Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9298

taxxx :

 

Ezt Mo-ról írod.

Rendben.

Te így hiszed.

A hit az egy igen szép, és tisztelni való dolog.

 

OFF

Itt a fórumon vannak :

 

-ateisták

-hívő katolikusok.

-más vallásúak

 

Egyesek szerint én reinkarnálódtam, ezek szerint vannak budhisták is.

ON

 

Alulfinaszírozott az elővárosi vonalak jó része, vegyétek figyelembe annak működési hiányát a tényleges költség és a menetjegy ára közötti különbséget az államnak mint megrendelőnek ki kéne fizetnie.

 

Ő hogy rendel meg kötelez egy MÁV-ot hogy szolgáltasson és termeljen veszteséget a fővonalon?

Ha az utas fizet 100 Ft-ot de a valós költség 350 és 400 körül van , inkább azt kéne rendbe tenni.

 

Mert jelenleg szar pálya van a mellékvonalakon, de egy ilyen vonalon beszednek egy csomó pénzt.

 

Többet mint ami a költség , mert személyzet nélküli állomások vannak.

Személyzet nélküli állomáson is fizetni kell 711 vagy 1422 Forintot.

 

És ezek olyan helyek ahol kereszt nem lehetséges, minden csupa gaz meg rozsda.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (9287)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9297

Kedves Carpy!

 

Erre azt mondom, csak, hogy hiányoznak Neked a "fekete szellmek2 a buszokról?

 

A mozdonyszőkék?

 

Van egy falubéli buszsofőr.

Mesélte egyszer Starjánból hozta haza a buszt, felszált egy előzőekben definiált  tag.

Bgyarmatról jött a megyei BV intézetből.

Nem volt pénze hazamenni.

 

Kést fogott a sofőrre hogy vigye haza.

 

Erre Sanyi (a sofő)yit mondott neki:  gyere , mit bánom én csak engem ne bántsál.

 

Másik példa:

Volt egy osztálytársam akinek az apja buszos volt.

A váltóját megfenyegették Ő engedte ugyanezt, a jegy nélküli utazást, Ő nem.

 

Hajdú megyéből szintén voltak ilyen esetek.

 

Amíg van egy vasút ami olcsóbb addig utazzanak azzal.

Azt a jegyet meg tudják venni, de a buszjegy drága arra már nem tellik.

 

Egy sofőr is ott bukott meg és elbocsájtották, hogy a fenn definált népes csoport tagjai egyel kevesebb jegyet vettek.

Az már Borsodban volt.

 

Előzmény: Carpy (9288)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9296
FOMA válasz | vissza a topikba 2005.11.06 16:10:26 (9295)

"Nem tudom mely vonalakon volt még ilyen , de megszüntették."

A 64-esen volt ilyan. Egy kísérleti időszakban Pécsváradig 40 helyett 50 km/h volt a Bz-kre engedélyezett sebesség.

 

 

Ez kellett volna a többi vonalra is.

 

Mi volt az oka, hogy megszüntették?

 

102 esen többször csináltak új menetrendet mert pont az az 5 perc hiányzott, hogy mindkét végállomáson megfelelő csatlakozás legyen.

 

Sok szakaszon van a mellékvonalakon is hegesztett sín Pl Tiszalök-Görögszállás ilyen. A kiépítettség az 80-as lenne mégis csak 60-al lehetett menni.

 

64 esen is jó volt az a 40/50.

 

A 102 103 ról tudok még ahol 60/70 volt.

 

 

Előzmény: FOMA (9295)
FOMA Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9295
"Nem tudom mely vonalakon volt még ilyen , de megszüntették."

A 64-esen volt ilyan. Egy kísérleti időszakban Pécsváradig 40 helyett 50 km/h volt a Bz-kre engedélyezett sebesség.
Előzmény: Törölt nick (9257)
FOMA Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9294
"Engem az érdekel miért hazudik a vasúti szakszervezet ?"

Gondolom azért, mert féltik a vasúti munkahelyeket. A szakszervezetet szvsz részben azért fizetik a dolgozók, hogy hazudjon is az érdekükben. Az már más kérdés, hogy a szakszervezetek igazságait vagy hazugságait milyen mértékben veszik figyelembe a döntéshozók.
Előzmény: Törölt nick (9256)
FOMA Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9293
A válasz 2ségtelenül szellemes, azonban nem tudtam meg belőle, hogy mit tekintesz kihassználtságnak.:-))
Előzmény: vaskerék (9248)
FOMA Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9292
"Komló korábban is sokkal jobban kötődött Pécshez, mint Dombóvárhoz, nem a rendszerváltás szüleménye a dolog."

Pontosan így van, 25 éve ugyanúgy zsúfoltak voltak a két város közötti buszok, mint ma. A vasúti utasforgalom visszaesése 1értelműen a bányabezárások következménye. A komló bányák a 80-as években kb. 12000 főt foglalkoztattak, de a szintén megszűnt Carbon Könnyűipari Vállalat is 3000 munkahelyet tartott fenn. Ez napi többezer bejáró utast jelentett, jórészt busszal, de ezres nagyságrendben vonattal is. Komló vonzáskörzete átnyúlott főleg Tolna, de kisebb mértékben Somogy megyébe is. Mágocs, Szászvár, Bonyhád térségéből busszal, Sásd, Dombóvár felől elsősorban vonattal közlekedtek a dolgozók, de volt Pécsről is közvetlen buszjárat Zobák-bányára. A munkahelyek tömeges megszűnése az autóbuszforgalomra ugyanúgy kihatott, mibnt a vasútra, két helyi buszállomás szűnt meg, és több tucat helyi és helyközi autóbuszviszonylat. A vasúton az MD-ken lézen gtek az emberek, így 1993-tól Bz-k kezdtek el járni, először Bzmot+Bzx+Bzmot üsszeállításban, de a háromrészes Bz-kre sem sokáig volt szükség, bár csak két éve tűntek el végleg.
Előzmény: Carpy (9247)
FOMA Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9291
Naaa, átmész v_petibe?:-)))

"A vonatok kihasználtak, a buszokon 8-10 ember lézeng."

Milyen buszokon? Dombóvár-Komló között 1etlen olyan járatpár van, amely nagyjából a vonathoz hasonló útvonalon közlekedik, és van egy másik Szászváron keresztül. A vonatok közül pedig szvsz 2 járatpár tekinthető kihasználtnak. Illetve a többi is, ha a busszal ellentétben a Bz-n a 8-10 utast már khasználtságnak tekinted.:-)))

Pár hónapja elmondtam neked a két évvel ezelőtti októberi Komló állomáson tett (majdnem) egész napi utasszámlálásom eredményét, volt vagy egy MD-nyi utas az összes vonaton.:-)))

Ha azt nézem, hogy az MD-korszakban szinte az összes vonat tele volt, akkor nem merném a 47-est kihasznált vonalnak nevezni. Egyes vonatokat persze igen, mert arra azért volt lehetőség a Bz-k beállításával és a kocsiszámok csökkentésével, hogy legyen kihasznált vonat is, de sok vonatnál már csak a PFT-é Hudson-e beállítása után lehetne mondani, hogy kihasznált.:-))

Előzmény: _nyunyuka (9244)
v_peti Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9290

A munkáltatók nem igazán szeretik a vidékieket, Egerben kikötik, hogy Egrit akarok felvenni.

Kész punktum.

 

http://notebook.cz/clanky/prislusenstvi/2004/Creative-Rhomba-256-MB-MP3-radio-diktafon-data/creative-rhomba-256.jpg

 

Egy ilyen kis aranyos szerkezettel sok ilyen, vagy egyéb droidságot is fel lehetne számolni. Persze nem garantált a siker, meg a jogvédők is moroghatnak, de azért jó egy ilyen a háznál.

 

 

Előzmény: Törölt nick (9286)
czzf50 Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9289
"Alakjelzőket, akiket 3 kilométerről is lehet látni egyenes pályán."

Na és sötétben? :-))))
Előzmény: Törölt nick (9283)
Carpy Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9288
BUKKZSERC,

Mostanában ha éppen volt időm kibogarászni a hozzászólásaidból a mondanivalót, találtam bennük néha valami használhatót. Az utóbbi időben mintha valami fejlődést is láttam volna.
De amit ma itt összehordtál, az annyira kapitális badarság, hogy elszédül tőle az ember. Összefüggőbben írsz, mit szoktál, csak sokkal nagyobb ökörségeket.
Szerintem menj ki, sétálj egyet, vagy aludj, de ma már kérlek ne publikálj, ne tedd tönkre a vasárnapomat :)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9286

Jelenlegi felálás szerint a VOLÁN eddig rásegíett a vasúti járatokra.

taxxx :

 

Melyik országról írod ezt ?

 

ez véleményed vagy hited, vagy olvastad valahol ?

 

Nézd meg a Budapest Miskolc viszonylatot.

 

Van vasút ami IC és van busz is bár ezekből kevés van.

 

A Borsod volán kíséletezett Először Sátorlajaújhelytől később Miskolctól Budapestre busszal.

Időközben az autópálya elkészült.

 

De láss csodát a Miskolc Siófok és Sujhely-Bp járat megbukott.

 

Valaki beírt a BV-nek hogy 1 utassal ment fel az experssz Pestre.

 

Borsod Volán kapcsolt, ez után már csak Hétfő Péntek vasárnap jár.

 

BV vezetése kapcsolt.

 

Hétfőn Pénteken Vasárnap "rásegít" azaz enyhiti a utazási zsúfoltságot Budapest Miskolc Budapest között.

 

De nem Ő viszi el a fő forgalmat.

 

Rásegítés része az is hogy nem a teljes forgalmat viszem el, csak csúcsban kínálok egy új alternatívát.

 

Másik kérdés:

 

Miért mentek ki Egerben és máshol az vasútállomásra a buszok?

 

Miért kelett "mesterségesen" leépíteni?

 

Azért, hogy csak buszról buszra való átszállás legyen lehetséges.

Mestreséges utasterelés.

 

Így azonban végig busszal drágább bizonyos esetekben az utazás, nincs csatlakozás, így mindenki saját szakállára éri el a csatlakozást vagy nem.

 

Ha én nekem egy hónapban 10000 Ft-om van utazásra, de a jegyek árai vagy a bérleté 15000 Ft , mert csak busz létezik akkor mit csináljak?

 

Sok ember trükközik a jegyekkel és bérletekkel, és előbb uóbb megbuknak.

 

Én nem kényszerűlök rá, de sokan igen.

 

A munkáltatók nem igazán szeretik a vidékieket, Egerben kikötik, hogy Egrit akarok felvenni.

Kész punktum.

 

Bélapátfalvi vonalon az a trükk, hogy Felnémetig vagy a Tecso-ig vesznek bérletet, de beutaznak potyán a buszállomásig.

 

Mit gondolsz meddig mehet még ez így?

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (9262)
v_peti Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9285

Ez így van. De azért abszurd, hogy a gyorsabb vonat 20 km/h-val zötyög.

 

 

Előzmény: Törölt nick (9284)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9283

Amilyen szépen, értelmesen leírtad, hogy miért szép, miért lehet szeretni egy vicinális vonalat, az utóbbi hozzászólás-özönödben annyi féligazságot, badarságot hordasz össze...

 

 

Így van én imádom a mellékvonali romantikát, a táj szépségét, a festő völgyeket hegyeket.

 

Alakjelzőket, akiket 3 kilométerről is lehet látni egyenes pályán.

 

Olyan meghit hangulata van, a vicinálisoknak.

 

Ez eszmei érték, és nincs ára, mert "megfizethetelen", másrészt emberi érzéseket, nem lehet forintosítani.

 

Vigyázzunk aranyos kedves tündéri mellékvonalainkra , remélem minnél több túléli ezt a nehéz gazdasági helyzetet, ezt a mostani kort.

 

 

 

 

Előzmény: István Gyuri (9280)
v_peti Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9282

Megszűnt a 94 es mellékvonalon a 22.50 körüli esti és a hajnali 5-re Miskolcra beérő vonatpár.

Beindított a VOLÁN is egy busz ebben az időben. De arra a vasúti bérlet nem volt érvényes.

 

1-2 évig közlekedett.

Megszűnt.

 

Közben a 3 műszakba járó embereket kirúgták a munkahelyükről.

 

Ő nekik ugyanis hol busszal hol vonattal kellett volna menniük.

 

Egy minimálbér körüli dolgozó nem tud zsebből két bérlet vagy jegyet  venni.

 

A Vonatbérlet olcsóbb ugyanakkora távolságra a busz.

 

Ahol nem tud az utas munkába járni nem ér be 6 14 22 műszakezdésre azt kirugják és elmehet közmunkásnak ha egyáltalán az összejön neki.

 

Én is nagyon utálom, amikor műszakos vonatot szüntetnek meg, mert így látszólag egy kihasználatlna hajnali vagy esti vonat szűnik meg, valójában meg sok törzsutast buknak el. Ha meg a hoppon matadt utasok átigazolnak az ellenfélhez, akkor az esetleg beindít egy-két új járatot. De az új járatóok további utasokat csábítanak át a vasúttókl, így még rosszabbul jár a MÁV. :(

 

Előzmény: Törölt nick (9278)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9281

Neked nem tetszik a busz.

OK.

Van még hasonló véleményel mint a Tiéd, másik 2 millió ember Mo.-n.

Azoknak sem tetszik.

Nem kell használni.

 

Muszáj használni, hiszen elfelejtetted, hogy én csak busszal megközelíthető községben élek.

 

Ott épp elég kibirnom. Elegem van az agresszív sofőrökből, azokból akik diákjgey helyett 90% os próbálnak adni , azokból akik este nem adnak jegyet.

 

Elegem van abból, hogy télen tolnom kell a buszt az emelkedőn, mert alatunk a másik választás a szakadék.

 

 

 

Mondok egy jó sztorit.

Van egy "buszmániás" aki lejött Egerbe fotózni buszokat.

 

Mivel jött el a Heves megye székhelyére?

 

Voanttal.

 

De buszmániás és fotózza Őket, csak épp utazni nem akart velük.

 

DDDDDD::)))

 

 

Előzmény: Törölt nick (9276)
István Gyuri Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9280
Amilyen szépen, értelmesen leírtad, hogy miért szép, miért lehet szeretni egy vicinális vonalat, az utóbbi hozzászólás-özönödben annyi féligazságot, badarságot hordasz össze...
Előzmény: Törölt nick (9278)
v_peti Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9279

Neked nem tetszik a busz.

OK.

Van még hasonló véleményel mint a Tiéd, másik 2 millió ember Mo.-n.

Azoknak sem tetszik.

Nem kell használni.

 

Ha nincs vonat, akkor kénytelen az ember buszon vagy autón járni.

Pl. veszprémből mentem Balatonalmádiba. Vasárnap délelőtt (Májusban, tehát nem nyár közepén!), a busz olyna zsúfolt volt, hogy egy Bz+mellék tele lett volna.

 

Ez nem túlzás! Ugyanis egy 415-ösben van kb. 45 ülés, valamint van egy állórész a 2. ajtónál. És szinte az egész buszon moccanni sem lehetett. Így minimum 70-en biztosan voltak rajta.

 

Egy csíkos Bz utasterében 40 fő fér el. Ha van mellékkocsi, akkor 80 is. De akkor az utasnak van lehetősége kerékpár vinnie. Egy-két bicaj ilyen vonalkon szinte mindig becsúszik. Így könnyű telinek érezni a vonatot.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (9276)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9278

Jó vegyünk egy példát.

 

Királd Putnok, mai nap. VASÁRNAP

 

Busszal 191 Forint illetve bizonyos megállóktól 140 Ft

 

A busz 37 és 45 perc menetidejű.

Vonat 20 km/h sebességgel 25 perc és Ő a gyorsabb!!!

 

1 Királd, ABC áruház Putnok, autóbusz-váróterem 6:58 7:35 0:37                            
szabad- és munkaszüneti napokon, valamint tanszünetben munkanapokon
2 Királd, ABC áruház Putnok, autóbusz-váróterem 14:58 15:35 0:37                            
Naponta
3 Királd, ABC áruház Putnok, autóbusz-váróterem 17:17 18:02 0:45                            
Szabad és munkaszüneti napokon

140 Ft 161 Ft

Királd - Putnok
2005.11.06, vasárnap
    ind. érk. átsz. tartam    1. 2. [R] helyjegyköteles
[P] pótjegyköteles  legmagasabb
osztály 
Teljesárú menetdíj
1 05:45 06:09   0:24 8 km   100 Ft  - 2. 
2 11:27 11:51   0:24 8 km   100 Ft  - 2. 
3 15:40 16:04   0:24 8 km   100 Ft  - 2. 
4 19:35 19:59   0:24 8 km   100 Ft  - 2

 

 

1 vonattal több van ma vasárnap mint busz.

A busz bő 10 kilométert 37-45 perc alatt tesz meg.

 

Az ellátatlan kategóriába az is belefér, hogy a busz másfélszeres menetidővel és másfélszeres áron szállítja el ugyanazt az utast.

 

Tegyük fel én Királdi vagyok, (nem igaz)

VAn 100 Forintom és el akarok menni délelőtt Putnokra.

 

A busz vasárnap ilyenkor nem jár, és 140 ért visz el ha a falu Putnok felőli megállóiban szállok fel.

Ha nem gyaloglok fel akkor 191 et kell fizenem az ABC áruháztól.

 

Lényeg a busz nem fog elvinni 100 Ft ért, és nem is jön vasárnap délelőtt.

 

Én ellátatlan maradok.

 

Találkoztam pár utassal Szilvásváradon aki Egerből vagy épp Gödöllőről jött.

 

Szilváson elakadtak.

Közben besötétedett.

 

A vasút se jár túl gyakran Királdra, de busz hétvégén alig van.

 

Ha az a 3 járatra számítasz valóban ellátalna marad.

 

Van egy másik példám.

 

Megszűnt a 94 es mellékvonalon a 22.50 körüli esti és a hajnali 5-re Miskolcra beérő vonatpár.

Beindított a VOLÁN is egy busz ebben az időben. De arra a vasúti bérlet nem volt érvényes.

 

1-2 évig közlekedett.

Megszűnt.

 

Közben a 3 műszakba járó embereket kirúgták a munkahelyükről.

 

Ő nekik ugyanis hol busszal hol vonattal kellett volna menniük.

 

Egy minimálbér körüli dolgozó nem tud zsebből két bérlet vagy jegyet  venni.

 

A Vonatbérlet olcsóbb ugyanakkora távolságra a busz.

 

Ahol nem tud az utas munkába járni nem ér be 6 14 22 műszakezdésre azt kirugják és elmehet közmunkásnak ha egyáltalán az összejön neki.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (9271)
v_peti Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9277

taxxx :

 

régebben valóban 8 volt, ma úgy tudom 4-5 lehet.

Nemesmedves, Nagymaros, Zebegény, Csömör, Nagyszentjános, esetleg Mezőzombor, stb,............

 

Csömör: Úgy tudom, hogy van oda már busz is. A BKV sajnos eléggé kiritkította a HÉV-et.

 

Nagyszentjános: Mintha már azt is kiszemelte volna magának a Volán.

 

Vannak buszok, és nem átallják lenyúlni a zsíros falatot. Az ingázókat. Szépen végigjárják az ipari parkot.

 

Előzmény: Törölt nick (9274)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9273

Azt tudod , hogy a buszok 99% ában nincs illemhely.

 

Tudom a vasúti nem túl gusztusos, de a semmihez képest van.

 

Autópályán álltál már meg busszal menetrendszerinti járattal mert valakinek nagyon kellett?

 

Buszra csak egészséges emberek üljön akinek nincs veseproblémája, aki birja a zártabb teret, és azt hogy esetleg állóhely jut csak neki.

 

Ezt is vedd számításba.

Autópályás busznak az IC az alternatívája ott azért elég jó állapotban vannak az illemhelyek.

 

A Gyöngyösi illemhelyen a VOLÁN pályaudvaron jártál már?

Mert én igen.

 

Csak 1-szer.

 

A padlón is folyt az a bizonyos dolog. Maszkot nem tudtam feltenni. Elviselhetetlen bűz volt.

 

Undrító volt...

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (9262)
v_peti Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9272

Kaszó: Község, Somogy megye. Lakosság 142 fő. Autóbuszállomás 0 km. (???) Vasútállomás 5 km (Somogyszob).

Forrás: KSH Helységnévtár.

 

Előzmény: v_peti (9270)
v_peti Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9270

Kaszópusztán Jakab-taxi féle megoldás működik, az erdőgazadaság jóvoltából. A lakók egy része ott dolgozik. Valamint ők viszik el az iskolába az ott lakók gyerekeit is, azt hiszem.

 

Előzmény: Törölt nick (9267)
v_peti Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9268

Én is tapasztaltam a csapnivaló menetidőket, a mindehová betérő buszoknál. Sőt odaútban másfelé megy a busz, mint visszaútban, és volt olyan település, ahová csak visszaútban ment be, így a végállomáson mindenki leszállt, ücsörgött a buszmegállóban 20-25 percet, amíg a sofőr félreállt pihenni, majd visszaszálltak, és tovább buszoztak az úticéljukig. Az átlagsebesség szinte kisvasúti volt.

Na itt lett volna kiváló gerincvonalnak a  Kaposvár-Szigetvár, és arra ráhordott volna a Jakab-taxi, a jelenlegi betérős járatok helyett.

 

 

Előzmény: _nyunyuka (9244)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9267

Kaszópusztán az az érdekes, hogy az egyetlen hazai település, amely közforgalmú közlekedéssel csak erdei vasút járatain érhető el. Más kérdés, hogy a heti 5 vonatpár nyomán erre a funkcióra senki nem haználja.

 

Úgy tudom 8 ilyen település van, köztük Zebegény és Nagymaros, utóbbi város. Ezeket helyközi autóbuszjárat nem érinti. Nagymaroson asszem van egy helyijárat, de az is ritkábban közlekedik, mint a városon átvezető vasúton a vonatok.

 

Előzmény: v_peti (9264)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9266

Jelenlegi felálás szerint a VOLÁN eddig rásegíett a vasúti járatokra.

 

taxxx :

 

Melyik országról írod ezt ?

 

ez véleményed vagy hited, vagy olvastad valahol ?

 

 

Végy egy példát.

 

Van egy Bükkzsérc-Mezőkövesd járat.

 

Ez bemegy mezőkövesd Vasútállomásra.

 

Ott csatlakozik a MÁV 80-as fővalaához és pár percen belül megérkezik a vonat mind Miskolc mind Budapest felé.

 

Állításod, kedves taxxx akkor lehet(ne) igaz, ha lenne Bükkzsérc-Budapest buszjárat vagy épp Bükkzsérc-Miskolc.

 

Éppen ezért a volán lerakja az utast a mezőkövesdi állomáson és utazásának túlnyomó felét le tudja utazni Miskolcra 50- km-es Budapestre 140 km es jeggyel.

Buszon 23 kilométert kell ülni, utána lehet 44 illetve 138 km vonatozni.

 

Igenis rásegít.

 

Miért vagy félóránként busz Mezőkövesd-Budapest között? Vannak Bükkzsérc-Budapest Bükkzsérc-Miskolc közvetlen járatok?

 

Ha lenne igazad lenne, így azonban nincs.

 

Mezőkövesdről kényelmesen el lehet akárhova vonatozni.

Nem is beszélve azokról a finom kis kéregjegyekről.....

 

 

Előzmény: Törölt nick (9262)
v_peti Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9265

A személyforgalom alapján a 20-as és a 150-es vonalakat is nyugodt szívvel besorolnám a mellékvonalak közé.

 

A 20-ast? Ezért most jössz egy sörrel! :)

 

Előzmény: _nyunyuka (9243)
v_peti Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9264

taxxx :

Magyarországon van olyan önálló település, akár egy is, ahol CSAK vasút van ?

 

Kaszópuszta.

Előzmény: Törölt nick (9245)
vaskerék Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9263

"Sok helyen értelmes lehetne egy HÉV-et létrehozni, mert egy kötött pályás rendszer a közút változásaitól független, és kiszámítható eljutást biztosít.

Pécs-Komló is ilyen lehet(ne)"

 

Ez sajnos megvalósíthatatlan (no nem műszakilag, hanem anyagilag) mert a Mecsek alatt összesen több kilométernyi alagutat kellene fúrni, nem beszélve

a két város szintbeli különbségeiről, amit szintén le kellene győzni.

 

Jobban örülnék, ha a megmaradna a 64-es, és a 60-as 65-ös vonal kisebb felújításon esne át. Azonban ma annak is örülnöm kell, hogy a 40-es vonalat a lehetőségekhez képest szépen karbantartják...

Előzmény: Törölt nick (9258)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9260

Huhhhh.... Volán ügyben inkább ne nyilvánulj meg, jó? :)
1. Ha vasúti és buszmenetrendet összevetettél, akkor látnod kellett volna nem csak a menetidő, hanem a járatsűrűség tekintetében fennálló különbségeket is.

 

Vesd össze a 70-es vonalla párhuzamosan közlekedő 2005 Budapest Vác vonal menetrendjét.

 

 

Kaposvár-Szigetvár vonal ezért nem jó összahasonlítási alap , mert nem volt átépítve a pálya 50/60-ra.

 

Ilyen logikával a 1846 -os Pest Vác menetrendet is összevetheted, a 1010 Budapestz Vác (Balassagyarmat) vonal menetrendjével, és megállípíthatod, papíron gyorsabb most a busz 5 perccel, mint a vasút 1846-ban.

 

1846-ben és az azt követő éveben a mai mellékvonalaknak megfelelő paraméterekkel építettek vasutat.

 

Sokáig a vasúti fővonalkon 55-70 km/h volt a sebesség.

 

Jó példa erre, hogy 1942-ben is ben is 34,5 kg/fm sínekkel építették meg a 42 km új vasútvonalat Erdélyben. (Ez ma C rendszerű vonalnak felel meg max Csörgővel 16,5 18,5 t tengelynyomással.)

Azon a pályán a 424 es vígan elpöfögött.

 

 

Kaposvár Szigetvár vonal nem volt átépítve, de fővonalról lekerült anyagokból 50 km/h és 60 70 km/h kiépítési sebességre lehett volna alkalmas.

 

Egy 70 éves felépítményen i rendszerű síneken 40 km/h sebességű pályát nem kéne összevetni egy buszvonalla, hiszen átépítve, minimális pénzből 60 km/h pályát lehet építeni.

 

Ezért írtam a Pest Vác szakaszt ilyen alapon az is lehet összehasonlítási alap.

 

Azt se felejtsd el , hogy a Kaposvár-Szigetvár valamint a Kaposvár Barcs és a Nagyatád-Barcs megszüntett vonalakat átvevő Volán 13 sz Vállalat későbbi jogutóda a Kapos Volán 300 milliós hiánnyal küzd.

 

Ezek szerint nem sokra mentek az átvett vasútvonalak forgalmával a Volán-ok.

 

 

 

Előzmény: Carpy (9247)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!