Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Hát a BMW éppen arról volt híres, hogy ő gyorsult a legjobban a kategóriában, ennek vége, a szánalom az, hogy a Porsche legalább tudott átmenetileg jobban gyorsuló autót kreálni, mint az akkori Tesla, a BMW már erre sem képes, csalni kellett, hogy győztesnek lehessen kihozni, a plusz 400kg mindent elmond a technológiáról, ilyen ez, mikor egy hozzá nem értő ICE autógyár akar EV-t csinálni.
Szánalmas, hogy csalni kell, hogy a BMW győzzön, a negyed mérföldet a gyári Model 3 11.7s alatt futja, a BMW i4 meg 11.9s, és még csak most jön Musk szoftver és hardver upgradeje.
Az is külön szánalmas, hogy a BMW i4 Model 3. futamban a Teslát egy hátsó szárny rászerelésével kellett lelassítani, hogy a BMW nyerhesse meg a negyed mérföldes gyorsulást, pályára rá sem küldték őket, mert a 400kg túlsúllyal a BMW esélytelen.
Tudom, hogy a tényeket még hírből sem ismered, de ez a helyzet, és ez nem új, már évek óta így van, a Tesla alakítja át az autóipar, és évek óta ő a piacvezető, az átalakulásban.
Ezt meglátjuk. A chiphiány rendesen odavágott nekik, simán rekordévük lehetett volna a kereslet alapján, ha nincs gond az ellátási láncokkal. 22-t majd meglátjuk, reméljük jobb lesz.
Én szórakozok, a VW 430 ezer EV-t. tudott eladni, ami kb. akkora növekedés százalékosan, mint a Teslának, de töredék szintről, amivel a hátrányuk csak növekszik, a VW nagy piacot veszített 2021-ben, a Tesla duplázta a részesedését, ezen vergődj.
Attól függ mit nézünk. Ha az autó outputot, akkor kicsit több lesz az, mint 1M. Ha EV-ket, akkor csoport szinten 3-500k lesz a reális, a fene se tudja mi lett Q4-ben, mert rettenet megszívták a chiphiányt.
Te annyira előre láttál, hogy 100% fölötti növekedést haluztál a teslának, a VW-nek meg csődöt. Ehhez képest a VW EV részlege pont dupla akkora növekedést produkált, mint a tesla, Q3-ig bezáróan.
De nem baj, én megvárom a tényeket, és szórakozok a vergődéseden.
Ilyen az, mikor valaki képes előre látni, az első 11 hónap számaiból, nem nagy tudomány, a többiek állóvíz, csak csinálsz egy szorzást, de ha alkatrész hiány miatt álltak a gyárak, akkor még az sem kell.
A teljesség igénye nélkül néhány autómárka, akiket a Tesla a tavalyi évben előzött meg, az eladási darabszámokat tekintve: Volvo, Skoda, Dacia, Seat, Opel, Citroen.