Hát most voltam náluk. Ha még mindig enni fogja, akkor gáz van. De nem csak ez a bajom vele, hanem hogy nem látom megint a végét, mint annak idején a coupe-nak. Soroltam ugye, hogy mi a baja még... :)
Na látod, ez a baj, a mazdáddal - ezzel legalábbis - hogy VW kereskedésbe volt csereautó-( Átkozhatták szerencsétlent.
Azért érdekes lehet, hogy mennyi km is van benne. Mert sztem nem száznehányvalahahányezer.-( Egy V6-osnak súlyos százezreket kell kibírnia.
Az én 2X széthullott opelemnek is az lehetett a baja, hogy félmilla biztos volt benne - legalább-D
De ha már vki ennyire áldozatkész, akkor ha eljutott ennyi alkatrész cseréig, nem szabad átadni másnak, hogy pl egy alkatrész cserével utána röhögve lenyomjon százezreket, mármint km-ekből.
Az olajfogyasztás miatt Mesterékhez én visszavinném!
Hát amíg otthon laktam, jó messze innen, addig nekem se így ment a mazdatartás. Volt tökjó szerelő, alig fogadott el pénzt, mindent megcsinált lelkiismeretesen, csak azt cserélt, amit tényleg muszáj volt, viszont ha talált valamit, azt meg lelkesedésből megcsinálta még pluszban. És otthon van garázs, meg kert, meg haverok, akik értenek hozzá. Egész más, mint ebben a zsúfolt nagyvárosban.
Ez is egy mentalitas, de En inkabb megveszem, es csak azt koltok ra amit muszaj. Aztan nyilvan csokkenni fog az erteke, a karbantartas minimalizalasa miatt, de nem annyival, mintha szuperul karbantartanam. Igy is koltottem ra: kuplung, fekek, lengescsillapito, stb ... De ha bevinem a Mesterhez szerintem adna egy fel millios arajanlatot :-). Akkor mar inkabb eladom, es a fel millios potlasbol veszek masikat. 2 hete vizsgazott, azert akkora gondja nincs, de a hatuljat el kell vinnem majd 1x, ha raszanom magam a (szerintem) 50-100k -s kiadasra. Szerintem zoldkartyanal csinaltatom meg majd veluk.
Itt valami nagyobb gond lehet, ez nagyon nagy olajfogyasztas. Alatta nem all olajtocsa reggelre?
Az en V6-om is eszik olajat, kb. annyit, mint Medvenek, tehat egy 10e km-es csereperiodus alatt kb. 1-2 liter kozott. Ez nekem meg belefer, ezert nem bontom meg a motort.
Meg amúgy az öreg mazdáknál az is gáz szerintem, hogy nagyon sokszor semmit se foglalkoznak vele a tulajok, hiszen "még mindig megy". Aztán mire eladásra kerül itthon, 150-200ezer km-rel, már az összes alkatrésze az utolsókat rúgja, de még épp megy, látszólag semmi baja. Aztán lehet nekiállni kicserélni a fél autót, mert sorban megdöglik minden, amit már 50-100ezerrel előtte ki kellett volna. Enyém egy VW-szalonban volt csereautó, fingjuk nem volt róla, mikor volt olaj cserélve pl.. Szerintem egy fillért nem költöttek rá. De én voltam a hülye, hogy megvettem. Azóta próbálom összerakni, de minek...
Jahm, de bármilyen autóból ki lehet fogni olyat, amire vigyázott a gazdája. Láttam én Renault-is, aminek semmi baja nem volt, pedig nem volt fiatal. Egyre jobban kezdem azt érezni, hogy nem az autók gyártójától függ a megbízhatóság, hanem azoknak a tulajoknak a mentalitásától, akiket adott gyártó stílusa vonz nagy számban. És ilyen formán ki lehet fogni bármilyen típusból jót, ha épp olyan volt a tulaj. Mazdások nem egy vadállat emberek, persze, hogy aránylag megbízhatóak az autók nagy átlagban, mert nem hajtják szét őket, meg talán többet is törődnek velük. Alfák meg szétesnek, mert széttapossák őket, mert az Alfa meg olyan embereket vonz főleg. BMW-kkel is folyton baj van, és sorolhatnám...
Igen, csak nálam láthatóan döglődik a szervópumpa meg a kormánymű, mostanában rángatja a kormányt is néha a kezemben, amikor olyan kedve van. Persze lehet, hogy féltengely miatt. De azok is újak. És ebből van már elegem, hogy csak tolom bele a pénzt, hogy jobb legyen, de nem. És amikor meg szólok, hogy valami nem jó, csak jön a találgatás, hogy mi lehet, és elkezdi nyelni a pénzt tovább, de igazából senki sem tudja, mi a rák baja van. Minden jó, minden tökéletes, mégis szar az egész.
1,8 l 3500-on az tenyleg gaz, nem csopog alul valahol? :(
Amugy meg nincs baja a hasznalt mazdanak, ha szereto gazdaja volt, ezt a qrva nehez kifogni. Az enyemhez az elmult 2 ev 4 honap alatt szinte hozza sem kellett nyulni, motorikusan meg aztan plane. Eddig koltottem ra kb 120e ft-ot, abbol 60e volt a teli katyuzasbol adodo feltengelycsuklo meg a hatso fektarcsak/pofa a kezifek beragadasa miatt. Ennyi. Most is csak olyan tunetei vannak, amik a varosi kozlekedesbol adodnak, el van tunyulva, stb.
Tedd magad túl a búgáson, nem fog beszarni a Mazdád! És megspórolsz párszezeret. Engem az ilyenek nem nagyon idegesítenek. Nekem az illesztéseknél (olajteknő, szelepfedél) is elfolyik az olaj, volt hogy nem is néztem egy ideig az olajszintet. Amikor megnéztem, az alsó szint alatt volt 0,5-1 cm-vel. Egy-kétszer ez már előfordult. És nem történt semmi eddig. :D Mondjuk nagyon ritkán pörgetem a motort 2500 fölé.
"Lazább illesztésű", jó duma a szar tervezésre. Zabálja az olajat, és kész. Mint egy Opel. Semmiben sem különb.
Félszintetikus, 10W-40-es Mobil1 van az enyémben, amit írtál. Finom lehet, mert nagyon eszi. Ezek ilyen ínyenc, arisztokrata autók, legközelebb kaviárt töltök bele.
Elnézést, elírtam. 1.8litert evett meg 3500 alatt. Friss generálos motor. Egy kalap szar ez az egész. Elegem van a használt mazdákból. Csak az elmúlt héten ráugrott 105ezer forint, mert búg valami (szerintem most már szervópumpa, az elején generátorra tippeltem). Betoltam Mesterékhez, szerintük a generátor. Elvittem felújíttatni, 35ezer ugrott, még mindig búg. Elvittem megint Mesterékhez, kicserélték a vízpumpát, valami görgőt a vezérműszíjnál (ami japán, és 2 éve volt cserélve, nem volt benne 30ezer km), ami megint beszart, rátöltöttek olajat, és ráugrott 69ezer pénz. De még mindig búg. Már vagy 2.5 millióban lesz ez a hulladék roncs, és még mindig csak kér és csak kér és csak kér, még mindig szar az alapjárat, még mindig ráz a kuplung, még mindig szar a kormánymű, és akkor egyszer csak elkezd rohadni, és leesik róla a kasztni. Ennyiből már simán vehettem volna akármilyen autót, nem egy ilyen ipari hulladékot. A híres mazda-legenda meg egy tündérmese, ugyanúgy széthullanak ezek is, mint bármelyik másik. Csak legalább 3x annyi hozzá az alkatrész, mint minden normális autóhoz. 1993 óta próbálok összerakni egyetlen működő mazdát, már a 6.-nál tartok, de teljesen reménytelen. Betolom egy Suzuki-kereskedésbe, vagy majd keresek valami épkézláb újautót, aztán hello.
1,8 l 3500 km-en az kizart, akkor olyan kek fust jonne az autodbol, mint az allat. :D Es egyertelmuen decit irt a 3500-as adathoz, szal az 1000-10000-et tevesztette el. De majd jon es kijavit, ha nem. 1,8 deci 3500-on az teljesen jo.
Egyebkent also-felso vonal kozott minden autoban 1 l a tavolsag, az kb 2 cm, azaz 1 mm 0,5 deci. De mondjuk megnezem, hogy milyen pontosan lehet azt "kimerni" mm-re, 3 meresbol 3 kulonbozo lenne, vagy atlagolsz? :D Szerintem tok felesleges ezt a dolgot ennyire tulmisztifikalni. Ha ket olajcsere kozott tobb mint 1 l elmegy, akkor erdemes megnezetni, addig viszont tok normalis, ha 10 ezren akar 0,5-1 liter olajat is bekajal. Foleg egy 200e-et futott motor.
2007.01.06 160 625 L fölött volt, kb 3 mm-rel, utántöltöttem, ezért most F alatt kb 1 mm-rel
2007.02.20 162 600 L-nél volt, utántöltöttem kb 6 dl-t, most F alatt van 2 mm-rel
ezt valahogy így akartam írni. A legutolsó rátöltés óta megint mentem 1000 km-t (163.656-on áll most), de nem tudtam megnézni normálisan, mert nem vízszintesen állok. hétvégén valamikor megnézem majd, ha nem felejtem el.
"mivel nekem is csipegeti az olajat (ami egyébként felettébb módon idegesít...) arra gondoltam, egy csere alkalmával kipróbálom a gyárilag ajánlott 10w-40es félszintetikus (pl. mobil1) olajat, hogy megnézzem, ahhoz mit szól."
Olajkérdés: Pigmy, nem írtad el véletlenül? 1,8dl - 3500 Km-re -> 5dl 1000 km-re? nem 10.000-t akartál írni?
Nekem is azt mondta a mester, hogy ezek a V6-ok lazább illesztésűek. Ráadásul ha pörgeti is az ember, akkor nyilván még jobban kajálja. Mióta kicserélték a szelepfedél tömítésemet és az olajgombámat, már tényleg csak az fogy, amit a motor eszik meg.
tudni kell rólam, hogy néha nem vagyok rest leforgatni 7000-ig is ;-))) , de alapvetően 1500-2500as tartományban járkálok, nyugis tempóban.
ami még adott, hogy eddig full szintetikus 5w-40es olajat használtam (Aral Tronic 432), míg gyárilag 10w-40-es van előírva.
Elolvastam fabigeza által jelzett hozzászólást, amiből egy dolog nem derül ki nekem:
annol amikor pl a xedosomat (de a 626ra is igaz) tervezték, nem gondolom, hogy a vékony, fullszintetikus olajok elérhetőek és megfizethetőek lettek volna széles tömegek számára. és bár nem akarom túlmisztifikálni az olajtémát, de azt gondolom, hogyha a jobb tűrőképességű (???) szintetikus olajokat meg lehet fizetni, akkor miért ne töltsek bele azt (főként, hogy egy ismerősöm hozta 2000 HUF/lier áron)?
mivel nekem is csipegeti az olajat (ami egyébként felettébb módon idegesít...) arra gondoltam, egy csere alkalmával kipróbálom a gyárilag ajánlott 10w-40es félszintetikus (pl. mobil1) olajat, hogy megnézzem, ahhoz mit szól.
és a szófosásom után jöjjenek akkor az adatok.
óra szerint ~160k km után, Aral 5w-40-es full szintetikus olajból így produkál:
2006.10.21
156 613
F fölött van kb 2 mm-rel
2006.11.17
158 274
F alatt van kb 2 mm-rel
2007.01.06
160 625
L fölött volt, kb 3 mm-rel, utántöltöttem, ezért most F alatt kb 1 mm-rel
2007.02.20
162 600
L-nél volt, utántöltöttem kb 6 dl-t, most F alatt van 2 mm-rel
az a gondom, hogy nem tudom, 1 mm kb hány decinek felel meg. lehet, mindjárt lemegyek, és megnézem, hogy áll most az olajszint.
Ugyanmar, fel liter 10 ezer kilometeren (gondolom annyit akartal irni, ha 1,8 deci volt 3500-on) teljesen normalis fogyas. General utan is. Ha tenyleg lazabb illesztesu, akkor nincs ezzel semmi baj. Esetleg hasznalj valami vastagabb olajat, 20W-set. Bar tok felesleges.
Olvasgattam angol fórumot, a 2.5V6-ok 3000km-enként szoktak 1 litert enni, 100 ezer km felett is. Ehhez képest az enyém meg friss generál után zabál. Van valakinek egy gyufája? Meg valami jó mély szakadék is kéne.