Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Én még azt is kinézem belőlük, hogyha mindent el kellene pakolniuk a Segner térről valami miatt, akkor a Józsaiakat még a Vincellérre is hamarabb kivinnék, mint a Nagyállomásra. :D
A 17/17A Doberdóig közlekedtetésébe tuti, hogy nem mennének bele.
Szerintem se, csak ideje visszaadni az elvett Doberdó - Kishegyesi út összeköttetést, mert a Kishegyesi út / Határ út környékén több lett a munkahely, és a lakóhely is. Az átszállási kapcsolatok pedig pocsékak.
ha a Helyközi átkerül a Nagyállomásra és létrejön a "hőn áhított" Intermodális Központ, akkor még annyi értelme se lesz, mint most.
Talán tegnap jelentették be, hogy fél évet hosszabbítanak a közbeszerzés kiírásának határidején, úgyhogy ezzel a kérdéssel még NAGYON ráérünk foglalkozni :(
Egyébként is szükség lesz új viszonylatokra, ha majd a déli- és a Határ úti ipari park is jobban kiépül.
Nem lenne az már nagyon hosszú? Vagy ezt most hogyan? Én ezzel arra (is) akartam utalni, hogy a Segner téri végállomásozásnak már most sincs értelme, ha a Helyközi átkerül a Nagyállomásra és létrejön a "hőn áhított" Intermodális Központ, akkor még annyi értelme se lesz, mint most.
Egyébként arról tudtok valamit, hogy régen mi alapján döntöttek arról, hogy mi induljon a Segner térről és mi a Nagyállomásról. Mert szerintem kb. pont fordítva kellett volna:
Pac, Széna tér, Haláp, Mikepércsi út stb. pedig Segner tér.
Egy Piac utcai útvonallal kiváló kapcsolata lett volna a Nagyállomással és a Belvárossal az összes járatnak, plusz ezen a szakaszon kiváló lett volna a csatlakozás a városrészek között.
17-es és 37-es vagy 17-es és 33-as összekötésének nagyobb értelme lenne. Utóbbi esetben már most is így van, csak menetrendben is ezt kellene meghirdetni.
ma az egyik alfa buszon azt vedtem észre hogy a 4.es ülöhelynél lévö kapaszkodórol csepeget a víz.a lámpa burárol ment a víz a kapaszkodóra.az hogy van hogy a solaris u12.es kaszninak semmi baja mig egy fiatalab alfa busz meg ázik be?
Az is egy megoldás, a 41-41Y közül talán közlekedhetne úgy valamelyik, hogy legyen összeköttetés az új buszvég és a Létai út környéke között.
De szerintem a hálózat nagy részét újra kell gondolni, miután megvalósul a beruházás.
Más: Tudom, hogy minden szentnek maga fele hajlik a keze, de nem tudok mit kezdeni a Kishegyesi út külső részének ellátottságával. Furának tűnhet, de a Volán időszaka alatt valamennyivel jobb volt, mert a 33-esnek hála volt összeköttetés a Doberdó és a Műanyaggyár között. Ha már a 22-esnek más szerepet adtak, a 17/17A közlekedhetne a Doberdóig. A legideálisabb az lenne, ha a Nagy Imre utca elkészülte után ott haladna végig, aztán a 2-es villamos mentén (esetleg lefordulhatna a Bolyain, fene tudja). A lényeg az, hogy az az óránkénti 1-2 járat nem öli meg a 2-es villamos forgalmát.
Ezt szerintem már korábban is felvetettem itt, de most van apropója.
Hétköznap 19 órára egy Vezér utcai rendelőbe kellett mennem, 20 órakor végeztem, és a Pósa utcai megállóig egy órát kellett tömegközlekednem. Vártam egy 2-est, aztán a Nagyállomáson átszálltam egy 43-asra, mert csak az jött. Úgyhogy volt időm gyönyörködnöm a városképben is, mivel egy 46E 15 perc alatt hazavitt volna.
Persze, tudom, más kombinációt is lehetne használni, de sehogy nem jött ki a menetrend. Ha a Segner fele utazok, várhattam volna egy érkező 10/10A/10Y-re, aztán lutri, hogy elcsípek-e egy 17/17A-t vagy egy 46/46Y/46E-t. Az állomás fele 42-es épp nem jött, 43-as se jött korábban, hogy esetleg már a Kölcseynél át tudjak szállni.
És mi a vicc az egészben? Autóval ez egy 10 perces út lett volna. A DKV talán okolhatná a kihasználatlanságot ezzel, nem pedig a bővülő kerékpárút-hálózattal.
Csak így az István út-Belváros kapcsolat szűnne meg.
Meg azért nem szűnne, a Tisza István - Antall József utcákról elég közel van, az átszállási kapcsolatok is jónak mondhatóak. Most hiába van közvetlen kapcsolat, a 45-ös gyakran üres, mert végig a 25-25Y-vel együtt közlekedik.
A Segner tér felé menve a Nagyállomás az István útról kerülő.
A Déli sort leszámítva minden kerülő, de hamarabb megközelíthető az elkerülőn a Nagyállomás, mint a Szoboszlói - Erzsébet, vagy a Széchenyi - Piac utcákon. Ennyi előnye van az elkerülőnek.
A Halápiak se csak a Nagyállomásig jutnának el, a Vámospércsi útnak is lenne egy stabilabb összeköttetése a Nagyállomással. A külső végállomás pedig lehetne a Kéknyelű utca, a Vámospércsi úti forduló már értelmét vesztette egy jó ideje. Azóta csak nőtt azoknak a száma, akik a külvárosban laknak, és úgy tudom, újabb lakóparkok épülnek még. Persze ha az elővárosi közlekedést bedarálná a DKV, nem kellene ilyesmin tanakodni, egy vámospércsi viszonylat megoldaná az egészet.
Szerintem a 26-os inkább az Auguszta miatt hiányzik, bár ha esetleg valami csoda folytán újraindulna, akkor mindenképp javasolt lennne a Doberdó utca végállomás (12-essel egyetemben).
Ennyi külön viszonylatra nem hinném, hogy lenne kapacitás, inkább akkor a 22-24 mintájára olyan körjárat kéne, ami ellátja mindkettőt.
Szerintem a 26-os inkább az Auguszta miatt hiányzik, bár ha esetleg valami csoda folytán újraindulna, akkor mindenképp javasolt lennne a Doberdó utca végállomás (12-essel egyetemben).
Csak így az István út-Belváros kapcsolat szűnne meg. A Segner tér felé menve a Nagyállomás az István útról kerülő.
Szerintem a 45-ösre az lenne a legjobb megoldás, ha a 37-es (és 37A Kéknyelvű utcáig, ha van rá igény) járat átvariálásával megszűntethető lenne. Nagyállomásról indulna, de a Piac utcán és Kossuth utcán keresztül (esetleg később Nyugati Kiskörút-Széchenyi-Kossuth utca) menne Haláp felé. Így a Belváros és Nagyállomás kapcsolat egyben meglenne Haláp felé. Az István út - Belváros kapcsolat meg más járattal megoldható lenne. (Vagy az általam vázolt temetős járat, vagy a 41(Y) Segner tér felé vezetésével).
Nem értem egyébként azt sem, hogy a 10-es erőltetésének mi értelme van (volt).
Alapvetően egy nagyon jó viszonylat (volt). Kiszámítható volt az indulási ideje, '00 és '30 a Nagyállomásról, '05 és '35 a Vezér utcáról. 30 perces volt a menetidő a Kossuth tér lezárása előtt. Utána jött a baj, amikor bejött a TEVA-hoz való betérés, meg hogy a 10A csak a Doberdóig megy, mivel ott a 11-es. Felesleges átszállásra lettek kényszerítve az utasok, és az indulási idők se ugyanolyan kiszámíthatóak, mint voltak. De sok más viszonylatnál ugyanezt látom.
Még mindig nagyon hiányzik a 26-os viszinylat a Tóci közlekedésből.
Vagy csak egy sima összeköttetés a Tóci és az Egyetem sgt között. A 4A beindulásáig várni kellet rá, ráadásul nem is volt éppen kihasználatlan. Jó dolog a 22-24 körjáratok bevezetése, de nem kellett volna kivenni a 26-ost a játszmából. Rendben, közlekedjen ritkábban, de akkor ne kelljen 22Y és 24Y, mert az csak a Klinikák megközelítését rontja.
Ez a normális menetrendű járat kiválóan kiszolgálná az István utat.
Én a 45-öst ismét összegyúrnám a 37-essel, csak kissé más útvonalon: Vincellér - istván út - Segner tér - Hatvan utca - Tisza István utca - Antall József utca - Nagyállomás, és tovább Halápig. Ütemesen megoldható lenne, hogy egy 45-ös és egy 45A-s közlekedjen vagy Halápig, vagy a Kéknyelű utcáig. Az új buszvég össze lenne kötve a keleti résszel, és hétvégére se kell száműzni. A tehermentesítőnek pedig van egy olyan jó tulajdonsága, hogy nagyon hamar végig lehet rajta menni, nem kell átvergődnie magát a belvároson, a párhuzamosság nagy része is megszűnne a 25/25Y-vel.
Egyelőre ott a 22Y, de el kellene osztani a "célpontokat" a Derék utca és az István út között. Jelenleg az a baj, hogy az István út alul van reprezentálva. Ezért lenne oda jobb egy stabil viszonylat, akár a 12-es, akár a 13-as.
Szerintem eszük ágába sincs pótolni a 26-ost, elvileg pont az volt a szándékuk, hogy az utasok inkább átszálljanak a 10-esre.
Nem mondom, hogy egy 13E rossz lenne, csak az a baj, hogy a 13-as az Auguszta-István út igényt nem elégíti ki, plusz nehéz összeegyeztetni Pallag és az István út igényeit.
Inkább a 12-22/24-26 régi rendjét kellene visszaállítani.
Az nehéz lesz, amikor a 22-es új útvonalat kapott, a 36-os már megszűnt. Jelenleg nincs összeköttetés a Tóci és az Egyetem sgt között, az se nagyon tartható.
Én 13E-re gondoltam a Nagyállomás és Pallag között, gyorsjáratban.
Szerintem hülyeség a 13-ast a Tóciba vinni. Inkább a 12-22/24-26 régi rendjét kellene visszaállítani. A 13-ast nem lehet a Tócival összeegyeztetni. Teváig járó 13A pedig hatalmas nagy hülyeség lenne.
Ok, hogy most is át kell szállni, de most szerintem itt nem úgy kell nézni a dolgot, hogy nekik most is szar, akkor legyen az később is.
Különben is az István úti 13-as az Augusztai igényt nem elégíti ki, csak azért oda rakni a 13-ast, csakhogy legyen ott valami, hülyeség.
Majdnem; egy családtag fogja használni, mert az ő kocsijának lejárt a műszakija, és nem kevés pénz/idő lesz kijavítani.
Nekem jó nosztalgia, de "kicsit" másabb amikor a sulihoz nem jött elég hamar a 28-as, mint amikor nem tudok milyen busszal beérni legalább a Segnerig, a város másik részéről :D
A trolipótlózás nekem is szemet szúrt, vagy inkább az, hogy most nem indokolták semmivel. Se nem létező felsővezeték-cserével, se km hiánnyal. Utasként szinte mindegy, bár azt nem értem, vasárnap 18 óra után miért közlekedik 6 perc késéssel a 3-as. Akkora lenne a felfordulás az Árpád téren a Nyíl utca átalakítása miatt?