kerülve, nem a legszerencsésebb.

 

 

 

 

Előzmény: FOMA (8815)
v_peti Creative Commons License 2005.10.01 0 0 8821

Amíg nincsenek ütemes menetrendek, összehangolt járatok, közlekedési szövetségek, Jakab-taxik; addig nem beszélhetünk reális módon a dolgokról. :(

 

Az általad felsorolt esetek jelentős részére ez igaz.

 

Máshol (Harkány és Siklós) meg abszurd, hogy amíg régen el lehetett jutni rövid úton (bár nem túl rövid menetidővel), addig ma ugyanezt csak kerülőúton lehet megtenni. Ezt mindenképpen abszurdnak tartom.

 

Elnézve az erre közlekedő buszok számát, kizárt, hogy nem lenne életképes egy vasútvonal. (Ha most építenénk egyet, az sokba kerülne, de ha meglenne, akkor jelentős forgalma lenne.)

 

Az 1972-73-as menetrend szerint, a 62-esen (Barcs-Beremend) napi 4 (!!!) vonatpár közlekedett. Vajon miért menekült meg az a vonal? A faszállítás miatt?

Ezzel szemben Pécs és Harkány között napi 11 (!!!) vonat közlekedett! Ez vicinális? Komolyan? Ez egyértelműen elővárosi vonal.

 

A menetidőn meg azóta biztos lehetett volna egy kicsikét faragni.

 

 

Pesterzsébet: Itt csak csodálkoztam, hogy létezik olyan hely Budapest belső részén, ahol nincs forgalmi dugó. De azt elfogadtam, hogy a tömegközlekedésen van mit javítani arrafelé.

 

 

Kedvenced a baranyai vicinális.

Sínbohóc, talpfaszámláló, Váczi, FOMA, és még sokan akik ott élnek, írtak már Neked arról a környékről, tényeket, adatokat, valóságot.

 

Sok mindent el tudok fogadni, de amíg azt látom, hogy nem tesznek meg mindent az illetékesek a színvonalas tömegközlekedés érdekében, addig nem lehet elfogadni ezeket a tényeket, mert a jelenlegi állapotra vonatkoznak. Azt viszont én is tudom, hogy a 62-es vonal nagy része nemigazán működőképes. (Elsősorban Drávafok és Középrigóc között.), ellentétben mondjuk a 47-essel.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (8817)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.01 0 0 8820

Hullámzó utasforgalom.

Az a vonat amit ne értél el, Eger felé  kevesen voltak, de kifele egy teljes osztály ment a 9.25-el, a mellékben!

 

Este a 19.25 es Szilvásival is ment csoport, a főtopikba is betettem a képet is BZ282 vel.

 

 

Előzmény: alex_86 (8811)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.01 0 0 8819
Csörgő 165 KN azaz  16,5 t járt erre www.trains.hu tavaly.
Előzmény: m61019andras (8814)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.01 0 0 8818

18,5 Tonna

www.vpe.hu

Előzmény: síncsavar (8816)
síncsavar Creative Commons License 2005.10.01 0 0 8816
Normál tengelyterhelés csak Eger és Bélapátfalva között van, felljebb sajnos már csak 120 kN. A száraz tisztásokkal tarkított sűrű erdőkben a nyár nagy részében tűzgyútjási tilalom van, erért a nosztalgiavonatokat általában Dácsia húzza (ld: trains.hu)
Előzmény: m61019andras (8814)
FOMA Creative Commons License 2005.10.01 0 0 8815
Biztosan, de azért 1szer nézd majd meg egy térképen, hogy milyen messze van a fürdő az állomástól. Próbálom elképzelni a csapatokban túrázó öregasszonyokat.:-)))
Előzmény: v_peti (8808)
m61019andras Creative Commons License 2005.10.01 0 0 8814
Gondolom itt a pálya elbírja még mindig a nehezebb gépeket, tekintve, hogy pár éve ezen a vonalon mentek a Szergejek a nehéz cementvonatokkal.
Előzmény: síncsavar (8812)
v_peti Creative Commons License 2005.09.30 0 0 8813

Jó lenne, ha Királd és Putnok között;ahol az utasok száma többszöröse a Szilvásvárad-Királd köztinek;nem 20 km/h-val, hanem legalább 40 km/h-val lehetne haladni.

 

Előzmény: síncsavar (8812)
síncsavar Creative Commons License 2005.09.30 0 0 8812

Elég gyakrn járok arra, legutóbb augusztus végén döcögtem át a Bükkön, és úgy látom, hogy elég stabil törzsutas-tábora van a vasútnak, illetve több tucat erdei tábor van közvetlenül a vonal menllett, ez is feldobja a forgalmat. A jövőt illetően megnyugtató az is, hogy a MÁV nosztalgia kft folyamatosan közlekedő rolyal hungaria express vonatai is ezen a vonalon jönnek Aggtelek felől Egerbe.

Kár, hogy a közeli falvakban találkoztam olyan idősebb emberrel, akik azt sem tudta, hogy ez a vasút még megvan... de miután megtudta, elhatározta hogy, gyorsan el is megy majd vonatozni:)

Előzmény: alex_86 (8811)
alex_86 Creative Commons License 2005.09.30 0 0 8811

Én is egyetértek az előttem szólókkal.

 

Ezelőtt tavaly nyáron utaztam a 87-esen, akkor a csörgős ingára alig fértünk fel, mostmeg egy egész Bzx "az enyém volt", úgyhogy kissé meglepő volt számomra ez a pangás. Persze már nemigen van túristaszezon!

 

Mindenesetre a környéken lakók (sajnos) egyre többen választják a buszt :-(

Előzmény: m61019andras (8809)
síncsavar Creative Commons License 2005.09.30 0 0 8810

Az biztos! :)))

Előzmény: m61019andras (8809)
m61019andras Creative Commons License 2005.09.30 0 0 8809
Az az egész vonal egy gyöngyszem.
Előzmény: alex_86 (8806)
v_peti Creative Commons License 2005.09.30 0 0 8808

Amúgy meg a Pécs-Harkány vonalat kellett volna megőrízni. Akkor többen utaznának oda vonattal.

 

Előzmény: v_peti (8807)
v_peti Creative Commons License 2005.09.30 0 0 8807

Itt nemcsak idegenforgalom van, hanem hivatásforgalom is lehet. De túl jó a buszközlekedés errefelé.

 

Előzmény: Vaskalap kartárs (8803)
alex_86 Creative Commons License 2005.09.30 0 0 8806

Jó, ez nagyon könnyű volt :-) ...

 

Múlt héten volt pár szabad órám Egerben, így felültem egy szilvási Bz-re. Bélapátfalván lett volna kereszt, de nem akartam annyira rohanni, így Mónosbélen leszálltam. Bzmot+Bzx+Bzmot összeállításban járnak a vonatok továbbra is. Odafele a 35534-es kb. 30%-os kihasználtsággal indult Egerből (főleg idősebbek utaztak), egy páran Egervár mh-en is felszálltak. A 35523-as vonattal indultam vissza. Felszálló nem volt, a kihasználtság 10% alatt maradt, a Bzx-ben egyedül utaztam. A kalauz sem jött...

 

Mónosbélen egy hölgy teljesít szolgálatot (végig beszélt telefonon, úgyhogy nyugodtan fényképeztem), végül aztán kijött meneszteni a vonatot. Csendes és hangulatos kis állomás, nekem nagyon tetszett.

 

 

 

Üdv: Sanyi

Előzmény: síncsavar (8805)
síncsavar Creative Commons License 2005.09.30 0 0 8805
Mónosbél? (87s)
Előzmény: alex_86 (8804)
alex_86 Creative Commons License 2005.09.30 0 0 8804

Üdv!

 

Melyik vicinálison jártam a múlt héten?

 

 

 

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2005.09.30 0 0 8803

Az idegenforgalom egy dolog. Rétegigény, és szinte kizárólag egyéni közlekedést választ, hacsak nem bakancsos természetjárókról van szó. Ők pedig inkább a Mecsekbe mennek.

Az idegenforgalom még egy kisvasutat sem képes mindig eltartani (ráadásul ennyit). A vasútvonalat vagy arra használjuk amire való, vagy nincs értelme tovább.

Előzmény: v_peti (8801)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2005.09.30 0 0 8802

Tehát a VT-Transman válasz.

Válasz arra az elvárásra, aminek az arra hivatott közlekedési cégek nem képesek megfeleni. Nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez a rendszer a tökéletes.

Előzmény: Krtek (8797)
v_peti Creative Commons License 2005.09.30 0 0 8801

Miért kell a 62-es legéletképesebb szakaszán (Villány-Siklós-Harkány) vissazfejleszteni. A többi szakaszon érhető, hogy nincs forgalom. De itt az alcsony vonatszám riasztja el az utasokat.

Pedig mindhárom település idegenforgalmi szempontból is vonzó.

 

 

Előzmény: Vaskalap kartárs (8787)
division by zero Creative Commons License 2005.09.30 0 0 8800
Nálam jó!
Előzmény: tweety83 (8799)
tweety83 Creative Commons License 2005.09.30 0 0 8799
BOCSI SZAR A LINK....LE FOG FAGYNI...
Előzmény: tweety83 (8798)
tweety83 Creative Commons License 2005.09.30 0 0 8798

Ha jól tudom megy iparvágány a Videotonig... Mennyiből tartana a reggeli illetve délutáni tanyaközi-vonatokat onnan indítani persze összahangolva hogy azokon a településeken ahol van vonat oda ne a VT Transman menjen.

(Gondolok itt a Pusztaszabolcsi, Sárbogárdi, Móri, Veszprémi, Siófoki,  - esetleg Lovasberényi vonalakra....ez utóbbinál ilyen felújított TVG-t indítanék...)

ilyet ni: http://www.trains.hu/veh/mav/tvg/impg/image30.html

 

Előzmény: Krtek (8797)
Krtek Creative Commons License 2005.09.30 0 0 8797

Annyival szeretném árnyalni a képet, hogy Székesfehérváron a nagy cégek dolgozóit a VT-Transman szerződéses járatai szállítják gyárkapuból majdnem házhoz.

 

14.30-kor van a Videotontól a kirajzás, és hozzá kell tegyem, hogy jóval hamarabb hazaérnek a dolgozók, mint normál menetrendszerinti járatokkal. Fehérvár esetében a vasút elérése helyijáratokkal sok kívánnivalót hagy maga után, a 31E, ami a Videoton-Vasútállomás között jár, üres, legalábbis nem a gyárkapuban telik meg.

 

De mindig azt mondom, egy rendszert nem szabad pillanatnyi állapotjelzői alapján megítélni.

Előzmény: Vaskalap kartárs (8789)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!