Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
A Pannónia mozdonynak egyébként is azért volt 24V-os trafója, mert eredetileg mind a trafóba épített, mind pedig a mozdonyba épített szelének nyitófeszültségeit is belekalkulálták. Tehát már szervizelt, dióda hidas mozdonyt, modern tápegységgel semmiképpen sem szabad 20V felett járatni, nem csak PWM esetén! Üdv!
Kedves Csíkos, a nagyobb melegedést nem csak az feszültség csúcsértéke okozza, hanem a PWM jel által szállitott magasabb frekvenciás energia, amelyet mivel az öreg motorok nem tudják forgómozgássá alakítani, ezért kénytelenek meleggé változtatni. Még a sima szinuszos üzemnek is magasabb a höterhelése mint a "tiszta" DC-nek, csak az elhanyagolhatóbb. Nyilván rövid tesztmenetekben ez nem annyira feltünö de akkor is megvan és ha nem lenne fontos, akkor Medvend úr sem tért volna ki rá külön a honlapján.
Mindamellett ha csak a motor hangját hallgatja meg az ember a sima DC és egy félhullámos AC menetnek, már akkor is más, nem annyira "kellemes" a motor hangja. Ezek egyszerüen nem erre lettek tervezve, mégha müködtethetök is így.
Nem vagyok nagyon tájékozott a PV elnevezésekben, ami nálam volt javításon, az egy klasszikus, zöld, forgóvázas, kétmotoros villanymozdony volt.
Sajnos a túl sok olaj, a korábbi kissé félresikeredett javítási kísérlet miatt (diplomatikus voltam) eléggé elkeserítő állapotban volt. A beépített dióda hídja gajra is ment, azt helyettesíteni kellett, de ettől függetlenül gyári állapotban van immár a gép.
PWM meghajtással javítgattam, túlzott melegedést nem tapasztaltam a procedúra során. Most sem melegszik jobban, mint sima trafóval. Van elég tapasztalatom a PWM hajtással (mást ne mondjak az OFF DCC dekóderek is ezzel hajtják a motorokat), ha betartjuk azt, hogy a PWM jel csúcsfeszültsége nem lépi túl a modellre megadott maximumot, akkor szokásos üzemben nem fog jobban melegedni a motor, mint hagyományos hajtással.
Tekintettel a tekintendőkre - arra, hogy jobb esetben a fiatalabb példányok is velem egyidősek - a Medvend vezérlő tápegységét a szokásos 24V helyett 20V-ra állítottam be.
Az ott látható menetszabályozók biztos hasznos és jó szerkezetek a modern DC motorokkal felszerelt modellmozdonyok számára, de... a játékvonatok régi univerzális motorjai nem igazán szokták közvetlenül tolerárlni a PWM (pulzus szélesség modulácíós) vezérlést (ami persze frekvencia függö is). Ha pedig egy fedélzeti kondenzátorral segítjük az öreg motort, akkor ugyanott leszünk mint egy jó kis klasszikus egyenirányítós trafóval. Mindenesetre jó lenne látni egy kis videot a sikeres kisérletröl egy érintetlen Elöre mozdonnyal és ismerni hozzá az üzemi paramétereket. Üdv!
P.s. a honlapon is leírt, a PWM üzemre jellemzö erösebb melegedést pedig még jól beállított üzemi paraméterek esetén is érdemes meggondolni!
Bocsánat Urak, hogy újként betolakodok ide (habár páran ismerhetnek a kisebb, és újabb modellvasutak világából)!
Ha valakinek tápegység gondja lenne az ontopic vonatával kapcsolatban, akkor bátran tudom ajánlani a Medvend féle menetszabályzót! Az imént széles mosolygások közepette vitte el a megjavított mozdonyát egy ügyfelem. Ilyen szabályzót vásárolt hozzá, és kiválóan működik a próba alapján.
Gondolom a "jófej" eladó,csak az Előrét ismeri,ilyen ócska sztálin vasút akad a lomin is.
Tulajdonképpen mindenről hiányzik valami és hát eléggé lestrapált is. Az aukciós oldalon meg éveket óta van fent pár Előre horror áron,de azért szèpet ritkán találsz.Helikon az nincs ahhoz képest a sztálin a csapból folyik.
Én nem érzem nagyon túlzónak, inkább csak olyan 20%-ban. Annyi belefér, ha el akarja adni. Sokszor szeretnétek, ha nem így lenne, de PV tényleg "zsákszámra" van. Nehéz úgy elmenni egy lomis piacra, hogy ne lenne legalább két árusnál, és olyan sem volt még, hogy épp semmi nem volt interneten. Ha az ember türelmes, bármit megtalál elérhető áron. Ha minden azonnal kell, akkor is van, csak drágábban. Jó, a Helikon kivétel, mert azt már felvásárolták :D , de különben is, kinek kell az az ócskaság? :D
Sziasztok! Nagy lett itt a csend a napokban. Mi lehet az oka, hogy hirtelen nagyon megszaporodtak a Vaterán a PV- hirdetések? Még új, becsomagolt kocsit is láttam.
Keresek két Pannónia mozdony forgóvázat, akár motorok nélkül is. Biztos mindannyiótoknak van otthon egy csomó felesleges! Ár, vagy csere megegyezés szerint. Persze ingyen is elfogadom! :)
Itt vannak Imre bátyánk saját kezű rajzai az áramszedőről. Az alaplap (1.rajz) egyforma,. Az Előrére a (2 rajzon) a piros méretek és felíratok a fontosak. Az elkészítéshez alaposan át kell tanulmányozni, mert többféle kialakítás és az ennek megfelelő méretezés is szerepel ezen a rajzon.
Innen is köszönöm, hogy megkaphattam tőle és közölhetem . Egyben ajánlom figyelmetekbe a 0-ás nem PV Index fórumon látható gyönyörű munkáit. Néhányatokkal már találkoztam ott, nekik ez nem újdonság.
Imre bátyánk (Nekeresd) megengedte a publikálását. Szkennelem és hamarosan felteszem . Ezen kívül még a korabeli Ezermesterekből sok PV- vel foglalkozó cikket kimásoltam és szkenneltem. Ezekből az Előre- Pannónia motorok összekombinálását már korábban feltettem. De van zárt teherkocsi, rakoncás kocsi, sín kereszteződés, kerék fékezés imitáció, ütközőbak készítésének leírása és elektromos kapcsolások rajzai is. Ezeket is felteszem, ha kéred.Üdv: Zoli
Kedves Gábor ! A merklin síneket biztos nem fogom már használni mert a sját készítésű sínekbe és váltókba sok energiát fektettem ami még mindig korszerűsödik. Tehát ha a sínek kellenek Neked vagy másnak eladó. Kb 3-4 hete a fórumra felraktam képeket mert valaki érdeklődött 8-10 oldallal hátrább megtalálod.
A héten menőkém volt. Szerdán voltam " Nekeresd " - nél, aki egy pompás áramszedőt készített annak idején az Előre mozdonyhoz. Imre bátyám ideadta a rajzokat, amiket, ha valakinek kell, akkor felteszem a topikra. Ezen kívül egy elég komoly 0-ás méretű, az 1950-es években gyártott Zeuke kocsi gyűjteménye és két mozdonya van. Ezek mind eladók. Felhatalmazott arra, hogy érdeklődés esetén adjam meg a drótposta címét. Ezt viszont részletes felsorolással együtt csak annak adom meg, aki a nyilvános drótpostámra ír.
Tegnap voltam Jenőnél Nyíregyházán. Én Előrével foglalkozom és a leendő tartálykocsimhoz Készített tartályt. Viszont a kiváncsiságom miatt megnéztem a Märklin síneket. Felületi rozsdásak, de nincsenek átrohadva, ezért rendbe lehet hozni valamennyit. Első ránézésre nem látszik, de lehet, hogy a középső sínek szigetelését a rozsda lemaratása után cserélni kell. Nem akarlak rábeszélni, de amennyiért kínálja, vastagon megéri.