Ugyan nekem nem Opelem van, de régebben a Twingom hasonló rángatást produkált néha, elég ilyesztő volt, amikor padlógáznál semmit nem gyorsult, aztán hirtelen megiramodott.
Ott az elosztófedél volt a rossz, a benne levő kis grafit bisz-basz kopott el, a rotor még jó volt. A az elosztófedél cseréje után patentül ment a régi rotorral. Érdemes egy pillantást vetned rá, hátha ez a rossz nálatok is.
Én most már tuti nem vennék autót ilyen pici motorral. Max, ha az autó 400kg. Az 1.2i Corsánkkal halál félelmem van, ha o.úton ellőznöm kell. Még egy traktort is alig tud megellőzni. Bár az csak 45Le, de legalább sokat fogyaszt. Pedig azelőtt úgy gondolkoztam, hogy minek több lóerő, ugysem versenyezni akarok.
Még 1999-ben Németországban béreltünk egy CorsaB 1.0-át. Paderborn-ból Stuttgart-ba meg vissza mentünk vele. Városban teljesen Ok, autópályán hátszéllel max 150, egyébként egyenesben gond nélkül 140, 130 emelkedőn. Mindezt két személlyel, közepesen tele csomagtartóval.
Szóval ha városban akarod használni akkor teljesen korrekt, keveset eszik és a városi forgalom dinamikáját hozza gond nélkül. Nagyobb utakra nem ajánlanám. Persze ez még a CorsaB volt, a mostani 1.0-val nincsen tapasztalatom.
Ma délután 5-ig lehet leadni a kajaigénylést és jelezni a részvételi szándékot az esztergomi Opel találkozóra.
A részletes ismertetőt ITT vagy ITT találhatod meg. Az oldalon térképet is mellékelünk, valamint a budapesti környékről érkezők számára közös találkozóhelyet is megadtunk. Aki egyénileg jönne, útvonaltervet kaphat, ha ellátogat a Shell Geostar weboldalára.
A 17 óra után beérkező jelentkezést már nem áll módunkban elfogadni!!!
Az elmúlt héten kocsi nélkül voltam, öcsém belekoccant egy előtte hirtelen befékező autóba. Szerencsére csak kb 20-al csúszott bele. AZ ütés nagyrészét a rendszámtábla és a motorháztető orra fogta fel. Enyhén meghajlott a motorháztető, megpattant az indextábla és eltört az egyik lámpabúra tartó műanyag fül. Mivel az ütés nagyrészét a műanyag orr-rész nyelte el ezért a hűtő már érintetlen maradt. Az eredmény egy motorháztető kihúzás/fényezés, motorháztető hézag-illesztés, lámpabúra tartó fül-hegesztés / lámpa kalibrálás. 28-ból megvolt, ismerős csinálta.
Ilyenkor eszembe jut az 1200-es lada jó kis vaskos fém lökhárítója. A francba színre fújt lökhárítókkal, nekem inkább kéne a 80-as évek 20cm-es acél lökhárítója... :-(
Sziasztok! B.U.É.K minden OPEL tulajnak, HaPZi-nak meg különösképpen. (Bár tudom, hogy ez diszkrimináció:) Rég nem jártam erre, de ennek is csak egy Opel az oka. Szert tettem egy 1956-os Opel Olympiára és Ő most leköti szinte minden szabadidőmet.
Tom1939-Ha jót akarsz magadnak, ne számíttasd be a kocsit márkakereskedésben, mert olyan árat fognak mondani, hogy magad is megbánod. Kb. 150-200 ezerrel a piaci ár alatt szoktak ígérni. Ha lehetőséged van rá, inkább add el kéz alatt. Tudom macerásabb, de ennyi pénz szerintem megér egy kis utánajárást.
Luser2000 Valószínünek tartom, hogy az alapjárati szabályzó okozza a hibajelenséget, vagy még van két tippem, de az a gyakoribb ilyenkor. Ha van időd behozni jövő héten hozzám a kocsit, akkor valszeg meg tudjuk oldani a gondot. Küldj mailt és egyeztetünk: opelroy@freemail.hu
Talán az ünnepek körül sem sikkad el a kérdésem.
Kedvesem autója (Opel Corsa '99 1.2 16V) makacskodik. Már huzamosabb ideje (több hónapja) rángatózik. Elinduláskor (leggyakrabban 1-esben, de újabban most már hármasban) is ránt egyet, olyan érzést kelt bennünk, mint ha valami lefojtaná a motort - tehát egy kicsit visszafog, majd 1 másodperc múlva újra magához tér.
Csinálta ezt nyáron is, télen is.
Megjárt már néhány hovatalos Opel szervízt, de a probléma nem oldódott meg (esetleg csak 1-2 hétre). Üzemanyagszűrőt cseréltek, gyújtást ellenőriztek (valami számítógéppel is böngészték, semmi hibakód).
(Eddig mindig az volt a legnagyobb bajom, hogy a "szaki" sosem ült be az autóba néhány körre, hogy saját maga tapasztalja a hibát. Kezdek arra gyanakodni, hogy csak terhelésnél - értsd: mem műhelyben, üresbe - csinálja és azért nem veszik észre).
Mi lehet a baj? Tapasztalt valaki ilyet? (A kocsiban épp ötvenezer kilóméter van, szervizelt autó). Tönkre ment volna az elektronika?
Tudnátok esetleg egy tuti műhelyt ajánlani (esetleg jelentkezzen szerelő, akinél már volt ugyan ilyen hiba)?!?
A közelmúltban vásároltam egy Opel Corsa-t, melynek nem igazán akar szuperálni a hátsó ablakfűtése.
Az egész ablakon négy-öt (20 forintos nagyságú) kör alakú száradás keletkezik kb. 15 perc elteltével és ennyi.
A körök mindig ugyan azon ahelyen keletkeznek a fűtőszálak mentén.
Az ablakot így jószerivel a belső hőmérséklet szárítja meg a párától.
Eccer régen írtam, hogy hidegen kopognak a hidrotőkéim... :-)
Opelroy megnézte TEC-2-vel, az nem mutatott ki semmi gubancot a motor járásában/égési paramétereiben, így megnyugodtam valamelyest. Pláne, hogy egy-két km után, vagy 2-3perc alapjárati álldogállás után el is múlik.
--- Updated info:
Azért a múlt héten megejtettem egy olajcserét, eredeti gyári Opel olajjal, 10W40-es. Igazából az 5W-40-et ajánlották a probléma orvosolására, de az sajna most nem fért bele az anyagi keretbe. 4200 bruttó volt az 5 liter Olaj, az AAX.Com Bt-nél (1113 Karolina út 17), 1200 az olajszűrő. Eddig is 10W40 volt benne, bár már kicsit szennyes volt és a szűrőben is volt letapadt fémpor/dzsuva. A csere után egy fokkal jobb lett, 5 fok felett nem is kopogott (azelőtt már 8-10 alatt csinálta). Aztán jöttek a mínuszok és a -8-as reggelen olyan hangja volt mint egy dízelnek. Aztán szerencsére 2-3 perc járás után (alapjárat, amíg vártam az asszonykára) el is múlt így a helyzet továbbra sem vészes, csak böki a csőrömet.
Ha lesz keret, akkor kérek a Jézuskától egy flakon 5w40-et aztán azzal is kipróbálom. Egyébként meg az autószerelők szerint ha melegen állandosulna a probléma akkor kell csak komolyan foglalkozni vele.
--- End of updated info.
az az igazság, hogy nem tudom. Lehet, hogy pár hét múlva megrendeljük, de lehet, hogy csak egy év múlva. Még nem igen született meg a döntés, bár az szinte tuti, hogy Corsát veszünk. De köszi az infót, lehet, hogy ezek után várunk a dologgal.
Te mikorra tervezed a vételt?
Mielőtt belevágsz meg kéne kérdezni egy Opelmárkakereskedőtől, hogy mikortól lehet a Twinport Ecotec motorokat kapni. Itt a Totalcaron írtak róla a múlt héten. Mindegyik hagyományos ecotec helyett lehet kérni ezt az újat is. Kicsit erősebb (pár LE) és fél lityivel kevesebbet fogyaszt majd mint a sima, de kb 300EUR-al drágább csak. Talán érdemes megvárni. Nem tom. Kérdezd meg Opelroyt!
Az az önindítós "boost" elég durván hangzik. :-)
Nem éghet le az önindító motor ha túl nagy a fordulatszám?
kössz az infót. Mellesleg, nagy előnye szerintem az Opeleknek, hogy jó erős az indítómotoruk, így ha egy kis plussz erő kell mondjuk 160nál, akkor csak rá kell indítózni, és úgy fog menni majd, mint a csuda! Ez feltétlen ki kell próbálni, bár piros lámpánál való gyorsulásokhoz is tökéletesen alkalmas. Ez sokkal jobb módszer mint, az uli-buli tuning dolgok!:)))
Első tankolásra 6.9 l/100 km fogyasztást abszolváltam vele, ebben benne van egy-két olyan "városi", hogy a Kerepesin az Örstől a Mexikói útig majd' egy óra volt a menetidő!
Legeslegelső tapasztalatok: a váltó rendkívül jól "tudja", hogy mit akarok tőle, szerintem nagyon kellemesek a váltási pontok, a gázpedál állásától függően dinamikusan változik a kocsi karakterisztikája: lehet vele "öregurasan" autózni, de ha kell, akár hármat(!) is visszakapcsol (5-ből 2-be) egy menetben, és akkor "hátbarúg" az ülés! :-)
Az érdi emelkedőt is megjártam vele, eléggé meggyőző a 75 LE-s motor teljesítménye, tisztességesen "húz", erőből is, 140-150-nel gond nélkül lehet vele autózni.
Hegymenet: volt egy Dobogókő, és kétszer Normafa (Istenhegyi út és társai); a fel- és visszakapcsolások korrektek, bár nem biztos, hogy egy kéziváltóssal én ennyit gépészkedtem volna, mint "ő"...
A belső kivitelezés is jónak mondható, csendes, semmi nem zörög (még), kényelmes, viszonylag tágasnak mondható. Eddig maximálisan meg vagyok vele elégedve (~750 km eddig), a többi tapasztalatot majd később...
"... Ez életem eddigi legnagyobb traumája:)/..."
Naaa, azért nem kell így elszontyolodni. :-))
A Stift egy papírrakéta. Tényleg jól megy, de csak azért mert 775kilo az egész. Az én Corsa-m is úgy gyorsul kb. mint a Stift (0-100 13mp-es gyári adat), de +250 kiló acéllal körülöttem... :-)
Arról nem is beszélve, hogy a légellenállása is jobb egy Corsa-nak, ami főleg nagyobb sebességeknél előny (fogyasztás, végsebesség).
Amikor még régen :))) megvolt a jó kis Corsám, akkor én Némeo-ból hazafelé jövet, tartósan minden gond nélkül tudtam autózni 140-et, mindemellett a fogyasztás kijött 6,8-ra, ami szerintem egyáltalán nem rossz. Mindanzonáltal, többet menni vele mint 140 nem érdemes, mivel innentől már a szél és különböző zajok is kezdenek hangosak lenni. De ezt a tempót tényleg gond nélkól viszi. A másik tapasztalat a kárpitok: szerintem ha kiskategóriás autót veszel, nem fogsz olyant találni, ami 1-2 hónap után ne zörögne (ez tapasztalat, elég sok kis autóban ültem már). Mindazonáltal ezek a zajok még jóval az elviselhető kategóriában vannak a C Corsanál.
Az érdi emelkedő az tökéletes alap. Amúgy a 140 az nem rossz. Akkor ha az 1.2es mellett döntünk, akkor valószínűleg nem lesz olyan megaláztatásban részem, hogy letol az útról egy alap Stift /Ez életem eddigi legnagyobb traumája:)/.
Tom,
Én a helyedben megnézném a Képesautoban, vagy a www.trader.hu -n, hogy ezek az autók mennyiért futnak. Ha 100ezerrel az átlag alatt ajánlanak, az már szerinem jó, mivel használt autót nehéz eladni, mert mindenki irreális áron kinálja őket. Ismerősöm már több hónapja próbálja eladni a járgányát. Mi is azért gondolkozunk az újon, mert pl az alap corsa 2.3-2.4millából kijönne, használtan, pedig nem lenne sokkal olcsóbb, max lenne benne elektromos ablak.
Tisztelt Opleroy!
Kicsit off topic bocs, de azért corsa:
Szeretném megkérdezni, hogy mennyi körübelül a következő corsa ára:
Corsa (b) 2000. februári 45.000 km, 3 ajtós eco felszereltség (semmi plusz), 1.2 16v motor (65 paci), alap fehér szín, vezetett szervizkönyv.
Azért érdekelne mert mostanában akarok eggyel nagyobb autót venni (alsó-közép kategóriát) és a kis corsám beszámításával plusz készpénzzel akarom rendezni a számlát. Nem szeretném ha nagyon átvágnának...
Egyébként a kocsival semmi bajom nem volt (utolsó b-k egyike, kiforrottnak bizonyult), csak erősebbet és nagyobbat szeretnék. Előre is köszönöm a választ.
A C Corsa-ban már a Z12XE 16 szelepes moci "dübörög". Ez a 75 ló az érdi emelkedőn 2 személlyel + tele csomagtartó is felvisz 140-el még akkor is ha nem lendületből mész neki.
Persze csak óra szerint, amiről nem tudom mennyit csal esetleg. Németországban már pár éve nem voltam és nem emlékszem a durva emelkedőkre, de az érdi szerintem jó referencia.
Néhány útra elég az 1.2-is, voltunk mi is vele messzebb, Olaszországban, nem volt gond az autópálya sem. Folyamatas ingázáshoz kellene a nagyobb autó.
Köszi a tanácsokat. Ami az 1.4est illeti, az jó lenne, de túl drága. Az 1.4es 0,4millával drágább, mint az 1.2es alap, mert az ugye csak Comfort kiv.ben kaphato, ami tele van fölösleges dolgokkal. Ami meg az autópályás használatot illeti, azt azért kérdeztem, mert párszor lesz Mo.Németo. ingázás, de nem túl sűrűn. Az 1.2es Corsában meg nagyon idegesít, hogy amikor nyaranta megyek a németekhez a komolyabb emelkedőkön max130(120)at visz -ami ugye nem túl szerencsés ha az ember kamiont előz-, de akkor már inamszakadtából nyomom ám a gázt/10%ot csal az óra/. Továbbá a fogyasztás sem utolsó, és gondolom az 1.4es jóval többet ehet városban.
Autópálya: Az 1.2-essel szerintem a 140km/h a biztonságos. Én afölött nem merek tartósan menni, egy kicsi kocsi nem való arra. Egyébként 140-ről 160-ra gond nélkül felmegy, ha mondjuk gyorsabban le akasz tudni egy előzést, sőt egyszer sík egyenes terepen elérük a 173-at 3 emberrel átlag 90kg/emberrel... :-)
Nekem másfél éves, 7 hónapig egyáltalán nem zörgött, most a műszerfal középtájáról jön néha műanyag rezonancia de csak négyesben 90 körül. Meg a bal oldali ablak ablaktekerő nyikorog ha le van húzva az ablak. Ez amolyan Opel kényelmetlenség, a szervízben bezsírozzák és eltűnik. Ezek a zörgés dolgok 4 miller alatti autóknál sajnos elég gyakran előfordulhatnak, pláne ha sok rossz úton jársz, padkára állsz föl stb.
A hangszórókat soha nem néztem, nekem a Comfort felszereltséghez adott gyári 6 hangszórós van. Szerintem tök jól szól, de azért autópályán 130 fölött már nem élvezetes, inkább csak háttérzene.
Na igen, ha németország - magyarország ingázásra szeretnéd használni, akkor szerintem egy 1.4-essel jobban jársz. Az 1.2 is bírja, de autópályán hangos, mert elég sokat pörög a motor autópálya tempónál.
Fontos, hogy 2002-es gyártású Corsa-t vegyél, mert a kezdeti szériáknak sok gyermekbetegsége volt amit már javítottak azóta.
Mi is éppen egy 1.2 C Corsa vásárlásán gondolkozunk. Ezzel kapcsolatban azt szeretném megkérdezni, hogy, hogy bírja az autópályás tempót /német/? Mennyi a max elérhető sebessége, ill. az utazósebessége? Ami még érdekelne, hogy mennyire zörög belül, mivel kipróbáltunk egy új Ibizát, egy 1.2est és egy 1.4est, és zörögtek mint állat, ráadásul a tesztvezetés során fény derült egy s másra. Ez nagyon zavart, mivel a 10éves Corsánk nem zörgött így. A Corsát is kipróbáltuk, de abban alig volt még km/bár a Seatban is/, így az nem zörgött. Még az is érdekelne, hogy mekkora hangszórók passzolnak az ajtajába.
Amúgy szerintem a Corsa tűnik a legjobb választásnak, mert olcsóbb mint a többi, és sokkal minőségibbnek tűnt, mint bármelyik másik kategóriatársa. Leginkább a Polo ábrándított ki, mivel mindenki azt mondja, hogy az a legjobb, de szerintem nagyon drága, kényelmetlen, elavult motorú és csúnya.
Szóval '94-'95-ös, akkor még gyártották az 1.4Si-t! C14SE motorkód, 8 szelep, hengerenkénti befecskendezés, 82LE. A legjobb 1.6 alatti Opel-motor volt.
Az 1.2-es-böl sok van a piacon, de csak városba való, országúton a 45LE kevés. A 60LEs 1.4-estöl pedig mindenben jobb az 1.4Si (fogyasztásban is), és árban sem vészes.
Egy 8 éves autónál már sokmindent meg kell nézni, érdemes egy szervizben átnézetni pár ezresért. Szerintem annyiért amit irtál, ki lehet fogni jó állapotút. Tipushibát most nem tudok mondani (pedig volt '93-as Corsánk 5 évig), Opel ismérv, hogy pár bosszantó apróság elöjöhet, de az út szélén nem fog hagyni, ha te is megadod neki amit kell.