A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Kismilliószor le lett már írva, hogy az arriva direkt nem akarta a BKV-nak eladni ezeket a buszokat, arról nem is beszélve, hogy pénz se lett volna rájuk. Pár darabbal meg nem fognak itt szórakozni (közbeszerzésen indulás meg anyámkínja), nekik így a legegyszerűbb, ahogy történt, hogy egy vevő elvitte szó nélkül a teljes flottát.
Itt volt 150+ db 10 éves egységes, jó minőségű kocsi, amit honosítani se kellene. A BKV-nak egy darab se kellett belőle, eltelik 1 év és lám hirtelen egy cég, akiknek a fantasztikus Modulo csuklósokat is köszönhetjük behozzá ezek egyrészét ki tudja mennyi ideig, de azért pár LOV átesik esztétikai felújításon, azért még se úgy dobják már ki, hogy az utolsó 1-2 évében nem lett ráköltve. Kb hasonló történt az FJX-ek esetén is, amik jó sok tízmillióért kaptak esztétikai felújítást, majd rá 2-3 évre leállították.
Félre ne értse senki ne fusson a 20+ éves FJX vagy LOV, de legalább annyira jó lenne tisztán látni a pályán, hogy azon típusokra, amelyek csereértettek az első új/használt érkezésekor, arra egy forintot se költ a cég. Továbbá a C2-esek esetén, mivel BKV oldalon fiatalnak számítanak nem ártott volna, ha néhányat megvesz a cég, akár Főváros közbenjárásával. De nem akarom ezt tovább feszegetni, szerintem jól látszik milyen szemlélettel van baj.
Ja, félreértés, alkatrésznek sem igazán sem kellenek.
Kritikus ugye a motor, nem hiszem, hogy sokkal jobb állagban van mint a mienk (tetejében azthiszem 9 literesek?) meg a fenékvázzal kezd sok gondunk lenni, törik-szakad, azt sem lehet nagyon hatékonyan donorból pótolni.
Mihez? Mert Alfa Civis 12-ből van elég, amit el lehet használni alkatrésznek, a BKV-s buszokkal meg nem igazán kompatibilis (ne feledjük, hogy hiába ugyanaz a típusjelzés, számos más dologban eltér a BKV-s csuklósoktól).
Habár a csuklós LMG-kben is lehet valami, mert ha azokból 8 db jön, akkor pont ki lehet váltani a PTG-t, és a maradék 7 db csuklós PCC-t: 921, 922, 923, 925, 931, 932, 933 (a múlt héten elengedett 920-at és 924-et már nem számoltam bele).
Na ezek bèrletek így valószínű nem az SKN-ekre vonatkoznak, de annàl könnyebben lehet hogy más Pesten ismert, emlegetett rendszàmtartomány lesz, Délpestre.
Miért, mennyi legyen? :D Elmúltak már azok az idők, amikor pár százezerért lehetett Ikarust venni... Ráadásul sokszor, sok helyen le lett már írva, hogy mennyit lehet/kell rálocsolni, ha szép, üzemképes állapotban akarja tartani az ember.
Annyiból talán nem OFF, hogy itt is használtak sok pótkocsit a forgalomban. Szerintem ugyanolyan fontosak mint a gépesek. Ezért hiányolom nagyon azt is, hogy 1-2 FAÜ ITC 600 csuklós troli adatán kívül a FAÜ csuklósok utánfutóiról sincs adat sehol.
Na, mindegy. Köszönöm mégegyszer a segítséget, bár nem tudom használni. :))