Nekem 1 éves korában 22ekm-nél volt az első kötelező (1 év vagy 30ekm). (Erre még figyelmeztetett is a kocsi, ugyanis kigyulladt a szervíz lámpa, én meg azt hittem valami elromlott és rohantam a szervízbe... :-) ) Olajcsere volt, meg átnézték a kocsit, de nem volt semmi gubanc. 10xxxFt-ba került, de majd megnézem a számlát, hogy pontosan mennyi. Egyébként egy olajcserét sokkal olcsóbban megúszhatsz, ha magadnak csinálod, de akkor is ha te viszed a gyári olajat. A szervizekben 10-13eft egy olajcsere. Az Opel olajból 5 liter pedig ~5000Ft pl. a Csergő-nél, vagy az AAX-com Bt-nél. A kocsiba 3,5liter olaj kell. Ehhez kell még egy szűrő is ami ~1000Ft. Tehát az anyagköltség 4500Ft... Ha van egy szabad órád meg egy torx kulcsod, akkor 4500Ft-ból megvan az olajcsere. De már azon is nyersz, ha az olajat te viszed a márkaszervízbe (szépen kell kérni őket).
Ha jol tudom, akkor 30ezer km-enkent, vagy evente 1szer kell olajat... cserelni.
Az arrol annyit tudok mondani, hogy mi most rendeltunk egy 1.2l 75LE Corsat Club felszereltseggel, klimaval, metalfennyel, es ugy kerul 2.48-2.5millioba. Ugyanakkor van olyan Corsa ami 2millio, meg van olyan is ami 4millio Ft-ba kerul.
Üdv a topicban! :-)
Corsa találkozó még nem volt, talán mert nem vagyunk annyian, vagy mindenki olyan elfoglalt mint én? :-) :-(
Viszont vannak Opel talik a MOTE szervezésében, amiről csak jót hallottam eddig, bár nem vettem még részt rajtuk. Hiába, család, meló, stb...
Ettől függetlenül ha gyűlnek a Viva tapasztalatok (normafa fölfelé 5 személlyel, piroslámpás gyorsulás Twingok ellen... na jó csak viccelek :-) ) írd meg, még akkor is ha nincs benne semmi extrém. Valakinek valamikor még hasznos info lehet.
Gondoltam ide is beteszem, amit egy másik topicba írtam:
"
Szóval a lábtér a Corsa-ban maximálisan hátratolt első üléssel:
Fékpedál és az ülőlap első pereme közötti egyenes hossza: 56cm
Első ülés háttámlája és a hátsó ülés pereme közötti ( combcsont irányú, kb. 15-20 fokos) egyenes hossza: 14cm
Ugyanezen két érték számomra még éppen kényelmes első ülés állásban (182cm vagyok) elöl:45cm, hátul 26cm. Ilyenkor magam mögé is beférek összezárt térddel.
Most látom, az ülőlapok hosszát elfelejtettem lemérni...na mind1, majd legközelebb.
"
Újabb két fogyasztás-mérés.
540km 90%város 10% autóút, átlag 2 személlyel:
6,63 liter!
492km 85% autópálya (130km/h), 7% város, 7% autóút (90km/h), ebből 220km négy személlyel plafonig pakolt csomagtartóval, a maradék táv két személlyel üres csomagtartóval:
6,76 liter.
Érdekes, hogy a túlnyomórészt autópálya és a túlnyomórészt város közel ugyanolyannak jött ki. Valszeg az autópályán a 130km/h miatti ~4400 1/s magas fordulat hasonló értéket produkál mint a városi alacsony fordulat, de sok megállás-elindulás.
Fogyasztási téma. A tavaly tavaszhoz képest 0.3-0.5-el kevesebbet eszik a kocsi. Most ugyanaz a 90% Város, 5% autpálya, 5% autóút, 6,6-ra jött ki a tavalyi 7.2-höz képest, ugyanannál a kútnál ugyanazt tankolva. Most van 36,000km benne, lehet hogy most érett be? A 7 fok alatti hidegekben kopogtak 1-2 percig a hidrotőkék, ezért minden alkalommal megvártam az alapjárati fordulatszám első leesését (amikor 1000-re veszi vissza) indulás előtt. Amíg 80-fokig nem ment fel a hűtővíz hőmérséklet, alig pörgettem 3000 fölé. Ugyanezen idő alatt 5-be sem raktam be, max. 60-at mentem 4-ben, mivel 5-ben plussz naftát nyom az elektronika ami nem ég el amíg nincs bemelegedve a motor. Mindezeknek úgy tűnik pozítív hatása lett a fogyasztásra.
A hidrotőke kopogás miatt elég ideges voltam, de ez a fogyasztás nagyon tetszik! Mióta 10 fok fölött van stabilan a külső hőmérséklet a kopogás is eltűnt.
Ma este mennem kell egy Bp-Miskolc-Sajószentpéter SSzP-Miskolc-Bp futamot, ez kb. 85% autópályát jelent, 10% autóúttal, 5% várossal. Mérni fogom a fogyasztást, az eredményt majd beírom.
Legfrissebb adat:
240 km országút (ebből 60 km 400 kg-os + 2 fős "csomaggal", 60 km lapraszerelt bútor tetőcsomagtartón történő cipelésével)+ 293 km város átlaga: 6,88 l/100 km
Kicsit kiméltem a motort, nem huzattam, 3000es fordulat körül felváltottam, sokat mentem automatán, csak városba 7,7 volt. Most kiváncsian várom mi lesz.
Az országút az ugye nem autópálya?
Az én fogyasztási értékeim Corsa-ra 23911 km után a következők.
full város télen: 8-8.5
full város nem télen: 7-7.4
full autópálya (130-150 között): 6.2-6.5
full országút: 4.8-5.2
Ezek az értékek viszonylag korrektek, bár a '94-es évjáratú 1.4SE Astra-nk is kábé ezt hozta, igaz EU2-es motorral.
Sziasztok!
Olvasom itt a sok magas fogyasztást. Nem tudom. Én alig több mint 1 hete vettem egy Astra VIVA 1,2-t, 865 km-t mentem vele 1/3 város, 2/3 országút és a "nyers" motor ellenére az átlagfogyasztás 6,38/100 km ezen táv alatt...
Sikerült végre nem elfelejteni, így megnéztem az izzókészletem. Sajnos valami elképesztő mennyiségű szám van egy-egy izzóra írva, így nem tudom pontosan megmondani, hogy melyik-melyik, főleg, hogy nem is értek hozzá. :-)
A tompított/helyzetjelző, első index illetve a fényszóró az amiben a legbiztosabb vagyok.
Szóval:
1; (szerintem ez a tompított + helyzetjelző)
24/5 Watt, 12V, 2 szálas, fehér, E1, 2CR, M01
2; (mivel ez a legnagyobb, ez lehet a távolsági)
55Watt, 12V, H7, E1, 22Z, B108
3; (valszeg az első index, mert sárga az izzó)
21Watt, 12V, E2, 2F7, B12
4;
21Watt, 12V, E1, 2CH, M04
5;
10Watt, 12V, J04
6;
10Watt, 12V, E1, 2BF, M01
7;
5Watt, 12V, E1, 2C1, M0
Ami furcsa, hogy "H"-val kezdődő kód (H7) csak a távolságira van írva, pedig mindegyiknek kéne lenni, nem? Mindenesetre ha megtudok többet beírom ide. Engem is érdekel a téma..
Ennél a típusnál még az is sokat jelent, hogy milyen módban használod a váltót. Ha mondjuk minden piros lámpánál úgy indulsz hogy nyomsz 1 padlót, és hagyod hogy az automata váltson kb 5-6e-nél, akkor lehet. Illetve a távok, meg az időjárás is beleszámíthat, de szerintem is sok. Nekem ugyanilyenem volt, az télen 7,2-7,3 körül fogyasztott városban, de lájtos használat mellett.
nem kevés az biztos, de szerintem városban nem lehet fogyasztást mérni. Már volt, hogy 10litert, de volt, hogy 6.5ot evett az 1.2i Corsám városban (a rekordom meg 3,96liter/100km országúton). Ez az időjárástól is függ, meg a távoktól. Ezt úgy kell kipróbálni, hogy menni min. 150kmert o.úton, ha 6,5fölött lesz, akkor tényleg gáz.
Szerintem egyáltalán nem normális. A "beállás" miatti eltérés fél liter körüli szokott lenni. a 10 liter viszont bő két literrel az elvárt érték fölött van! Nekem nyáron 6.9, télen 7.8 körül fogyaszt városban. Valamai gubanc lehet nálad. Írj Opelroy-nak (itt a topicban megtalálod az emil címét), ő lehet, hogy tud segíteni, mert motordiagnosztikával foglalkozik.
Nekem van egy 1.2-es 75 lóerős Opel Corsa C-m Easytronic váltóval, kb. 7500 km-rel.
Normális az, hogy ha nem huzatom, hanem átlag fordulattal megy, akkor 10 liter körül fogyaszt városba? Szervízbe azt mondták hogy 10.000 km körül beáll. De azért ez nagyon sok :(
Segítségek kérek!
Nem olyan régen vettem egy Opel Corsa 1.3i-t.
Semmilyen doksim sincs hozzá,valaki megtudná mondani mekkora a tank-ja?????
Előre is köszi!
Ha van felesleges opelkönyve valakinek és nélkülözni tudja,megköszönném!!!!
az évjárata:1987-es!!!!!
üdv:szikla
Nem erdekelne esetleg valakit:
Eladó 4db Intra Verity alufelni.
4x100- as 15"- os, ET 35, Nekem Corsa C- n volt. Van rajta 195/ 50 R15- ös Fulda Extremo gumi, az egész kb. 6000km- t futott. Ára 90, 000 Ft (4 Gumi+ 4 Felni+Kerékőr)
Nekem ennyi maradt belole..:((((
Van egy eladó könnyített lendkerekem 1,4-es 16V motorhoz. Új, mart, szabályzott, egyensúlyozott, hegesztett fogaskoszorúval.
Kb. így néz ki: http://www.celtia.hu/ladaklub/images_2/lendkerek1_k.JPG
Ár: 18 000 Ft Cseredarab szükséges.
mail: agobela@freemail.hu