Ez Tata, Tatabánya, Oroszlány és vonzáskörzete vasútmodellezőinek topicja. Itt lehet megbeszélni a klubhoz tartozó dolgokat, segíteni egymásnak. Lehet csereberélni. infót közölni kiállításokról, börzékről. A haragszom rád tipusú üzeneteket , azt kéretik nem itt nyilvánosságra hozni.
http://gvk-egyesulet.hu/
A nedves módszer: A faipari (Emfibois http://www.emfitrade.hu/termekek/faipari-ragasztok/emfibois-885) ragasztó 1:2 vízes oldatát összekeverjük a többször átszitált bazalt örleménnyel. Az így kapott masszát egy csavarhúzóval elegyengetjük a talpfák között. Pepecs munka, de jók az eredmények. Főként a váltóknál, mert nem szükséges utólagosan csepegtetni, nincs veszélye a váltó mozgórészébe folyó ragasztónak! A ragasztó fehér színű, de száradás után víztiszta, matt és vízálló!
A száraz módszer: A bazaltörleményt szárazon egy papírból hajtott tülcsérrel a sinek közé szórjuk. Egy rövid, kemény sörtéjű ecsettel elegyengetjük a kavicsot. Kialakítjuk a töltést. Egy kézipumpás spriccelővel (ablakmosó) vízet szórunk a kavicsra. Jól átásztajuk. Majd a fenti módon higított ragasztóval végigcsöpögtetjük. Mindenképpen nedvesíteni kell a kavicsot, mert másképp nem ivódik be a ragasztó!
A váltóknál ezzel a módszerrel nagyon vigyázzatok! Már mi is ragasztottunk le váltót! :-))
Más! A sínvégeket mindenképpen ajánlatos rögzíteni a modulok végén! A nyáklemez sajnos vékony rézfólia réteg miatt nem igen tartós. Mi itt réz facsavarokat alkalmazunk! A modulok szállítása, összezserelése közben óhatatlanul sérülhet a sínszálak vége! Ezért kell rögzíteni őket! Ha azért nem rögzítettétek, mert papucsokat akartok használni, akkor azt mondom, hogy felesleges! Ez a sok éves tapasztalatunk!