m4/m6 felhuzo meg sima m6 tarcsa van az ebayon (bar ezek se gyakoriak) de a regi kar meg a ttl tarcsa nincs. persze van komplett bontasra valo m3 meg md de hat olyan aron hogy nem eri meg es akkor az csak a kar.
Megkérdeztem a felhúzókart, meg a záridőtárcsát, azt mondták, hogy itt is elég ritka alkatrész, de a főnököm körbekérdezi a szervízeket, hogy van-e, és ha igen, akkor mennyiért. Ha van valami info, akkor majd szólok.
Először húzd fel a gépet , majd a záridő tárcsán levő két kis csavar oldása után a jelet B-re állítod, majd rögzíted. Ha ezután fülre jók a záridők akkor ennyi.
Ha nem, akkor le kell bontani a fedelet, mert ennél a típusnál (60-as évjárat) a program tárcsa miatt hajlamosak összeakadni a zársebességek!
Szemezgetek egy Yesicha electro 35 el de nem ismerem ezeket a távmérős gépeket, milyen mehanizmu alapján műkdnek, mit látok a keresőben, hogy űllíthatom be meg ilyenek..
Tudnátok segíteni?..
Egyébként egy ismerős ajénlott egy Fed4 et 5 ezerért, gondoltam hátha itt gazdára talál ha még meg van neki..:D
Adaptereket egy magyar sractol szoktam rendelni, nagyon korrekt a hozzaallasa, es jok az arai. Nemreg gyorsan kellett egy G Nikkorhoz valo adapter Canonra. Azonnal megrendelte, az en cimemt adta meg nekik (Kina? Taiwan?) egy heten belul itt volt.
hu ha ilyen helyen dolgozol az tutisag. egy regi stilusu (m3,m2,md,stb) felhuzokar kene nekem, meg egy m6ttl zaridotarcsa (a test es a belevalo skala lemez). nem tom ilyet nem e lehetne a szervizbol tarhalni (no persze nem ingyer, csak ugye nem szeretnek alkatreszt eladni...) persze az ebayon is keresgelek, de ritka az alkatresz (vagy horror aron adjak, vagy valami hulyeseg van vele, pl multkor volt egy csomo de valami okos befestette feketere es nagyon rondan sikerult, talan ezert is arulta).
az m6ttl es m7 vakuzasaban az a jo hogy otf. a tobbi nem, meg a digitek sem. igy el lehet tavolitani a vakut a vazrol, teszoleges rekeszt (es zaridot) hasznalva. az olympusnak is van egy nagyon faxanyos es frappans megoldasa a flashmatic, amihez eleg csak a gn szamot beallitani. igaz hogy nem otf de nem kell bajlodni a vakuval es a rekesszel. az is nagyon tetszett csodalom hogy komolyabb gepekben nem alkalmaztak (marmint masok mert az olympus az is sorozatban is azt hasznalta de annak meg sajat vakutalpa van, aztan jott az om szinten otf-el).
ha valakinek nem hianyzik a fenymero es eleg a sima automata vaku akkor en tutter m2-t hasznalnek. sztem sokkal igenyesebb es jobban osszerakott gep mint az m6, nem is tudom keszult e meg olyan jo minosegu. talan az m3 (no meg regi mp) de abban meg nincs nagylato. meg az m6j nel is jobb (belul) mert az vegso soron egy regiesitett m6 ami belul tele van muanyaggal.
kinabol (hk,taiwan,tavol kelet) most biztos nem rendelek adaptert mert onnan honapokig jonnek a csomagok, nagyon raszalltak ezekre. akkor mar inkabb angliabol. talaltam is par darabot, majd nekiduralom magam (persze jobb szeretem, meg ha kicsit dragabb is, bemenni egy boltba, vagy hasznaltan megvenni es egybol kiprobalni, nem varni es varni..).
Sajnos otthon nem tudok senkit akinek lenne eladó. Csak arra gondoltam, hogy néha hamarabb megérkezik ebay-ről, mint ahogy találsz valami helyet a közelben. Ha gondolod, akkor a felhúzókart megkérdezem az itteni az üzletben, elég sok Leicát hoznak be javításra is, amit mi továbbítunk a szervízbe, lehet, hogy onnan lehetne szerezni.
Nekem abszolút nem volt lényeg a ttl vaku, inkább manuális módban használom azt is, pedig az automata is szuperül működik az M6-on. (SF20 vaku) A fénymérővel is így vagyok, a Canonnal hozzászoktam ahhoz, hogy nincs fénymérő és kicsit zavar az M6-ban a villogó piros fény, de ezt könnyen meg lehet oldani, csak ki kell venni az elemet.:) Az MP az meg valóban egy szuper gép, de ahogy te is írod túl drága. Az M6-osnak volt egy 40. évfordulúra kiadott verziója, az M6J, külsőre M3, de ttl mérő van benne, néhány hete volt a kezemben, gyönyörű darab, de az sajnos még az MP-nél is drágább.
nem az a kerdes jo e a kinai konverter (nekem is van) hanem hogy van e valakinek elado 28mm-es (vagy hol lehetne venni). jo lenne meg egy regi tipusu felhuzokar is (m3,m2,m1,md) de az eleg eselytelen, ebayon is ritka.
m6-al ugy vagyok hogy szebb a sima de ha mar m6 akkor ttl, mert az otf vakuzas nagyon tutter dolog. az m2 is jo gep, nem veletlen lett sokkal nepszerubb mint az m3 (foleg a hivatasosok koreben). keresoje meg igy is jobb mint a joval ujabb m6-e. persze a fenymerotlenseg kicsit zavaro. az "uj" mp ami nagyon tetszik, van benne fenymero, regi dizajn, csak hat az ara (es nem is akar lemenni).
Wein Cell márka azzal reklámozza magát, hogy, forradalmi cink-levegő elemeket árul(fogalam sincs ez mit jelent) és hogy az alkali verzióhoz képest stabil feszültséget biztosít 1.35V-on, ezért hűdejó a régi elemek helyett. De hát mégse.
Jó az, csak hamar lemerül.
Nekem a Canonet-ben cink-levegő elem van (hallókészülékhez való), és normálisan működik vele a gép. Viszont pár hónapot bír csak.
foveon: Nem ttl, hanem sima. Nagyon sokáig az M2-ővel szemezgettem, de aztán annyiért ajánlották az M6-ot, vadonatúj állapotban, fél év garanciával, amennyi az M2 lett volna, úgyhogy egy kis netes keresgélés után emellett döntöttem. Mostanában én is kacérkodom a javítgatás, szerelgetés gondolatával, de még soha nem csináltam ilyet. Illetve netes útmutatás alapján beállítottam a Canon P távmérőjét, mert nem volt pontos. Most sikerült szereznem hozzá egy szerelési útmutatót, úgyhogy valamikor ráveszem magam, hogy szétszedjem és kitisztítsam a keresőjét, mert ráférne. A kísértésről meg ne is beszéljünk, pár hónapja egy klasszikus fényképezőgép üzletben dolgozom részmunkaidőben (nem Magyarországon), minden munkanap küzdelem a kísértéssel.:) Konverterből nekem eddig csak pozitív tapasztalotom volt ilyen ebay-es párdolláros kínai konverterekkel. Van egy voigtlander is, de semmi különbséget nem vettem eddig észre közöttük.
Rollei: Köszönöm a részletes magyarázatot, semmit nem tudtam a régi elemekről, bár bevallom még párszor el kell olvasnom amit írtál, hogy felfogjam. Ez a Wein Cell márka azzal reklámozza magát, hogy, forradalmi cink-levegő elemeket árul(fogalam sincs ez mit jelent) és hogy az alkali verzióhoz képest stabil feszültséget biztosít 1.35V-on, ezért hűdejó a régi elemek helyett. De hát mégse. Ezek szerint együtt kell élnem a túlexponálással, meg megpróbálom legközelebb arányosan rövidebbre venni az előhívást, akkor elivileg nem lesz túlexponált a negatív, ha jól gondolom.
Nem tudom, hogy mennyire vagy képben régi elemügyileg, ha ismered, akkor leglefjebb fölöslegesen írtam: Az eredeti PX 625-ös elem higanyoxidos volt, amit ma már környezetvédelmi okokból nem gyártanak. Amit most kapsz PX 625 néven, az alkáli elem, van olyan gyártó, aki jelöli is: PX 625A. Az eredeti higanyos PX 625 elemek a 1,5 voltos alkáli elemekkel szemben 1,35 voltosak voltak, de nem is ez a fő különbség. A nagyobb gond az az, hogy a higanyos elem sokáig tartja egyenletesen a feszkót, aztán hirtelen lemerül. Az alkáli ezzel szemben szép egyenletesen merül le. Nyilván az első változat praktikusabb abból a szempontból, hogy amikor az elem már nem tudja megbízhatóan működtetni az elektronikát, akkor az már be sem tud kapcsolni. Léteznek olyan megoldások, adapterek, amikkel például egy PX 625-ös elem vállas tokjába be tudsz aplikálni egy LR44-es gombelemet, meg valamilyen pici diódát, amin esik 0,15 voltot a feszültség, de ez még mindig nem oldja meg a kisülési karakterisztika kérdését. Van olyan elektronika, ami nagyon érzékeny a két elem közti különbségre, ilyen például a régi Gossen Lunasix (nem keverendő össze a most is kapható Lunasix F-el), vagy Sixtar 2-es fénymérő. Ezek az alkális elememmel a mérési tartomány két végén pontatlanok lesznek, ráadásul nem egyenletesen csalnak ide, vagy oda, és így a korrekciós csavarral sem lehet beállítani. Az egyszerűbb rendszereknek, mint például a régi Pentax menetes vázak jelentős része (ezeknek a fénymérési rendszere kb. a faék és a vinklivas közés esik bonyolultságban) egyáltalán nem érzékeny a különbségre.
apropo leica, nincs valakinek elado LTM->M adaptere 28mm-es? vagy hol lehetne itthon ilyet venni? de mondjuk nem ugy hogy megrendelem aztan majd valamikor lesz (mert olyat en is tudok...).
sima vagy ttl? en is ugy vagyok vele hogy minden jo, de vegul megis a legpuritanabb leicahoz lukadok ki. sokat gondolkodom rajta hogy mindent eladok csak 3 gepet hagyok meg (a kozos obipark miatt), de kozben meg szeretek a tobbivel is pepecselni. sokat hibasan vettem es megjavitottam van amelyiket atalakitottam, van ami meg nagyon ritka kincs, aztan van ami meg olyan olcso es masnak ertektelen hogy azert van meg. igy mindig az jon ki hogy az egyiket ezert a masikat meg amazert nem adhatom el ;)
de ujat mar szerencsere nem vettem egy ideje, probalom oket elhessegetni, bar nagy a kisertes ;)
Ha a Leicát vettem volna először, akkor valószínűleg nem lenne más gép mellette. Másrészt viszont legalább annyi élvezet van a különböző gépekkel való "játszadozásban", mint kézbe fogni és nézegetni egy jól sikerült képet. Bár ez valószínűleg embere válogtja. De most gondolkodom rajta, hogy a Leica és a Canon P kivételével eladom a többit. A Canon P-t meg szeretném tartani, mert az 50mm-es frame az sokkal pontosabb (a Leicán egy 40mm-es obi van, amit hajszál pontosan lefed a 35mm-es keret), és nem nem féltem magammal vinni olyan helyre is, ahova a Leicát félnék.:)
veloman: Nem olcsó sajnos. Én úgy próbálok spórolni, hogy a negatívokat magam hívom elő, majd bescannelem, és a jobban sikerülteket aztán magam próbálom nagyítani a sötétkamrában. Persze abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy az egyetem fotóklubjának a sötétkamráját ingyen használhatom.
foevon: Én is az elemre gyanakodtam, de próbáltam a Wein Cell MRB675 elemével, ami elvileg az eredeti PX675-t hivatott helyettesíteni, meg az 1,5V-os alkálival is, de a mindd a kettővel túlexponál. Azt olvastam, hogy ahogy gyengül az elem, úgy kezd túlexponálni, de a vadiúj elemekkel is ez a helyzet, szóval nem tudom mit lehetne még kipróbálni. Igazad van, ha zsebben hordozós kategória, akkor az XA, vagy Olympus 35RC a legjobb lehetőség talán(Esetleg Leica CL?). Én is a leica m-re szavazok egyébként, de azért nem kis van különbség árban a Canon meg a Leica között, a Leica M6-om pontosan nyolcszor annyiba került mint a Canon P-m, és akinek csak a végeredmény a lényeg, az nem sok különbséget talál a kettő között.
engem nem erdekel a film koltseg. ha erre nem telik akkor semmire. amugy is ez az utolso amin sporolni fogok. orulok ha van lehetosegem elloni egy tekercset es arra talalok szabadidot. amugy meg ahogy elhangzott, a kep az kep, a tobbi csak gep, a film meg anyagi dolog nem egy virtualis bithalmaz, en sokkal jobban szeretem :)
sztem nincs annak az auto s3-nak semmi baja, csak nem megfelelo elem van benne. szokasos tema 1.35v-os higanyos helyett a 1.5v-os alkali. plusz "josaga" ha kimerul az elem akkor is mukodik csak nem zarja a rekeszt igy mindent tulexponal. amugy valoban nem volt egy jo csere mart a ql jobb gep ha lehet ilyet mondani :)
canon p,7 meg persze hogy jobb, de az az almat a kortevel dolog, sokkal tobbert sokkal nagyobb, komolyabb. nem az a zsebbenhordos kiskompakt mint pl az xa. ezzel az erovel miert ne egy leica-m? ;)
Nagyon sok 50 filléres gombóc fagyiról, vagy 30 filléres "mit ugrálsz"/bambi/őzike szeletről kellett lemondanom hogy megvegyek egy tekercs roll-t, és előhívassam.
A nega kb. 11-19ft. volt, a előhívás majd ugyan ennyi, és a papírra 3-8ft/db a mérettől függően.
Szia! :) Bár lassan költséges hobbivá válik a filmes szórakozás, csak-csak ellő az ember egy tekercset. Gyakran az a gond, hogy egy film kidolgozással, nagyítással, a sikerültebbekből extra nagyítással többe kerül, mint egy "új" objektív, gép a gyűjteményben...(Habár a Canon 7 egy 0,95-ös obival nem olcsó...)
Sziasztok, új vagyok itt a fórumon, gondoltam bekapcsolódok a beszélgetésbe. Én tavaly kaptam egy Canonet ql19-et, ez volt az első távmérős gépem és ennek köszönhetően kattantam rá a fotózásra (azóta van egy pár gépem, bár fix obis csak 1) Szerintem egyik legjobb dolog, hogy elem nélkül is működik (én nem is tettem bele), nem kell rábízni magad a különbőző automata módokra. (Nem úgy, mint pl a Konica Auto S3-nál, amire elcseréltem és ami 2 stoppal túlexponál., így nem is nagyon használom) . Szerintem érdemes még ránézni a cserélhető obis Canon távmérős gépekre is.(Canon P, Canon 7)
Nosza! Kíváncsi vagyok az eredményekre. Mivel ad többet képminőségben, mint mondjuk egy full automata kompakt Soóséktól. Ha kihoznák vízálló változatban, hasonló pénzért, akkor még azt mondom, hogy érdemes magunknál tartani egyet, de így nem vonz annyira. Bizots lesznek majd tesztek, várom őket :)