Hány centi magas vagy? Én 185, és ha beállítom magamnak a vez. ülést (igaz nem az "üléshátraváltóradőlök" típus vagyok) kényelmesen elférek magam mögött, és a fejemnél is van elég hely. A sofőrülés nekem magasságban állítható, így itt nincs gond, az eddigi utasaim pedig még nem panaszkodtak. Bár az tény, hogy a P10 viszonylag alacsony építésű autó.
Tavasszal vettem egy 1996. 09. hóban forgalomba helyezett sedan Primerát. 1.6 16V LX. 1,2 misibe ketült, viszont csak egy vidéki kisvárosi tulaj használta, és rendszeresen szervizelte. Ráadásul olyan NISSAN márkakereskedésből vettem, ahol van ismerős. A kocsiban van légkondi, elöl el. ablak, magasságban állítható kormány és mag. áll. vez. ülés. Ja és 1 légzsák.
Eddig közel 10e km került bele és a tapasztalataim:
Fogyasztás: max. 8,9 l (német rokonok voltak Bp-en és hétköznap napközben városi forgalom + majdnem végig légkondi). Min. (nálam eddig) 7,2 l Osztrák autópálya 4 személy full megpakolva 150-160 utazó, néha légkondi.
Futómű: Az egyik erőssége. Aki nem hiszi, próbálja ki, de forszírozott helyzetben is. Vezettem a sógor P12-jét, nincs olyan jó (magasabb a kocsi + súly), illetve az após N16-ját, ami pedig meg sem közelíti. Az N15-tel viszont annak idején hasonló jó tapasztalatom volt. Másrészről nézz alá az elejének. Nagyon masszív...
Utastér, kényelem: A másik erőssége. Kényelmes, tágas és csendes is (a fater 1.6-os fullos Suzuki sedanja után jöttem rá a valódi különbségre kis és nagy autó között, hiába 1.6-os az is). Csomagtér is bőséges.
Az én verzióm forgalmi szerint 66kw, ami lehetne több is, és előzéskor illetve az osztrák hegyekben eléggé "lefogja" a légkondi. Egyébként lehet vele dinamikusan haladni. Pályán 160 utazót gond nélkül bírja, a maxot még nem próbáltam (185-nél még volt egy kis nafta).
Szerintem jó választés volt. Eddig meg vagyok vele elégedve.
Más.: korábban szó volt az újautó <-> használtautó témáról. Meg hogy mikor mi mennyit ér. Egy új autó 1-2 év alatt veszít az árából 1 misit az biztos. Ezért az egy misiért pedig ha kifogod nagyon sokáig használható használtat lehet ám venni...
Lehetséges-e NISSAN PRIMERA(98as) klimáját átszereleni NISSAN ALMERA-ba(96os) ?
Az is érdekelne,hogy esetleg a szelepeket is át lehetne-e menteni?
Tudom,hogy nem kifejezetten kompatibilis alkatrészeket gyárt a NISSAN,de hátha...
Köszönök el?re is minden segítséget!
Ha valakit érdekelnek olcson bontott NISSAN alkatrészek külföldr?l,akkor szivesen segítek másoknak is.
Nissan Primera 1,6i , 1993-as motor hibásan, műszaki nélkül
eladó.
Irányár: 380.000 Ft
Tel.: 70/389-8619.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Üdv.Mindenkinek!
Én sokaktól eltérően nem vagyok hasraesve a Nissantól. Nekem egy P 11 144-esem van, de nagyot csalódtam benne. 9 hónaposan vettem 21 ekm-rel, és azt hittem jó cserét csináltam, de pofára estem. Előtte egy Carina E-m volt, klaszissal jobb autó, mint a kategória társa a Primer 2001-es kiadás. Azt hittem, hogy tanulnak egymástól a távolkeletiek, de nem teszik, vagy csak nem tudják ellesni a Nissanék a Toyota eredményeit. 1,6-os motort nem lett volna szabad beletenni a több, mint 12 q-ás autóba, sokat fogyaszt, kicsi a nyomatéka. Nagyon rossz az oldaltartása az első üléseknek, a motor kis teljesítménye miatt ( relatív kicsi 106 LE )sokat pörög, az első ülések közötti kartámasz minden csak nem az aminek készült. Egyedüli, szerintem nagyon eltalált dolog, az a futómű, feszes, de mégis kényelmes, kanyargós úton élmény vele közlekedni. Az utastér átszellőzését sem találtál el tökéletesen, miután a klíma elérte a kívánt hőmérsékletet, leáll a ventillátor, szakaszosan működik, és ez mondjuk egy téli időszakban párásodáshoz vezet. A karosszéria nem elég merev ( nekem 5 ajtós van, erről tudok véleményt mondani) pl. egy padkáról való lehajtásnál is "nyöszörög". A kormányszár és ezáltal a kormánykerék ferdén áll, a jobb kezem nem olyan tartásban van, mint a bal, kényelmetlen. Lehet, hogy ha nem olyan autóm lett volna mint a nagyon eltalált Carina E, akkor isteníteném a P11-144-et, hanem mondjuk egy kisebb kategóriából ültem volna át, de nem így történt. Szép estét mindenkinek!!!!
Hat nem tetszik a masodik. Micsoda? Peldaul tok jo volt a nyomogombos levegovalasztas. tekergetos lett. Aztan az egesz auto valahogy halovanyabb lett.
A mostani az viszont megint nagyon jo. Ebben ugyan nem tetszik a kozepre helyezett muszerfal es az onallo eletet elo levegobefuvas vezerlo. Van valami rezonancia amire meg nem jottem ra mi a fene adja.
Nekem egy '97-es 2.0-ás van (130LE) városban 9L körül fogyaszt országúton 6-7L között. Az 1.6-os (100LE) egy kicsivel kevesebbet eszik. Szerinetm ezek az adatok teljesen normálisak és az autó teljesítményére sem panaszkodhatom (ha az ember meghuzatja 170-nél kell ötödikbe rakni :-) ). A végsebességét még nem tudtam kipróbálni, de kb. 200-210 körül lehet.
Kezd nekem is szimpatikus lenni ez a típus. Főleg a használt 97 körüli évjáratot nézegetem, tippeket tanácsokat szeretnék kérni mivel elég jó árban vannak a többi autóhoz képest.
Mondtátok, hogy akkoriban volt valami kis modellfrissítés. Tud valaki mutatni képet az akkori régi és frissített kocsiról?
ROsszakat olvastam itt a fogyasztásukról, ez tényleg itt van?
Főleg az 1.6os vagy a 2.0-ás modell érdekelne. Ezek hány lóerősek és mennyi esznek?
És a tapasztalatok hol maradnak? Vagy nem te hajtod őket? Fogyi, km, problémák, erősségek? A fórumban ilyenekre vagyunk kíváncsiak.
A 2 literes 4-5 éves P11-es? Az 1.6-os meg már P12-es? Abba kevés a 109 ló.
Végre valaki! Nem akartam már 2x egymás után írni. Sajnos a Nissan fórum is haldoklik, a Toyotások sokkal lelkesebbek.
Milyen Primera van nálatok? Tapasztalatok?
Fagyasztó a Primerában? Akár még meg is valósítható. Komplett, becsomagolt gáztűzhelyet vittünk anyukám Yarisában + 3 lapraszerelt konyhabútor-elemet, ja és még ültünk benne hároman.
Nekem a P11-144-em jobban tetszik, mint a mostani Primera ill az Avensis. A Mazda 6-ot azért nem veri. Én sem cserélném le. A garanciaidő végéig marad a Primera!
És még egy apróság: ha néha-néha nagyobb darabokat is szoktál az autóval szállítani, de esetleg a kombi nem tetszik (nekem nem a zsánerem, viszont vannak, akik kifejezetten szeretik), akkor gondolkodj egy ötajtósban. Nagyon jól tud jönni, hogy a nagy csomagtérnek nagy a "bejárata" is! (Engem többször bosszantott fel, hogy a két Sunnyba nem tudtam betenni egy 17"-os monitort dobozostul, mert egyszerűen nem fért be a "bejáraton". Az ötajtós Primeránál kinyiton a csomagteret, ledöntöm az üléseket, kiveszem a kalaptartót, és talán még egy komplett fagyasztóláda is bemegy kényelmesen :))
Igen-igen... 2001 január :))
--
Ha már idetévedtem ismét: valószínűleg - a Toyota és a Mazda összes erényét elismerve - maradnék a Primeránál továbbra is ;)
Gondolom 2001 januárt akartál írni.
Továbbra sem tudom, a kérdésfeltevő milyen árban szeretne autót vásárolni, milyen felszereltséggel ill rgaszkodik-e a benzinmotorhoz. Egy 2 literes benzines Mazda 6 megvan 6,2-ből, a Primera 6,5-ről, míg az Avensis 6,4-ről indul.
Dízel Mazda 6 5,5-től van, 6-ért nagyon jól felszereltet lehet kapni, Avensis 5,9-ről indul, de 6,5-et rá kell szánni, Primera 6,25, de 6,8 a jobban felszerelt változat.
Nekem egy P11-es Primerám van, újonnan vettem '91 januárjában. (Bennragadt darab, nagyon jó áron adták... stb.stb.)
Ez előtt két használt Sunnym volt, mindkettővel csak jó tapasztalataim voltak, ezért "ragadtam le" a Nissannál. Erről az autóról is csak jót tudok egyelőre mondani, bár még csak 32.000 km van benne.
A magas fogyasztás relatív. Egyrészt nagy és nehéz autó (~ 1300 kg) másrészt a klíma is kicsit (tényleg csak kicsit) tesz rá a fogyasztásra. Igazából nem városi "lődörgésre" való. Sztrádán 140-150 körül (megpakolva) nálam 7,5 körül fogyaszt, ami szerintem kiváló egy ekkora autótól. Ugyanakkor városban, klímával, tötyörgősen a 10-11-et is bekapkodja...
Azzal együtt, hogy nagyon jó véleménnyel vagyok a Primeráról, ha "elfogulatlanul" akarok javasolni valamit, szerintem nézd meg az új Toyota Avensist it (ha konszolidáltabb, "polgáribb" autóra vágysz), vagy a Mazda 6-ost, ha kicsit "dögösebben" gondolkodsz. (Szerintem ma ebben a kategóriában a Mazda 6-os a "legszebb", "legvagányabb" autó. Viszont tény, hogy az új Primera nagyon elegáns...)
Az 5 év garancia meg mindenképpen nagyszerű dolog egy gyári fullextrás autó esetén. ;)
2001 november óta van Primerám. Még az előző generáció frissített modelljét fogtam ki. Választhattam volna az újat is, de jobban tetszett a régi. Másfél év alatt 38 ezer km-t tettem bele, ez idő alatt 1 kellemetlen probléma volt. Egyszerűen nem akart elindulni az autó. Elvontatták, adtak csereautót. Kiderült, hogy a főtengely helyzetérzékelő elektornikája mondta fel a szolgálatot. Egy apró csipet cseréltek és kész is volt. Egyébként csak jót tudok írni a modellről. Remekül fekszi az utat. Nagyon gyorsan lehűti az utasteret a légkondi. ABS-t kétszer teszteltem autóstársak hibájából. Remekül működött. Egyetlen gond a magas fogyasztás 1.6-os 109 lovas motorral 10 litert eszik.
Az új Primera 2 literese magasabb, nehezebb, erősebb gép, mint az enyém. Nem akarlak lebeszélni a típusról, de jó, ha tudod, hogy a Primerák értékvesztése kicsit magasabb az átlagosnál. Így lehet, például, hogy az enyém 4,8 millióba került, de most csak 3,4-3,5 milliót ér.
Nem tudom, milyen felszereltséggel nézted ki a Primerát. 5,6 és 8 millió között vannak a 2 literes motorral szerelt autók.
Ha nem ragaszkodsz új autóhoz, ajánlom, hogy nézz szét a használtautó-piacon. Nagyon jó áron találsz 2 literes, full extrás 1-2 éves Primerát.
Egyébként 5,6-6,5 millió közötti árban már rengeteg jó autót lehet kapni. Pl. Mazda 6 CDH TE 5,85 millió (120 lovas dízel). Nissan dízelt nem ajánlom, egyik Primera 2.2 TD tulajdonos elmondása szerint lassú.
Új Primérát szeretnék vásárolni és ehez kérnék segítséget.
Sajnos semmijen tapasztalatom nincs a márkával kapcsolatban - pláne az új fejlesztéssel.
Minden tapasztalatott szívesen fogadok, akár konkrét, akár szubjektív.
Az elképzelés egy 2.0 benzines, de az új tipus minden észrevétele érdekel.
ui.: ha tudtok "olcsó" lelőhelyről, az is érdekel.