Keresés

Részletes keresés

FOMA Creative Commons License 2005.10.08 0 0 8966
És ki kerékpároza rajta? Láttál élő embert a környéken, a buszsofőrön kívül?:-))))
Előzmény: v_peti (8965)
v_peti Creative Commons License 2005.10.08 0 0 8965

Az érdekesség az, hogy gyalog kb. 10 percre, a külfejtésen túl volt a pécsi Petőfi-akna, így a komlói 14-es járatról némi séta után közvetlen átszállás volt a pécsi 14-esre.:-)) 

 

Ha ilyen közel van, akkor nem lenne érdemes oda kerékpárutat csinálni? Persze, nem egy széles aszfaltozottat, csak amolyan fapadosat. Vagy van valmilyen használható út oda?

 

 

 

Előzmény: FOMA (8964)
FOMA Creative Commons License 2005.10.08 0 0 8964

Van valahol egy 1979-es menetrendem, de nem találom.

 

Akkoriban a 3, 10, 11, 13, 13M, 14, M19X járatok végállomása volt, valamint volt pár helyközi járat a környező településekről. Ebből mára csak a 3-as maradt. Az érdekesség az, hogy gyalog kb. 10 percre, a külfejtésen túl volt a pécsi Petőfi-akna, így a komlói 14-es járatról némi séta után közvetlen átszállás volt a pécsi 14-esre.:-)) 

Előzmény: v_peti (8962)
FOMA Creative Commons License 2005.10.08 0 0 8963

Nagyjából ugyanaz a hely 30 év különbséggel (és egy bónuszkép):

 

 

 

 

Előzmény: v_peti (8957)
v_peti Creative Commons License 2005.10.08 0 0 8962

Kösz az infókat. Elég szomorú látni a leépülést. :( Fényképek vannak valahol erről a buszvégállomásról és a környékéről?

 

Van valahol (elérhető formában) régi buszmenetrend az itteni járatokról?

 

 

Előzmény: FOMA (8961)
FOMA Creative Commons License 2005.10.08 0 0 8961
Most lolvastam csak az apróbetús részt. A szenet Bétáról kötélpályán szállították az Altárónál lévő szénelőkésíztő üzembe. Zobák-bánya és Kossuth-bánya szenét az Altárón keresztü,l kisvasúton hozták felszínre.
Előzmény: v_peti (8957)
FOMA Creative Commons License 2005.10.08 0 0 8960
Persze, hogy van, erről volt már itt szó nagyon soxor. Az ésszserű +oldás a vasútállomás és a buszállomás kitelepítése a teherpályaudvar helyére, a kőrakodás áttelepítése a város szélén lévő Mecsekjánosi mrh.-re, és ehhez a városközpontot elkerülő út +építése. Ezek szép tervek, csak éppen pénz nem lesz rá. Szvsz sokáig minden marad a régiben.
Előzmény: v_peti (8958)
FOMA Creative Commons License 2005.10.08 0 0 8959
Ha a 3-as busszal mentél, akkor az az út kétsávos, persze nem ártana az úttest szélén a bokrokat náha kiírtani. A bánya aknatornyait és a mellette lévő lakótelepet kb. 5 éve bontották le teljesen. A III. aknai lakótelep házai még állnak, azok miatt van még a busz,valamint a Diagonál-akna helyén van egy iprai üzem. Béta-bánya helyén pedig nemrég kezdődött egy betonelemgyár építése.

A buszvégállomást látva valóban nehezen képzelhető el, hogy pár éve ott még forgalmi iroda, esőbeállók, ittasellátó műintézmény működött., és naponta háromezer utas fordult meg.
Előzmény: v_peti (8957)
v_peti Creative Commons License 2005.10.08 0 0 8958

Annyíra nem emlékeztem a pontos helyszínrajzra. De azért valamilyen ésszerű megoldás csak van azért.

 

 

Előzmény: FOMA (8948)
v_peti Creative Commons License 2005.10.08 0 0 8957

Béta akna. Amikor Komlón jártam, akkor buszoztam is egyet. És hát hová menjek, legyen Béta akna, mert az jól kint van. Egysávos út vezet oda, hogy fértek el itt a teherautók?*  Tényleg kint volt a nagy semmi közepén. A buszsofőr szerint régen ott bánya volt. Rég volt, tán igaz sem volt... :/

 

*Jó, a szenet más módon (drótkötélpálya vagy bányavasút) is elvihették, de azért akkor is volt oda valamekkora gépjárműforgalom.

 

Természetesen tudom, hogy ott bánya volt, de azért nem gondoltam volna, hogy ennyire eltüntetik annak a nyomait. És ha az ember nem tudná, hogy mi volt ott, akkor tényleg hihetetlennek tűnne neki, hogy egykor még komoly bányászat folyt arrafelé. Maximum egy volt külszíni fejtést képzelne el a tájékozatlan arrajáró. De a busznak is csak azért van létjogosultsága, mert néhány ember azon a környéken lakik.

 

Előzmény: FOMA (8950)
sínbohóc Creative Commons License 2005.10.08 0 0 8956

Amit én a zöldekre mondanék azért a modi egy évre kitiltana............:-(((

Halljuk, halljuk! :-)

Előzmény: Törölt nick (8951)
vaskerék Creative Commons License 2005.10.08 0 0 8955

"Ki emlegetett vasútvonal megmentő, új cementművet a 61-es vonal mellé ?????"

 

A "vaskerék" nicknév mögé bújt Fehér Balázs nevű srác... :-)

Mad Scientist Creative Commons License 2005.10.08 0 0 8954

De ha a zöld asszongya hogy nem köll, akkor nem köll... :-)

 

Nem is az lepett meg, hogy tiltakoznak, hanem az, hogy azzal érvelnek: nincs rá szükség...

 

Bár ez is  jó:

 

Bárhol is képzeljük el a gyárat, működése mindenhol nagy környezetterheléssel járna.

 

Le a cementtel !

Előzmény: FOMA (8953)
FOMA Creative Commons License 2005.10.08 0 0 8953
A Strabag elemezte a várható igényeket, és úgy ítélték meg, hogy déli szomszédainknál komoly keresletnövekedés várható cementfronton a következő évekkben. A 61-es mellé meg pont nem ártana valami munkahelyteremtő beruházás, ami úgy mellesleg egy amúgy életkléptelen vasútvonalat is +mentene.
Előzmény: Mad Scientist (8952)
Mad Scientist Creative Commons License 2005.10.08 0 0 8952

Ráadásul nincs is rá szükség, hiszen a négy hazai cementmű képes az igények kielégítésére - mondta az aktivista

 

Neki lehet, hogy nincs szüksége cementre.

De honnan tudja az az aktivista, hogy egy profitorientált cégnek mire van szüksége...?

 

Vagy úgy gondolja talán, hogy a Stabagnál egyszer egy kellemesen bódult Dallas-ozás, üvegezés, stb... után eldöntötték, hogy cementgyárat építenek...?

Előzmény: Törölt nick (8949)
FOMA Creative Commons License 2005.10.08 0 0 8950
Egy dolgot nem tették még soha ezek a zöld szervezetek. Nem teremtettek még munkahelyet az általuk eddig +akadályozott beruházások helyett.:-) (ld. pl. Komló, Béta-aknai akksifeldolgozó, bükkösdi cementmű)
Előzmény: Törölt nick (8949)
FOMA Creative Commons License 2005.10.08 0 0 8948
Látom nem esett le.:-)) Ha a komlói állomáson úgy akarjuik csökkenteni a vágányok számát (jelenleg 10 vágány van), hogy a felszabaduló terület hasznosítható legyen, akkor azt a buszállomás felöli oldalról lehet +tenni. Viszont pont azokat használják rakodásra, mivel ott van a kőrakodó. Ergo éppen azokat nem lehet +szüntetni. A hátsó vágányokat teherkocsik tárolására használják, illetve van két kizárt vágány.
Előzmény: v_peti (8946)
v_peti Creative Commons License 2005.10.08 0 0 8947

Sajnos már láttam drasztikus bontásokat arrafelé. De tényleg nem kell messze menni. Elég meglátogatni az 50-es vonalat, ami azért nemigazán vicinális, és a jövőben nagyobb szerepe is lehet. Ennek ellenére drasztikus vágányírtást rendeztek arrafelé. :( Két állomásból is megállóhely lett.

 

Előzmény: GyöBzs (8945)
v_peti Creative Commons License 2005.10.08 0 0 8946

A kőrakodót ne bántsuk! Túlságosan én sem akarok ritkítani, haem inkább azt mondom, hogy inkább maradjon meg az állomás némileg kevesebb vágánnyal, minthogy megszűnjön.

 

Előzmény: FOMA (8944)
GyöBzs Creative Commons License 2005.10.08 0 0 8945

A vágányok felszedése nem kizárólag nyugati tendencia.

Litvániában a turisztikai célpont Trakai állomásán egyetlen vágány van, a régit felszedték (felsővezetéke megmaradt).

 

Egyébként nem hülyeség és nagyban támogatható elképzelés, hogy a kapacitásokat az igényekhez igazítsuk, csakhogy:

- a felszedés sokszor többe kerül, mint az otthagyás (rekultiváció)

- ha otthagyom és nem használom, akkor sem kerül semmibe, legfeljebb a ráosztott másodlagos költségek vetítési alapját növelheti.

Előzmény: v_peti (8942)
FOMA Creative Commons License 2005.10.07 0 0 8944
"Az állomáson meg 1-2 vágány felszedésével lenne hely a buszoknak."

Aha. Pont te akarod +ásni a kőrakodó sírját?:-)))
Előzmény: v_peti (8942)
FOMA Creative Commons License 2005.10.07 0 0 8943
"Félve kérdezem: én már megint rosszul érzem, hogy ez egy merénylet a komlói vasút ellen?"

Nem hiszem, hogy a megyei közútkezelő kht.-t bármilyen mértékben is érdekelné a komlói vasút jelene, jövője.
Előzmény: gyozy (8941)
v_peti Creative Commons License 2005.10.06 0 0 8942

Ha nem tekerős, hanem fénysorompó van ott, akkor a várakozási idő jelentősen csökkentheető lenne. Az állomáson meg 1-2 vágány felszedésével lenne hely a buszoknak. A személyvonatoknak elég két vágány is. Egy megállásra, egy meg körbejárásra. Tőlünk nyugatra sok a minimalista állomás. Mivel ilyen helyeken szinte kizárólag ingavonatok vannak manapság, ezért egyvágányos, vagy többvágányos, de fejállomási kialkítású állomások is előfordulnak.

 

Előzmény: FOMA (8940)
gyozy Creative Commons License 2005.10.06 0 0 8941

"Alig néhány esztendeje újították fel a belvárosban az igencsak forgalmas Pécsi úton átvezető vasúti átjárót"

 

Hát, ennyit az újságírásról.

 

Nap mint nap átmegyek ezen az átjárón.

 

Véleményem szerint a probléma az, hogy idén tavasszal ( azaz nem néhány éve ) az útburkolatot felújították Pécs felöl nézve a TRÖSZT épület előterétől a vasúti átjáró túloldaláig, kb 5-10 méterrel az átjáró utánig. Az építés előtt a vasúti átjáró viszonylag jó minőségű volt és nem volt szintkülönbség az útburkolat és az átjáró között.

 

Az új burkolat felvitelét sikerült úgy megoldani, hogy most a vasúti pálya gyakorlatilag egy 10-15 cm-es "árokban" szeli át a közutat. Ehhez csak gratulálni tudok a kivitelezőknek. Ezután persze be lehet úgy is állítani, hogy már megint a vasút a hibás, hogy ott van.

 

Sok felé járok az országban, de ilyen gyatra megoldást még nem láttam. Az sokkal gyakoribb, hogy a sinek esetleg kiemelkednek az útfelületből, az is érthető, hogy egy régóta elhanyagolt átjárónál esetleg hasonlóan lejjebb kerül az útburkolathoz képest vaspálya - de hogy egy friss felújításnál ezt nem veszik figyelembe - ez ismét egy komlói specialítást.

 

Félve kérdezem: én már megint rosszul érzem, hogy ez egy merénylet a komlói vasút ellen?

 

egy aggodó komlói vasútbarát, a kevés közül....:-(( 

 

 

FOMA Creative Commons License 2005.10.06 0 0 8940
"A városrendezési terv szerint ugyan két-három éven belül megszűnik a Pécsi úti átjáró, mivel a pályaudvar kiköltözik a belvárosból"

Aha, ezt kb. 25 évvel ezelőtt olvastam először a Dunántúli Naplóban és a Mecseki Bányászban.:-))
Előzmény: vaskerék (8938)
vaskerék Creative Commons License 2005.10.06 0 0 8939
Előzmény: vaskerék (8938)
vaskerék Creative Commons License 2005.10.06 0 0 8938

Egy bosszantó cikk a Komlói szárnyvonalért aggódóknak.  :-(    Komlói vasútrombolás

 

Ha kikerül a belvárosból a vasútállomás, akkor a jellenlegi utasszámot is elveszti a vonal. A másik, hogy mi lesz akkor a teherszállítással? Megdöbbentő ez a szomorú

mentalitás hazánkban, hogy a vasútvonalainkat, pályaudvarainkat meg akarják szüntetni laikus politikusok. Lásd: Pécs, Sopron, és most Komló... Folyt köv...  :-(

Törölt nick Creative Commons License 2005.10.05 0 0 8937

Tudod mi a "fél" ÁFÁ-s vásásrlás? Meg az amikor azt mondja a tag engedd el a teljes Áfát?

Hát a teljesen adómentes vásárlás.

 

A be nem fizetett adóforintokat így pótolják a benzin autó fenntartásásban benne levő adók illetékek formájában.

 

Én olyan részein dolgozgattam az iparnak ahol a fekete és szürkegazdaság uralkodott.

 

Akik itt tevékenykednek nem akarnak avgy tudnak fizetni Áfát.

Egyedül a benzinkútnál adóznak ezek a tagok.

 

Lényeg miért kaptak ere rá?

 

Mert KP fizettés a legegyszerűbb , és hogy legyen kit lenyúlni az államot lenyúlják.

 

De autózni autóznak így fizenek is valamit az államnak.

 

Az általad belinkelt cikkről:

 

A cikkből az is kiderül szerintem, hogy minimálbér körüli keresetből autót fenntartani nem nagyon lehet, hiszen 10000 km autózás és 600000 Ft költségre emlékszek a cikkből.

 

Ez megfelel a nettó évi minimálbérnek.

 

60 Ft/km az autózás költsége e szerint a cikk szerint.

 

Ezek az emberek véletlenül se ülnek buszra, vonatra.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (8927)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.05 0 0 8936

OFF

 

Bükkzsérc topictársnak még millió hivatallal lesz dolga az életében - hisz fiatal még - 

 

Én eddig a cívil hivatalokkal, Észak Magyarországi Környezetvédelmi Felügyelőség, OMSZ, Elsőfokú Építésügyi Hatóság, Polgármesteri Hivatal, Észak Magyarországi Áramszolgáltató Rt, Tigáz, Mol-gáz, Borsod Volán Rt. Agria Volán rt. Volánbusz Rt. Nyugat-Magyarországi Egyetem, stb mind megértettem magam.

 

Csak fél éve kezdődött az állapotom rosszabodni.

 

Amóta ide járok.

 

ON

 

 

Eredetileg a mellékvonalak megmentéséért szálltam síkra, de elbizonytalanodtam.

 

 

 

Kihasználtságról:

 

A Budapest környéki reggeli délutáni forgalom elővárosi telített, a gyorsvonatok renszánszánszukat élik, legalábbis ezt látom mostanában, ami csütörtök-péntek-vasárnap zajlik az eléggé embertelen, de ez van.

 

Azt amit többen is javasoltak, azaz a 1-2 BHV-s vonatok BZ pótlása, Bz betétjáratok a fővonalon, nem merik meglépni.

 

Azt sem értik, hogy az emberek idegenkednek a személyvonatoktól, és inkább a gyorsokon nyomorognak.

 

Ezek tények.

 

Nézz meg egy Hatvan-Miskolc vagy Füzesabony-Miskolc vagy Hatvan Füzesabony személyt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (8933)
orangutan Creative Commons License 2005.10.05 0 0 8935

Azoknak van igazuk, akik az általuk kedvelt zenét hallgatják.

 

Aki Lajost szereti, és mégis a szimfonikusokat hallgatja, illetve forditva, na ők kérjenek sürgősen pszichiátriai segitséget:)

 

Előzmény: v_peti (8934)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!