Mi manapsag a legjobb ar/teljesitmenyu valasztas otthonra, amator szintre,
gyakorolgatni, stb. egy valamilyen elektromos billentyus hangszerben gondolkodva ?
A Vovan-os mp3-ak most valahogy nem akarnak nekem bejönni, de sejtem hogy sokkal jobb a hangjuk mint a Casio gyári hangja.
Én arra gondoltam, hogy HA a Casio van olyan jó, vagy majdnem olyan jó midi kontroller, mint a Fatar, akkor megveszem azt, és már kezdhetek is zongorázni tanulni, aztán később azt is rá tudom kötni PC-re, ha nogyon gáz a hangja. (0-ról kezdenék zongorázni tanulni)
Szal csak azt nem tudom hogy tényleg gáz-e a hangja, és hogy Fatarhoz képest milyen a billentése, hogy szuperál midi kontrollerként.
Tudom tudom próbáljam ki személyesen, de pöckölhetem én a boltban a gombokat, ha nem értek hozzá...
Én a pcs megoldáshoz fatart venném személy szerint. A The Grand 2-vel biztosan nagyon szépen lehet játszani, ami ebben a progiban benne van ,azt a fatarral ki is lehet belőle hozni, sztem. Ha nem akarsz Pczni, akkor érdemes a casio, de nem vennék ilyesmit kipróbálás nélkül.
Nézd meg ezt az oldalt amin egy Vovan nevű zongorista bemutatja hogy hogyan szól a cucc. Nem rossz. a lap alja felé van két belinkelt mp3 , hallgasd meg.
Casio-ról nem tudok semmit, de találtam demót arról is itt a hangja.
Így el tudod dönteni hogy melyik hangzásvilág tetszik jobban, a billentést meg úgyis csak személyesen tudod megnézni.
Most azon filózom, melyiket vegyem. Fatar SL 990 XP Casio CDP-100 A Casio egy kicsit drágább, de abban már van hang, állvány, pedál, a Fatar meg csak egy mesterbill.
Na most mindkettőnek csak dicsérték a billentését, de azt nem tudom hogy egymáshoz képest milyenek lehetnek.
Gondoltam ha a Casio billentése jó, akkor megveszem azt, és később ha lesz lé, és ha tényleg annyira gyenge a hangja, mint amilyennek mondják, akkor még mindíg a gépre tudom kötni vagy venni hangmodult.
ja bocs ha esetleg félreértetted: a "The Grand 2" az nem kártya hanem egy program ami 2 db hangversenyzongorát modellez. a Soundfont helyett ajánlottam.
van a karin egy mittoménhánytűs csatlakozó amihez adnak egy kábelt, és ki lehet vezetni a hátlapra egy szabad kártyahelyen keresztül ha szükséged van rá. De kérdezd meg mielőtt megveszed hogy adnak-e hozzá.
Hi, megin én. Segítsetek, hogy lehet a legolcsóbban kijönni. Olyan hangkártya kéne, ami már kezeli a soundfontokat és van rajta game port (mert az alaplapomon nincs - Asus P5B). Annyi lenne vele a célom, hogy normális zongorahangot csiholjak ki belőle. Szóval olcsón szeretnék jót.
Mi is Gabor1970 írásán felbuzdulva néztük meg a DGX-620-at. Mikor a gyerek kipróbálta, nem maradt kétség a választás felől. Mechanikába ugyanazt tudja, mint az YDP. Egyetlen hiányossága, hogy csak 32-szeres a polifónia.
Én egyáltalán nem tartom randának, sőt. A modern szín és forma sokkal jobban is mutat egy gyerekszobában, mint egy klasszikus fazon.
tudom, már talán unásig leírogattam, de nem győzöm elégszer: A DGX-620 annyira játékos hangszer, hogy a gyerek beleszeret! Imádja a sokszínűségét, és napi min 2 órát ül előtte minden felszólítás nélkül. épp most is :-) Mi nagyon örülünk, hogy ezt vettük. Ha majd komolyra fordulna a zenetanulás, akkor lehet venni magasabb kategóriás hangszert. Bár eljönne az az idő, nem sajnálnám a rávalót.....
Gyerek részére tanuló hangszernek kéne digitális pianínót vennünk. Eddig alapvetően a Yamaha YDP-131 volt a favorit, de szóba került még az YDP-S30 is.
A dolgo azért érdekes, mert hangra mindkét cucc ugyanazt tudja, viszont nem sikerült mindkettőt még kipróbálni. Valahol azt mondták, hogy a két hangszer billentyűzete eltér, van ahol azt állították, azonos. A Yamaha site alapján sem lettem okosabb..
Kérdezem továbbá, hogy a Roland F-50 vagy Korg PS250 hangszerekkel van-e valakinek tapasztalata? Ezek is szimpatikusak, nem kell feltétlen szekrényes cucc (nem kinézetre gyúrunk, hanem billentésre ill. hangra)
Végül az érdekelne, hogy létezik-e a Yamaha DGX-620nál, hogy ugyanaz a billentyűzet van benne, mint az YDP-131-ben? Randa egy hangszer a 620-as, de tudásra nagyon szimpatikus, az is szóba jöhetne esetleg
"Még az lenne a kérdésem, hogy ha veszek egy mesterbillentyűzetet és rákötöm a számítógépre, akkor hogy lesz szebb a hangja, saját cserélhető sounfontokkal vagy szoft szintivel? Csak a zongora hang érdekel."
Mindkét módszererel lehet jó és rossz hangokat betöltögetni.
"Javítsatok ki, ha rosszul tudom, az első esetben csak annyi a lényeg, hogy cserélhető legyen a soundfont, a másodiknál már fontos az alacsony latency is(akár mi is legyen az)."
Ha olyan hangkártyát használsz, amelyik eleve kezeli a soundfontokat, akkor nem kell a latencyvel foglalkozni. Minden más esetben igen. A latency az a késés, ami a billentyű leütése és a hang megszólalása között eltelik. Jó gépen, alkalmasan beállított Windows-zal és megfelelő hangkártyával minden alkalmazás alacsony latencyvel (2-10 ms) használható.
"És még egy kérdés. A billentyűzetet hogyan érdemes a gépre kötni? A hangkártya gameport-ján keresztül, midi-USB átalakítós kábellal, vagy esetleg tök mindegy?"
Amelyik gépen van gameport, azon egyszerűbb és olcsóbb annak a használata, ráadásul némelyik USB-s midi interfész néha elég furán viselkedik. De léteznek USB csatlakozós midi billentyűzetek is, azok általában jól szuperálnak.
Még az lenne a kérdésem, hogy ha veszek egy mesterbillentyűzetet és rákötöm a számítógépre, akkor hogy lesz szebb a hangja, saját cserélhető sounfontokkal vagy szoft szintivel? Csak a zongora hang érdekel. Javítsatok ki, ha rosszul tudom, az első esetben csak annyi a lényeg, hogy cserélhető legyen a soundfont, a másodiknál már fontos az alacsony latency is(akár mi is legyen az).
És még egy kérdés. A billentyűzetet hogyan érdemes a gépre kötni? A hangkártya gameport-ján keresztül, midi-USB átalakítós kábellal, vagy esetleg tök mindegy?
A kalapácsmechanikás billentyűzet próbálja modellezni a hagyományos zongora billentyűzetét, ahol ugye nem a billentyű üti meg a húrt, hanem a kilendülő kalapács. A kalapács egy ponton túl elveszíti a kapcsolatot a leütött billentyűvel, ezért a játékérzet teljesen más egy ilyen hangszeren, mint egy szintetizátoron. A különféle gyártók persze elég sokféleképpen modellezik a kalapácsmechanikát. Az igazán jó billentyűzeteket arról lehet felismerni, hogy baromi drágák :) Létezik olyan digitális zongora is, amelyben valódi kalapácsmechanika van, vagyis akár átszerelhető lenne egy "rendes" zongorába is.
A súlyozott billentyűzetet könnyebbnek érzed, egyfajta átmenet a szintibillentés és a kalapácsmechanika között - bár inkább a szintimechanikára emlékeztet. Mindegyiknek megvan a maga bája, próbálj ki minél többet!
Gabor1970 válasza nem teljesen fedi a valóságot, hiszen amit leírt, nem csak a kalapácsmechanikás egyedek kiváltsága (értem, mit akartál kifejezni).
csak annyi infót mondanék, hogy a kalapácsmechanikásat ha elég gyengén ütöd (inkább ez már csak enyhe lenyomás) még abban az esetben sem szólal meg, ha ütközésig alsó helyzetbe került.
Nagyvonalakban esetleg igen. Mivel súlyozott billentyűzet és súlyozott billentyűzet, kalapácsmechanika és kalapácsmechanika között is elég nagy a különbség, az egésznek így nem sok értelme van. Tessék elmenni és kipróbálni !
Szerintem menj el Bagodba a Syncopa hangszerboltba. Ott dolgozik is egy hölgy, aki zenetanár, illetve biztosan tudnak Neked ajánlani tanárt! Mellesleg kipróbálhatsz néhány digitális pianinot, és nagyon barátságosak, segítőkészek!
Szeretnék kérni egy kis helpet. Van egy viszonylag nagyobb szintim amin nemrég elég komolyan elkezdtem zongorázni alap kottaismeretekkel, csak le szeretném cserélni digit. zongorára. A Casio és Yamaha hangszereket nézegettem, de jó lenne tudni mások véleményét is. Hangja mindkettőnek tetszik, de a Casio-nak könnyebben járnak a billentyűi...
Ez lenne az egyik. A másik (kissé nem épp idevágó dolog), hogy kellene egy jó tanár. Most kezdtem el zongorázni kb. 1 éve és most már a Chopin Heroic Polonaise-nél tartok, de a jazz is érdekel, meg boogie-woogie (azokból is játszok) Őszintén szólva az utóbbi időben elgondolkoztam a zenei karrierben, csak hogyan tovább. Amúgy zalában élek, 20 éves vagyok és csak szakmunkásbizim van, de nem hittem volna hogy az egy éve csak hobbiszintre vett szintetizátoron így megtanulok zongorázni. És amikor akusztikus pianínó elé tudok ülni, valami iszonyat jó érzés játszani a megtanult darabokat rajta, csak úgy lesnek a rokonok. :) teljesen lelköt már a zene és a zongorázás élménye. Szal ez van. De nem szeretnék csak magamnak játszani... itt a mail címem, ha valaki tudna segíteni, annak nagyon meg köszönöm. adam0606@djuice.hu