Én sem szeretnék politizálni és megbántani Ákost, de Ő maga mondta az Alig hitted c. nótára ,hogy ennél aktuálisabb dalt keresve sem találhatott volna a TH videoklipp forgatására.
Ez számomra nagyon meglepő kijelentés volt mert nekem a dal teljesen másról szól mint Ákosnak. Én semmiféle politikai jelentést nem fedeztem föl a dalban egészen az ominozus kijelentésig. (M1 2002.09.19. Éjjeli menedék)
Bizom benne ,hogy nem lesz politikai tartalmú az új lemez ,bár a cím erre utal.
Lehet, hogy mostantól akaratlanul is a politikai jeleket fogom keresni a dalokban........
Ráadásul Ákos részt vett a Terror Háza alkotógárdájában, így némi köze van a háttérhez is."
Ha a Terror Háza zenéjének a CD borítója lenne ilyen, akkor azt mondom OK. Mert ugye az elő lett készítve egy áprilisi megjelenésre, multimédiával meg miden, csak akkor ütötte volna a VertigO eladási mutatóit.
Ákossal több fotós is dolgozik
Amióta Fehér Berci megbolonfult, a fotósa is állandó...
állandó grafikusa van, lehet, hogy hónapok munkája van egy ilyen bortóban
Azért mert hónapok munkája van benne, attól még lehet hibás, vagy attól még nem tetszhet nekem…
Értsd már meg ember, hogy szimplán nem tetszenek egy ideje az Ákos kiadványok grafikái. Ez egyéni dolog, tudod, ízlések és pofonok. Ami pedig a grafikusát (Ecsédi Viktor) illeti: Az azért gáz, hogy a multimédiás srácoknak a fényképeket milyen formában küldi át. Nézd meg a VertigO vagy a Hét parancsszó mm-ját. Úgy lettek beszkennelva a cuccok, hogy egyfelől nincsenek rendesen lesimítva, felhajolnk, másfelől pedig baromi poros a scanner. Ezek azért úgy gondolom nagy műhibák. Vagy pl. a Conquistador koncertklipje esetében arra lusta volt, hogy rendesen bedigizze, hiába kérték a programozók, a TCR kód ott virít rendesen, ami azért egy profi produkciótól megengedhetetlen.
A Terror Háza ellen indított politikai támadások kísértetiesen hasonlítanak a módszereitekhez.
Nagy megterhelésdbe kerülne, hogy ne általánosíts állandóan? (Persze annak is örülnék, ha nem személyeskednél, remélem tudod mire gondolok...)
Ha egy kis tiszteletet is tanusítottatok Ákos munkája iránt valaha ebben az életben, ne alkalmazzátok ezeket a módszereket.
Nos, azt hiszem levonhatjuk következtetésnek, hogy akinek nem tetszik valami Ákossal kapcsolatban az:
1. zsidó
2. cigány
3. kommunista
4. ultraliberális
5. magyarellenes
6. buzi
A bomlasztással várjátok meg az album megjelenését.
Jaj, de ügyesen használod a nagy szavakat.
Nos, ez a legújabb. Bomlasztok, ami miatt van önálló véleményem. Hát ez van.
Kurvára nem érdekel Ákos politikai felfogása akkor, amikor a művészetéről beszélek. Ha ugyanis ez alapján ítélném meg, akkor nem lennék ott és tombolnék ezerrel a "csőcselékkel" :) minden koncertjén, el kellett volna adnom az összes Ákos lemezemet satöbbi.
Csak hát még mindig van önálló véleményem is. És nem tetszenek bizonyos dolgok
De tudom jól, tetszeni kéne, akkor volnék jó Ákos rajongó. De én nem istenítem, nekem ő ugyanolyan ember, mint bárki más, csak ő tehetséges is, és be is jöttek a dolgai. De tudom, amiért kritikus vagyok vele, a fent említett jelzők mindegyikét rám lehet aggatni. Nos, ha Ákos kritizálása ezzel jár, akkor vállalom, zsidó vagyok és kommunista, egyszerre pedig ultraliberális, magyarellenes cigánybuzi. Szólj, ha valamit kihagytam volna. De nem fogok beállni azok közé, akik birka módon mindent elfogadnak.
cliftony77:
"Ha valaki úgy gondolja, hogy nekem politikai okok miatt nem tetszik a borító, az téved. De ha valaki előítéletekkel áll a véleményemhez, az ezt sosem fogja elhinni, és én ezt nagyon fogom sajnálni. Ez van."
Pedig sztem - az általad ismertetett okok ellenére - nem én állok előítéletekkel a véleményedhez, hanem neked vannak előítéleteid Ákossal szemben. Gondolom legalábbis.
Elfogadom persze a borítóval szembeni ellenérzésed, csak az indoklást tartom néhol kicsinyesnek (pl. a vilagító gombok, "ö" betű pontjainak elhelyezkedése...) még akkor is, ha ez az esztétikai és szépérzéked bántja. Pedig én tényleg próbálom megérteni (csak nehéz), hogy valóban ez a gondod. A megvilagítás sztem szándékosan ilyen, a sötét hangulatú képben nem zavar, hogy nem látni Ákos szemeit.
stevebi: tökéletes hozzászólás, egyetértek!
mateffy: valóban, majd maga a kiadott lemez (rajta a szövegvilággal és zenei anyaggal) legyen az értékmérő.
"Nem tartom jó ötletnek, hogy az áldozatok ott virítsanak a borítón"
Szerintem nem virítanak. Szerintem a háttérben vannak. Szerintem ez mementó. És ez számomra elsősorban nem show business, mint írod, hanem művészet. Abban meg van helye az áldozatok emlékének. Ráadásul Ákos részt vett a Terror Háza alkotógárdájában, így némi köze van a háttérhez is. Ha Delhusza Dzsoni lenne a képen, akkor megérteném az idegenkedésedet, mert sem dalaiban, sem személyében nincs kapcsolat a helyszínnel, művészileg pedig súlytalan. (De téged nem a háttér zavar, nem is az áldozatok, hanem Ákos nézetei. Amelyek a tiedtől eltérnek, úgy tűnik.)
Aki pedig a jelentés nélküli "hatásvadász" szót leírja, az gondolkodjon el azon, hogy MINDEN művészi alkotás "vadássza a hatást", hatni akar az emberekre.
"kettős fényhatás eredménye (...) nem túl szerencsés"
"a szépérzékemet bántja"
"a t vízszintes része sem a helyén van"
stb.
Persze.
Ákossal több fotós is dolgozik, ez a szakmájuk, állandó grafikusa van, lehet, hogy hónapok munkája van egy ilyen bortóban, világít a buta fotós, fontot tervez a tehetségtelen grafikus, de alapvető hibákat vétenek, ahelyett, hogy megkérdeznék cliftony olvtársat, hogy:
1. szabad-e az áldozatok fala előtt fotózni Ákost?
2. hogyan kell "összhangban" világítani Ákost és a hátteret?
3. betűtervezésnél milyen arányokat kell szem előtt tartani?
Barátaim, tartsatok önvizsgálatot.
A Terror Háza ellen indított politikai támadások kísértetiesen hasonlítanak a módszereitekhez. Ott is "csak" a külsőségekkel volt a baj, a pengefallal, a színével, stb. (Pedig igazából a múzeum lényegét kívánták támadni, előítéleteket létrehozni, a látogatókat elriasztani, rossz szájízt teremteni. Ha egy kis tiszteletet is tanusítottatok Ákos munkája iránt valaha ebben az életben, ne alkalmazzátok ezeket a módszereket. A bomlasztással várjátok meg az album megjelenését.)
Igazából mindig azoknak van problémájuk Ákos új lemezével, klippjével, lemezborítójával, akik más oldalon állnak a politikai palettán. Próbálják belemagyarázni, hogy a politika belekeverése nem tetszik nekik, pedig Ákos politikai beállítottsága, ami igazán zavarja őket; ...hogy Ákos nem olyan, mint ők. Ekkora hatalma lenne a politikának, a médiának? Ákos a legjobb, legigényesebb magyar zenész, mégis rossz lépésnek fogják fel sokan az új stílusát. Miért ne keverhetné bele a politikát, az egyéni érzelmeit?? A U2 koncerteken Bono minden alkalommal politizál ('93-ban szidta is rendesen a komcsikat a Népstadionban), mégsem fordul el tőle egy rajongó sem, mert a Világon ők az egyik legjobb banda.
Nálunk problémáznak, mert Ákos nem balos. Érdekes, soha egy művészt nem bántottak még azért Mo-on, mert balos nézetei vannak. (Ott nem számít a politika belekeverése?) Mondok egy példét: Ha Gálvölgyiről kiderülne, hogy jobbos, lehetne még valaha ilyen népszerű? Ízekre szedné a magyar média. (Aztán ott van még Jancsó, Pa-Dö-Dö, Müller 'Péter' Sziámi stb) Sorolhatnám még. Nekik nem bűnük a politikai hovatartozásuk?! Pedig ez utóbbi három 'művész' a közelében sincs Ákosnak. Magyarországon a művészek 90%-a balos(ez nem probléma), a maradék 10% jobbos(ez probléma)?!? Kíváncsian várom, hogy a legnagyobb magyar zenész új lemezét is képes lesz e lehúzni az agymosó, balos média???
Miért? Azért, mert a TH áldozatok képei szerepelnek a háttérben? (Ha jól tudom)
Igen, jól tudod.
Nem kizárólag a THs képekkel van a bajom. Csak részben. Nem tartom jó ötletnek, hogy az áldozatok ott virítsanak a borítón, több dolog miatt sem. (Még mielőtt bárki megvádolna, akkor sem örülnék, ha történetesen mondjuk auschwitzi foglyok képe előtt állna Ákos.) A show-businessben szerintem nincs helye az áldozatoknak, és jelen esetben Ákos a szerencsétlenek fotóit többek között a termék eladásához használja fel. Ugyanis alapvetően az a fő cél.
Rajmunder:
Szerintem fantasztikus:
remek arányok, hangulat.
Nos, akkor nézzük a „remek arányokat, hangulatot”. Előre bocsátom, hogy jelenleg egy grafikai stúdióban dolgozom, és bár egyelőre nincs szakirányú végzettségem, nem vagyok kezdő vagy kókler e területen. Persze én sem vagyok tévedhetetlen. Nem merülök el mélyen a témában, mármint a lemez borítójának elemzésében, csak azokat a fényhatásokat próbálom bemutatni, amik engem személy szerint zavarnak.
Ákost két irányból világítják meg: Az egyik felülről (ettől nem látszanak a szemei), a másik balról (ez a zakóján látszik, bár lehet, hogy ez utóbbi csak a falról visszavert fény. Nem látszik rendesen ilyen felbontásnál. ) Lila nyilakkal jelöltem. A kettős fényhatás eredménye érdekes ugyan, de nem túl szerencsés, lásd Ákos arcán a gödrök túlzott árnyékvetését.
A fal a zöld nyíllal jelölt irányból van megvilágítva, és ez baromira nincs összhangban azokkal a fényekkel, amik Ákost világítják. Mellesleg a borító legfényesebb része Ákos arca (feje) helyett az egyik áldozaté, és személy szerint ezt sem tartom szerencsésnek.
Végül, de nem utolsósorban: Ákoson sötét ing van (sötétkék vagy fekete, nem tudom), sötét gombokkal. A gallért legomboló gombok viszont fehérek. (Piros nyilakkal jelölve.) Ez csak szimplán a szépérzékemet bántja.
Külön szólnék pár szót a feliratról is.
Nem lenne rossz a betűtípus, de alapvető hibák vannak benne, többek között az, hogy az ékezetek magasságában a tervező nem tartotta be azokat az íratlan szabályokat, amelyek az ékezetek magasságával és helyzetével kapcsolatosak. Az ö betű két pöttyének ugyanis az ű két vesszőjének középmagasságában kéne lenniük. Tudom, tudom, erre lehet mondani, hogy akkor nem lenne egy vonalban a t betű vízszintes részével, és akkor nagyon gáz lenne. Persze a t vízszintes része sem a helyén van, hiszen a többi betű tetejével egy szintben lenne a helye. Ez esetben azonban én úgy gondolom, hogy a t egyben egy feszület is (ami nem rossz ötlet), és azért van eltorzítva, de a kereszt arányait sem találom megfelelőnek. Habár nem teológus vagyok, de az én tudomásom szerint a „szabályos kereszt” (hú de kreténül hangzik) nem ilyen.
Ne a pol. hisztéria mondja meg neked, hogy mi szép, mi nem.”
Nem az mondja. Lásd feljebb.
Mateffy:
Sikeresen bekavartad a politikát egy általam művészinek szánt beírásba. Nem sajnáltad végignézni az összes eddigi hozzászólásomat az Index fórumaiban, találtál egy politikai természetűt (több is van), és beidézted. Gratulálok barátom, ügyes vagy. De ha már ennyi időt és energiát belefeccöltél a dologba, akkor észre kellett volna venned, hogy én többször kértem az Ákos topic olvasóit és íróit, hogy a politikai természetű írásaikat ne itt közöljék, ez alapvetően egy kultúra témakörben nyomuló topic. Ez nem azt jelenti, hogy ne legyen politikai véleményünk, csak annyit, hogy ne itt. De te nagyon ügyes voltál, felfedezted politikai nézeteimet (amit sosem titkoltam, csak politikai topicokban hangoztattam!), és behoztad ide. Még egyszer szeretnék gratulálni neked, ügyes vagy!
TMK:
Tudom, politikát ne, de ezt most muszáj volt. Sorry.
Ha valaki úgy gondolja, hogy nekem politikai okok miatt nem tetszik a borító, az téved. De ha valaki előítéletekkel áll a véleményemhez, az ezt sosem fogja elhinni, és én ezt nagyon fogom sajnálni. Ez van.
Miért? Azért, mert a TH áldozatok képei szerepelnek a háttérben? (Ha jól tudom)
Igen, jól tudod.
Nem kizárólag a THs képekkel van a bajom. Csak részben. Nem tartom jó ötletnek, hogy az áldozatok ott virítsanak a borítón, több dolog miatt sem. (Még mielőtt bárki megvádolna, akkor sem örülnék, ha történetesen mondjuk auschwitzi foglyok képe előtt állna Ákos.) A show-businessben szerintem nincs helye az áldozatoknak, és jelen esetben Ákos a szerencsétlenek fotóit többek között a termék eladásához használja fel. Ugyanis alapvetően az a fő cél.
Rajmunder:
Szerintem fantasztikus:
remek arányok, hangulat.
Nos, akkor nézzük a „remek arányokat, hangulatot”. Előre bocsátom, hogy jelenleg egy grafikai stúdióban dolgozom, és bár egyelőre nincs szakirányú végzettségem, nem vagyok kezdő vagy kókler e területen. Persze én sem vagyok tévedhetetlen. Nem merülök el mélyen a témában, mármint a lemez borítójának elemzésében, csak azokat a fényhatásokat próbálom bemutatni, amik engem személy szerint zavarnak.
Ákost két irányból világítják meg: Az egyik felülről (ettől nem látszanak a szemei), a másik balról (ez a zakóján látszik, bár lehet, hogy ez utóbbi csak a falról visszavert fény. Nem látszik rendesen ilyen felbontásnál. ) Lila nyilakkal jelöltem. A kettős fényhatás eredménye érdekes ugyan, de nem túl szerencsés, lásd Ákos arcán a gödrök túlzott árnyékvetését.
A fal a zöld nyíllal jelölt irányból van megvilágítva, és ez baromira nincs összhangban azokkal a fényekkel, amik Ákost világítják. Mellesleg a borító legfényesebb része Ákos arca (feje) helyett az egyik áldozaté, és személy szerint ezt sem tartom szerencsésnek.
Végül, de nem utolsósorban: Ákoson sötét ing van (sötétkék vagy fekete, nem tudom), sötét gombokkal. A gallért legomboló gombok viszont fehérek. (Piros nyilakkal jelölve.) Ez csak szimplán a szépérzékemet bántja.
Külön szólnék pár szót a feliratról is.
Nem lenne rossz a betűtípus, de alapvető hibák vannak benne, többek között az, hogy az ékezetek magasságában a tervező nem tartotta be azokat az íratlan szabályokat, amelyek az ékezetek magasságával és helyzetével kapcsolatosak. Az ö betű két pöttyének ugyanis az ű két vesszőjének középmagasságában kéne lenniük. Tudom, tudom, erre lehet mondani, hogy akkor nem lenne egy vonalban a t betű vízszintes részével, és akkor nagyon gáz lenne. Persze a t vízszintes része sem a helyén van, hiszen a többi betű tetejével egy szintben lenne a helye. Ez esetben azonban én úgy gondolom, hogy a t egyben egy feszület is (ami nem rossz ötlet), és azért van eltorzítva, de a kereszt arányait sem találom megfelelőnek. Habár nem teológus vagyok, de az én tudomásom szerint a „szabályos kereszt” (hú de kreténül hangzik) nem ilyen.
Ne a pol. hisztéria mondja meg neked, hogy mi szép, mi nem.
Nem az mondja. Lásd feljebb.
Mateffy:
Sikeresen bekavartad a politikát egy általam művészettel fogalalkozónak szánt beírásba. Nem sajnáltad végignézni az összes eddigi hozzászólásomat az Index fórumaiban, találtál egy politikai természetűt (több is van), és beidézted ide. Gratulálok barátom, ügyes vagy. De ha már ennyi időt és energiát belefeccöltél a dologba, akkor észre kellett volna venned, hogy én többször kértem az Ákos topic olvasóit és íróit, hogy a politikai természetű írásaikat ne itt közöljék, ez alapvetően egy kultúra témakörben nyomuló topic. Ez nem azt jelenti, hogy ne legyen politikai véleményünk, csak annyit, hogy ne itt. De te nagyon ügyes voltál, felfedezted politikai nézeteimet (amit sosem titkoltam, csak politikai topicokban hangoztattam!), és behoztad ide. Még egyszer szeretnék gratulálni neked, ügyes vagy!
TMK:
Tudom, politikát ne, de ezt most muszáj volt. Sorry.
Ha valaki úgy gondolja, hogy nekem politikai okok miatt nem tetszik a borító, az téved. De ha valaki előítéletekkel áll a véleményemhez, az ezt sosem fogja elhinni, és én ezt nagyon fogom sajnálni. Ez van.
Egyáltalán nem gáz.
Szerintem fantasztikus:
remek arányok, hangulat.
(Ne a pol. hisztéria mondja meg neked, hogy mi szép, mi nem. De megvenni sem kötelező. Nekem nagyon bejön.)
Új vagyok itt, Ákos-rajongó, nem éppen fanatikus, de a pályája elejétől figyelem. A pol. aggodalmak szerintem feleslegesek, aki már az új album címében (ÚJ TÖRVÉNY) is politikát lát, az beteg. (Hacsak nem a médiatörvényről van szó. Hahaha.) Szóval csak semmi para.
Nézzenek oda! :-)
Nem hittem volna, hogy kiszedik janeausten-t is. Köszönjök a tárgyilagosságot! :-)
Introk: Szerintem Ákos mindegyik Introja brilliáns, nekem talán-talán éppen a Beavatásé nem ütött annyira, az Ikoné szerintem is király, a Táltos mellett talán a legjobb.
Hat azt a technikailag gagyit nemtom mibol vonta le, amikor egyetlen kameraallasbol vett 1-2 percet kapott meg a musor. Es az is vagatlan munkakopia volt, sz'al volt olyan resz, ahol tatogas abbahagy, enek megy tovabb, majd a kovetkezo sor elejetol folytatja a tatogast akos. Sz'al ez a lejatsszuk 3* a szamot, enekelgess ra mindenfele arckifejezessel, azt majd ami jo, azt hasznaljuk a klipben, ebbol volt par perc a musorban.