Hello! A klímát mi szereltük be az Opel Dunában az egyik Demo autónkba. (1,2 16V) 3 napot vett igénybe, persze nem reggeltől estig ezen dolgoztunk. Ha gondolod, gyere be valamelyik nap 8-16 között, és megmutatom. Akár ki is tudjuk próbálni. Diavia gyártmány, úgyhogy nem igazán értem, hogy miért mondták, hogy C-Corsába nem gyártanak. Na mindegy...
Üdv, opelroy
opelroy
Mekkora corsába rakták be? Én tegnap körbetelefonáltam egy csomó klímás céget. A diavia elhajtott helyből, hogy sebességfüggő szervós autóba nem tudnak klímát rakni, mert a diavia nem gyárt még ilyet.... Vagy megint egy hozzáértő hölgy kezelte a telefonokat?! Azok a cégek akiket felhívtam egyik sem tudta tutira megmondani, hogy lehet e tenni az 1-2es c be klímát, opel gyári klíma szereléssel olyan 750-800.000 ft. Ha mégis megoldható kérek infót, hogy hol szerelték Neked.
Köszi!
Sziasztok! A múlt héten szereltünk egy C-Corsába Diavia klímát és meglepően jók a tapasztalatok!
Diaviához képest itt már vigyáztak, hogy korrekt legyen az elektromos rendszer. Egyes részei a meglévő relédobozban kaptak helyet méretpontosan, még a vezérlő reléket tartalmazó tábla a relédoboz mellé felpattintható. Jól illeszkedik minden, a szokottnál jobb kidolgozás és szerelhetőség miatt. Egyetlen hátránya talán, bár ez minden Diavia klímáról elmondható, hogy a kesztyűtartó méretét jelentősen le kell csökkenteni a nagy fűtésbox miatt. A hűtés megfelelő, a rendszer csendes. A belső kezelőpult gyári, tehát a középkonzol olyan lesz, mintha eredetileg is klímás lett volna az autó. Aki Diaviában gondolkozik, szerintem nyugodtan vágjon bele!
Mi is örülünk minden új Corsa-s topic látogatónak!
A dísztárcsákat ezek szerint nem csak az enyémről
vitték el... Azóta párszáz forintos Auchan-os műremekek vannak fenn. Nagy előnye, hogy le se to##m ha egy éjjfél körüli félálomban elkövetett parkolás megkarcolja. :-)
A Diavia klímáról AstraF16V Opel fórumos topictárs-nak olvastam a véleményét régebben. Azt írta jól hűt, de az elektromos rendszere megbízhatatlan. Esetleg kérdezd meg a nagy Opel fórumban, őt ott gyakrabban megfordul.
A Hapzi mobil elérte a 40,000km-t!
Jelenlegi fogyatékosságai:
Az eredeti ContiEcoContact gumi hátul asszimetrikusan kopott be. Márciusban a téli szezon után megcseréltem az elsőket hátulra és azóta surrog. Állítólag majdnem minden autónál előfordul, ahol a hátsó tengelyen nincs terhelés.
A bal első ablakemelő mechanikára ráférne egy kis zsírozás mert nyekereg.
Télen a hidrotőkék kopogtak beindítás után 1-2km-en keresztül.
Enyhe gyorsításnál előfordul, hogy dadogva gyorsít. Valamelyik szűrő (benzin, levegő) bekoszolódott? Ha már 2/3-on lenyomom a gázt akkor nincs gond és nem is mindíg fordul elő.
A riasztóm nagy esőben menet után vagy extrém párás időben valahol beázhat és fals riasztásokat csinál. Laserline riasztó suxx.
Most viszem majd komplett átnézésre , majd orvosoltatom a hibákat.
Egyébként pöpecül fogyaszt, jól megy, és a fennti apróságokon kívül semmi bajom nincs vele.
Ha kisautót vennék megint Corsa lenne. :-)
Sziasztok!
Most találtam meg ezt a topikot és nagyon örülök Nektek! Egy éves volt májusban a corsám, most 16.000 akármennyi van benne. Nagyon-nagyon szeretem, ez az első autóm. A férjemnek volt már kettő corsája, az ég világon semmi bajuk nem volt, pedig az egyikkel a délszláv háborút járta és két év alatt beletett 220.000 kilómétert. A kötelező szervizeken kívül egy tankot kellett cserélni, mert egyszer túltankolták, és behorpadt, de ezt garanciában kicserélték. Az én autóm 1.2-es 3 ajtós, fehér. Róla is két hetes korában durrantották meg a dísztárcsákat, hogy száradna le a keze annak, aki hozzányúl más autójához! Uff! A bejáratós időszakban igazán nem kell nagyon kímélni, mert padon már megjáratják ezeket az autókat, de azért óvatoskán, ne hajtsuk túl, mert az sem tesz jót neki, viszont néha nyugodtam meg lehet kergetni, mert ha nincsen kihuzatva, lomha marad a motor. Ezer kilométernél bevittem egy olajcserére, és most egy évesen egy másikra. Eddig nem jelentkezett semmi probléma. Nekem nem nyiszog a műszerfal, viszont a kalaptartó néha igen, de csak akkor, ha nincsen jól visszatéve, vagy rá van nagyon döntve a hátsó ülés.
Most kérdeznék.
Szeretnék bele klímát. Tényleg érdemes a Diaviával kezdeni? A fogyasztás növekedés nem nagyon érdekel, meg az sem, ha lomhább lesz, mert csak egyedül használom, max a kutyám van a csomagtartóban. Az a lényeg, hogy hozzáértők legyenek és feleslegesen ne barmolják szét a kisautómat. Visszaolvasgattam pár oldalt, ha van valakinek személyes tapasztalata klímailag kérem ossza meg velem! Köszönöm!
Nos, én is megosztanék pár tapasztalatot a járgánnyal kapcsolatban. Mivel az utóbbi pár hétben beleraktam az 1.2es Corsánkba kb 3000kmétert. Először is nagyon jó az autó futóműve, még autópályán 160nál is stabil, össze nem hasonlítható egy kb10 éves kisautóval. Mivel a táv nagy részét német ótópályán tettem meg, ezért kénytelen voltam kipróbálni az autó teljesítményét is. (Mert ugye a bal sáv konst. 160+, a másik meg 90 el megy) Nos a lényeg, hogy simán viszi a 160at, de sík pályán 180at, lejtőn lefelé meg még gyorsabban is. Kipróbáltam az érdi emelkedőn is, ott 160al fölmentem. Továbbá lemértem, hogy mennyit csalhat a sebességmérő, és arra jutottam, hogy 120nál max 4-5km/h-t csal. A fogyasztással nagyjából meg voltam elégedve. 80-110es tempónál, klíma nélkül 5litert fogyasztott. Klímával 130nál, úgy, hogy volt benne pár gyorsabb szakasz kb6.5-6.9litert mértem. Természetesen vannak negatívumai is a járgánynak, méghozzá, hogy kopogósak a műanyagok, és, hogy az ajtón szinte minimális a szövet, illetve a ki be szállások hatására könnyen koszolódik az ajtó belseje.
vinettu: Nektek pedig én gratulálok!!! Sok-sok egészséget kívánok az egész családnak.
Egy tipp: Amikor először be akartam rakni a gyerekhordozót hátulra, alig sikerült mert úgy tűnt miliméterre éppen csak elég hosszú a hátsó biztonsági öv. A harmadik beszerelésnél érdekes módon már bőven elég hosszú volt. Aztán rájöttünk, hogy ha nagyon ki van húzva, véletlenül megrántod szerelés közben és beaakad a biztonsági öv akkor nem akad ki olyan könnyen mint kevésbé kihúzott állapotában. Mivel be volt akadva, nem tudtam jobban kihúzni, azt hittem olyan rövid és nincs mit tenni vele... :-)
Nekünk most 2+1/2 hetes a pici, lassan megyünk vele ide-oda hosszabbacska utakra is. Valahogy így képzelem a pakolási stratégiát: kalaptartó ki, babakocsi + cumisüvegek + pelus csomagtartóba. Baba + anyuka hátulra. Saját cuccaink az első ülésre beszíjazva sporttáskában, meg lábhoz ahová fér szatyrokban... :-) Majd írok tapasztalatokat!
Azért elkezdtem szemezni egy kombi B Vectra-val, vagy egy farkaslámpás Mondeo-val. A Vectra nekem jobban tetszik, felszereltebb és kényelmesebbnek tűnt az utastérben, a Mondeo csomagtartója viszont 80 literrel nagyobb.
Egy ideig csak hébe-hóba fogom látogatni a fórumot, és úgy egyáltalában el leszek foglalva, mivel megszületett a kislányom! Asszem néznem kell valami nagy kombit, mert a Corsa csomagtartója megtelik csak a gyerekkocsival. :-)
Midenkinek jó nyaralást, munkát, stb.
AstraC20NE: Kösz a meghívást, mennék is szívesen, de most pelenka-fuvarozással telik a szabadidőm. :-)
A sárga festékpöttyöt még a beszerelés előtt lehet látni a kormányműn, valamint a kormányösszekötőkön lévő gömbfejeken sárga védőkupak van, szintén még beszerelés előtt.
Az én javaslatom a bejáratásra csak annyi lenne, hogy tartósan ne menj az első 1-2000 km-en 4000-es fordulat fölé, a rövid városi vágtákban se küldd meg 5000 fölé. Aztán időnként kergesd meg autópályán is. Én néha -2-3 havonta- feltolom néhány percre 170-180-ra, csak hogy szokja.:)
Ez az egyik. A másik javaslatom az, hogy az olajat mindenképpen cseréltesd le, ne várd meg a 30000 km-t. Én 9600-nál csináltattam meg és úgy érzem nem volt felesleges, mivel a nívópálcára ragadt olajban is volt fémforgács.
A műanyagokkal a helyedben nem törődnék, a műszerfal igen jól össze van rakva, most 28000 km-nél is síri a csend (már ami a műanyagokat illeti).
Az indítási problémára, amit a gyári immo kommunikációs hibája okoz, már van megoldás. Elkészült az új szoftver, bármelyik márkakereskedésben kérhetitek a feltöltését.
Kormánymű cseréknél csak a sárga jellel ellátott kormányműveket engedjétek beszerelni. Azokkal már nem lesz baj.
Az utólagos klíma beszerelése gyári bontott alapanyagból igen bonyolult. A Diavia által kínált klímákat egyszerűbb utólag beszerelni, viszont ez a megoldás drágább. G-Astrába raktam már be utólag gyári bontott klímát! Nagyon durva! Rengeteg vezetéket kell behúzni, hűtő modult kell beépíteni, középkonzolt cserélni, össze kell programozni az új alkatrészeket a régiekkel.
C-Corsánál csak annyiban különbözik, hogy a hűtőmodul helyett itt plussz 2 relét kell beépíteni a ventilátoroknak, valamint bekötni a BCM-et és a középkonzol klíma vezérlö részét. A motorcomputernek meg kell tanítani, hogy van klíma, valamint oda kell bekötni a relék vezérlését, mert a hűtést mindig a motor vezérlő kapcsolja, klímás autó esetében 3 fokozatban. Nem lehetetlen dolog tehát csak nagyon oda kell figyelni. Márkaszervízben biztos nem válalják el, már csak a bontott cucc miatt sem.
A bejáratásról (első 1-2000km) nem hallottam, hogy pörgetni kellene, sőt inkább kíméletre intettek. Ennek ellenére én is voltam vele autópályán 130-140-el. Sőt (ezt nagyon szégyelem) egyszer letiltásig kihúzattam kettőben egy elszámított előzés közben kb.300km-es korában... :-( Utána pesze izgultam, hogy nem-e feküdte meg a gyomrát, de nem lett semmi baj.
Viszont bejáratás után tényleg mindenki azt mondja, hogy ki kell néha huzatni, nehogy lomha legyen. Mivel rövidek az áttételek egy autópályás út alatt kiköhögi a lerakódott szutykot amit egy hoszzabb városi út alatt esetleg lerakódik a motorban.
Egyik barátom küldött tegnap mailt Neked, mert neki ugyanez fordult elő. Mai tapasztalata, hogy esőben ezt egyáltalán nem csinálta.
A tippem ezek alapján (csak tipp!), hogy kiszáradtak a szilentek ill. a perselyek. Volt egy régi Citroen AX-em hasonló tünetekkel, akkor a szerelő WD-40-et fújt minden csuklóba és lengőkar-csatlakozáshoz. Esetleg próbáld ki.
Uj taggal bovul most a C Corsas tarsadalom, mivel a csalad vett egy zsir uj 1.2es Corsat. Az elso tapasztalataim nagyon pozitivak, mind az autorol, mind a kereskedesrol, ahol vettuk. Viszont a sok kopogos muanyag nem nagyon tetszik, mivel az tuti, hogy egy ido utan rendesen fog zorogni. Az viszont erdekelne, hogy ki hogyan jaratta be a jarganyat, mivel van aki azt mondja, hogy porgosebben kell bejaratni, mert kulonben orokre lomha marad. Nalam ez valoszinuleg sztradan fog megtortenni, mivel hamarosan megyek a nemetekhez nyaralni. Hirtelen ennyi, de majd ha lesznek tapasztalatok, azt meg fogom osztani.
Hali!
A kormányhoz: érzéketlen. Olyan mint egy "döglött hal". De most komolyan. Legalábbis a focushoz képest. Egyébként a rásegítés mértéke eltalált, csak 0 a visszajelzése az útról, ami nekem nem jön be igazán.
Más, de szintén kormány. Hétfőn -27900 km-nél-kicserélték a kormányművet, mert kopogott (ezt azután tették, hogy szétszedték és megzsírozták illetve újra összerakták). Miután hazavittem azért belenéztem a motortérbe, látok-e tiszta alkatrészt: láttam, tehát tényleg kicserélték. Ennek ellenére még mindig kopog. Ha leállok valahol és áll legalább 10-15 percet, indulás után a kormány első megmozdításakor elölről valahonnan egy koppanás hallatszik. Elindulok és az első kereszteződésben befékezek, megint koppan. Ezek után már csak néha, kanyarban, rosszabb úton. A hang induláskor egyértelműen a kormánykerék megmozdításához kötődik, ezért gyanakodtam erre. Most viszont, hogy a komplett kormányművet kicserélték, nem tudom mi okozhatja. Van esetleg tipp? Előfordult már veletek?
Az indítási gondra van már valami megoldás?