Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vinettu Creative Commons License 2002.10.11 0 0 29
Akkor még kérdezek:)
Nekem a pumpa akkor ment fel, amikor a TESCO parkolóban nem indult elsőre és másodjára sem. Már nyúltam a telefon után hívni asszisztanszot, mire 3. próbálkozásra elindult mintha mi sem történt volna. Ilyen 3-4 sec-es indítózáskor kap-e üzemanyagot a motor? És ha kap, azt mennyire szereti a csonkra szerelt katalizátor (ez utóbbi inkább költői)?
Előzmény: opelroy (26)
conerry_szikla Creative Commons License 2002.10.10 0 0 28
Köszi! megkaptam/mármint az emilt!/
Előzmény: opelroy (27)
opelroy Creative Commons License 2002.10.10 0 0 27
Mail ment!
Előzmény: conerry_szikla (24)
opelroy Creative Commons License 2002.10.10 0 0 26
Szerelőként nekem is meggyűlt a bajom ezzel a problémával. 3nap 3éjjel :) dolgoztam, a végén próbára kicseréltem minden szóbajöhető alkatrészt, de a várt eredmény elmaradt. Ekkor hívtam fel az Opel magyarországi technikai központját, ahol azt a választ kaptam, hogy az immo, a motor és a karosszéria vezérlő közötti kommunikáció időnként nem elég gyors (a CAN BUS technika ellenére), ezért hiába van meg minden feltétel, mégsem indítható a motor. A probléma megoldásán már dolgoznak, amint lesz belőle valami, közzéteszem itt a topicban.
Előzmény: vinettu (25)
vinettu Creative Commons License 2002.10.10 0 0 25
Na, akkor ide is:
Állítólag gyári hiba, hogy a Z12XE Corsa nem mindig indul elsőre. Nagyon érdekelne mikor lesz ebből visszahívás, mert a szerviznek fogalma sincs, hogy indításgátlócsere, kulcs újrakódolás és kulcscsere után mit lehetne még tenni.
A Tech2 indításgátló hiányára/hibájára panaszkodik. Mit tudtok erről?
conerry_szikla Creative Commons License 2002.10.09 0 0 24
bocsi a cimem conerry@mailbox.hu
conerry_szikla Creative Commons License 2002.10.09 0 0 23
Bocs a cimem lemaradt!
conerry@mailbox.hu
conerry_szikla Creative Commons License 2002.10.09 0 0 22
Szeretnék segitséget kérni!
Bárki segiségét köszönettel veszem,ha tudtok 87-es Corsa-hoz kalaptartót.
Előre is köszi!
HaPZi Creative Commons License 2002.10.07 0 0 21
Szia!

Nem tudsz adni véletlenül egy címet az új Opel irányárlistáról? Főleg a Corsa, Astra érdekelne.

Más:
A reggeli 10 fok alatti hidegben, 1-2 percig 2000-es fordultanál kopog a motor. Utána teljesen eltűnik. Egy autószerelő ismerős szerint hideg az olaj és a szelephézag-ot állító himbák nem emelkednek fel eléggé a hideg olaj miatt. Azt mondta, ha nem állandósul, akkor nem kell törődni vele, legfeljebb hidegen ne pörgessem. (Nem is szoktam)Szeptemberben volt a szervízben mert elhagytam járdaszegélyen az egyik első gumi terelőt. Valszeg utántöltöttek olajat is. Nem lehet, hogy valami szar olajat nyomtak bele? Megérne egy olajcserét? Tavaly télen egyáltalán nem volt ilyen gond vele.

kösz,
hpz

Előzmény: opelroy (20)
opelroy Creative Commons License 2002.10.04 0 0 20
Sziasztok! Már itthon is lehet kapni Corsa-C Njoyt! Nem olyan színes belül, mint vártam (lásd Corsa-b Joy), de azért tetszik. Aluszürke lett a fűtéskonzol és új az autó színéhez messzemenőkig igazodó belső kárpitozást lehet rendelni. Van anyagába nyomott mintás is, szerintem ez a legszebb. A kipufogóvégre szerelt króm csődarab viszont botrányosan gagyi sajnos.
Astra-G Njoy is van már. Belülről szintén kultúráltan néz ki. Sok a króm dísz a beltérben. Kívül pedig megkapta az Astra Coupe sötétitett lámpáit.
HaPZi Creative Commons License 2002.09.10 0 0 19
Hello mindenki!

Kicsit pangunk úgy tűnik. Pedig egyre több CorsaC mászkál az utakon. Lehet, hogy nem Neteznek? :-)

Tényleg nem ismeritek (Ti vagytok) az a fehér Corsa akinek a kesztűtartó fölött egy világosbarna bólogató kutya van? Nekünk is egy ugyanolyan van és tök jó érzés volt egy ugyanolyan színű, féligmeddig rendszámú, felszereltségű, motorizált Corsa-val összefutni az Üllői úton.

Kicsit körbepislantottam a többi kisautó topicban. Lényeg a lényeg, a többi márkának is megvannak a saját gyengéi. Sőt ott is vannak ugyanolyan autók kevesebb és több hibával is. Van aki imádta a 206-osát mert semmi baja nincs vele, volt olyan aki meg eladta mert már unta a rendszeres meghibásodásokat.

Megkérdeztem a teljeskörű garancia kiterjesztést, helytől függően 40-60eft/év. Hát nekem így már nem éri meg. Szerencsére nincs annyi gond vele.

üdv,
hapzi

opelroy Creative Commons License 2002.08.13 0 0 18
Hello Mindenki!
Garancia kérdésében sajnos azt kell mondanom, hogy ez bizony márkakereskedés függvénye. Nem szabadna így lennie, de sajnos ez van. Ismerek olyan márkakereskedőt, aki még a teljeskörű gari 1 éve alatt is inkább elhajtja az ügyfelet. Mert ugye nagyon sok gond van a garanciális ügyintézéssel, kezdve a sok papírmunkán át az engedélyeztetésen keresztül az alkatrész leselejtezéséig. Egyesek inkább kimaradnának ebből, és megpróbálnak az ügyfelek zsebéből minél több pénzt kihúzni.(sajnos nagyon sokan hagyják is, mert igazán nincsenek tisztában a feltételekkel)
Most elmondom, hogy egy jó hozzáállású szervízben hogyan működik ez. 1 év ugye a teljeskörű gari. Ilyenkor nem kérdezünk semmi egyebet, csak tesszük a dolgunkat. Egyetlen feltétel a vezetett szervízkönyv. Az 1 év letelte után még plusz 2 év szavatosság vonatkozik az autóra. Ilyenkor, ha valamilyen nagyobb értékű alkatrész szorul cserére, van egy úgynevezett méltányossági mátrix táblázat, melyet alkalmazunk. Az autó korából (hónapokban) és a futott km-ből leolvasható a táblázatból, hogy az alkatrész árának mekkora hányada terheli az ügyfelet. Gyárilag elismert típushiba gyakorlatilag NINCS! Csak "gyakori" hibák vannak! Ha mégis elismer a gyár egy-egy hibát, akkor arról vagy visszahívási körlevélben értesíti az ügyfeleket, vagy az adott alkatrész garanciális idejét 3 évre emeli, és ezzel egyidőben a gyárban már csak a javított kivitelű alkatrészek kerülnek beszerelésre. Annyi tolerancia van azért, hogy nem kell napra pontosan komolyan venni a garanciális idő lejártát. 2-hét 1-hónap ide-oda nem számít. Tehát a lényeg tulajdonképpen az, hogy melyik márkakereskedővel állsz kapcsolatban. Ha nagyon kötekednének, akkor nyugodtan keresheted az Opel magyarországi központját (Opel Southeast Europe) Budaörsön. Nekik nem hiányzik a botrány, úgyhogy mindent megtesznek, csakhogy Te elégedett legyél az Opel márkával kapcsolatban és minden ismerősödnek elmondhasd, hogy milyen f@sz@ cég ez az Opel.
szipusz2 Creative Commons License 2002.08.12 0 0 17
Ja és azt kifelejtettem, hogy utálom a sebességfüggő szervót :(
Szitu:
Döngölök az utcában ahol parkolok simán egy autó sincs az út szélén.Jövök 50-60, nagy fék lassulás és lehúzok parkolni...Ámde közben úgy megkönnyül a kormány, hogy már párszor majdnem megjárdáztam a gépet...De azért finom a szervó :)
Előzmény: HaPZi (16)
HaPZi Creative Commons License 2002.08.12 0 0 16
Sziasztok!

Látom kezd beindulni a topic.
Ez legalább jó hír, hamár az időjárás ilyen ramaty! :-)

opelroy :
Minden Corsa-s nevében köszönjük az információkat!
Jó, ha van egy "belső berkek beli" ember közöttünk, akitől lehet tanácsokat kérni.
Érdekelne mi a garancia-politikája a szervizeknek az (el)ismert típushibákkal szemben az egy év általános garancia után. Tehát ha pl. nekem még nem jött elő a kormánymű hiba, de a gari lejárat után előjön, akkor megjavítható-e az egy év utáni csak fő alkatrészekre vonatkozó gari keretében?

C-Corsa Viva szervó nélkül? Hmmm. Városban a szervó pedig nagyon jól jön! Bár az is igaz, hogy 50 fölött már sokkal jobban szeretem a direkt kormányzást.

szipusz2:
"...1800-körül bekapcsol a turbo és szinte olyan erővel húzza, hogy irányíthatatlan lesz egyik pill-ról a másikra..."
Hű, sok tuningos pedig pont ilyenre vágyik! :-))
Na, komolyan. 3.6-ért én se Corsa-t vennék, annyiért már van egyel nagyobb kategóriás autó.

Az eddigi hozzászólások alapján úgy tűnik a motorral mindenki elégedett, kivéve LeonAProfi-t a fogyasztás miatt, a futóműről pedig senki nem panaszkodott. Szerintem ezek a legfontosabb részei egy autónak, és ha ezek jók akkor nagyon rossz vételt már nem lehet. Bár elismerem, hogy az említett problémák baromi bosszantóak, mégha meg is csinálja gariban a szervíz. (engem most megint nem enged be a távirányító, csak kulccsal tudom nyitni...)Azt hiszem szétnézek Clio/Punto/Polo/Saxo/206 topicban, kiváncsi lennék a konkurrencia típushibáira!

hapzi

szipusz2 Creative Commons License 2002.08.11 0 0 15
Na én is éltetem a topicot :)
Szóval anyósomnak vettünk febr-ban egy 1.7dti-t. Én beletettem 10e-km-t és nem túl rózsásak a tapasztalataim...
-baromi kényelmetlen elsőülések
-marhára ne esik kézre az ajtó kartámasza
-szintén nem esik kézre az ablakemelő
-elég gagyiműanyag fíling terjeng belül
-nagyon idegesítő, ahogy 1800-körül bekapcsol a turbo és szinte olyan erővel húzza, hogy irányíthatatlan lesz egyik pill-ról a másikra.addig meg lusta

-a dti városban 5.8-6l-t eszik
-hosszúban állandóan kinyomom a szemét és akkor is 5.5-6l-t eszik
-tényleg jól fekszi az utat és elég erős a futóműve
-a szervo is finom
-jók a fékek
-tetszik, hogy tolatásnál magától kapcsolja az ablaktörlőt :)
-a klíma szinte semmi hatással nincs a motorra és a fogyi sem nő tőle ám mégis jól hűt

A BÜDÖS ÉLETBE NEM VENNÉK MÉGEGYSZER EGY ILYEN AUTÓT 3.6M -ért :(

Előzmény: Nick_X14XE (14)
Nick_X14XE Creative Commons License 2002.08.10 0 0 14
Köszi szépen!
Ha majd lesz valami ilyen jellegü, tudom kihez kell fodulni! De inkább ne legyen! :-)
Nick
Előzmény: opelroy (13)
opelroy Creative Commons License 2002.08.10 0 0 13
Sziasztok!
Nick X14XE, a kérdésed teljesen természetes. A legtipikusabb tünet, amit az egyszerű júzer észrevesz, hogy imádott Opeljének világít a motor kontroll lámpája. Az esetek bizonyos százalékában ilyenkor nem biztos, hogy az autó eltérően viselkedik a szokásosnál, tehát lehet, hogy különben észre sem venné a bajt. Ilyenkor mi a szervízben megpróbáljuk kiolvasni az autó motorvezérlőjéből a hibát, melyett nagyvalószínüséggel eltárolt. Ha a hiba jelen van éppen, úgy a legkönnyebb megtalálni. Ha viszont egy átmeneti, csak egy bizonyos üzemi ciklusban jelentkező hiba van, akkor azt a vez.egység rögzíti, mint hibakódot. A nevedből ítélve neked egy X14XE motoros Opelod van. Ez azért lehet érdekes, mert ennél a típusnál és az X16XEL-nél meg lehet csinálni programozással, hogy egy időszakosan fellépő hibát ne csak 20 egymást követő indításig tároljon a computer, hanem 60-ig. Ez nagyban segíti a munkámat, hiszen így könnyebb diagnosztizálni, mondjuk egy Lambda szonda hibát, ami esetleg csak autópályán 160-as tempónál jelentkezett egyszer, de utána városi használat során soha. Mire hozzám kerül az autó, általában már 20-at indítottak és a hiba törlődött, én meg tapogatózhatok a sötétben.
Ahogy Te is írtad, jelentkezhet rángatás, túlfogyasztás, alapjárati gondok, stb. Ez mind-mind beletartozik a diagnosztikába. Ezeknek az elhárításával foglakozom nap, mint nap.
FRISS C-CORSA HÍR: Hamarosan piacra dobják a C-Corsa Viva verzióját, teljesen alap (Base) felszereltséggel és szervó kormány nélkül. Az ára kb. 1.990.000 Ft lesz. Ezzel kívánják helyettesíteni a megszűnt Astra Classic eladások egy részét.
Szintén hamarosan megjelenik a C-Corsa N-Joy színes bőrkormánnyal és a B-Corsa Joy-ból már jól ismert színes belső világgal és felszereltséggel. Ennek a várható áráról még nincs adatom, amint megtudok valamit, közzéteszem eme kiváló topicban!
Szevasztok!
Nick_X14XE Creative Commons License 2002.08.09 0 0 12
Szia opelroy!
Bocs a láma kérdésért, de honnan veszem észre hogy nekem motordiagnosztikával foglalkozó szakemberre van szükségem? :)
Mit tudom én, rángat a motor vagy sokat eszik, vagy árnyaltabb tünetek fordulnak elö? Csak úgy szimplán érdekel a dolog, ha van egy kis idöd irsz arról mivel foglalkozol nap mint nap?
Üdv,
Nick
Előzmény: opelroy (11)
opelroy Creative Commons License 2002.08.09 0 0 11
Hello HaPZi és a többiek! Kafa a topic! Gondoltam beleszólok a témába szakmai szemmel, hátha tudok mondani néhány hasznos dolgot C-Corsaval kapcsolatban. Kezdem az un. gyári hibákkal.
Mint azt már HaPZi is említette, sajnos a karosszéria vezérlő egységgel (BCM-Body Control Modul)a kezdeti szériánál tényleg tapasztalhatók problémák. Tipikus tünetek: szervízlámpa, töltéslámpa felvillan, kp.zár nem megfelelően működik, műszercsoport össze-vissza mutat, belső világítás nem kapcsolódik le, "trafóház szerű zúgás" hallható, stb. A gyár által elismert szoftver hiba okozza ezeket. A hibák elhárításának érdekében új, javított verziót dobtak piacra, amit a márkaszervízek garanciába cserélnek. 5 féle kivitel létezik a modulból, felszereltségtől függően. Cserénél szükség van az autó security kódjára és mindkét kulcsra-távirányítóra (a programozás miatt)
Következő probléma a kormányművekkel kapcsolatos. Szintén csak a kezdeti szériánál (2001 mé.) köbö 10-20.000 km megtétele után a kormány forgatásakor kopogó hang hallható a fenéklemez-tűzfal találkozásának irányából. Szintén a gyár által elismert probléma, garanciába javítható.
A 2002-es modellévtől kezdve már csak javított szériájú kormányművekkel szerelik a C-Corsat.
Harmadik jelentősebb probléma a váltó rudazat csuklós részében található műanyag persely gyors kikopása, törése. Ha nehezen tudod az 1-est 2-est váltani, bizony valószínüleg ez állhat a háttérben. Sajnos még nem érkezett hír javított csuklók szállításáról, úgyhogy addig is csak azt tanácsolhatom, ha nem muszáj, ne tartsd a kezed mindig a sebváltón. Így többé-kevésbé megelőzhető ez a probléma.
Negyedik dologként merül fel az ablaktörlő lapátok rezgő-hézagos törlése, amely szintén javítható garanciába, új módosított lapátkivitel felszerelésével.
Azt hiszem ennél komolyabb dolgok nem szoktak tömegesen előfordulni a Corsaval. Illetve még egy észrevételem van, ami nem olyan nagy probléma, de adott esetben egy cirka 3 milliós autónál bosszantó lehet: a műszerfal középkonzolán található klíma-belső lev. keringtetés-ablakfűtés gombegyüttesről a használat során hamar lekopnak a képek és az egyébként szürke gombok fehérré változnak. Valamit a sport kivitelnél az aluminium dekorbetétek is hamar kifényesednek.
Még nem említettem, de ha bármi kérdésetek van C-Corsaval kapcsolatban írjatok az opelroy@freemail.hu címre. Én egyébként egy budapesti Opel márkaszervízben motordiagnosztikával foglalkozom, ha ilyen jellegű gondotok van, akkor is keressetek bátran, ha tudok segítek.
Xyz123 Creative Commons License 2002.08.09 0 0 10
U.i.: Bocsi a nyelvtani pontatlanságokért.
Előzmény: Xyz123 (9)
Xyz123 Creative Commons License 2002.08.09 0 0 9
Hi
Nekem most egy éves az autó, szintén 1,2 16v, 35000 km van benne most, és a hibák a kovetkezők voltak eddig:

Komplett kormánymű csere
Easytronic váltó csere

Ez kb fél évesen, 20000 km-s kora óta nincs vele gond.
Most tettem rá 195/50/R15 ös kerekeket, hááááááát, nem semmi...Elég stabil lett, bár kicsit lomhább lett.
A fogyasztás:

Város 7,4 / 100 km (vastag gumikkal)
Vegyes 6,6-6,8 / 100 km (vastag kerék)
Autópálya 6,6 - 6,7 /100 km (4 ember + csomag 120 - 130 -al)
Nekem ennyi, de a formán kivül már nem annyira már nem vagyok megelégedve.
Sajnos az hiszem nekem a következő autóm nem Opel lesz :(((((((

Üdv

HaPZi Creative Commons License 2002.07.22 0 0 8
A 9liter/város még télen is kicsit soknak tűnik.
Bár ha rövid távon jársz vele, és mire bemelegszik a motor már oda is érsz akkor nagyon meg tud nőni a fogyi. Ha esetleg Budán jársz vele és sokat mész hegyre föl az is szerepet játszhat.

Azt is mondják, hogy kb. 20000km-nél áll be a fogyasztás. Talán most télen változni fog.

A nyári fogyasztásokkal hogy állsz?

üdv,
hapzi

Előzmény: LeonAProfi (7)
LeonAProfi Creative Commons License 2002.07.17 0 0 7
Bocs de csak most jutottam megint index kozelbe :)

Szoval minden parametere ugyanaz mint a tied (mondjuk a szine kek, a tied nem tudom milyen)

Mindensetre varosban produkalta ezt, es szerintem egy 1.2-es motortol ez kicsit azert sok.

Ezzel egyutt lehet hogy sokat szamit a benzinkut is, mert a leg extremebbet egy shell-es tankolas utan mertem.

Előzmény: HaPZi (6)
HaPZi Creative Commons License 2002.07.16 0 0 6
Örülök, hogy végre mégegy hozzászólás!

Milyen motorral fogyasztott kilencet?
Városban volt ennyi?

Nekem az 1.2-es fogyasztása 7.7-8 körül volt télen városban.

Előzmény: LeonAProfi (5)
LeonAProfi Creative Commons License 2002.07.16 0 0 5
Nekem is van egy 1 eves Corsa C-m, es hasonloan jok a tapasztalataim is. Jol megy, utfekves tokeletes stb.
Az egyetlen problemam a viszonylag magas fogyasztas.
Telen nem ritkan 9 fole is ment.
HaPZi Creative Commons License 2002.07.03 0 0 4
1.2-es 16V motor van benne, 75lo, 110Nm.

A vezetőülést le-föl tudom állítani, a támlát dönteni, meg előre hátra csúsztatni. Nekem nem kényelmetlen, 9 órát pihenőkkel már vezettem egyhuzamban.
Bár biztos van kényelmesebb ülés is, meg aztán embertől (alkattól) is függhet.

Előzmény: Dannert (3)
Dannert Creative Commons License 2002.07.03 0 0 3
Naná, hogy le lett:)

Nem volt tapasztalatom Corsa-val kapcsolatban, állítólag elég kényelmetlen, nem lehet jól beállítani az üléspozíciót. Ezt hallottam.

Milyen motor van a tiedben?

dANNERT

Előzmény: HaPZi (2)
HaPZi Creative Commons License 2002.07.03 0 0 2
Jéé, most esett le, hogy le lett nullázva a topicom... :-)))

Eszembe jutott még valami:

---Belső tér minősége
7 hónapos koráig semmi nyikorgás nem volt.
Azóta 100km/h körül meg 140km/h körül valamelyik műanyag rezonálni kezd... :-(

A biztonsági öv magaságállító "csúszkája" nyifogott, arrébb kellett állítani 2 cm-t és akkor abbahagyta.

A bal hátsó hangszóró csatlakozója kicsit kirázkódott, torzítani kezdett. Kicsit visszanyomkodtam, azóta megint tisztán szól.

Ez ugyan nem típushiba, de a szervíz-t dícséri: Egy földesutas menet során egy bazinagy faág bement alulról a motortérbe és félig eltépte a vezérműtengely jeladójának a kábelkötegét. A szervíz gariban megcsinálta, pedig sejtették, hogy én voltam a hunyó. :-)

HaPZi Creative Commons License 2002.07.03 0 1 1
Hurrá! Az első hozzászóló! :-)

Nem pörgetve:
2500/3000-ig huzatom, utána fölváltok
próbálom az átlag 2500-at tartani

Pörgetve:
Kettesben kihuzatom 3500,4000-ig, de utána rögtön 4-be 5-be teszem. Így átlagban nem megyek nagyon 3000-fölé.
Szóval ilyenkor sem "pörgetem" folymatosan, csak indulásnál, kanyarodás után, meg hasonló helyzetekben felpörgetem, aztán hagyom nyugisan menni.

Hapzi

Corsa-s tapasztalat? :-)

Előzmény: Dannert (0)
Dannert Creative Commons License 2002.07.03 0 0 0
Hogy lehet, hogy az általad írt fogyasztások között (nyugisan és pörgetve) szinte 0 eltérés van?

dANNERT

Előzmény: HaPZi (-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!