Is-Is. Ha van rajta valamilyen csavar takaró dekor műanyag csík akkor az alatt lesznek a csavarok. De maga az alu sín fel van ragasztva tömítő masszával (Sika, Teroson, Dekalin stb.) Tehát levenni nem biztos, hogy egyszerűen menni fog (kérdéses, hogy mennyire van megkeményedve alatta a massza. Összerakni szintén csak tömítve szabad. Szilikon, akiril stb. nem jó hozzá.
A lakókocsi oldalfala alu amelyet szinterezve festenek. Ha erre zománcfestékkel ráfestesz akkor azt vagy ledobja vagy megrepedezik idővel. Volt kollégám olyan festéket kevertetett színre, amellyel a műanyag lökhárítókat festik és egyszerűen hengerrel festette a golyónyomott felületet. Egészen jól nézett ki, de a tartósságról sajnos nem tudok beszámolni, mert eladta később a lakót.
Knaus Tabbert Puccini 6,5 méteres (2008. évjárat) lakókocsihoz nem tud valaki véletlenül villamos kapcsolási rajzot?
Egy ismerősömnek van ilyen, és azt mondja, ha a 12V-os körére akkumulátor van kötve, a 230V-os körére pedig aggregátor, akkor a 12V-os csatlakozókon 20V-on felüli feszültséget is mér, minden mérésnél más értéket. Ennek szeretnénk utána járni.
Valaki festett már kívülről lakókocsit. Kicsit viseltes az enyém, már nem mai darab. Már nálam van tíz éve és amikor vettem akkor se volt új. Milyen festékkel lehet esetleg lefesteni? Fújni vagy simán ecsettel lefesteni?
Megemelni (alábakolni) a lakókocsit, hogy mind a két kerék a levegőben legyen egyszerre.
A rudazatot meglazítani, fékkart kiengedni.
Fékdob belső oldalán az állító nyílást megkeresni (oldalanként), védő kupakot kivenni és a nyíl irányába tekerni a belső ricnin csavarhúzóval. Egyik oldalon vélhetően felfelé a másokon lefelé mutat a nyíl.
Olalanként addig állítani míg a fék éppen fogni nem kezd.
Ha túl sok lett a ráállítás akkor visszafelé is mozog a ricni!
Ha a fék oldalanként be van állítva a dobnál, a rudazatot ahhoz kell hozzáállítni, hogy pont feszes legyeb de még ne húzza a bowdent.
Mindekózben persze a fékkar nincs behúzva.
Ha nem sikerül feszesre húzni a rudazatot-bowdent, akkor a bowden van megnyúlva. Ha a bowden nem feszíthető a rúd végén lévő mérlegnél (általában nem lehet) akkor vagy a bowden nyúlt meg vagy akár a betét is elkophatott ami azért dobféknél nem jellemző.
Ha mindez kész akkor emelt állapotban, kiengedett fékkarnál megnyomi a vonfejet mintha ráfutna a vontató járműre. Közben kérni valakit, hogy oldalanként forgassa meg a kereket. Így látható / érezhető, hogy fékezéskor mikor fog fogni a fék. Teljsen kiengedett fékkarnál ilyenkor nem ugorhat fel a kar.
Nem fogalmaztam pontosan. Nem a bovdenen állítottam hanem a rúdon ami előre megy a vonófejhez az állítója pedig úgy néz ki mint egy kerítésdrót feszítő. Ennek oka az volt hogy a kar nagyon hátraugrott és belevert a burkolatba, illetve kissé gyengébb lett a kézifék. Kerekeket megemeltem és addig feszítettem mig a betét karistolni kezdett. Ezután kicsit visszatekertem mig szabadon lehetett forgatni a kereket. Pontosan nem emlékszem melyik jelenség volt előbb, kb egyszerre jött ki és minimum 300 kilométer után.
Első körben érdekes lenne azt tudni, hogy mi(n) lett állítva amikor a "kézifék" állítása miatt hozzá lett nyúlva a rendszerhez?
Alapvetően 2-3 ponton lehet állítani a fék esetében. A fék pálcáján, a bowden és a pálca csatlakozásánál (nem minden esetben/bowdennél lehet) és a fékdob belső oldalán a "ricninél".
Alap esetben a ricnit kell a dobhoz igazítani első lépésben és utána a bowdent/pálcát ehhez feszíteni. Ha csak a pálca vagy a bowden van húzva, akkor a fék fogni kezd azaz olyan mintha mindíg nyomódna a gázrugó belül.
A külső gázrugó szerepe elvben az lenne (ami a fotón van), hogy ha a szakadófék húz, akkor a gázrugó felfelé tolja a fékkart és befékezze a vontatmányt. Tehát így első körben én arra gyanakodnék, hogy talán túl lett húzva a pálca vagy a bowden, ezért feszül a mozgató rendszer és valamiért kioldja (kitolja a kart).
A fékezéskor rááesés több tényezős lehet, lehet rossz orrterhelés, gyenge belső gázrugó vagy miután oldva lett a rendszer valahol, a fékpálca késve mozgatja a kerékféket.
A ráesés már az elején jellemző volt vagy csak utána jelentkezett, hogy meg lett bontva a rendszer útközben?
A fék állításkor fel volt bakolva a lakó, lett nézve, hogy melyik kerék meddig forog még?
Nemrég állítani kellett a kézifék bovdenen mert gyengült a kézifékem. Egy darabig minden renden volt, elindultunk egy hosszabb útra és úgy 300 kilométer után, egy megállás utáni indulásnál, lassú tempónál, fékezéskor magától behúzódott a kar. ezt megcsinálta kétszer, ezután lekötöttem, hogy menet közben ne tudjon befékezni. Mikor megérkeztünk átnéztem de azóta sem látok hibát. Menetfék jó, kézifék tart, de lekötés nélkül beránt.
A linkelt képen a kar alatti , nem is tudom minek nevezzem ezt a hengert, szóval az a rugós valami is tart. Ha behúzom a kart, határozottan érezni a holtpontot. Ennek ellenére gyanítom, hogy esetleg ennek a csillapító ereje változott és ez ügyben kérném a tanácsotokat.
Továbbá ugyanezen az úton fordult elő és azóta is tart, hogy fékem ugyan van de a fékezés előtt a lakókocsi rácsapódik az autóra. Gondolom ez a gázdugattyú vagy ez is rugós nem tudom, elgyengülését jelzi. Vagy tévednék? Lehet ezt javítani vagy csere? Esetleg a két hiba egyidejű megjelenése összefüggésben van egymással?
Én még mindig fenntartom, hogy ha minden elő-gyakorlat nélkül akarsz lakókocsit venni, akkor célszerűbb először bérelni egy hasonlót, és kipróbálni. Utána már sokkal jobban tudni fogod, milyet is akarsz :)