Te mikorra tervezed a vételt?
Mielőtt belevágsz meg kéne kérdezni egy Opelmárkakereskedőtől, hogy mikortól lehet a Twinport Ecotec motorokat kapni. Itt a Totalcaron írtak róla a múlt héten. Mindegyik hagyományos ecotec helyett lehet kérni ezt az újat is. Kicsit erősebb (pár LE) és fél lityivel kevesebbet fogyaszt majd mint a sima, de kb 300EUR-al drágább csak. Talán érdemes megvárni. Nem tom. Kérdezd meg Opelroyt!
Az az önindítós "boost" elég durván hangzik. :-)
Nem éghet le az önindító motor ha túl nagy a fordulatszám?
kössz az infót. Mellesleg, nagy előnye szerintem az Opeleknek, hogy jó erős az indítómotoruk, így ha egy kis plussz erő kell mondjuk 160nál, akkor csak rá kell indítózni, és úgy fog menni majd, mint a csuda! Ez feltétlen ki kell próbálni, bár piros lámpánál való gyorsulásokhoz is tökéletesen alkalmas. Ez sokkal jobb módszer mint, az uli-buli tuning dolgok!:)))
Első tankolásra 6.9 l/100 km fogyasztást abszolváltam vele, ebben benne van egy-két olyan "városi", hogy a Kerepesin az Örstől a Mexikói útig majd' egy óra volt a menetidő!
Legeslegelső tapasztalatok: a váltó rendkívül jól "tudja", hogy mit akarok tőle, szerintem nagyon kellemesek a váltási pontok, a gázpedál állásától függően dinamikusan változik a kocsi karakterisztikája: lehet vele "öregurasan" autózni, de ha kell, akár hármat(!) is visszakapcsol (5-ből 2-be) egy menetben, és akkor "hátbarúg" az ülés! :-)
Az érdi emelkedőt is megjártam vele, eléggé meggyőző a 75 LE-s motor teljesítménye, tisztességesen "húz", erőből is, 140-150-nel gond nélkül lehet vele autózni.
Hegymenet: volt egy Dobogókő, és kétszer Normafa (Istenhegyi út és társai); a fel- és visszakapcsolások korrektek, bár nem biztos, hogy egy kéziváltóssal én ennyit gépészkedtem volna, mint "ő"...
A belső kivitelezés is jónak mondható, csendes, semmi nem zörög (még), kényelmes, viszonylag tágasnak mondható. Eddig maximálisan meg vagyok vele elégedve (~750 km eddig), a többi tapasztalatot majd később...
"... Ez életem eddigi legnagyobb traumája:)/..."
Naaa, azért nem kell így elszontyolodni. :-))
A Stift egy papírrakéta. Tényleg jól megy, de csak azért mert 775kilo az egész. Az én Corsa-m is úgy gyorsul kb. mint a Stift (0-100 13mp-es gyári adat), de +250 kiló acéllal körülöttem... :-)
Arról nem is beszélve, hogy a légellenállása is jobb egy Corsa-nak, ami főleg nagyobb sebességeknél előny (fogyasztás, végsebesség).
Amikor még régen :))) megvolt a jó kis Corsám, akkor én Némeo-ból hazafelé jövet, tartósan minden gond nélkül tudtam autózni 140-et, mindemellett a fogyasztás kijött 6,8-ra, ami szerintem egyáltalán nem rossz. Mindanzonáltal, többet menni vele mint 140 nem érdemes, mivel innentől már a szél és különböző zajok is kezdenek hangosak lenni. De ezt a tempót tényleg gond nélkól viszi. A másik tapasztalat a kárpitok: szerintem ha kiskategóriás autót veszel, nem fogsz olyant találni, ami 1-2 hónap után ne zörögne (ez tapasztalat, elég sok kis autóban ültem már). Mindazonáltal ezek a zajok még jóval az elviselhető kategóriában vannak a C Corsanál.
Az érdi emelkedő az tökéletes alap. Amúgy a 140 az nem rossz. Akkor ha az 1.2es mellett döntünk, akkor valószínűleg nem lesz olyan megaláztatásban részem, hogy letol az útról egy alap Stift /Ez életem eddigi legnagyobb traumája:)/.
Tom,
Én a helyedben megnézném a Képesautoban, vagy a www.trader.hu -n, hogy ezek az autók mennyiért futnak. Ha 100ezerrel az átlag alatt ajánlanak, az már szerinem jó, mivel használt autót nehéz eladni, mert mindenki irreális áron kinálja őket. Ismerősöm már több hónapja próbálja eladni a járgányát. Mi is azért gondolkozunk az újon, mert pl az alap corsa 2.3-2.4millából kijönne, használtan, pedig nem lenne sokkal olcsóbb, max lenne benne elektromos ablak.
Tisztelt Opleroy!
Kicsit off topic bocs, de azért corsa:
Szeretném megkérdezni, hogy mennyi körübelül a következő corsa ára:
Corsa (b) 2000. februári 45.000 km, 3 ajtós eco felszereltség (semmi plusz), 1.2 16v motor (65 paci), alap fehér szín, vezetett szervizkönyv.
Azért érdekelne mert mostanában akarok eggyel nagyobb autót venni (alsó-közép kategóriát) és a kis corsám beszámításával plusz készpénzzel akarom rendezni a számlát. Nem szeretném ha nagyon átvágnának...
Egyébként a kocsival semmi bajom nem volt (utolsó b-k egyike, kiforrottnak bizonyult), csak erősebbet és nagyobbat szeretnék. Előre is köszönöm a választ.
A C Corsa-ban már a Z12XE 16 szelepes moci "dübörög". Ez a 75 ló az érdi emelkedőn 2 személlyel + tele csomagtartó is felvisz 140-el még akkor is ha nem lendületből mész neki.
Persze csak óra szerint, amiről nem tudom mennyit csal esetleg. Németországban már pár éve nem voltam és nem emlékszem a durva emelkedőkre, de az érdi szerintem jó referencia.
Néhány útra elég az 1.2-is, voltunk mi is vele messzebb, Olaszországban, nem volt gond az autópálya sem. Folyamatas ingázáshoz kellene a nagyobb autó.
Köszi a tanácsokat. Ami az 1.4est illeti, az jó lenne, de túl drága. Az 1.4es 0,4millával drágább, mint az 1.2es alap, mert az ugye csak Comfort kiv.ben kaphato, ami tele van fölösleges dolgokkal. Ami meg az autópályás használatot illeti, azt azért kérdeztem, mert párszor lesz Mo.Németo. ingázás, de nem túl sűrűn. Az 1.2es Corsában meg nagyon idegesít, hogy amikor nyaranta megyek a németekhez a komolyabb emelkedőkön max130(120)at visz -ami ugye nem túl szerencsés ha az ember kamiont előz-, de akkor már inamszakadtából nyomom ám a gázt/10%ot csal az óra/. Továbbá a fogyasztás sem utolsó, és gondolom az 1.4es jóval többet ehet városban.
Autópálya: Az 1.2-essel szerintem a 140km/h a biztonságos. Én afölött nem merek tartósan menni, egy kicsi kocsi nem való arra. Egyébként 140-ről 160-ra gond nélkül felmegy, ha mondjuk gyorsabban le akasz tudni egy előzést, sőt egyszer sík egyenes terepen elérük a 173-at 3 emberrel átlag 90kg/emberrel... :-)
Nekem másfél éves, 7 hónapig egyáltalán nem zörgött, most a műszerfal középtájáról jön néha műanyag rezonancia de csak négyesben 90 körül. Meg a bal oldali ablak ablaktekerő nyikorog ha le van húzva az ablak. Ez amolyan Opel kényelmetlenség, a szervízben bezsírozzák és eltűnik. Ezek a zörgés dolgok 4 miller alatti autóknál sajnos elég gyakran előfordulhatnak, pláne ha sok rossz úton jársz, padkára állsz föl stb.
A hangszórókat soha nem néztem, nekem a Comfort felszereltséghez adott gyári 6 hangszórós van. Szerintem tök jól szól, de azért autópályán 130 fölött már nem élvezetes, inkább csak háttérzene.
Na igen, ha németország - magyarország ingázásra szeretnéd használni, akkor szerintem egy 1.4-essel jobban jársz. Az 1.2 is bírja, de autópályán hangos, mert elég sokat pörög a motor autópálya tempónál.
Fontos, hogy 2002-es gyártású Corsa-t vegyél, mert a kezdeti szériáknak sok gyermekbetegsége volt amit már javítottak azóta.
Mi is éppen egy 1.2 C Corsa vásárlásán gondolkozunk. Ezzel kapcsolatban azt szeretném megkérdezni, hogy, hogy bírja az autópályás tempót /német/? Mennyi a max elérhető sebessége, ill. az utazósebessége? Ami még érdekelne, hogy mennyire zörög belül, mivel kipróbáltunk egy új Ibizát, egy 1.2est és egy 1.4est, és zörögtek mint állat, ráadásul a tesztvezetés során fény derült egy s másra. Ez nagyon zavart, mivel a 10éves Corsánk nem zörgött így. A Corsát is kipróbáltuk, de abban alig volt még km/bár a Seatban is/, így az nem zörgött. Még az is érdekelne, hogy mekkora hangszórók passzolnak az ajtajába.
Amúgy szerintem a Corsa tűnik a legjobb választásnak, mert olcsóbb mint a többi, és sokkal minőségibbnek tűnt, mint bármelyik másik kategóriatársa. Leginkább a Polo ábrándított ki, mivel mindenki azt mondja, hogy az a legjobb, de szerintem nagyon drága, kényelmetlen, elavult motorú és csúnya.
Szóval '94-'95-ös, akkor még gyártották az 1.4Si-t! C14SE motorkód, 8 szelep, hengerenkénti befecskendezés, 82LE. A legjobb 1.6 alatti Opel-motor volt.
Az 1.2-es-böl sok van a piacon, de csak városba való, országúton a 45LE kevés. A 60LEs 1.4-estöl pedig mindenben jobb az 1.4Si (fogyasztásban is), és árban sem vészes.
Egy 8 éves autónál már sokmindent meg kell nézni, érdemes egy szervizben átnézetni pár ezresért. Szerintem annyiért amit irtál, ki lehet fogni jó állapotút. Tipushibát most nem tudok mondani (pedig volt '93-as Corsánk 5 évig), Opel ismérv, hogy pár bosszantó apróság elöjöhet, de az út szélén nem fog hagyni, ha te is megadod neki amit kell.
Itt tényleg CorsaB-röl van szó, 5-6 évest irsz, az '96-'97-es. Pont ekkor volt a ráncfelvarrás.
Szerintem elsösorban arra figyelj, hogy a frissitett, '97-es modellévü sorozatból vegyél!
Az 1.2 16V motorral meg lesztek elégedve, én 1.0-s háromhengerest nem vennék, nem hiszem el, hogy normális (nem nagypapás) tempóban kevesebbet fogyasztana, mint az 1.2.
Ha meg kell még egy kis kráft, akkor jöhet az 1.4-es. :)
Ha 5-6 éves akkor az CorsaB lenne, ha jól sejtem. Abból is az utolsó széria. Na azokkal semmi gond nincsen, ha jól karban voltak tartva. Nagyon megbízható kis autó, eddig még senki nem panaszkodott róla. Amit írtunk, - olvass vissza a topicban -, az az, hogy a Corsa 3. generációjával a C-vel (C mint Cicalámpás... :-) ) voltak komoly típushibák az első szériákból, amiket 2000/2001-ben gyártottak. A mostaniakban már ezeket orvosolta a gyár így nem valószínű, hogy előfordulhatnak. Ebből az a tanúlság, hogy új típusnál várni kell 2-3 évet és csak az utána kijött szériából szabad venni. De ettől még nem rosszabb autó a CoraC, pl. most olvastam, hogy az új M3-as BMW-kben sorra tönkremegy a motor..
Sajnos ez a felgyorsult típusváltási ciklusok átka, mert a tesztelésre nem hagynak elég időt és erőforrást az autógyárak. Aki nem hoz ki 4-5 évente új autót azz felemészti a konkurrencia...
Sziasztok
Egy COrsat szeretne a hugom venni a napokban . Kerdesem lenne mire figyeljunk oda vasarlaskor, illetve melyek a tipushibak, ill. melyik tipusokkal, evjarattal stb van gond.
Valaszokat elore is koszi
Húúú. Azt a hétmeganyolcát...
Akkor a Gombosnál rajtad tanultak meg a szerelők kormányművet cserélni... :-)
Viccen kívül, ez tényleg nagyon durva. Akkor én az 1 db BCM (központizár probléma) cserével meg a zajos ablaktörlővel még enyhén megúsztam. Most hidegen kopognak a hidrotőkék, de a Tech-2 nem mutatott semmi gubancot. Lehet, hogy váltok 10W-40-ről 5W-40-re aztán meglátjuk.
Na, még egy: :-)))
A "hópihe-üzemmód" tesz azon kívül is még valamit, hogy második fokozatban indul? Vagy a motorelektronikát is kisebb nyomatékúra programozza át? A váltási pontokat eltolja az alacsonyabb fordulatszám felé?
Ja, még egy kérdés, aztán eldugulok mára :-)
A nemrég megjelent "2003-as típus"-ban (krómcsík-orrú) milyen _lényegi_ változtatások vannak (ha vannak egyáltalán)? Gondolok itt éppen ilyen vezérlési/motorelektronikai, esetleg mechanikus dolgokra, javításokra; vagy csak "külső csicsa" a változás?
"Szemezek" egy 1.2-es Easy-vel, ezért (is) érdekelnek a technikai nüanszok...
Köszi!
Tehát ezek szerint maga az eredeti mechanikus váltó konstrukciója ("az Opel váltók túlságosan akadoznak") az "fő ellenfél"?
A vezérlés elektronikája milyen paramétereket figyel? Fordulatszám, sebesség, gázpedál állása, ez triviális; ezenkívül? Motorhőmérséklet? külső hőmérséklet? megkívánt gyorsítási dinamika (tk: mennyire gyorsan nyomom be a gázpedált)? terhelés/emelkedő? egyéb...?
"...nem annyira egyenletes a gyorsulás, mint egy hidrokuplungos autómatánál..." persze, hiszen itt végülis hagyományos, mechanikus váltó van...
"...(a kuplung huzalát is egy szervó cibálja)" Nem hidraulikus munkahengert "nyomogat" a harmadik szervomotor? :-o
Maga az elv jó, de a kivitelezés szar. A váltó gyakorlatilag ugyanaz, mint a sima manuális az 1.4 16v-ben (rövidebb, mint az 1.2-es manuális, hogy ne legyen annyira kirívó a különbség gyorsulásban :)) ), csak 2 szervó rángatja a kapcsolóvillát. Egy jó váltóval biztosan működhetne, de az Opel váltók túlságosan akadoznak, relatíve nagy erőt kell kifejteni egy-egy váltáshoz.
Hogy lehet vezetni:
automata üzemmódban úgyanúgy, mint bármelyik autót: behúzod "D"öbbenetesbe és nyomod a gázt, mint süket a csengőt. Annyi a különbség, hogy nem annyira egyenletes a gyorsulás, mint egy hidrokuplungos autómatánál (a kuplung huzalát is egy szervó cibálja)
Kézi üzemmódban:
Jobbra húzod a + - jelzés közé és kézzel föl le váltogatsz, mintha szekvenciális lenne: Kuplungolni nem kell, a fokozatokat látod a műszerfalon, hibásan váltani nem tudsz.