Az érdekesség az, hogy gyalog kb. 10 percre, a külfejtésen túl volt a pécsi Petőfi-akna, így a komlói 14-es járatról némi séta után közvetlen átszállás volt a pécsi 14-esre.:-))
Ha ilyen közel van, akkor nem lenne érdemes oda kerékpárutat csinálni? Persze, nem egy széles aszfaltozottat, csak amolyan fapadosat. Vagy van valmilyen használható út oda?
Van valahol egy 1979-es menetrendem, de nem találom.
Akkoriban a 3, 10, 11, 13, 13M, 14, M19X járatok végállomása volt, valamint volt pár helyközi járat a környező településekről. Ebből mára csak a 3-as maradt. Az érdekesség az, hogy gyalog kb. 10 percre, a külfejtésen túl volt a pécsi Petőfi-akna, így a komlói 14-es járatról némi séta után közvetlen átszállás volt a pécsi 14-esre.:-))
Most lolvastam csak az apróbetús részt. A szenet Bétáról kötélpályán szállították az Altárónál lévő szénelőkésíztő üzembe. Zobák-bánya és Kossuth-bánya szenét az Altárón keresztü,l kisvasúton hozták felszínre.
Persze, hogy van, erről volt már itt szó nagyon soxor. Az ésszserű +oldás a vasútállomás és a buszállomás kitelepítése a teherpályaudvar helyére, a kőrakodás áttelepítése a város szélén lévő Mecsekjánosi mrh.-re, és ehhez a városközpontot elkerülő út +építése. Ezek szép tervek, csak éppen pénz nem lesz rá. Szvsz sokáig minden marad a régiben.
Ha a 3-as busszal mentél, akkor az az út kétsávos, persze nem ártana az úttest szélén a bokrokat náha kiírtani. A bánya aknatornyait és a mellette lévő lakótelepet kb. 5 éve bontották le teljesen. A III. aknai lakótelep házai még állnak, azok miatt van még a busz,valamint a Diagonál-akna helyén van egy iprai üzem. Béta-bánya helyén pedig nemrég kezdődött egy betonelemgyár építése.
A buszvégállomást látva valóban nehezen képzelhető el, hogy pár éve ott még forgalmi iroda, esőbeállók, ittasellátó műintézmény működött., és naponta háromezer utas fordult meg.
Béta akna. Amikor Komlón jártam, akkor buszoztam is egyet. És hát hová menjek, legyen Béta akna, mert az jól kint van. Egysávos út vezet oda, hogy fértek el itt a teherautók?* Tényleg kint volt a nagy semmi közepén. A buszsofőr szerint régen ott bánya volt. Rég volt, tán igaz sem volt... :/
*Jó, a szenet más módon (drótkötélpálya vagy bányavasút) is elvihették, de azért akkor is volt oda valamekkora gépjárműforgalom.
Természetesen tudom, hogy ott bánya volt, de azért nem gondoltam volna, hogy ennyire eltüntetik annak a nyomait. És ha az ember nem tudná, hogy mi volt ott, akkor tényleg hihetetlennek tűnne neki, hogy egykor még komoly bányászat folyt arrafelé. Maximum egy volt külszíni fejtést képzelne el a tájékozatlan arrajáró. De a busznak is csak azért van létjogosultsága, mert néhány ember azon a környéken lakik.
A Strabag elemezte a várható igényeket, és úgy ítélték meg, hogy déli szomszédainknál komoly keresletnövekedés várható cementfronton a következő évekkben. A 61-es mellé meg pont nem ártana valami munkahelyteremtő beruházás, ami úgy mellesleg egy amúgy életkléptelen vasútvonalat is +mentene.
Egy dolgot nem tették még soha ezek a zöld szervezetek. Nem teremtettek még munkahelyet az általuk eddig +akadályozott beruházások helyett.:-) (ld. pl. Komló, Béta-aknai akksifeldolgozó, bükkösdi cementmű)
Látom nem esett le.:-)) Ha a komlói állomáson úgy akarjuik csökkenteni a vágányok számát (jelenleg 10 vágány van), hogy a felszabaduló terület hasznosítható legyen, akkor azt a buszállomás felöli oldalról lehet +tenni. Viszont pont azokat használják rakodásra, mivel ott van a kőrakodó. Ergo éppen azokat nem lehet +szüntetni. A hátsó vágányokat teherkocsik tárolására használják, illetve van két kizárt vágány.
Sajnos már láttam drasztikus bontásokat arrafelé. De tényleg nem kell messze menni. Elég meglátogatni az 50-es vonalat, ami azért nemigazán vicinális, és a jövőben nagyobb szerepe is lehet. Ennek ellenére drasztikus vágányírtást rendeztek arrafelé. :( Két állomásból is megállóhely lett.
A kőrakodót ne bántsuk! Túlságosan én sem akarok ritkítani, haem inkább azt mondom, hogy inkább maradjon meg az állomás némileg kevesebb vágánnyal, minthogy megszűnjön.
Ha nem tekerős, hanem fénysorompó van ott, akkor a várakozási idő jelentősen csökkentheető lenne. Az állomáson meg 1-2 vágány felszedésével lenne hely a buszoknak. A személyvonatoknak elég két vágány is. Egy megállásra, egy meg körbejárásra. Tőlünk nyugatra sok a minimalista állomás. Mivel ilyen helyeken szinte kizárólag ingavonatok vannak manapság, ezért egyvágányos, vagy többvágányos, de fejállomási kialkítású állomások is előfordulnak.
"Alig néhány esztendeje újították fel a belvárosban az igencsak forgalmas Pécsi úton átvezető vasúti átjárót"
Hát, ennyit az újságírásról.
Nap mint nap átmegyek ezen az átjárón.
Véleményem szerint a probléma az, hogy idén tavasszal ( azaz nem néhány éve ) az útburkolatot felújították Pécs felöl nézve a TRÖSZT épület előterétől a vasúti átjáró túloldaláig, kb 5-10 méterrel az átjáró utánig. Az építés előtt a vasúti átjáró viszonylag jó minőségű volt és nem volt szintkülönbség az útburkolat és az átjáró között.
Az új burkolat felvitelét sikerült úgy megoldani, hogy most a vasúti pálya gyakorlatilag egy 10-15 cm-es "árokban" szeli át a közutat. Ehhez csak gratulálni tudok a kivitelezőknek. Ezután persze be lehet úgy is állítani, hogy már megint a vasút a hibás, hogy ott van.
Sok felé járok az országban, de ilyen gyatra megoldást még nem láttam. Az sokkal gyakoribb, hogy a sinek esetleg kiemelkednek az útfelületből, az is érthető, hogy egy régóta elhanyagolt átjárónál esetleg hasonlóan lejjebb kerül az útburkolathoz képest vaspálya - de hogy egy friss felújításnál ezt nem veszik figyelembe - ez ismét egy komlói specialítást.
Félve kérdezem: én már megint rosszul érzem, hogy ez egy merénylet a komlói vasút ellen?
egy aggodó komlói vasútbarát, a kevés közül....:-((
Ha kikerül a belvárosból a vasútállomás, akkor a jellenlegi utasszámot is elveszti a vonal. A másik, hogy mi lesz akkor a teherszállítással? Megdöbbentő ez a szomorú
mentalitás hazánkban, hogy a vasútvonalainkat, pályaudvarainkat meg akarják szüntetni laikus politikusok. Lásd: Pécs, Sopron, és most Komló... Folyt köv... :-(
Tudod mi a "fél" ÁFÁ-s vásásrlás? Meg az amikor azt mondja a tag engedd el a teljes Áfát?
Hát a teljesen adómentes vásárlás.
A be nem fizetett adóforintokat így pótolják a benzin autó fenntartásásban benne levő adók illetékek formájában.
Én olyan részein dolgozgattam az iparnak ahol a fekete és szürkegazdaság uralkodott.
Akik itt tevékenykednek nem akarnak avgy tudnak fizetni Áfát.
Egyedül a benzinkútnál adóznak ezek a tagok.
Lényeg miért kaptak ere rá?
Mert KP fizettés a legegyszerűbb , és hogy legyen kit lenyúlni az államot lenyúlják.
De autózni autóznak így fizenek is valamit az államnak.
Az általad belinkelt cikkről:
A cikkből az is kiderül szerintem, hogy minimálbér körüli keresetből autót fenntartani nem nagyon lehet, hiszen 10000 km autózás és 600000 Ft költségre emlékszek a cikkből.
Ez megfelel a nettó évi minimálbérnek.
60 Ft/km az autózás költsége e szerint a cikk szerint.
Ezek az emberek véletlenül se ülnek buszra, vonatra.
Bükkzsérc topictársnak még millió hivatallal lesz dolga az életében - hisz fiatal még -
Én eddig a cívil hivatalokkal, Észak Magyarországi Környezetvédelmi Felügyelőség, OMSZ, Elsőfokú Építésügyi Hatóság, Polgármesteri Hivatal, Észak Magyarországi Áramszolgáltató Rt, Tigáz, Mol-gáz, Borsod Volán Rt. Agria Volán rt. Volánbusz Rt. Nyugat-Magyarországi Egyetem, stb mind megértettem magam.
Csak fél éve kezdődött az állapotom rosszabodni.
Amóta ide járok.
ON
Eredetileg a mellékvonalak megmentéséért szálltam síkra, de elbizonytalanodtam.
Kihasználtságról:
A Budapest környéki reggeli délutáni forgalom elővárosi telített, a gyorsvonatok renszánszánszukat élik, legalábbis ezt látom mostanában, ami csütörtök-péntek-vasárnap zajlik az eléggé embertelen, de ez van.
Azt amit többen is javasoltak, azaz a 1-2 BHV-s vonatok BZ pótlása, Bz betétjáratok a fővonalon, nem merik meglépni.
Azt sem értik, hogy az emberek idegenkednek a személyvonatoktól, és inkább a gyorsokon nyomorognak.
Ezek tények.
Nézz meg egy Hatvan-Miskolc vagy Füzesabony-Miskolc vagy Hatvan Füzesabony személyt.