Szerződni kell egy futár céggel a hétvégi kiszállításra ... a futár nem a kiskereskedelmi lánc alkalmazottja, így rá nem vonatkozik a tilalom ... Ha ezt is megtiltják, akkor joggal követelhetik az összes szállítás megtiltását hétfőn ... vagy a beszállítókét
Nem kell ahhoz telephely, hogy rákenjék a magyarországi tevékenység tényállást. Az hogy a tevékenységhez nem jelentett be telephelyet, vagy esetleg a dolgozóit se jelentette be ide, az még egy külön szabálysértés.
Nagyon rossz pelda, mert a magyar torveny tiltja a fegyverkereskedelmet, szekhelytol fuggetlenul. Jo , hogy nem kabitoszert mondtal:-))) Kereskedelmi tevekenyseget viszont nem tilthatja a szlovakoknak. Ha kartyan vasarol es szlovakiaban fizet, akkor a kereskedelmi tevekenyseg szlovakiaban tortent, amihez semmi koze a magyar torvenyeknek.
Ha a szállítási dijat külön kifizeted a taxisnak. kvázi nem az eladó bízta meg a taxist, akkor még jogilag kerek is lehet a történet (ennyi adat birtokában mondom, amit most tudunk)
a törvények hatálya szempontjából nem a székhely a mérvadó, hanem a tevékenység helye. Ha a kiszállítást a cég maga végzi Magyarországon, az bizony tevékenység.
Gondolj bele egy egyszerű példába: az USA törvényei szerint lehet fegyvert árusítani, a magyar törvények szerint nem. Ugye te sem gondolod, hogy egy USA webáruházból rendelt fegyvert jogszerűen házhozszállíthat neked ide az amerikai cég, mert rá nem vonatkozik a magyar törvény, merthogy nincs itt a székhelye ?
Érdekes duplagondol, mert ez így a normális gondolkodás szerint, nem jelent mást, mint azt, hogy az a cég, amelyik eladja, forgalmazza, nem szállíthatja ki vasárnap. Viszont, egy taxizó cég, miért nem, ha átveszi szombaton, és vasárnap taxizza ki a cuccost?
Mar hogy kepzeled, hogy a magyar torvenyhozas megszabhatja a szlovak cegeknek, hogy mit csinaljanak:-)))))))) ilyen erovel megszavazhatnak azt is, hogy szlovakiaban se lehessenek nyitva az uzletek!!:-) Es ismetlem, a duma, a magyar munkavallalok vedelme volt. Nem a szlovakoke.
A törvényben nincs benne a kiszállítási tilalom, csak most próbálják belemagyarázni. Irány Strassburg
Te könnyen beszélsz otthonró a fotelból, de egy kereskedő esetleg azt kockáztatja, hogy az előzetesben várja ki míg Stassburgban döntés születik (5-10 év)
... vagy talán abban bizzunk, hogy az ügy összes szereplője (70 féle hivatal, minisztérium, rendőrség, ügyészség, fogyasztóvédelem, pénzügyőrség és maga az Alcsúti Törpeparaszt is majd úgy értelmezi, ahogy szeretnéd ?)
nem tartom valószínűnek, hogy így nevesítették volna a törvény szövegében, hogy csak a magyar székhelyű cégekre vonatkozik. De ha tudja vki (én lusta vagyok keresgetni) beirhatja a törvény szövegét...
Munka tekintetében, mi is a különbség teher kiszállítás terén egy motorosfutár, egy csomagküldő, egy vasúton vagy légi úton szállító cég által elvégzett között? Diszkriminálás, vagy sem?
Összeállítják a csomagot - már ezt sem tehetik meg az NGM közleménye szerint
Megteheti. Felbonthatja a nagyker csomagot készletfeltöltéshez is (ez nem kereskedelmi tevékenység) és kiszortolja azt, amit ebből már eladott.
Kiszállítanák, de nem lehet: perelek, - ha törvényi akadálya van, hogy teljesítsék, amit szeretnél, nem sok értelme van a pernek
A törvényben nincs benne a kiszállítási tilalom, csak most próbálják belemagyarázni. Irány Strassburg (bár már tele lehet a hócipőjük az Orbaniádákkal...)
Az utolsó filléreket seprik össze az emberektől, de a nagy pénz (százmilliárdok) megy a játékra, Pl.:Matolcsinál. Na, ezért kell az útdíj így..............
A kiskereskedelmi tevékenység alatt pedig termékek forgalmazását és az ezzel közvetlenül összefüggő szolgáltatások nyújtását kell érteni, mint például az áru összekészítése vagy kiszállítása" - írja az NGM.