Visszakerestem szinte az összes fellehető Aixam számlapot . Az összes kislámpásé ( függetlenül attól , hogy L6e ( 5 darab ) vagy L7e ( 3 darab) ) mindig 1OO-as . Az én nagylámpás 4OO-asomban is 1OO-as . De mindkét vizsgált nagylámpás 5OO-as és az egyik 4OO-as is csak 8O-as . Én nem találtam 12O-as órát Aixamben , csak Ligierben , JDM-ben -- úgy látszik ezek optimistább gyártók .
ABBAN lehet , hogy 12O-as skála van , de Goldban csak 8O-as , az zicher -- tegnap-tegnapelőtt legalábbis így volt , mentem vele egyvégtében több mint 3OO km-t .
Az ép futóműelemek érdekelnének , mert a Goldnak nagyon kopog a futóműve , és a bölcső is megcsuklott már egyszer .
Az én 500-asomban 120-ig biztosan van skálázva az óra, mert annyival mentem vele, amikor kipróbáltam mit tud...
Egyébként el kellene takarítanom azt az 500-ast is az udvarról, mert útban van, de a telekre nem viszem ki, mert ezt is szétvernék. A motorja már nálad van, a váltója a Stellában, nem tudom milyen értéket képviselhet. Kicsit masszívabbnak tűnik a kaszni, mint a 400-asé, a futómű szélesebb, a féktárcsák nagyobbak. A váz acél elemei szinterezve vannak, a zárhíd rozsdamentes acél, az összes gömcsukló újra lett cserélve.
Nekem úgy dereng : eddig 500-asban (legalább) kétféle számlappal találkoztam , gondolom attól függően , hogy L6e-s vagy L7e-s volt a masina . A jelenlegi nagylámpásomban is , és korábban nálam levőben is 80-ig volt skálázva , a bordó kislámpásban pedig mintha 100-ig , vagy 120-igvolt a számsor . Azon felül más mopedautókban ( Ligier , JDM ) 120-as szokott lenni . Ezek csereszabatosak lehetnek valamennyire , egyformán Jaeger gyártmányúak .
Ezúttal köszönetet kívánok mondani Bakancs4 fórumtársunknak. Köszönöm neki a sok segítséget amit az elmúlt 9 évben , mióta ismerjük egymást, kaptam tőle. Sokszor segített személyesen is és bár mikor fordultam hozzá telefonon is. Mindig készséggel megtette, amiben csak tudott segített. Legutóbb a mai napon, mikor telefonon kértem ismét segítséget. Az ablakemelő nem működött és Ő elmondta, hogy hogy tudom szétszedni a kapcsolót és miként tudom a hibát elhárítani. Most ismét működik. KÖSZÖNÖM!
A szekunder variátor nagyon változó mértékben tud rárohadni a tengelyre .
Nagyon kedvezőtlen esetben kotyog a tengelyen és rendesen ki is verődik .
Legbékésebb verzióban kézzel kis erőkifejtéssel eltolható -- ezt az eszményi állapotot úgy is elő szoktam segíteni ,hogy összerakáskor bezsírozom a tengelyt .
Gorombább helyzetben a Géza által leírt ékes módszer segíthet . Én nem éket használtam hanem villáskulcsokat sorakoztattam be -- képet most nem tudok erről betenni mert a gépem éppen betegszabadságon van .
Azonban gyakorta az erre a célra készült lehúzómat kell bevetni . Olykor az is kevés -- tavaly kölcsön adtam egy olvtársunknak akinél erőst elgörbült : végül úgy tudta levenni a makrancos szekundert , hogy egy lehúzót hegesztett bele a variátorba .
Most készülőben van egy még erősebb lehúzó , mert két szekunder is ellenáll a lehúzási kísérletnek , ráadásul az egyik kiszerelt difin van , eszményien hozzáférhető .
A legdurvább lehúzásunk : szét kellett húzni a difit és kirámolni , majd a szekunder variátor tengelyén levő csapágy kosarát belülről szétbarmolni -- ekkor kiestek a golyók . A tengelyt kifelé át lehetett bújtatni a csapágy külső gyűrűjén ; ekkor levettük a variátorról a zégergyűrű oldása után az összes mozgó elemet , majd leütöttük-lemelegítettük a szekunder variátor fix tárcsáját . Nem maradt más mint a két vastengely -- ezeket kovácstűzben ( lánggal is melegítettük, de az nem volt elég ) meglangyosítva sikerült szétütni ...
Szóval előfordulhat , hogy a keményfa ék nem bírja jobb belátásra a variátort . És persze óvtosan kell erőszakoskodni , mert NAGYON könnyű kitörni váltó oldalát .
Adott egy Lombardini Progress motoros Ligier Xtoo R, az elektromos hűtőventillátor nem kapcsol be.Kipróbáltam akkumlátorról a ventillátor működik 12v ról.Mi lehet a hiba? A termosztátban lévő hőmérséklet érzékelő? Vagy egy relé ami működteti a ventillátor ki-be kapcsolását? Valakinek esetleg ötlete,hol kezdjem a hibakeresést? Köszönöm
A "generátor" magán a lendkeréken van. A feszszabályzó viszont gyakran hal. Drága, elég spec, a sima autó szabályzója nagyon más. A Rotax hómobil, jetski és kisrepülő motorokon van hasonló. Persze még drágábban.
A Ligier Ambrámon menet közben kigyulladt a töltésjelző lámpa.Gondolom megszünt a töltés.Azt gondoltam talán elszakadt az ékszíj,de úgy néz ki ebben nem külön generátor van,mert sehol sem találtam helyét.
A kérdésem ,hol kezdjem,és esetleg mit kell vásárolnom és hol,hogy újra legyen töltésem.
Miután jól megáztattam csavarlazítóval, két oldalról keményfa ékekkel óvatosan és szimmetrikusan, enyhe kalapácsütésekkel meg fog indulni.Az ék oldala mindig érjen hozzá a tengelyhez!
Üdvözlök minden Kedves Fórum társat !!! Szeretnék segítséget illetve tippet kapni tőletek a következő problémámhoz adva van egy irányváltó amiről nem tudom levenni a variátort róla ugy rá van gyógyulva. Tekintettel a variátor illetve az irányváltó kényeségére ugye mégsem üthetem-verhetem de még csak lehuzatóval se nagyon mertem kinozni hátra van köztünk valakinek jó ötlete szétszedni igazából ha nem muszály nem szivessen tenném Elöre is Köszönöm ! További szép napot !!!
Az olcsó kínai quad teleszkópokban gyakorlatilag nincs csillapítás, a szilent meg szétmálik bennük. Ami meg normális minőségű, annak az ára is vetekszik a gyári mopedautó alkatrészekével.
Én is építettem már be motorkerékpár teleszkópot hátra, de az MZ rugót kicseréltem a Stella eredeti rugójára. Ideiglenes megoldásnak elment, de a szilent abban sem bírta a terhelést. Tartósabbnak tűnik, ha autó lengéscsillapítóra szerelünk rugótányérokat, de azoknak a szilentjeit se ekkora terhelésre tervezték. De egy próbát megérhet. Nálunk van lézer hegesztő, azzal úgy fel tudunk hegeszteni egy rugó tányért, hogy nem lesz semmi baja a lengéscsillapítónak.
Egyik Ligieres ismerősöm motorkerékpár lengéscsillapítót tett hátulra -- az gyenge lett , nagyon megült két személlyel a járgány . Barátom kvad lengéscsillapítót tett hátulra az 500-as Aixambe , azt már más próbálta , de szerinte túl erős a rugó , pattog az úton .
A hasonló , a beépíthető és az (pont)OLYAN közel sem ugyanazt jelenti .
A lámpákat azért szeretik egymástól átvenni , mert azoknak a jóváhagyási eljárása rendkívül drága , míg egy lengéscsillapítónál ez a hatósági tortúra elmarad .
Variátor ügyben kínlódtunk a perselyekkel . Mert ugyebár a szekunderen 38-as tengely van . Pár éve jött valami kóbor hír , hogy igyenis létezik 38-as Glycorur persely is , de beszerezni lehetetlen volt . Aztán kiderült , hogy valami német erdőgazdasági erőgépben használják ezt a méretet .
Cikket olvasva világosabbá vált,hogy ezek az alkatrészek is amikkel mi hasítjuk a levegőt valahol gyártva lettek. Valaki valamihez legyártatta,jóváhagyta.
De,hogy ennyire el legyenek dugva a köz szeme elöl! !!! Már hatodik nap a szabimból és még mindíg nem találok semmilyen nyelven egy átkozott legyártó helyet se!!
Rémisztően el van minden alkatrészünk gyára rejtve. Kivéve ami áthidalható alkatrész, fórumon többen össze dobtátok az alkatrészek helyettesítőit.
Hálás köszönet érte. Legalább azokat nem kell már elővadászni.
Viszont ezek a lengéscsillapítók! Se vasútnál,se a mezőgazdasági gépekbe,se az iparba,se a személyszállításba (kivéve a Mopedeket) nem kerülnek elő mint alkatrész!
Észveszejtő! Ami egy kicsit is hasonló az a Skoda 105 és 120-as lengéscsillapítója. DE ! Más sújt kell cipeljenek. Más az olaj avagy gáz mozgásának a kialakítása.
De ez a fajta is csak nagyon nagy nagy jóindulattal hasonló.
A Toyota land cruiser lengéscsillapító Igen csak jó ALAKRA!!! De tudjuk,hogy messze más súlyra tervezték.
Hátsó lengéscsillapítónak meg igencsak a Jawa 350 hátsó lengéscsillapító De az is csak alakra! Míg az 150 kg súly felét talán 65%-át cipeli ráadásul párba addig a mi mopedjaiink picivel nehezebbek hátul. Tehát ez se stimmel. Van itt fórumon sorstárs aki a 353-as lengéscsillapítóját alakította ki hátra. Taps érte,nem lehet annyira rossz! De tudja ő is,hogy amiből kivette az is nagyobb súlyú. Lassabban jár az olaj abba a csillapítóba. Nagyobb az ellenállás mint a gyáriba.
Félő hogy a durva magyar utak durva ütésekkel akár meg is hajlíthatják a kasznit.
Bődület mennyire nem találni a lengéscsillapítóinknak a gyártóját! Vicc! Mint térképen az 51-es körzetet Amcsiba.
A hátulsó lengéscsillapítóknál -- azok ugyebár szemesek -- talán előfordulhat , hogy egyezik valami kvaddal vagy kétkerekű motorkerékpárral . Esetleg a patron egyezik és erősebb-gyengébb rugó párosítással szerelik mopedautóba .
Az elülső lengéscsillapító és a csapágyház esetében feltételezem , hogy kizárólag csak ezekben a mopedautókban kerülnek felhasználásra , így eleve ezekhez gyártják . Következésképp nincs belőle helyettesítő , legalábbis olyan nem amelyiket átalakítás nélkül be lehetne építeni .
Persze nagyon sok olyan alkatrész van aminél sejthető , hogy nem külön a mopedautókhoz fejlesztették , csak nem tudunk rájönni az eredeti funkcióra . Legjellemzőbb példa erre a futómű , amiben gyakorta fordulnak elő ilyenféle felhasználások . A Ligier Ambra és a JDM Titane használ Peugeot vagy Reanult alkatrészeket .
Tavaly nyáron szükségünk lett volna Ligier X-TOO hátsó lámpákra -- az külön bonyolítja a képet , hogy 3 féle lámpatesttel gyártották , én legalábbis ennyifélével találkoztam . Arról meg voltunk győződve : nem fejlesztettek és engedélyeztettek erre az autópótlékra külön világítótestet , hanem valahonnan lenyúlták . Sajnos nem sikerült kibogarászni -- a tulaj megunta a vacakolást és megvette horrordrágán a mopedautós vonalról .