A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Én személy szerint sose keresgéltem a volános pótkocsik ügyében, de ha segít valamit, anno a KM archívumában ráakadtam a beszerzési listáikra az éves volános beszerzésekben.
Kérnék Töled valamit, talán tudnál egy kicsit segíteni:
A Mávaut/Volán vállalatok által üzemeltetett autóbusz pótkocsikról sehol nem találok semmiféle adatot. Olyanok érdekelnének mint típus, frsz, állomáshely.
Ha Neked lenne valami vagy tudnál olyan helyet ahol lehetne keresgélni, légyszíves segíts egy kicsit.
Már egyszer-kétszer megemlítettem ezt a dolgot itt a fórumokon de senki nem is észrevételezte.
Előre is köszönöm ha egyáltalán válaszra méltatsz. :))
Igazad van a 81-33 esetében, de a linkelt - 81-49 - busz például igazolja, hogy "általában" jól emlékezem.
Igazad van a 81-32 - 82-08 azonosságában is. Viszont eddig nem néztem meg a nevezett honlapot és nem emlékeztem a csíkos variánsra - nem eredeti variáció.
Egyébként az https://old-ikarus.hu/ lapon "ezerféle" változata látható az 556-nak - is. :))
Nagyon szépek a modellek. Nekem egyébként csak az ezüst-s.kék fényezés tetszik. Már kb. 1938. óta (l. Mihál) volt ilyen a budapesti flottaszín.
Lenne egy kis megjegyzésem:
1. Ikarus 620. A GA 95-66 eredetileg is ezüst ajtókkal viszont hosszú viszonylatjelzővel készült.
2. Ikarus 556. A GA 81-33 eredetileg - ha jók az emlékeim - az ajtók teljes kékek és minden "ajtószárnyon" alul is üvegezettek voltak. Később sok ilyen lett a sorozatból (81-31 - 81-75; 82-01 - 82-08).
Mondjuk most jut eszembe, hogy amig vezettem, meglepoen gyakran jott uzenet a Futaron keresztul, hogy valami gebasz miatt "a mobiljegyek ervenyesitese szunetel" vagy valami hasonlo. Hetente tobbszor egy idoszakban.
Nem volt gond amugy, mutattam, hogy probalkozik az app, a vezeto meg intett, hogy latta, es kesz.
Nekem a Mobiljegy appal elég sok problémám volt, de a pozitívumok közül, ha egyet ki kéne emelnem, az mindenképpen a kódbeolvasás. Nálam legalább is az a része bitang jól működik Volánnál és BKK-nál is. Akkor kell vele egy kicsit bűvészkedni, amikor a sötétben a telefon vakuja miatt tükröződik a matrica, de az meg nem az app hibája. Persze nyilván függhet több dologtól is, de ezzel az eggyel kifejezetten pozitív a tapasztalatom.
A mobiljegy app is csinál ilyet, megoldás a telefon újraindítása, addig várakozik a busz, vagy ha siet a sofőr felőlem el is indulhat, természetesen csak velem együtt BKK appot nem ismerem, lehet ott is ez a megoldás
Egyetértek a gondolatoddal a más, ám ugyanúgy jellemző állapot bemutatásáról. A csíkos ajtó tetszene nekem is. Ezen a képen (azt hiszem, volt már) mindhárom fajta ajtófestés együtt látható a 180/556-osokon.
Ha ilyen esetben beraknátok a képet, az sokat segítene, mert ezekből a rébuszokból elég nehéz megfejteni bármit is... Biztos, hogy a "Kiliánban" állt? Nem a BKV busz volt valahol máshol javításon?
Egyébként csak nekem tetszenek jobban a teliezüst ajtós kivitelek, amúgy főleg a 620-asok, de valóban sok 556-os is végig volt csíkozva.
A 620-as rendszáma az maradt az átalakítás után is, amivel a gyártó eredetileg kiadta a modellt, nem nagyon találtam korabeli fotókat erről a viszonylatról.
Persze. A darázscsíkos meg mittudomén festést pedig hagyjuk meg a KM-nek.
Mondjuk ha az én véleményem számít, inkább be kéne csíkozni az ajtókat is. Mivel elölről kezdi a BKV a farigcsálást, ezért olyat készít magának, amilyet csak akar - akkor pedig akár nyugodtan el is térhet küllemre a Szentendrén álló legutolsó szériától, és így bemutathatnak egy kissé eltérő, de ugyanúgy jellemző kivitelt is.