Több körülményt is kellen tudni. Kitől vette, ismerős, nepper, stb. Mennyire kellett Neki a zseton? De egy biztos: az állapotfelmérés fontos, és biztos választ ad.
Tudomásom szerint van szervíz könyv, de én úgy gondolom hogy az autó nem volt kímélve, láttam és szép, de a külső nem minden, azért megnézethette volna, hogy volt -e mondjuk törve, meg ilyenek, de nem. És egy leányzóról van szó, aki nem kimondottan autó szakértő:) De már megvette, úgyhogy az ő dolga.
"Akérdésem az lenne, hogy nincs itt vmi átvágás a dologban? "
Ha van szervízkönyv és nem fogyasztja az olajat (kipufogó-szonda -> HC koncentráció), akkor érdemes vele foglalkozni (biztosítót lekérdezni, stb.) Ha nincs, akkor felejtsd el.
Hmmm. Sajna nem vagyok profi a témában, de józan paraszti ésszel azt mondanám, hogy a ventillátor csak vészesetben jó ha megy vagy ha nyár kánikulában araszolsz egy dugóban. Arra támaszkodni, hogy majd a venti lehűti nem biztos, hogy túl jó.
Kérdezd meg Opelroy-t, ő hivatalból ért az Opelokhoz, ha dobsz neki egy mail-t biztosan válaszol.
Szia Hapzi!:))
Hát én is ezt mondtam az ismerősömnek, de gondolod hallgatott rám:) meg se nézetették és megvették...adja az ég hogy nem lesz semmi baja, bár tegnap azt mondta hogy a hűtővíz a 100 és a piros mező között volt, elis vitte szervízbe ahol azt mondták hogy az egyik termosztát nem nyítódik rendesen, és hogy elöbb vagy utóbb cserélni kell, de hogy nyugodtan mehet vele mert hogy nem fog felforrni a ventillátor miatt.....
szerinted tényleg nem fog?
Sziasztok!
Lehet hogy nem ide illő a kérdés, de kiváncsi lennék a véleményetekre:)
Egy ismerősöm vett egy 1,4-es 16V Sport Corsát vezető oldali légzsák,elektromos ablak,gyári magnó,6 éves 102ezer km-rel, és 1,1M-ért! Akérdésem az lenne, hogy nincs itt vmi átvágás a dologban?
(Amúgy én is boldog Corsa tulajdonos vagyok, és én megvagyok vele elégedve)
Előre is köszönöm a hozzá szólásokat:)
judy3
Sziasztok!
Van egy corsahoz egy jobbos visszapillanto tukrom, szurkere fenyeszett. Ha joltudom a masodik szerias corsahoz valo. 6000HUF
hubi@boly.hu vagy +36203158471
Udv: Hubbi
Közel a megoldás!!! A héten újra telefonoztam az okosokkal és azt mondták, hogy 2 hónapon belül megérkezik az új szoftvert tartalmazó cd, amin rajta lesz a végleges megoldás az immoval kapcsolatban.
Addig érdemes úgy indítózni, hogy a kulcs berakásakor 0-a állásban 5mp várni. Elfordítani 1-állásba és újra 5mp várni. Majd ezután indítózni. Így viszonylag elég idő marad az elektronikák közti kommunikációra és 99% indulni fog a motor.
Villogó sága lámpa mellet azonban nem érdemes sokat indítózni, mert ez aktiválja a biztonsági várakozási időt, ami próbálkozásonként egyre jobban meghosszabodik és akár elérheti az 1-órát is, ameddig nem tudod elindítani a motort.
A katalizátor az immoval kapcsolatos sikertelen indítózásokkor nem károsodik, hiszen ilyenkor a motor nem kap benzit.
Akkor még kérdezek:)
Nekem a pumpa akkor ment fel, amikor a TESCO parkolóban nem indult elsőre és másodjára sem. Már nyúltam a telefon után hívni asszisztanszot, mire 3. próbálkozásra elindult mintha mi sem történt volna. Ilyen 3-4 sec-es indítózáskor kap-e üzemanyagot a motor? És ha kap, azt mennyire szereti a csonkra szerelt katalizátor (ez utóbbi inkább költői)?
Szerelőként nekem is meggyűlt a bajom ezzel a problémával. 3nap 3éjjel :) dolgoztam, a végén próbára kicseréltem minden szóbajöhető alkatrészt, de a várt eredmény elmaradt. Ekkor hívtam fel az Opel magyarországi technikai központját, ahol azt a választ kaptam, hogy az immo, a motor és a karosszéria vezérlő közötti kommunikáció időnként nem elég gyors (a CAN BUS technika ellenére), ezért hiába van meg minden feltétel, mégsem indítható a motor. A probléma megoldásán már dolgoznak, amint lesz belőle valami, közzéteszem itt a topicban.
Na, akkor ide is:
Állítólag gyári hiba, hogy a Z12XE Corsa nem mindig indul elsőre. Nagyon érdekelne mikor lesz ebből visszahívás, mert a szerviznek fogalma sincs, hogy indításgátlócsere, kulcs újrakódolás és kulcscsere után mit lehetne még tenni.
A Tech2 indításgátló hiányára/hibájára panaszkodik. Mit tudtok erről?
Nem tudsz adni véletlenül egy címet az új Opel irányárlistáról? Főleg a Corsa, Astra érdekelne.
Más:
A reggeli 10 fok alatti hidegben, 1-2 percig 2000-es fordultanál kopog a motor. Utána teljesen eltűnik. Egy autószerelő ismerős szerint hideg az olaj és a szelephézag-ot állító himbák nem emelkednek fel eléggé a hideg olaj miatt. Azt mondta, ha nem állandósul, akkor nem kell törődni vele, legfeljebb hidegen ne pörgessem. (Nem is szoktam)Szeptemberben volt a szervízben mert elhagytam járdaszegélyen az egyik első gumi terelőt. Valszeg utántöltöttek olajat is. Nem lehet, hogy valami szar olajat nyomtak bele? Megérne egy olajcserét? Tavaly télen egyáltalán nem volt ilyen gond vele.
Sziasztok! Már itthon is lehet kapni Corsa-C Njoyt! Nem olyan színes belül, mint vártam (lásd Corsa-b Joy), de azért tetszik. Aluszürke lett a fűtéskonzol és új az autó színéhez messzemenőkig igazodó belső kárpitozást lehet rendelni. Van anyagába nyomott mintás is, szerintem ez a legszebb. A kipufogóvégre szerelt króm csődarab viszont botrányosan gagyi sajnos.
Astra-G Njoy is van már. Belülről szintén kultúráltan néz ki. Sok a króm dísz a beltérben. Kívül pedig megkapta az Astra Coupe sötétitett lámpáit.
Kicsit pangunk úgy tűnik. Pedig egyre több CorsaC mászkál az utakon. Lehet, hogy nem Neteznek? :-)
Tényleg nem ismeritek (Ti vagytok) az a fehér Corsa akinek a kesztűtartó fölött egy világosbarna bólogató kutya van? Nekünk is egy ugyanolyan van és tök jó érzés volt egy ugyanolyan színű, féligmeddig rendszámú, felszereltségű, motorizált Corsa-val összefutni az Üllői úton.
Kicsit körbepislantottam a többi kisautó topicban. Lényeg a lényeg, a többi márkának is megvannak a saját gyengéi. Sőt ott is vannak ugyanolyan autók kevesebb és több hibával is. Van aki imádta a 206-osát mert semmi baja nincs vele, volt olyan aki meg eladta mert már unta a rendszeres meghibásodásokat.
Megkérdeztem a teljeskörű garancia kiterjesztést, helytől függően 40-60eft/év. Hát nekem így már nem éri meg. Szerencsére nincs annyi gond vele.
Hello Mindenki!
Garancia kérdésében sajnos azt kell mondanom, hogy ez bizony márkakereskedés függvénye. Nem szabadna így lennie, de sajnos ez van. Ismerek olyan márkakereskedőt, aki még a teljeskörű gari 1 éve alatt is inkább elhajtja az ügyfelet. Mert ugye nagyon sok gond van a garanciális ügyintézéssel, kezdve a sok papírmunkán át az engedélyeztetésen keresztül az alkatrész leselejtezéséig. Egyesek inkább kimaradnának ebből, és megpróbálnak az ügyfelek zsebéből minél több pénzt kihúzni.(sajnos nagyon sokan hagyják is, mert igazán nincsenek tisztában a feltételekkel)
Most elmondom, hogy egy jó hozzáállású szervízben hogyan működik ez. 1 év ugye a teljeskörű gari. Ilyenkor nem kérdezünk semmi egyebet, csak tesszük a dolgunkat. Egyetlen feltétel a vezetett szervízkönyv. Az 1 év letelte után még plusz 2 év szavatosság vonatkozik az autóra. Ilyenkor, ha valamilyen nagyobb értékű alkatrész szorul cserére, van egy úgynevezett méltányossági mátrix táblázat, melyet alkalmazunk. Az autó korából (hónapokban) és a futott km-ből leolvasható a táblázatból, hogy az alkatrész árának mekkora hányada terheli az ügyfelet. Gyárilag elismert típushiba gyakorlatilag NINCS! Csak "gyakori" hibák vannak! Ha mégis elismer a gyár egy-egy hibát, akkor arról vagy visszahívási körlevélben értesíti az ügyfeleket, vagy az adott alkatrész garanciális idejét 3 évre emeli, és ezzel egyidőben a gyárban már csak a javított kivitelű alkatrészek kerülnek beszerelésre. Annyi tolerancia van azért, hogy nem kell napra pontosan komolyan venni a garanciális idő lejártát. 2-hét 1-hónap ide-oda nem számít. Tehát a lényeg tulajdonképpen az, hogy melyik márkakereskedővel állsz kapcsolatban. Ha nagyon kötekednének, akkor nyugodtan keresheted az Opel magyarországi központját (Opel Southeast Europe) Budaörsön. Nekik nem hiányzik a botrány, úgyhogy mindent megtesznek, csakhogy Te elégedett legyél az Opel márkával kapcsolatban és minden ismerősödnek elmondhasd, hogy milyen f@sz@ cég ez az Opel.
Ja és azt kifelejtettem, hogy utálom a sebességfüggő szervót :(
Szitu:
Döngölök az utcában ahol parkolok simán egy autó sincs az út szélén.Jövök 50-60, nagy fék lassulás és lehúzok parkolni...Ámde közben úgy megkönnyül a kormány, hogy már párszor majdnem megjárdáztam a gépet...De azért finom a szervó :)
Látom kezd beindulni a topic.
Ez legalább jó hír, hamár az időjárás ilyen ramaty! :-)
opelroy :
Minden Corsa-s nevében köszönjük az információkat!
Jó, ha van egy "belső berkek beli" ember közöttünk, akitől lehet tanácsokat kérni.
Érdekelne mi a garancia-politikája a szervizeknek az (el)ismert típushibákkal szemben az egy év általános garancia után. Tehát ha pl. nekem még nem jött elő a kormánymű hiba, de a gari lejárat után előjön, akkor megjavítható-e az egy év utáni csak fő alkatrészekre vonatkozó gari keretében?
C-Corsa Viva szervó nélkül? Hmmm. Városban a szervó pedig nagyon jól jön! Bár az is igaz, hogy 50 fölött már sokkal jobban szeretem a direkt kormányzást.
szipusz2:
"...1800-körül bekapcsol a turbo és szinte olyan erővel húzza, hogy irányíthatatlan lesz egyik pill-ról a másikra..."
Hű, sok tuningos pedig pont ilyenre vágyik! :-))
Na, komolyan. 3.6-ért én se Corsa-t vennék, annyiért már van egyel nagyobb kategóriás autó.
Az eddigi hozzászólások alapján úgy tűnik a motorral mindenki elégedett, kivéve LeonAProfi-t a fogyasztás miatt, a futóműről pedig senki nem panaszkodott. Szerintem ezek a legfontosabb részei egy autónak, és ha ezek jók akkor nagyon rossz vételt már nem lehet. Bár elismerem, hogy az említett problémák baromi bosszantóak, mégha meg is csinálja gariban a szervíz. (engem most megint nem enged be a távirányító, csak kulccsal tudom nyitni...)Azt hiszem szétnézek Clio/Punto/Polo/Saxo/206 topicban, kiváncsi lennék a konkurrencia típushibáira!
Na én is éltetem a topicot :)
Szóval anyósomnak vettünk febr-ban egy 1.7dti-t. Én beletettem 10e-km-t és nem túl rózsásak a tapasztalataim...
-baromi kényelmetlen elsőülések
-marhára ne esik kézre az ajtó kartámasza
-szintén nem esik kézre az ablakemelő
-elég gagyiműanyag fíling terjeng belül
-nagyon idegesítő, ahogy 1800-körül bekapcsol a turbo és szinte olyan erővel húzza, hogy irányíthatatlan lesz egyik pill-ról a másikra.addig meg lusta
-a dti városban 5.8-6l-t eszik
-hosszúban állandóan kinyomom a szemét és akkor is 5.5-6l-t eszik
-tényleg jól fekszi az utat és elég erős a futóműve
-a szervo is finom
-jók a fékek
-tetszik, hogy tolatásnál magától kapcsolja az ablaktörlőt :)
-a klíma szinte semmi hatással nincs a motorra és a fogyi sem nő tőle ám mégis jól hűt
A BÜDÖS ÉLETBE NEM VENNÉK MÉGEGYSZER EGY ILYEN AUTÓT 3.6M -ért :(
Sziasztok!
Nick X14XE, a kérdésed teljesen természetes. A legtipikusabb tünet, amit az egyszerű júzer észrevesz, hogy imádott Opeljének világít a motor kontroll lámpája. Az esetek bizonyos százalékában ilyenkor nem biztos, hogy az autó eltérően viselkedik a szokásosnál, tehát lehet, hogy különben észre sem venné a bajt. Ilyenkor mi a szervízben megpróbáljuk kiolvasni az autó motorvezérlőjéből a hibát, melyett nagyvalószínüséggel eltárolt. Ha a hiba jelen van éppen, úgy a legkönnyebb megtalálni. Ha viszont egy átmeneti, csak egy bizonyos üzemi ciklusban jelentkező hiba van, akkor azt a vez.egység rögzíti, mint hibakódot. A nevedből ítélve neked egy X14XE motoros Opelod van. Ez azért lehet érdekes, mert ennél a típusnál és az X16XEL-nél meg lehet csinálni programozással, hogy egy időszakosan fellépő hibát ne csak 20 egymást követő indításig tároljon a computer, hanem 60-ig. Ez nagyban segíti a munkámat, hiszen így könnyebb diagnosztizálni, mondjuk egy Lambda szonda hibát, ami esetleg csak autópályán 160-as tempónál jelentkezett egyszer, de utána városi használat során soha. Mire hozzám kerül az autó, általában már 20-at indítottak és a hiba törlődött, én meg tapogatózhatok a sötétben.
Ahogy Te is írtad, jelentkezhet rángatás, túlfogyasztás, alapjárati gondok, stb. Ez mind-mind beletartozik a diagnosztikába. Ezeknek az elhárításával foglakozom nap, mint nap.
FRISS C-CORSA HÍR: Hamarosan piacra dobják a C-Corsa Viva verzióját, teljesen alap (Base) felszereltséggel és szervó kormány nélkül. Az ára kb. 1.990.000 Ft lesz. Ezzel kívánják helyettesíteni a megszűnt Astra Classic eladások egy részét.
Szintén hamarosan megjelenik a C-Corsa N-Joy színes bőrkormánnyal és a B-Corsa Joy-ból már jól ismert színes belső világgal és felszereltséggel. Ennek a várható áráról még nincs adatom, amint megtudok valamit, közzéteszem eme kiváló topicban!
Szevasztok!