A fém lemezke kivételével benne vannak a cuccok. Segítek: az UNIX-nál 13.041-3811.2 a cikkszáma :-))) Nekem mindig van belőle készleten, de egyszerűbb ha kirendeled. A központban van 7 garnitura. Ha listaáron vásárolnál akkor szólj, tudok adni némi kedvességet... Kédereket gyárit rendeltem, csillagos zacsiban Made in Czech Republik jött. Jó lett. Lehet rendelni a küszöbökre is a szürke gumikat, azt hiszem valami 100 EUR környéke. Az nagyot dob rajta.
Örülök hogy kicsit felpörögtek a dolgok itt a fórumon. Jó olvasgatni és képeket nézegetni ki hogy és hogyan halad:-) Az biztos hogy csak drágább és jobb állapotú autót szabad venni akármilyen felújítást szeretne az ember végezni. Ezt már tapasztalatból tudom:-), az is biztos hogy itt sok profi szakember van aki nagyon ért az autó építéshez. Én egy lelkes amatőr vagyok aki mindent elkövetett hogy egy számára szép és megbízható autója legyen, szerintem sikerült:-) Pedig még fényképeket sem mertem felrakni hogy nehogy le legyek hurrogva:-))
De amikor megyek vele, hát feszítek mint a pók a lucernásban:-))
Na, akkor ezzel fel fogom szerelni a kis állólámpásomat, mert ez nagyon tetszik. Főleg mikor kérdezik, hogy centrálzár ebben az autóban és én mondhatom, hogy "Hülye vagy? Ez már egy 72-es Mercedes!" :))))))))))))))))
A centrálzár elemei egyezhetnek a későbbi 23-as elemeivel vajon?
A hátsó fékmunkahenger felújító készlet érdekelne, az az enyémben 38mm-es. Gondolom benne van a kis tömítőgyűrű belülre, a porvédősapka és a lemezke is ugye? Egy hátsóféknyeregnyi van, vagy van két szett? Mi lenne az ára?
Ami még érdekelne, mindenféle kédergumi. Ajtókhoz, üvegekhez, szélvédőkhöz, stb.
Más hirtelen nincsen, de egészen biztosan lesz majd még. :)
Ha egyszer majd találsz egy W114-t, sok jó állapotú motorikus alkatrészem van 230.6- hoz vagyis az M180.954-hez, gyakorlatilag egy teljes motor blokk nélkül.
Evolúció: GaspiW123 összegyűjtötte már egyszer a változásokat, bekopizom. A centrálnak még utána kell nézzek, de csak este lesz érkezésem foglalkozni vele. Fékbetét garnitúra első-hátsó, ferde végű előkamra, előkamra anya, alsó kuplung munkahenger, vízpumpa felújító szet, hátsó fékmunkahenger felújító szett ATE ezek újak. Nem a tiédhez való de tömítésgarnitúráim is vannak M114 motorhoz, nagy benzineshez hátsó térképlámpa tetőkárpitba. Használt de szép balos külső tükör egyes széria, rendszámvillany kompletten, meg rengeteg egyéb apróság ami nem szép/koszos ezért máshol is van raktározva. 4seb. váltó, futómű cuccok, önindító, meg még én se nagyon néztem át. De kérdezz ha valami konkrétan hiányzik.
1. Széria (1969 augusztustól)
1. 250. fabetét+nagyobb hangszorórács 2. megvilágított (üvegszáloptika!) fűtéskonzol 3. megvilágított kesztyűtartó 4. 1 db-ból a középkonzol, nagyobb hamutálca, szőnyeg a középső rekeszben 5. új ajtókárpit, puha PVC-ből 6. jobb tükör (extra) ajtóról a sárvédőre kerül (!!!) 7. vészvillogó széria
A legfontosabb változtatások az 1. széria alatt:
1. 1970 okt: gumiváltógomb (előtte: krómpálca+gomb), kupak az ablaktörlőkaron csavar helyett 2. 1971 máj: alvázszám felkerül a zárhídra a j. doblemezről 3. 1971 aug: rács műanyagból, gumi kormányváltó-gomb 4. 1971 okt: h. ablakfűtés időkapcsolóval
1.5 Széria (1972 áprilistól)
1. más ajtókárpitok (lépcsős minta az egyenes helyett) 2. automata váltókulissza műanyagból a króm helyett 3. ragasztott szélvédőüveg 4. intervallumos ablaktörlő 5. új: 280, 280 E, 280C, 280 CE 6. 250 megszűnik
A legfontosabb változtatások az 1.5 széria alatt:
1. 1972 jún: H4 (extra) 2. 1972 okt: aut. bizt.övek (extra) automata felirat a csomiról lemarad 3. 1972 nov: Quarz-óra 4. 1973 febr: gumikormány. fekete kormánykapcsoló a króm helyett 5. 1973 márc: e.fejtámlák szériában, széria aut. bizt.övek, egybeülés elöl nem rendelhető
2. Széria (1973 augusztustól)
1. e. rendszám a lökösre kerül 2. szélesebb, laposabb maszk, rosetta kisebb (más e. sárvédők) 3. széles díszléc az A oszlopon 4. "elefántfül" el, nagyobb, bentről állítható külső tükrök, más ajtókárpit 5. kombinált órában szimbólumok a feliratok helyett 6. teljes műanyag, bordás h.lámpa 7. szélesebb csomi nyitó 8. nagyobb, szögletesebb felirat a csomin 9. elektromos vízhőfokmérő 10. 220 megszűnik 11. 230.4 bevezetése (6 hengeres: 230.6 néven) 12. 240 D a dízel csúcsmodell
A legfontosabb változtatások az 2. széria alatt:
1. 1974 febr: metálfény. a limuzinokhoz is extraként 2. 1974 márc: fekete gyújtáskulcs-fészek a króm helyett 3. 1974 máj: 2 motortetőzáró kilincs 4. 1974 jún: zárható tanksapka széria 5. 1974 júl: 240D 3.0 bevezetése (!)
Én már egészen jól állok és ezért írtam az összegeket, mert friss az élmény. Készen van a vadiúj futómű, megvan a beltér, most készül a kasztni, aztán megy Dénes barátomhoz fényeződni és nyáron pedig összerakjuk. És készülnek képek is, de bizton állíthatom, hogy egy jó állapotú autóba tizedennyi pénzt kell beleölni. Viszont jó érzés, mikor megnézed, hogy ebből lett ez.
Laci! A polcon mik vannak elbújva állólámpáshoz? Nem fog elcsuklani a hangom, viszont hátha van valami ami még hiányzik. :)
És egy kérdés: mikor jelent meg a vákumos centrálzár a Mercedesben? Állólámpásban már volt, ha igen mikortól? Gondolom 72-ben még nem... :(
Nem akarok beszólogatni, elvenni a kedved, dehogy ! Elnézést, ha így jött át. Én is túl vagyok már egy milliókat beszippantó projekten. . Most napi használatban van. Nyolc évig őriztem garázsban, aztán meguntam, hogy csak áll, és dízelesítettem. (plusz 1 millió...) Durva, de nem bántam meg,mert az OT-t fénykorában sem közelítette meg , de járni sem lehetett vele, 14 literes fogyasztással. PATT. Szóval azóta is imádom, avval közlekedek,és vigyázok rá, amennyire a napi használat keretei engedik... De lepukkant állólámpást OT szintre hozni, az 5 X annyiba lesz, mintha rögtön vennél egy jót.
Nem a Te szaktudásodat kérdőjeleztem meg, de tudod hányan álltak már hasonlóképp a témához? Mindenesetre sok sikert, és tegyél be képeket a folyamatról. Lehet pozitív tanácsot is kapsz ha már van konkrét probléma. Most még csak keresed a problémát :-)
Ti most egymással beszélgettek, úgy, hogy én is részese legyek,.
Én tanácsokért jöttem ide, nem dorgálásért, meg úgysem fog sikerülni szövegért.
Nekem tetszenek az általam betett autók, nektek nem.
Nem vagyunk egyformák, ami előnyünkre válik.
Szó sem esett arról, hogy én majd megmutatom, hogy féláron is felújítok egy ilyen autót.
Jelenleg, mint említettem, az autó kiválasztása folyik, ha tálálok olyat, ami megfelelő, megveszem, és elkezdem a felújítását.
Biztos nem egy egyszerű dolog, minden tisztelet azoknak, akik már túl vannak egy ilyen mértékű felújításon, viszont ismeretlenül, bárkire is azt mondani, hogy nem lesz képes rá, kicsit elhamarkodott kijelentés, de csak szerintem.
Nem tarttom magam fakezűnek, a szekmám autószerelő, megfelelő szerszám háttérrel.
Mindegy, majd megmutatom az autót, ha kész lesz.....
Biztos csinálják nagy erőkkel az autót... Előre hiába közlöd valakivel, hogy egy normális lakatolás 3-400, a fényezés legalább ugyanennyi, de inkább több, úgyse hiszik el. Majd ő megmutatja, hogy a feléből is ki lehet hozni. Na az eredmény is pont olyan lesz. Meg megpróbálják kitalálni, hogy mivel helyettesíthető fillérekből a rendszámvilágítás például. Amikor ugyanis közöltem, hogy van hibátlan kompletten párban kábelköteggel 20 ezerért akkor elcsuklott az érdeklődő hangja. Nekem mindegy, elfér a polcon, egyszer majd megjön a gazdája.
Olvassatok vissza, hányan kezdtek bele ilyen "majdénmegmutatom full OT hipergyári állólámpásom lesz, már lakatolják" történetbe. Mi lett velük? Hová tüntek a régi sűrűn posztolók ?
Anno Kayaba gátlókat tettem a 3.0-ás állólámpásomba. A Unix-os haver javasolta akkor, állítólag jobbak voltak a tapasztalataik (semmi garis probléma) mint a Sachs-szal. Alapáron az olajos szett kb. 60 eFt, ami sztem teljesen jó, felesleges a gázost belerakni. Ja, ebből tudok jelentős kedvezményt...