Peti csak viccelt, legalábbis a mosoly erre utal. Az ominózus elbontott iparvasút nyomvonala a Tesco parkolóján vezetett volna keresztül, ezért elbontották.
Mindenki megérti, hogy napi 10 tonna húsárút, és húskészítményt tucatnyi gyártótól
begyüjteni és kiszállítani vonaton kissé körülményes, és drága volna.
Amúgy az az iparvasút mindig hiányozni fog nekem... :-(
Már megint félrevezetsz. Nem alkalmatlan, hanem rugalmatlan és a rakomány örizetlen. A rugalmatlanság meg fog szünni, amint megjelenik egy privát vasúti szállító, aki ezzel AKAR foglalkozni. A másik problémára nehéz megoldást találni, egy kamionnál a soför ellát bizonyos védelmi funkciót is (egy határig), egy 400 m-es vonatnál ezt nehéz megoldani, itt, ahol a mozgó tehervonatból kilopják az ócskavasat.
8000 Ft: Illetékek nélkül? Mert azzal együtt kissé kevés lenne. Igaz, Pécsen nem lehet sok az illeték, de Bécsben biztos drága lesz.
Utasok: Ha valaki Bécsből akar továbbrepülni, annak lehet, hogy érdemes hazsnálni ezt a repülőjáratot, így nagyobb körből vonzhat utasokat (Pl. Eszékről is, ha onnan nincs ilyen járat) , mint a vonat, bár a lakosság jóval kisebb százalékát.
Milyen cég fogja üzemeltetni?
Amúgy jó üzlet akkor lehet, ha együttműködik más társaságokkal, és jó csatalkozást ad olyan járatokhoz, amelyekhez érdemes Bécsbe kiutazni.
A Pécs-Bécs repülőjáratra egy jegy 8000Ft. Ötvenszemélyes gépek repülnének, és majd várják a fapados járatok megjelenését is. Véleményem szerint ennyi utas akad
egy 400 000 fős megyéből. A másfél órás menetidő pedig magáért beszél...
Vajon mennyibe kerül majd egy repülőjegy? Biztosan nem fapados áron lesz.
Amúgy meg a Corvinussal a Bécs-Bük vagy a Bécs-Szombathely utazások továbbr ais megmaradnak. (Igaz, nincsenek tömeges igény rá, de azért biztosan van egypár utas.)
"Igy a Corvinus forgalma végleg belföldre fog korlátozódni."
Eddig is arra korlátozódott, nemzetközi forgalma pedig Sopronig, Szombathelyig van, a pécsi nemzetközi utasok talán egyetlen szerelvényt sem töltöttek volna meg egy év alatt. Ha azokra az utasokra akar építeni a repülőjárat, akik eddig vonattal utaztak Pécs és Bécs között, akkor jobb, ha el sem indul.:-)))) A repülő nem a vonat versenytársa lesz Pécs-Bécs között,, hanem az autóé, vonatról nincs kit elcsábítani.
A fővonalak felújjíásához szükséges önrész, előteremtése, a járműbeszerzések minnél zökkenőmentesebb bonyolítása, finanszírozása, személykocsik felújjítása,utána lehet találni ujjabb feladatokat.
Az Árúfuvarozás és tranzit valamint bevételtermelő (nyerességtermelő) tevékenységek elősegítése.
A Budapest és nagyvárosközeli elővárosi forgalom elősegítése, a közút tehermenetesítése.
Jelenleg -5 -15 -25 évvel vagyunk "csak" elmaradva.
Ezek a fellesztési források helyét is meghatározzák.
62,64 és a többi sorsát sinbohóc, FOMA, vaskerék Vaskalap kartárs majd eldönti mi lesz velük. Ők arrafele élnek.
A Harkányi fürdőbe tartó emberek autóval, a csoportosan utazók autóbusszal mennek. A Corvinus most megkapja a kegyelemdöfést azzal, hogy repülőgépjárat
indul hetente többször Pécs, és Bécs között másfél órás menetidővel...
Igy a Corvinus forgalma végleg belföldre fog korlátozódni.
A Harkányi vonalat 1976-ban megszüntették, talán egy kilométer maradt meg belőle
a konténerpályaudvar miatt. A vasútvonal soha semmilyen formában nem fog újjáépülni..!
A szívem vágya, hogy legalább a 64-es megmaradjon Pécsváradig, és késöbb egy
szerényebb felújításon essen át, hogy 40-50Km/h tempóval lehessen "robogni" rajta. :-/