Pedig ez van, 6 liter alá eddig 1x sikerült vinnem.
Mondjuk biztosan lábfüggö, egy 75 lovas Astrával nem lehet úgy élvezni a sorozatos vissza-3 padlógáz elözéseket (a 4-esen használom általában)..
Az is érdekes ha két bicaj van a tetején, plusz terhelés (4 ember, csomagok), akkor nem éri el a 6.5-et. Hanem mondjuk 6.2. Egyszerüen annyi, hogy olyankor óvatosabb vagyok és nem megyek 110-nél gyorsabban.
Ezek szerint jóval többet fogyaszt az 1.2-esnél.:)
Nekem az 1.2 full városban 7.2-7.4, autópályán most érdekes módon lement 5.5-5.7-re. Országúton 5-5.2. Ez azért kevesebb mint az 1.4-esé.
Két év átlaga: 7.2l.
Város 8 körül, országút normál tempóban 6.5, 100% országút megengedett sebességgel, óvatosan: 5.6, télen ökörködés a hóban >10 liter.
A használtan vett kocsidhoz is meg kell, hogy legyen a rádió használati utasítása és a kódkártya. Ha nincs, csak akkor vagy bajban.
Én minden jószándékot feltételezve sem hiszem el, hogy az illető csak a "bajba jutott" gyárirádió tulajdonosok önzetlen kisegítésével foglalkozik...
Az emelkedőket jól birja mert mi Eszergomtól megyünk haza Aggtelekig szlovákián keresztül és ott jócskán van emelkedő.
A nagyobb emelkedőket ugy szoktam megközelíteni hogy 120km/h ig fölküldöm és próbálom nyomni neki de nem nagyon birja és akkor vissza 4 és megy.
Az a lényeg h a fordulat 3000 fölött legyen mert onnan már nincs baj.
Én igy tapasztaltam.
Akkor amikor vettük ez tünt a legjobb vételnek.
A 206-os kissebb a Corsához képest.
A poló meg drága.
Először is lecsekkol az ige, másrészt a gyári rádiók kikódolását vállalja, ha nem tudod a kódot. Pl. a használtan vett kocsimon honnan tudjam meg a kódot, ha véletlenül leveszem az akksiról a sarut, és újra kellene kódolni, és az előző tulaj elfelejtette megmondani. A gyári képviselet is megmondja 3KHuf + áfáért, de az 1 hét.
Amúgy mennyit fogyaszt az 1.4es (városban, illetve autópályán)? Mi azért is vettünk 1.2est, mert azt mondták, hogy az jelentősen kevesebbet fogyaszt. Na meg ez közel 350 ezerrel olcsóbb volt.
Mi májusban lettünk Corsa C tulajdonosok de nagyon meg vagyunk elégedve az autóval.
Jó nem egy sportkocsi főleg nem az a 1-es mostorral de szépen megy.
Már 3500 km van benne és eddig csak jót tudok elmondani az autóról.
A leghosszabb utunk 550 km volt és akkor 24 litert evett meg igaz nem nyomtam neki de voltak szép húzós emelkedők.
Először Puntót néztünk, aztán Twingot ,Matizt de ez jött be legjobban.
Most már bánjuk h nem vettük meg nagyobb motorral, jo lett volna kipróbálni 1,2 motorral is.
Vátjuk az Corsa C2-t , nekem az 1,3-s dizel tetszene csak marha drága lesz.
Hi all.
Corsa C-nk átlépte a 30000 (haaarminceezeeeer)km-t egy mostani kiruccanás alkalmával és érdekeset tapasztaltam fogyasztás terén. Az autó, mintha csak a stabilizátorral megrágott kefékért akart volna kárpótolni, meglepően alacsony fogyasztást produkált. 703 km-t mentem 1 tankkal a következő felállásban: 2x Sopron-Győr szakasz a 85-ösön harakirivel (aki ismeri tudja miről beszélek:) ) 70-120 között, 1x Győr-Gyöngyös M1-M3-on, 1x Gyöngyös-Eger 3-as főút 80-110-es tempóval, majd vissza Füzesabonyig, onnan M3-M1 Győrig. Nos az átlag 5.47 l/100km lett ami azért meglepő, mert korábbi Sopron-Gyöngyös útjaimon-amelyben arányaiban kevesebb az autópályás 120-140-es tempó 5.9-6.1-re szokott kijönni. Szóval nem tudom minek tulajdonítsam, vajon csak most akart nekem "benyalni" a masina, vagy ezentúl ennyit fog fogyasztani?:)
Van egy eladó, opelre való 15-ös alufelnim 195/50-es gumikkal.Egy évig használtam Corsa C-n, kb 15000-km van benne.Az autót eledtam és a felni sajnos nem kellett a vevőnek.
Irányár:100e Ft
Képet tudok küldeni róla.
1., Ford. szám- sebesség viszony + légellenállás: az oké, h a végsebesség elérésekor a különféle akadályozó tényezők egyenlőek a leadott teljesítménnyel és így tovább, de pl 6000-es fordulatnál ugyanúgy számítással meghatározható a sebesség egyes és pl négyes fokozatban is. Nem kell belevenni hozzá a légellenállást. Szerintem erről van itt szó.
2., Gondolj csak bele: szerinted
100km/h 3000 1/min
200km/h 6000 1/min
akkor :
0 km/h 0 1/min.
"Hisz a fordulatszám-sebesség viszonyba tudtommal nem játszik bele a légellenállás"
Elméletben és légmentes helyen valóban nem, de a fizikai valóságban kétszer akkora sebesség eléréséhez négyszer akkora teljesítményre van szükség. Ergo 50-150-re gyorsuláshoz - 5-ben kb innen húz - a motor 9X annyi teljesítményt kell, hogy leadjon, míg a fordulatszám csak 3x-os lesz. Ezért elméleti csak a maximális fordulatszámhoz tartozó számolt sebesség.
Az 1.0 Corsa 3000-et pörög 100-nál, a max. teljesítményét 6000-en adja le. Szerinted mikor fog valaha is 200-at menni?
"Ha jól tudom, egy 1.6-os Astra papíron 5-ben a max fordulatszámnál 300-at kellene, hogy menjen."
Nem tudom, hogy ezt ki számolta ki, és milyen kerékmérettel, mivel a mi Corsánk áttételei egy az egyben megegyeznek az 1.6os Astráéval. Én meg 6500as fordulathoz ~210et számoltam ki, igaz ahhoz a kerékmérethez, ami a mi autónkon van. Ez ha jól emlékszem 155/80 R13. Persze tudom, hogy 5dikben nem érhető el a tiltási tartományt.
Szerintem is úgy kellene lennie, hogy konstans % ot csal az óra, de az Auto magazin ezt mérte. Ami meg a mérés pontosságát illeti, lehet, hogy a sebességmérőt nem olvasták le pontosan. Hisz a fénykapu mérései szinte teljesen megegyeztek a GPS által mért adatokkal. A tesztet meg amúgy egy akkor elkészült úton (M30, 4.7km csaknem vízszintes) készítették, amit még nem adtak át a forgalomnak.
Azt viszont nem értem, hogy mi köze van a légellenállásnak a dologhoz. Hisz a fordulatszám-sebesség viszonyba tudtommal nem játszik bele a légellenállás, de ha tévednék javíts ki. Hisz az autónak az áttételei fixek, nem változnak a légellenállástól, ha meg fixek az áttételek, akkor adott sebességfokozatban bizonyos fordulatszámnál mindig azonos számú fordulatot tesz meg a kerék, így a sebesség is mindig azonos lesz. Én nem úgy számoltam, hogy vettem a tiltási fordulatszámot és abból számoltam ki az elérhető maximális sebességet, mert tudom, hogy az badarság lenne. Csak néztem, hogy mennyivel megyek, milyen fordulatszám tartozik hozzá, majd abból kiszámoltam a gyári adatok segítségével a sebességemet, figyelembe véve az autón lévő kerekenek az átmérőjét. De mint mondtam, így valószínűleg rossz adatokat kaptam, mert elvileg ~110et mutatott az óra, én meg ~111et számoltam, ami ugye szinte kizárt.
Persze a gumik mérete is jelentősen számít. Egy 175/70-es nyárigumit lecserélni 165/70-es télire máris 2%-os csalást értünk el, mivel a 165-ös gumi kerülete kisebb.