A buszpályaudvarok szűk kapacitása, új pályaudavrok építése a már beépített területeken szinte lehetelen.
Más: Bizonyos járatokhoz idő előtt oda kell állni, és a következő buszra várók is ott vannak a peronon. A busz 3-4 perccel azelőtt áll be vagy nyitja ki a bérletesek miatt ezt meglépi.
Lényeg:
Peronon állsz, esetleg hullafáradtam majd a busz elé löknek, míg a vonatperon szélesebb és álltalában a vonatvégállomáson be lehet szállni, 10-20-30 perccel indulás előtt is.
Én Heves megyében a HATVANI volánnál látom azt, hogy pár utasért is kimennek a vasútállomásra.
Ezt se a MÁTRA se a AGRIA nem teszi meg.
Más:
Te azt jósolod , hogy távolsági forgalomban nő majd a buszok részvétele.
Nos írok egy érdekeset.
Indult valaki innen a topikokról Ausztriából Zalán át.
Én autó lévén 2 óra 2,5 órát szántam a menetidőre és kimentem várni Őket.
+2 órával később jöttek meg.
Lényeg: a közút akármennyire favorizálod, sajnos dugókkal teli és a buszt a megfelelő vonatgyakoriság hiánya, (30-60 perc) illetve a vonatok koszossága, késése miatt nem választják.
Másik az hogy egy átlagos vasútállomás 1,7 km van a városközponttól.
Nézd általában a városok autóforgalma nő, egyre később lehet elérni a városhatárt.
A busz eleve késve érkezik meg a közbülső megállóhelyekre ilyenkor.
Tegnap a 7.15 Bp-Eger járaton már áltak és +9 el indul A STADION-tól.
Kellemes lehet 2 órát állni, kifizetni a méregdrága levelezős tandíjat, és tanulni a Egri Főiskolán 2 óra állva utazás után.
BZ:
Bz olyan "fapados" amin érdekes, nem leszek rosszul.
Miért érzem magam rosszul egy kátyús úton, és miért nem egy Bz-zésnél?
Én élvezem a BZ-zést.
A szervezetem szelektál?
Néha még élvezem is az ütemes kiszámítható rázkódást dillatációs illesztések, de a busznál az a vibráció az negyon nem hiányzik.
Mi az a vibráció+rázkódás amit nem birpk elviselni buszon?
Bz-zésre a esetlegesen a táj szépsége is kárpótol hegyi vonalaknál.
Engem a síkvidéki vonalak nem nagyon hatnak meg, mert én hegyek között lakom!
A kérdéseidet miért itt tetted fel? Mindegy végülis, de akkor itt válaszolok.
Szerintem a mai modern buszok menettulajdonságai általában jobbak, mint a régebbieké. Vannak persze különbségek. A Scania alvázas E95-össel össze se vethető a Rábás...
Az üléstávolság sok esetben valóban lecsökkent a korábbi évekhez képest. Hiába, ez a hatékonyság egyik eszköze. Én még a 14 üléssoros buszokon is el tudok férni a magam 183 centijével, úgyhogy nem érzem súlyosnak a problémát. (Egy IK250-esben általában 12 sor ülés volt, az E95-ösökben 13)
A jegyárak különbségét nem érzem kardinálisnak, Te rendszeresen túldimenzionálod. Most ráadásul csökken is a különbség.
Légkondi: mostanában az időjárás miatt már ritkán van szükség rá. Nem hinném, hogy a légkondi hiánya miatt utasokat vesztene a Volán a vasút javára :)
"Amíg ablaktalan levegőtlen, rugózásban lengéscsillapításban elégtelen gépket kínáltok az utasoknak addig én nem reklámoznám itt a helyedben a vicinális fórumon a buszt."
Nem reklámozom. De hogy a Volánok jelenlegi állományának 80%-a magasan lenyomja kényelemben a BZ-t, az részemről egyértelmű. Ha valami ráz, és fapados, akkor az a BZ.
"Egyébként is a statisztika azt támasztja alá, hogy az utasok csak a rövid 5-25 km távolságra favorizálják a buszt, 40 km felett egyértelműen a vasút utaskilométer alapján átvette a vezetést , jobban mondva át sem engedte a VOLÁN-nak."
Így van, egyelőre nem vette át a Volán, de várjuk ki a végét :) Ha már ilyen szépen nézegeted a statisztikát, illendő lenne hozátenni azt is, hogy hányszorannyi utas utazik 40 km alatt, mint felett. Csak hogy lássuk az érintettek számát, a vonat helyett a buszt választól tömegeit :)
"A jelenlegi nagy formalmat nem a munkába járók, hanem a diákok generálják."
Carpynak cimezted ugyan a kérdéseket, de néhányra (talán) tudom a választ.
"Régi buszoknál nem tapasztalok olyat, hogy a gyomrom felrázza a busz."
A mai buszoknak kisebb átmérőjü a kerekük, légrugózásúak, és nem ilyen útviszonyokra készültek.
"Nehezebbek azok a gépek?"
Nem, a mai szóló buszok tömege is 9-10 tonna.
"Az okok között az is keresendő, hogy "Ti" 40 km re 30-35% al drágábban szállítjátok el az utast."
Ez nem volt igazságos, mert sem a VOLÁN, sem a MÁV nem piaci alapokon működik,
a hiányt a költségvetés fizeti. A jegyárak a VOLÁN esetében jobban tükrőzik a valódi költségeket, mint a MÁV-nál.
A sógoróknál tudomásommal a jegyárak éppen fordítottak, a vasút a drágább, és nem a busz.
A magánvéleményem, hogy a városok közötti közlekedésre a vasút (MÁV) messze kényelmesebb, gyorsabb, és jobb körülményeket tud biztosítani még Bh kocsik esetén is mint bármilyen busz... (Igaz, én elfogult vagyok) :-)
Csak saccoltam, mert bevallom férfiasan, hogy kizárólag autóval jártam arra. (Utoljára két éve, akkor úgy döntöttem, hogy legközelebb már csak terepjáróval.:-))) )
Már csak a korbeli propaganda szövegek a "filmhíradós" bemondások, meg üttörő dalok hiányoznak!
Sajnos nincs meg Nekem CD-n vagy kazettán ilyesmi, de én még a Rákosi meg a 30-as 40 es évek harsogó progaganda teljesítményszázalékos (1000%) filmjeit is szeretem!
A sok teherkocsiról jut eszembe, hogy Magyarszéken is tároltak annakidején teherkocskat, gyakran két vágányon is. Ma a Bz is csak megszokásból áll meg...
1. A viszonylag új buszok miért vesznek át az út hibából többet mint egy személygépkocsi?
E95 Scania, BOVA, stb?
2. Régi buszoknál nem tapasztalok olyat, hogy a gyomrom felrázza a busz.
IK 250 Ik280 Ik 256
Régen tudtak minőséget csinálni? A OFFtopik rugózása miért jobb a a 18-20 éves vagy régebbi konstrukcióknál?
Nehezebbek azok a gépek?
A C56 al is vannak gondjaim de néha a 256.044 el is.
Nállam egyyes buszok műszaki színvonala elulmúl egy Bz-t is mert olyan rázkódás remegés van ezeken a járművekeken, hogy rosszul vagyok.
Légkondizni mostanában luxus "nállatok" hogy képzeled, hogy "Veletek" utazzon valaki ha képtelenek vagytok megfelelő minőségben elszállítani?
Fakarusz, vagy TSZ-dobozos fapados IFA a minőség alapja nállatok?
Hiába esztétikus a busz kívűlről ha a 170 cm feletti utasnak szűk a hely elzsibbad, a busz rugózása lengéscsillapítása elfogadhatatlan!
Én egyes buszok színvonalát a zsiguli, wartburg, stb alattinak érzem.
Az hogy egy busz a városban összed a dugóban késést és megpróbálja menet közbe behozni, közben az ülés ütemesen előre hátra rázkódik, én úgy fogalmaznék, hogy a járműnek nyugtalan a járása 80 km/h felett.
Amíg ablaktalan levegőtlen, rugózásban lengéscsillapításban elégtelen gépket kínáltok az utasoknak addig én nem reklámoznám itt a helyedben a vicinális fórumon a buszt.
Egyébként is a statisztika azt támasztja alá, hogy az utasok csak a rövid 5-25 km távolságra favorizálják a buszt, 40 km felett egyértelműen a vasút utaskilométer alapján átvette a vezetést , jobban mondva át sem engedte a VOLÁN-nak.
Az okok között az is keresendő, hogy "Ti" 40 km re 30-35% al drágábban szállítjátok el az utast.
A jelenlegi nagy formalmat nem a munkába járók, hanem a diákok generálják.
Ott árban egy százas nem számít, de egy dolgozó embernél vagy egy cégnél aki térít, már nem mindegy mivel utazol 40 km re vagy távolabbra egész jeggyel.
Végülis akkor van út. Azt hittem, hogy csak egy ösvény van a csalitosban.
Amúgy legközelebb a pécsi külterületi járatokat veszem célba. A nyugati részen már buszoztam, a Misinán is már voltam. De kelet felé még csak a Budai Állomásig jutottam el heélyijárattal.
Erősen OFF: Miért jár olyan kevés busz a Misnára, mint a Béta aknához? Az előbbihez még utasok is lennének.
Rendes műút van, ami szntén a buszforduló után nyílik, csak valszeg nem vetted észre. Amúgy ez Pécs-Vasasra vezet, ami a pécsi városközponttól elég messze van, így nem igazán jelent alternatív útvonalat a két város között. Tipikusan üzemi útnak épült, és arra is használták. El lehet rajta jutni a hosszúhetény-bányai vasúthoz is.
Kösz a képeket! A buszállomásról nincsen? Az oké, hogy elbonották az épületeket. De a megállóperonokat (gondolom voltak) elbontásának mi értelme volt? Miért nem hagytak meg egy megállóoszlopot és egy esőbeállót a buszvégállomáshoz?
Az is érdekes, hogy ferdeszögű a kanyar, emiatt meg egy kis kerülőt tett a busz, elmenve egy kicsikét feljebb, majd úgy visszafordulva a végállomáshoz vezető útra? Ekkora forgalom mellett nem lehetett normális kanyarodási lehetőséget kiépíteni, vagy csak egyszerűen csak tönkrement az út, és ezért nem használják teljes szélességben?