Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Valakinek van valamilyen tapasztalata a Centroweld mma 160 Amperes inverterről. Vásárláson gondolkozok, az orosz gépek kilőve. A gorilla pocketpower 190-et néztem még esélyesnek. Illetve paraméterei alapján a PowerMat- ot csak arról semmit nem tudok. Esetleg valakinek valami ajánlása ezekben az árkategóriákban?
Az MMA-nak szerintem picit lágyabb ive van.Valamikor a vegyépszernél a vörös munkaruhában arról ismertük meg az awi hegesztőket, hogy a ruha a mellkasnál fehérre volt szívva.
Köszi a tippet. Kíváncsi leszek, hogy miként bír majd a gép az aluhuzallal. A kábelben nagyon bízom, ez a karbon teflon csúcsszupernek tűnik, a huzaltoló is elég komoly, precíz szerkezetnek látszik.
Már én is leégtem egyszer awizás közben. Rendesen égett bőrszagom volt és olyan vörös voltam mint a rák :-)
Azóta nyakig beöltözöm, akármilyen meleg is van. Kurva erős az UV sugárzása.
Amit írtam görgőnyomás beállítást az acélhuzalra vonatkozik.
Tedd a pisztolyt kb 5 mm-re valamilyen kemény felülethez(fal,ajtókeret stb..)ha ekkor elindítod a görgöknél el kell csúsznia a szálnak.Ha 5cm-re teszed akkor el kell hajolnia és nem szabad mgcsúsznia.
Azt is írtam hogy ha hosszan engeded a huzalt, a pisztoly elejét kb vizszintesen tartva akkor annak szépen lefelé hajlónak kell lenni.Ha kunkorodva jön kifelé a drót, mint egy nagyon széthúzott rúgó akkor is nagy a görgőnyomásod.
Alura ez a fajta beállítás nem működik az biztos.Ott próbáld meg a legkissebb nyomást alkalmazni.Ha dobsz a munkakábelra egy egy 50-60 centis "hurkot" és akkor is kijön a huzal akkor egyenesen is jó lesz.
Más.Tegnap emberkedtem.Feljött egy motoros haver hozott egy fél lter(demó) friss főzetű házipáleszt.Iszogattunk majd persze kinyögi hogy a Gianelli kipufogóját meg kellene hegeszteni mert a felfogatásnál elrepedt.Oké mondom hozd majd én megawizom az új masinával semmiből nem tart.
Kb 1 perc volt maga a hegesztés meg is csináltam pöpecre, szépen feléhajolva trikóban.
Reggel belenézek a tükörbe mert éreztem hogy valami nem stimmel hát találtam egy fehér trikó lenyomatot a szép pecsenye testemen. Most Panthenol-al fújogatom magam kívülről belülről meg bélelem magam a pálesszel meg sörrel.Az asszony nem szólt semmit, de vigyorogva főzött.
Egyébként azok a trakisok nagyon szépen beállítható, lágy ívvel hegesztő gépek, legalábbis az alacsonyabb tartományokban. Nagyobb áramon használva elég sűrűn hibásodnak meg.
Ami nekünk volt tanműhelyben 240-es meg 300-as ott volt 3 üvegbiztosíték hátul. Na azokat rendszeresen durrogtatták el a gépek.
Hegeszthető, de csak szakaszosan. Elvileg alkalmazható lenne a szabály, csak épp ott (0,8x30=24A) nem olvad le a huzal. Kénytelen vagy nagyobbal a huzal miatt, viszont így csak rövid varratok, vagy egyéb trükkök alkalmazandók.
50A en a 0,8-ashuzal épp hogy leolvad, szóval az inkább 0,6-oshoz való áramerősség. (0,6-os 30-100A közt)
Amit negatívumként leírtál, az szinte az összes kínai gépre jellemző :-)
Az Iweld is kínai, csak "honosított, saját márkás", mint a BLM, vagy az Alfaweld.
Én nem nagyon értek hozzá, ezért kérdezem, hogy vékony lemezhez mekkora áramot kell használni? Ide is érvényes a 30A/mm? Az én friss Jasic-omra ugyanazok állnak, amiket leírtál, annyi kivétellel, hogy az enyém nagyon halk, pedig ezen is megy állandóan a ventillátor.
Nálam is 50A az alja, ennek ellenére az áll a leírásában, hogy 0.8-as lemez is hegeszthető vele. Ez nem túlzás?
Igen, erre gondoltam elsőre. Nem rossz gép ez, csak vékony anyagra egyáltalán nem való. 3mm feletti anyag az igazi neki. Mondjad a főnöknek hogy vékony anyagra (meg kitelepülős melóra) vegyen mellé egy alufluxot :-)
Jó az a gép, csak nem arra amire a főnököd vette. :-)
Tényleg jobban jártatok volna az alufluxal, még az is bőven sok a vékony lemezes munkára.
Gondolom ezt a "régi" (kb 3-4 éves konstrukció) gépet vette a főnök. 300-350 között lehet megvenni ÁFA-san. (3db alufluxot adnak az árán)
Igazából ez szerkezetgyártásra való. 1-es vagy 1,2-es huzallal. Ugyanennek a 200-as változata lehet jobb lett volna az egyfázisú, vagy inkább az újabb verziója a 251-es
Még az új szinergikus kisgép is sokkal jobb vétel lett volna, bár elég drága (pocketmig 205 DSC)
A héten új munkatársat kaptam, bemutatom nektek is. A neve IWELD 250 IGBT. Karosszéria javításra is használnám. Szapulni nem illik egyből az új munkatársat, de sajnos több rosszat tudok róla mondani mint jót.
Ezért kezdem inkább a jókkal : elvileg magyar gyártmány, jó megjelenés, igényesen összerakott berendezés, digitális kijelzők!, 4 görgős hajtómű, huzal befűző gomb, induktivitás állítási lehetőség, könnyen gurul, szépen, jól hegeszt / 1mm felett/.
Rosszak : Egy rohadt nagy batár, a kijelzők csak hegesztés közben mutatnak / inkább ne is lennének/, ventilátora már bekapcsoláskor teljes fordulattal, nagy zajjal forog, a potméterek alatt ott a mértékegység még is numerikus skálát kaptak 0-tól 10-ig, MIG módban nem tud 50 amper alá menni, a hozzá adott kábelek MMA és a test kábel rövidek és kis keresztmetszetűek a test csipesz is gyenge.
Amihez hasonlítottam egy 34! éves TRAKIS 3fázisú trafós gép, amiben a huzaltolás megszűnt működni /de meg lesz az még javítva/.
A TRAKIS 34 éve megy csendben ventilátor nélkül, mérete kb csak kétharmada az újnak és súlyra is könnyebb, ja és hegeszt 50 Amper alatt 0,6 huzallal is.
A FŐNÖK vásárolta megkérdezésem nélkül, mondom neki egy "ALUFLUXAL jobban jártunk volna," erre Ő "a kereskedő barátja mondta neki,hogy ez a gép egy nagyon jó gép."
Hát igen mondom én a kereskedőnek az a jó amit éppen el kell adni.
Nem is tudom az árát de igazából a vásárlását sem javasolnám senkinek.
Nem tudtam képeket feltenni /nem hagyta a fórum/, majd pótolom.
A dob cuppanósan zár, esetleg ott lehet valami rés, ahol a kivezető rész a házhoz illeszkedik. De már két napja kifundáltam, hogy miként tudok oda egy olyan "tömítést" csinálni, ami gyakorlatilag hermetikusan elzárja a huzalt a külvilágtól, ha ott valóban lesz némi rés. De ez csak akkor derül majd ki, ha felszereltem a dobot.
Biztosan az sem használt az ügynek, hogy a viszonylag puha és hajlékony teflon ekkora hosszban ott hajladozott szabadon. Amit vettem, a karbon teflon, az sokkal merevebb, vastagabb falú. A munkakábelben biztos, hogy nagyon jól csusszan, ez talán a legfontosabb. Ha ott nem lesz tapadás, akkor biztos, hogy a görgőnél is kevésbé gyűrődhet fel.
Azt hiszem Te írtál régebben valami ellenőrzési módszert a megfelelő görgőnyomásra. Valami olyasmi rémlik, hogy akkor jó, ha egy kicsit kunkorodik a kijövő huzal. Jól emlékszem?
Dugjál egyszerű szivacsot a huzaldob és a ház közé.Az tisztítja és fékezi is a huzaldobot.Az előtoló bemenetnél meg egyszerű cérna vagy kóc is megteszi ezek is tisztán tartják a huzalt.A problem ott van hogy a huzaltömb a mágnesség miatt sok flexport meg egyébb cucost magához vonz.Ha fasza burkolat a dobon van akkor ezek a dolgok csak opciók.
Majd megnézem hogy nálam hogy van, de egy viszonylag hosszú réz persely van a görgő és az euro csati aljzata között. Nem hinném, hogy abba be tudnék fűzni teflont.
Én is ezt gondoltam a legjobb anyagnak, lévén nagyon laza szerkezetű, alig fékezné a huzalt. De szerintem egy kb. 30 mm hosszú feltekert kis rollni lenne a leghatékonyabb.
Én is erre gondoltam hogy egy kis kockát levágok csiszológyapotból, és ennek a rostjain átfűzöm a huzalt. Ha használni esetleg nem is, de ártani biztosan nem árt :-)
Kétfélét láttam eddig. Egy egyszerűen téglalap alakúra vágott filc félbehajtva és mezei iratcsipesszel rácsippantva a huzaltoló elé. A másik verziónál egy kis hengerré felcsavart filcet egy csődarab fogja össze, ezen van átszúrva a huzal. Aztán ennek a delux verziójánál még valami löttyöt is adnak hozzá, ebből kell néha rácsepegtetni.
Én először azt hittem, hogy csiszológyapot. Ebből van is otthon, nem tudom, hogy beválna-e. Mindenesetre ha a zárt huzaldob mellett egy ilyen tisztítót is hadrendbe állítanék, az nem válna hátrányára.