Amúgy mennyit fogyaszt az 1.4es (városban, illetve autópályán)? Mi azért is vettünk 1.2est, mert azt mondták, hogy az jelentősen kevesebbet fogyaszt. Na meg ez közel 350 ezerrel olcsóbb volt.
Mi májusban lettünk Corsa C tulajdonosok de nagyon meg vagyunk elégedve az autóval.
Jó nem egy sportkocsi főleg nem az a 1-es mostorral de szépen megy.
Már 3500 km van benne és eddig csak jót tudok elmondani az autóról.
A leghosszabb utunk 550 km volt és akkor 24 litert evett meg igaz nem nyomtam neki de voltak szép húzós emelkedők.
Először Puntót néztünk, aztán Twingot ,Matizt de ez jött be legjobban.
Most már bánjuk h nem vettük meg nagyobb motorral, jo lett volna kipróbálni 1,2 motorral is.
Vátjuk az Corsa C2-t , nekem az 1,3-s dizel tetszene csak marha drága lesz.
Hi all.
Corsa C-nk átlépte a 30000 (haaarminceezeeeer)km-t egy mostani kiruccanás alkalmával és érdekeset tapasztaltam fogyasztás terén. Az autó, mintha csak a stabilizátorral megrágott kefékért akart volna kárpótolni, meglepően alacsony fogyasztást produkált. 703 km-t mentem 1 tankkal a következő felállásban: 2x Sopron-Győr szakasz a 85-ösön harakirivel (aki ismeri tudja miről beszélek:) ) 70-120 között, 1x Győr-Gyöngyös M1-M3-on, 1x Gyöngyös-Eger 3-as főút 80-110-es tempóval, majd vissza Füzesabonyig, onnan M3-M1 Győrig. Nos az átlag 5.47 l/100km lett ami azért meglepő, mert korábbi Sopron-Gyöngyös útjaimon-amelyben arányaiban kevesebb az autópályás 120-140-es tempó 5.9-6.1-re szokott kijönni. Szóval nem tudom minek tulajdonítsam, vajon csak most akart nekem "benyalni" a masina, vagy ezentúl ennyit fog fogyasztani?:)
Van egy eladó, opelre való 15-ös alufelnim 195/50-es gumikkal.Egy évig használtam Corsa C-n, kb 15000-km van benne.Az autót eledtam és a felni sajnos nem kellett a vevőnek.
Irányár:100e Ft
Képet tudok küldeni róla.
1., Ford. szám- sebesség viszony + légellenállás: az oké, h a végsebesség elérésekor a különféle akadályozó tényezők egyenlőek a leadott teljesítménnyel és így tovább, de pl 6000-es fordulatnál ugyanúgy számítással meghatározható a sebesség egyes és pl négyes fokozatban is. Nem kell belevenni hozzá a légellenállást. Szerintem erről van itt szó.
2., Gondolj csak bele: szerinted
100km/h 3000 1/min
200km/h 6000 1/min
akkor :
0 km/h 0 1/min.
"Hisz a fordulatszám-sebesség viszonyba tudtommal nem játszik bele a légellenállás"
Elméletben és légmentes helyen valóban nem, de a fizikai valóságban kétszer akkora sebesség eléréséhez négyszer akkora teljesítményre van szükség. Ergo 50-150-re gyorsuláshoz - 5-ben kb innen húz - a motor 9X annyi teljesítményt kell, hogy leadjon, míg a fordulatszám csak 3x-os lesz. Ezért elméleti csak a maximális fordulatszámhoz tartozó számolt sebesség.
Az 1.0 Corsa 3000-et pörög 100-nál, a max. teljesítményét 6000-en adja le. Szerinted mikor fog valaha is 200-at menni?
"Ha jól tudom, egy 1.6-os Astra papíron 5-ben a max fordulatszámnál 300-at kellene, hogy menjen."
Nem tudom, hogy ezt ki számolta ki, és milyen kerékmérettel, mivel a mi Corsánk áttételei egy az egyben megegyeznek az 1.6os Astráéval. Én meg 6500as fordulathoz ~210et számoltam ki, igaz ahhoz a kerékmérethez, ami a mi autónkon van. Ez ha jól emlékszem 155/80 R13. Persze tudom, hogy 5dikben nem érhető el a tiltási tartományt.
Szerintem is úgy kellene lennie, hogy konstans % ot csal az óra, de az Auto magazin ezt mérte. Ami meg a mérés pontosságát illeti, lehet, hogy a sebességmérőt nem olvasták le pontosan. Hisz a fénykapu mérései szinte teljesen megegyeztek a GPS által mért adatokkal. A tesztet meg amúgy egy akkor elkészült úton (M30, 4.7km csaknem vízszintes) készítették, amit még nem adtak át a forgalomnak.
Azt viszont nem értem, hogy mi köze van a légellenállásnak a dologhoz. Hisz a fordulatszám-sebesség viszonyba tudtommal nem játszik bele a légellenállás, de ha tévednék javíts ki. Hisz az autónak az áttételei fixek, nem változnak a légellenállástól, ha meg fixek az áttételek, akkor adott sebességfokozatban bizonyos fordulatszámnál mindig azonos számú fordulatot tesz meg a kerék, így a sebesség is mindig azonos lesz. Én nem úgy számoltam, hogy vettem a tiltási fordulatszámot és abból számoltam ki az elérhető maximális sebességet, mert tudom, hogy az badarság lenne. Csak néztem, hogy mennyivel megyek, milyen fordulatszám tartozik hozzá, majd abból kiszámoltam a gyári adatok segítségével a sebességemet, figyelembe véve az autón lévő kerekenek az átmérőjét. De mint mondtam, így valószínűleg rossz adatokat kaptam, mert elvileg ~110et mutatott az óra, én meg ~111et számoltam, ami ugye szinte kizárt.
Persze a gumik mérete is jelentősen számít. Egy 175/70-es nyárigumit lecserélni 165/70-es télire máris 2%-os csalást értünk el, mivel a 165-ös gumi kerülete kisebb.
Ha jól tudom, egy 1.6-os Astra papíron 5-ben a max fordulatszámnál 300-at kellene, hogy menjen. Csak itt közbeszól, hogy a légellenállás a sebességgel négyzetesen arányos, ezért soha sem megy annyit, amennyit kiszámolsz.
Azért érdekes, amit leírsz az 1.2C Corsánál. 156-nál még 3.2 %-ot torzít, de 168-nál már csak 1.7%-ot. Ilyen ütemben haladva 190-nél már kevesebbet mérne. Azt hiszem, ez elegendő ahhoz, hogy legalábbis kételkezdjek a mérés pontosságában, mivel:
1 a polgári GPS-ek 10 méteres pontossággel mérnek csak.
2. A csalás mértéke a sebesség növekedésével növekszik, nem csökken.
3 Mivel biztosították, hogy a kocsi egyenletes sebességgel haladjon egyenletes felületen pár í0 másodpercig, amíg ki lehet küszöbölni a mérőeszközök pontatlanságát? Hogyan tudják azt elérni, hogy közben a kocsi sebessége ne változzon? És ekkor még nem is számoltam a felgyorsítás idejét és helyigényét.
viszont a következ?t nem tudja valaki? a középkonzolon a kijelz? mindkét gombját egyszerre megnyomva egy kis id? utána következ? jelenik meg a rádió/cd info helyett"011 1".
Ez mi a szösz? Az opeles fórumban valaki irta, hogy astránál car300 magnóval a sebességet irja ki digitálisan. Nade itt 2* is próbálva mindkétszer ezt irta ki...ötlet???
(mert a kijelz? uaz, gondolom az elektronika is, és a rádióhoz nyilván nincs ,köze...vagy mégis?)
ja, anno nekünk is volt, corsa B 45 lovas...sose felejtem el, el volt rohadva a kipufogó, és totál folytotta a motort, így egyesben alig akart felmenni ürömre:)))
Aztán mire felértünk, kijukadt, onnantól ment mint rendesen, és még jó sportos hangja is volt..:)))
"azzal van a gondom, hogy városban hármasban, négyesben ha dinamikus gyorsítást akarok, akkor váltogatni kell visszafele könyörtelenül."
Jó, ez tényleg igaz, főleg az 1.2esre. Azonban, szerintem a váltó áttételei sem a legjobbak. Ami meg a könyörtelen kapcsolást illeti, a régi 45 lovas A-s Corsánknál kell könyörtelenül kapcsolgatni.:)) Mondjuk, ha lesz pénzem ugyis egy 1999es AMG C klásszét (ami 200D nek lesz álcázva:)), vagy egy 1979es 500SLC-t fogok venni, na ott aztán nem kell kapcsolgatni.
Nekem inkább azzal van a gondom, hogy városban hármasban, négyesben ha dinamikus gyorsítást akarok, akkor váltogatni kell visszafele könyörtelenül. Szóval érezni, hogy csak egy szük tartományban elegend? a nyomaték a normális közlekedéshez, mert amúgy nagy a kasztni neki. A végsebesség tekintettében én konzervatívabb vagyok, eddig max 150-el mentem vele, és ott is csak az zavart, hogy a rövid ötös miatt b?ven 4000 felett pörög a moci, s ez olyan érzetet kelt, hogy ilyenkor kínzom szegénykét :((((
Ha kilóba nézzük, akkor a kocsi nem könnyebb, mint pl. az astra, azzal meg ugye simán lehet akár 1.4-essel is 210-et menni (by Andd :)))-no ez persze vicc, van 1.6-os, 1.8-as, és 2.0-es is) , a corsa futóm?ve se rosszabb, mint az astráé, szóval nem érzem túlzónak. Egy agilával inkább az lenne.
Hát igen, nekem 1.4-es van, és a valós 200 az álom kategória. :)
Pedig nincs rossz állapotban a verda, a 0-100-at gyári érték alatt futja (müszeresen mérve).
Az igaz, hogy csal minden óra. A régi Corsánké szinte többet is mint 10%. De van egy autó magazinos tesztem, amiben lemérték a különböző autók végsebességét(GPS + Fénykapu), és megnézték, hogy mennyit csal az óra. 1.2es C Corsa Oda: GPS, Fénykapu 168, Seb.mérő 171. Vissza: GPS, Fénykapu 156, Seb.mérő 161. Továbbá, én is lemértem, és én is hasonló arányú eltéréseket kaptam, igaz csak stopperrel mértem, és próbáltam konstans 120at menni. A motornak a fordulatszámából is kiszámoltam, bár úgy meg elvileg egy picit gyorsabban mentem. Ami meg a végsebességes tesztet illeti, írták, hogy rövid szakaszon próbálták, meg erős szélben, azért nem érték el a tesztelt autók a megadott végsebességet. Hisz a miénk egyenes pályán simán megy 170et, ha van egy kis nekifutása, sőt az érdi emelkedőn is felmentem 160+ al(Pest fele).
Azért ne fogadj az életedre, hogy az 1.4-es megy 200-at, mert rövid úton vége lenne becses életednek. Gyári Opel adat szerint 180 a vége. Ez a valóságban azt jelenti, hogy hátszéllel sík terepen 5 perc alatt fel tud gyorsulni 180-ra.
Most ne gyere azzal, hogy láttál már óra szerinti 200-at Corsával, mert az Opel órái a tartomány végén már 10%-ot meghaladó módon torzítanak, ennyivel mérnek többet. Egyébként olyan autót, amely tényleg a mutatott értéknek megfelelő sebességgel megy, azt sokáig kellene keresgélni, lévén 5 %-ot legalább mindegyik torzít. A torzítás egyébként sebességfüggő. kisebb sebességnél százalékosan kevesebb, nagyobb sebességnél pedig nagyobb a torzítás.
Több Opeles egybehangzó tapasztalata szerint az óra szerinti száz megfelel 92-93-nak a valóságban.
"aki teheti inkább 1.4-est vegyen:((( "
Szerintem azzal az a baj, hogy az már túl gyors. Hisz ezzel is megy az ember egy sima 170et. Azzal meg már menne az ember 200at is. Ami nem feltétlenül egészséges egy ilyen méretű autó esetében. (Bár a 170 sem feltétlenül.)
Az attól függ. A felületi karcokat nagyon jól lehet különböz? políranyagokkal kezelni, a mélyebbeket javítóstiftel, de sajna nem lesz olyan, mint az eredeti.
Sajna nekem úgy tünik, hogy Opeleken a metál fények ezerszer ellenállóbbak mint a normál fények, szóval új autónál nem csak a szín miatt praktikus a metál...
A szakszervízek fényezni fényeznek, csak qrva drágán, és sajna a min?ségük sem mindíg jobb, mintha az ember egy szakinál csináltatta volna:((((.
Amúgy a mienkkel kapcsolatban sajna meg kell hogy állapítsam, hiába az új 16 szelepes 1.2-es ecotec, bizony a nagyobb corsa C-t ez is csak igen nyögvenyel?sen mozgatja, aki teheti inkább 1.4-est vegyen:(((
Latom jol porgott a topic miota beneztem!
Udv minden uj topictagnak!
Jelentem gond nelkul megtettuk a hapzi-mobillal elete leghosszabb utjat, Budapest-Genf 13xxkm 3 megallassal. Idot, fogyasztast sajna nem tudok adni mert az utolso 400 km-t esoben, az utolso ketszazat pedig esoben+ejjszaka+kodben tettem meg igy nem lennenek mervadok. Ahol jo ido volt, szaraz aszfalt ott ~140-el mentem (Ausztria, Nemetorszag). Az osztrakok nagyon hulyek az autopalyan. Siman mennek a belsoben 130-al es eszebe sem jutna lehuzodni ha te gyorsabban jossz mogotte.. A svajciak (francia kantonok) es a Franciak meg amolyan "seggben" nyomulos fajta. Teljesen ramasznak az emberre meg akkor is ha utana 15 percig eselye sincs arra, hogy elozzon.
Indulasnal mindig padlogazzal indulnak, valamiert nagyon sietos nekik. Ezert aztan neked is padloval kell elindulni, kulonben jon a seggbemaszas... :-)
Amit eszrevettem, hogy az osztrak, nemet benzinnel kb. 80-100km-el tobbet mentem mint az elso tank Mol benzinnel. Persze lehet, hogy a vegere egyre jobban elfaradtam es egyre lasabban mentem, de azert erdekes.
Genf-ben nagyon keves Corsa van, C-bol pedig meg kevesebb. Egyebkent is kicsi a kisautok aranya, de azok meg majdnem mind 206/106/Clio. Talan nem is veletlen, mert hat a szomszedban gyartjak... Opel-bol B-C Vectra-t, meg egy ket G Astra-t lattam errefele.
A nemeteknel viszont volt boven Opel, C Corsa is, sot 2-3 Signum is megelozott az autopalyan. Marha jol nez ki egy Signum eloben! :-)