Köszönöm, csak az a kérdés, hogyan kerültem fel arra a bizonyos listára...
3 darab ivadékom van, de ez nem bizonyít semmit, csak az anya kiléte a tuti. :-)
Jó az iskolai vonalzó hasonlatod. Olyasmi... A felület annyira nem karcos, hogy megsimítva gyakorlatilag tökéletesen simának tapintható.
Ha mesterségesen kellene előállítanom ilyesmit egy új autón, akkor nagyon elgondolkodnék, hogyan csináljam. Mindenestre asszem végül kérnék egy (gumi)kalapácsot...
Amit a képeken látni, az innen nagyon hasonlít ez az előregedett plexiken megjelenő repedésekre (tök hasonló az agyonhasznált iskolai műa. vonalzókon látható repedésekhez, vagy nem?), de az autód életkora nem indokolja ezt.
Különben én várnám már, hogy a Chevy is lép a mostanában trendinek számító autóvilágítás felé, mert az európai gyártmányok többségének már gyönyörű, LED-es lámpatestei vannak. Ehhez képest sajnos az autónk jó pár évvel lemaradva kullog a többiek mögött. Ez persze nem megoldás, de ha cserélni kell, jó lenne valami ilyen szép új lámpára.
A nyár közepén szomszéd HO. helyettesítésekor egyik d.u, kapott a kocsi egy elég félelmetes jégeső dózist. Állatira kopogott, de szerencsére csereesznyemagnál nem voltak nagyobbak, - a karosszérián / festésen nem hagyott nyomot. Előtte 56 Co volt a kocsiban, majd jeges kopogós zuhany.
Nézem, hogy a képek nem adják vissza a problémát. Ezek nem karcok. Úgy képzeld el, hogy ha csak egyetlen ilyen - teljes keresztmetszeti - sérülés lenne a plexin, akkor azt gondolnám, hogy kapott valami kavicsot / bazi nagy erővel... O.K. van ilyen. Node mko-on, a teljes felületen ?! Egyszerűen nincs olyan erőbehatás, ami elvárhatóan ép anyagminőség esetén ezt a képet mutatja (illetve eredményezi).
Ez nem karcosodik, hanem a plexi teljes vastagságában repedezett. Nem egy pár repedés, hanem gyakorlatilag nincs egy ép cm2-e. Ezt lehetetlen polírozással eltüntetni.
Amúgy az imént együtt söröztem autókereskedő barátaimmal (más márka). Felvetettem nekik a problémát. Nagyjából a következőket mondták:
- elsőre mindenképpen elhajtanak majd
- legyek nagyon határozott és ne sajnáljak e-mail-ezgetni velük (ha kell egyáltalán)
- nem emlékeznek olyan esetre, hogy "felsőbb szinten" (akár bíróság) ne a vevőnek/panaszosnak adtak volna igazat hasonló esetben, az importőrrel szemben
- xarjam le, hogy nem oda hordom szervízbe, az adott kereskedésnek a garanciális javításokon is van egy pici árrése (tehát nem biztos, hogy nagyon fognak izmozni)
- ki fogják cserélni
(meglátjuk)
Ja, Sandinak: semmilyen károsodás nincs a fényezésen. A gépi autómosót (mint okot) magam is csak "kínomban" találtam ki, de egyáltalán nem megyek oda gyakran. Mindenesetre eddig egyik típusnál sem okozott hasonlót (Ford Mondeo, Opel Astra, Vectra, VW Polo, stb.).
A fényszórók fényerejében nem okoz semmilyen problémát. A gond esztétikai, illetve, ha egyszer mégiscsak összekapaszkodnak azok az 1 cm-es kis repedések, akkor megindul, mint a legördülő vízcsepp, ami "összeszedi" a többit.
Amúgy nekem még csak nem is párásodik, - még így se :-)
a műanyag lámpabúra szerkezetéből adódik, hogy akár 1 éves korára is, akár 4-5x gépi mosástól is karcosodhat. polirozással tökéletesen eltüntethető. nem házilag! szakemberre kell bízni.
Ja, még az is eszembe jutott, hogy mégis csak a bogarak okozták. Nem lehet, hogy a lódarazsakon szemüveg volt, esetleg bukósisak. Mert akkor nem csodálom, hogy így berepedt. :-((
Hát én a menetszélre gondoltam!! Túl nagy sebességel mész, még a lámpabúra is megreped tőle! (ez csak vicc volt). :-)) Ne haragudj!
Őszintén sajnálom, ez olyan szomorú, hogy lassan mindenkinek van valami baja a kocsival!! Mindjárt elsírom magam. De látod, neked 75000 km-nél jött a baj, nekem már vásárláskor volt. (párásodás stb..) :-((
Az igazat megvallva én a kocsimosóra tippelnék (bár én soha nem voltam még kocsimosóban, tehát nem tudhatom), mivel a búrák "egyenes" felülete olyan, vagyis főleg elől, az oldalsó sarkaknál nem látom a repedéseket. Gondolom azért, mert itt nem érte a "mosó-henger" olyan irányból. Nem gondolod?? Esetleg tévedésből nem drótkefét használtak a mosásnál??? 8-o
Szóval a "festésen" elől nem látsz ugyanilyen sérüléseket, karmolásokat? Mert akkor valószínű, hogy mégis csak a mosás okozta, ha azonban nincs, akkor nem hiszem. Ez csak amolyan józan, női, "paraszti" gondolkodás...
De az is lehet, hogy amikor leütötted a kefével a hátsó ablakmosó kütyüt, elől megrepedtek a búrák. Nem?
Remélem azért a "bánatodban" legalább egy kis mosolyt csaltam az arcodra...
Ja, most mondja anyu, hogy csuklik. Csak nem te emlegetted? :-))
Még egyszer bocsi, ez a "gomba" tényleg ártalmas....
Nem volt semmi bütykölés. Teljesen normál, gyári (még az eredeti) izzók vannak benne. (Amúgy fényükkel és az élettartamukkal nagyon elégedett vagyok; A VW Polo híresen fogyasztja pl. az izzókat, aC Vectra pedig gyakorlatilag nem adott világosságot... Szörnyű volt.)
Teljesen véletlenül vettem észre, amint látható: nem vagyok egy nagy "autó-mosó"... Felesleges is, mert naponta pálya, bogarak, eső, stb.
Vagy a forróság vagy a Viledás autómosó a gyanúm, de utóbbi után közvetlenül mintha nem lett volna. Különben meg ki kellene bírnia. Nálam marad az anyaghiba, mint lehetőség.
Na most azért egy komolyabb témával hozakodnék elő (ami tőlem különösen meglepő ;-))
Szóval mindkét első fényszóróm plexijén (pár hete) nagyon sűrű, szinte egybefüggő "repedéskéket" vettem észre. Mondhatnánk pókhálósnak. A repedések nagyjából ferde-vízszintesek, kicsit elágazóak, de - ami meglepő - nem "törekszenek összefüggeni".... Akkor be is repedne (betörne) az egész. Kicsit távolabbról szemlélve: mintha vízcseppek csillognának rajta, de sajnos nem. Nem bemattult, mert az más, hanem ez az "anygahiba" van MINDKÉT OLDALON, kb. szimmetrikusan. Este otthonról csatolok képet is, de nem biztos, hogy a fényképeken jól látható.
Szerintetek, - kérdezem főleg a fórum nagy tudorait - hogyan kellene nekem és hogyan a márkakereskedésnek ehhez hozzáállnia.(?) (Sérülés nem érte a plexiket, kavics nem okozhat ilyet, akkor sem lehet ennyire szimmetrikus, ha 10 km-en át követnék egy sószóró autót... Meghát ugyebár nyár van. (Apropó, a nap tűzi néha rendesen...) Fogalmam sincs, hogy mi okozta, talán még a gépi mosó keféje (tudom, joggal utáljátok, de max 4-5x volt 75.000 km alatt és hát az enyém munkaautó...) mintha nagyobbakat pofozott volna (Viledás, csíkok... eléggé püföli...) Dehát attól sem kellene.
Szóval gari / jótállás ??? Tudom, nem lesznek velem annyira kedvesek, mintha minden 10-15.000 km-nél náluk hagynám a pénzem, de a plexi-repedés nem olajcsere függő (ráadásul minden becsülettel el van végezve/ számlával dokumentálva).