"Nem elég jóra vágyni: a jót akarni kell ! És nem elég akarni: de tenni, tenni kell ! A jószándék kevés ! Több kell: - az értelem! Mit ér a hűvös ész ?! Több kell: - az érzelem ! Ám nemcsak holmi érzés, de seb és szenvedély,"
"Azt is leírja az elméleted, hogy milyen az ha 'túlkompenzáljuk'? Erre kíváncsi lennék."
Vagyis hogy, hogyan lehetne antigravitációt csinálni ?! ;-)
Háát... szerintem 'valahogy úgy', hogy kellene 'szerkeszteni', egy olyan e.m. sugárzó 'hajtóművet', ami nem csak 'a ma ismert' transzverzális e.m. hullámokat sugározza ki magából, hanem ú.m. 'teljes e.m. spektrumú sugárzó', vagyis az előbbi mellett longitudinális és! torziós e.m. sugárzást is kibocsájt. (hogy milyen erősségben, frekvenciatartományban és 'arányban' 'az még kutatás kérdése', de még az 'alapkutatás' is hiányzik /longitudinális és! torziós e.m. sugárzás/ a 'kommersz'/'civil' szférában --nem tanítanak semmit ezekről, az egyetemeken..!--,
de a 'katonai', 'háttér-hatalmi' kutatások,
már biztos 'előbbre járnak' - 'természetesen'... ! ;) ;-/
Egy ilyen, 'megfelelően erős', 'teljes e.m. spektrumú sugárzó' 'hajtómű',
a vonzó (sic!), gravitáló-ellen-test felé irányítva, 'felemeli' a 'szerkezetet',
a hold a naptol valo tavolsaganak valtozasa miatt is tavolodik a foldtol. amikor a fold napos oldalan van akkor a nap gravitacioja tavolitja a foldtol, amikor a tuloldalon akkor kozeliti. viszont a napos oldal kozelebb van a naphoz igy a gravitacios ero nagyobb, mint a tuloldali allapotban. igy a hold egy ciklus alatt tavolodik a foldtol.
ezt ki lehet szamolni. ha a valos tavolodas ettol eltero, akkor el lehet gondolkozni h mi miatt gyorsul v lassul a hold.
Úgy, hogy amennyi perdületet veszített a Hold a forgásának fokozatos leállásával, ennek meg kell jelenni valahol másütt. Ha a Hold távolodik, akkor növekszik a perdülete, vagyis a forgási perdület keringési perdületté alakul.
Ebben 'nem lennék olyan biztos' a helyedben... ! ;-)
Ha 'abból indulunk ki', hogy a gravitációs hatás, az valójában 'árnyékhatás'-on 'alapul' (és szerintem a gravitáció = 'árnyékhatás' ;), akkor ha ezt az 'árnyékhatás'-t 'semlegesítjük' ill. 'túlkompenzáljuk', akkor 'már kész is', a "taszító gravitáció" ! ;-)
„Hogy éppen ugyanakkora legyen a Hold tengelyforgási ideje, és a keringési ideje, azt sehogyan sem lehet beállítani, mert a kettő független egymástól.”
Nem független, mert minden, mindennel összefügg. Az, hogy a Hold kötött pályán kering a Föld körül, egy kozmikus időpontban „beállított” mozgás eredménye. Nézd meg azt az ábrát, amit Elminster berakott a Nap körüli közös keringésüket szemléltetve!:-)
" a Holdon nem fordulna el az inga, mert a Hold nem végez valóságos tengelyforgást, csak látszólag tűnik forgónak, ha kívülről nézed."
Háát... szerintem inkább pont' fordítva van: a Hold csak a Földről nézve, "látszólag nem fordul el",
valójában a Föld 'mellett' haladva kering a Nap körül oly' módon, hogy a haladása, és a tengely körüli forgása a Földről nézve azt az 'optikai' hatást váltja ki, mint ha a Hold úgy keringene a Föld körül, hogy mindig csak "az egyik oldalát mutatja a Föld felé".
('nem semmi' lehetett ezt így beállítani... ! ;) ;-)
A Hold kötött tengelyforgása azt jelenti, hogy a Föld körül megtett (egy fordulata) keringése és a tengelye körüli fordulata azonos időtartamban történik. Szuperfizikus azt gondolja, ami kering, az nem mindig forog.;-)
„A Holdra holdjáró autókat is vittek, melyekben giroszkóp működött.”
A holdjáróba szerelt giroszkóp, (három egymásra merőleges tengelyen forgatott golyók, vagy tárcsák) elmozdulása arra szolgált, hogy rögzítsék a bejárt útvonalat és visszataláljanak a holdkomphoz, a bázishoz. A hold forgásához nem sok köze volt, mert nem 28 napig autókáztak egyhuzamban a pilóták.;-)