...illetve conquest-en is megjelenik a 3 csillag és ahhoz a vonalhoz talán jobban is passzol a szám használata a 12-es index helyén. Szóval okosat nem tudtam mondani, de valami kiderül, engem is érdekelne :-)
Szvsz. vmilyen Flagship változat lehet - ha jól emlékszem azokon van 3 csillag. Férfi órák 30-35mm körül szórtak, akkoriban, amikor ez új lehetett. Elég jó állapotban van a számlap... A korona jelzett?
kaptam egy ilyen Longines órát, de az egyetlen infóm róla egy mellékelt pár ezer forintos szerviz számla, évszám nélkül (az összegből sejtem, hogy nem ma volt).
Mikori lehet? Bár mai szemmel nézve picurka, de jól gondolom, hogy ez férfi óra ugye? Tudtok bármilyen infót adni, ami alapján neten utána kereshetek?
Külföldi forumon talaltam egy szep 36milis Hamilton khaki field órát! Eta 2824-2 hajtja :), elado szerint 2 honapja szervizelve, maniaim ezek a 36-38 milis orak, es 220usd.ert megvalna tole! Kb 30 eves nagyon szep darab! Mit lehet tudni ezekrol a ketyegolrol?
Annyival egészíteném ki a dolgot, hogy a billegő-tengely szokásos gyári rögzítési módszere (beütött-zömített, alámetszett tengelyváll) lehetővé teszi a cserét, de a billegő küllőjének - így azon keresztül a koszorújának valamilyen mértékű (ha még oly minimális is) gyötrése-torzulása igazándiból kikerülhetetlen.
Ha nagyon precíziós órában viszont akarjuk látni a gyári pontosságot - akkor, ha ez csak lehetséges, mindenképpen a "gyári komplettre" kell vadászni, még ha lényegesen többe is kerül.
Átlagos karóránál ez nem probléma, ha nagyon elővigyázatos és szerencsés az ember, akkor mondjuk napi 10-15mp-nél nagyobb mértékben nem nő meg egy ilyen művelettől a pontosság szóródása - de egy minősített kronométer esetében ez már nem elég.
Ebayen rendelni nem az. Ha gond van, rögtön jön vissza a pénzed manapság.
Amennyiben a tengely cseréjére gondolsz:
Szakértő órás megfelelő szerszámozottsággal a koszorú deformálódása nélkül tud tengelyt cserélni. Persze feltéve, hogy a mostani nem lett kontárkodás áldozata.
Idős óráknál tud azért meglepetést okozni egy-egy pár évtizedes kókler-, vagy szükség megoldás.
Nyilván a komplett billegő szerelvény a kényelmesebb. Érdemes megkérdezni, a tengelycsere mennyi munkadíjjal együtt, mert lehet, hogy közelíteni fogja a fél perces komplett billegő cserét...
Ami a felhúzótengelyt illeti, úgy látom, hiánycikk. De egy jó órás egy 6 vagy 8mm-esen le tudja esztergálni, pláne, hogy megvan a teljes mintadarab a szerkezetben.
Beszerezhető a tengely, és cserélhető is. Ugyanakkor kicsit kétségeim vannak, ferde tengelycsappal nem jár el egy ilyen óra, valami más ok van a pontatlanság mögött. Mennyire nagy egyébként a járáseltérés?
Majd a többiek segítenek, ki lehet ebben jó. Mindenképp próbáld tisztíttatni, mert ha nem sikerül, még mindig mehet olaszba, vagy kereshetsz csere számlapot.
Ez egy ref. 168.0062 egyébként? ( a hátlap belsején az információ )
Mert ha igen, láttam hozzá gyári számlapot ugyanilyen színben.