Az alábbiakban következzen egy kis elmélet, miheztartás végett...
Krómozott tojások Dietmar Wischmey
Plattengüllében egy kis északnémet faluban, ahol a szerecsenjuhok és a kotlóstyúkok jóéjszakát köszönnek, lakik Günther, a traktoros, aki járgányával a sík barázdákkal küszködik és a sík vidék közepén mindig a helyzet magaslatán van. Günther most végre a motorozásról fejtette ki nagyjelentőségű értekezését.
Most, hogy mán künn ölég hideg van, ezek a muanyagtökfödősök még mindig rohangásznak a tájon át pléhkecskéiken. Általában olyan gyorsan elhúznak, hogy az ember nem is igazán figyelheti meg, mifene szorult a virgácsaik közé. Hát ezér elmesélem gyorsan nektek, miféle durrogó túrók vannak egyáltalán az utcán.
1. A mopedos, a legalsó kategória Vagy harmadszor vonták be a jogsiját vagy túl csóró, hogy letegye. A legszívesebben a szupermarkecba püffög el a szúnyogriasztójával, telepakolja a vaklizó utánfutkosóját krumpliszirommal és olcsó sörrel. (Tisztára, mint egy Suzuki Swiftes - a szerk.) A hétvégén, ha éppen nem csipszet zabál, a moped könyökcsövit fűrészeli le, hogy a montenbájkosokat kiakassza. A legmeredekebbek azok a moped-idióták, akik ócska roncshalmazukat ezer visszapillantóval és szőrös farokkal úgy telepakolják, hogy ellenszélben alig tudnak állva maradni. A legfőbb vágyuk ezeknek a szegecsfejűeknek, hogy eccer mopedjükkel az autópályán lehessenek a közlekedés hősei.
2. Az MZ-s Megszálltövezeti jármű-utánzatát jó néhány évvel ezelőtt vette, amikor még a Sachsen-Harlit a Neckermannál tapizták. Neki aztán tökmindegy, hogy kétütemű tökgyaluja olyan ronda, mint az éjszaka és a tank úgy ül a tetején, mint egy rákos daganat. Ez azért mindegy neki, mert ő maga is ronda, mint egy halott görény sminkelés előtt. A csülkein többnyire gumicsizma, aztán sárga gumigatya az útépítőktől - tuggyátok, eshet is. Fölül pedig a hosszú anorák az áruházból. A sisakot egy havertól kapta, aki már háromszor nekivitorlázott vele a védőkorlátnak és már kalap szart sem ér. Ezzel a szerkóval ronygol szombatonként a Honecker-láncfűrészén a dizsibe vagy bűzölög a fagyizó előtt és csodálkozik, hogy a pulykák még a seggükkel se néznek rá. Amióta a zóna Németországhoz tartozik, a kétüteműbarkácsok összeszegecseltek egy új kecskét. Ennek angol neve van, osztrák motorja és úgy néz ki, mintha egy koreai ámokfutást rendezett volna a dizájn-részlegben.
3. Az endurós Négy év óta, amióta a lakótelepek és a szemétlerakók miatt már alig van terep, ezek a bütykösgumijúak röhejes módon, de csak a közeli fagyizóba kolbászolnak. Ha éppen nincs rajtuk a teljes szerkó, akkor trikóban és rövidgatyóban száguldoznak a városon keresztül és szednek össze egy pár tökös horzsolást, amikor párszor betont fognak. Valamennyi arról álmodik, hogy egyszer műanyag tökgyalujával átszeli a Szaharát, de ebbül sose lesz semmi, mert egyik közülük mindig a spitálba fekszik, mert tökeit a magasra szerelt kidurrantó megsütötte.
4. A Goldfinges Legnagyobb álma a motorkerékpár - mint beépített konyha. Ül a hájas műbőrnyergen, hátul a mama és a fölső kofferbúl az uszkár gúvasztja a szemeit. Elül-hátul beépített CD játszón nyomatja a kauntrizenét. A hétvégén azon töri a fejét, hová tunna még valamilyen készüléket beépíteni vagy mit tunna még tölgyfaerezetű fóliával beragasztani. Így aztán a tank mellé már beépített egy mikrohullámú sütőt, a kormányra egy videorekordert, de azt már nem tuggya, hová helyezze el a kávéfőzőt anélkül, hogy a mosogatógépet újból le kelljen szerelnie. A tipikus Goldfinges úgy 40 és 60 között van, az idő kissé megszínezte a haját és legszívesebben a tökeit is bekrómoztatná.
5. A Herlis Régebben mindegyik boxert hordott magánál, a bádogkecskérol mindent leszereltek, ami valahogy működött, a maradékot pedig mattfeketére fújták. Az agyukra legszívesebben Wehrmacht-sisakot pakoltak és 3 Herlisnek több büntetés volt a púpjában, mint ahány évig egy teknőc él. Azok a szép idok elmúttak. Ma a Midlife-Crisis puffog keresztül az ósdi városon polisz-sityakban meg franclis bőrdzsekiben. A farmis alatt az új Herlisnek bokszológatyája van Herliemblémával, sőt otthon a rötyipapíron is amcsi zászló és nagy 1-es van. És, mint fogorvos vagy reklámszakembró kell dógoznia. A roncshalmazán mindent bekrómoztatott, még az ülést is, aminek a bőre hegyikecske pöcséről vagy hunnan származik, mindenesetre kurva drága és szuper érzékeny. A Herli vagy az Olasz előtt áll vagy a márkakereskedőnél javítás céljából. Végszükség esetén motorozik is, de csak ha nem esik az eső. A meno Herlis már ifjúkorában Herlin akar rongyolni. Ez főleg abbúl adódott, hogy ifjú korában egy csajoknak való Solex-mopedja vót csak, miközben a haverok a pulykákat Kreidler-Mustanggal dobbantották meg előle. Akkor megfogatta, hogy eccer mindet elképeszti a Herlijével. Most 45, megvan a kurva drága krómbringa, a szépséghiba mindössze az, hogy az egykori pulykák inkább Opel Vectrában horpasztanak. Szép kis disznóság!
6. A rizskályhás Fő, hogy gyors legyen, fő, hogy sok színes műanyag legyen rajta. Hogy hová ronygol, úgyse veszi észre, mert csak a fordulatszámmérőre gúvaszt száguldás közben és kurva dühös, ha egy-két hegyi utat lezárnak előle, ahol szívesen holtraszáguldotta volna magát. A hétvégén legszívesebben elrohan 800 km-t, megiszik egy kávét majd elhúzza a csíkot haza. Rajta minden rohadt modern, még az alsógatyája is az űrkutatásból származik és elöl farokprotektor van benn kevlárból. Egy olyan országban, ahol nincsenek közlekedési lámpák, biztosan megőrülne, mert nem tudná minden kétszáz méteren rikító műanyagkecskéjét úgy felágaskodni hagyni, hogy szegény pára 5 centivel megnyúlik.
7. A BMW-s Ezekből többféle van, akiknek egymáshoz semmi közük. Van az idősebb, aki szerzett egy szép kecskét, most minden szombaton kiáll a garázs elé, átfut egy nedves ronggyal a tankon és legfőbb gondja, hogy inkább őt karcolják meg, ne a motort. Aztán vannak, akik a hetvenes évek végén szert tettek egy 1000-es boxerra, teljes áramvonalidommal és legszívesebben minden hét végén elbútoroznának az északi sarkkörre, hogy egy újabb címkét tapaszthassanak az oldalkofferra. De mivel ezt koruk nem teszi lehetővé, ezért úgy tesznek, mintha a sarkkör a garázs előtt lenne és ezért egy markolatfűtést építenek az ezresre. Mikor a K sorozat kigyütt a piacra, az összes boxeres tök szarnak találta, mert úgy csöpögött, mint a mosógép centrifuga-üzemben. A legmenőbb aztán a K1 volt, a világon a leggyorsabb fogpasztástubus. Akkora körön fordul, mint egy teherautó és úgy be van burkolva, mint egy román motoroller. Ha egy R50 mellé állítod, akkor azt kell gondolnod, hogy valamikor a 80-as években a földöntúliak vonultak végig a BMW fejlesztési részlegén. Az ellenkezője volt az utóbbi években az R100R, az úgynevezett klasszikus boxer, ami aligha néz ki klasszikusnak, inkább úgy néz ki, mintha az R75-öst indiai licenc utánépítették volna, viszont jobban megy, mint az öreg gumitehén, ezért aztán olyan sokat eladtak belőle, hogy a BMW motorosfőnökét menesztették tervenfelüli teljesítés miatt. Ezt a kecskét úgy szétkapkodják, mint a banánt Magdeburgban, mer úgy néz ki, mint egy igazi motorkerékpár és nem úgy, mint az agyonkrómozott betonreszelők Amerikából. És még 10000 márkával olcsóbb is, mint a milwaukee-i rozsdánakvaló. Csak azt nem tudom, mi a francért építenek mindig újabb boxert, mikor a régi is tök jó volt. Erről még nekem sincs halványlila dunsztom se, úgyhogy erről kérdezzétek a fritzeket a BMW-nél. |