Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Ne vedd magadra, mert mi már csak ilyenek vagyunk. Ezért csak nevess ( vagy röhögj ) rajta.
Minden esetre nagyon köszönöm, hogy felébresztetted az urakat. Szoktunk ilyen jó témát találni, mint a piros Előre mozdony. Ezekre aztán mindenki reagál és sokáig el tudunk vitatkozni és polemizálni rajta.
Egyébként a fórumon a korunktól függetlenül tegeződünk.
Biztosíthatlak, hogy nem személyeskedésnek szántam senki irányába, csak a szituáción mosolyodtam el és jutott eszembe ez a klasszikus történet, mert a PV-k mellett egy La Fontaine mesekönyv volt az egyik gyerekkori kedvencem. Üdv!
Szeretnék én a legtisztességesebb lenni, ezért én csak 10 ezret adnék a tartályvagonért. Vagy 8 ezer, és elmondom, hogy a fényjelzőben nem belevaló izzók vannak (5 ezerért vettem hasonló állapotú jelzőt idén)!
Örülök, hogy végre felébredtetek a többnapos hibernációból. Bezzeg a Dremel dekopírfűrésszel kapcsolatban nem voltatok ilyen aktívak, így a zsebem mérete döntött a vásárláskor. No de ez nem baj, mert a dekopírfűrész nem Pv. téma.
Nagyon jó a mesekép, de ilyenkor már takarékos üzemmódban működöm és nem tudom, hogy ki a róka és ki a holló. A sajtra van tippem.
Tényleg nagyon köszönöm ismeretlenként azt a segítséget, amelyet Tőletek/Önöktől kaptam, mert így nem kerülök valami gátlástalan lehúzó nepper karmai közé :) Nagycsaládosként sajnos nagyon is számít az, hogy mekkora összeget kaphatok ezekért a csodaszép mozdonyokért és vagonokért. Teljesen őszinte leszek, máris kaptam egy 50.000 Ft-os ajánlatot a tartálykocsiért. Nem hoztam meg még a végső döntést ez ügyben, több helyről is várom az ajánlatokat.
Csak az egyértelműség kedvéért, az Előre mozdony mind egyenárammal, mind váltóárammal képes táplálkozni. A Piko FZ2 trafó különben 12V/1A egyen- illetve 16V/1A váltóáramot tud kiadni magából. Ez utóbbi már elegendő lehet arra, hogy a mozdony eldöcögjön. De tény, hogy csak kompromisszumos megoldás, nagyobb teljesítményű trafóval lényegesen erősebb lenne a mozdony.
Az univerzális motorok -- mint a nevük is mutatja -- mind egyen, mind pedig váltóárammal müködnek, csak dióda nélkül egyennel sem váltanak irányt. Az egyenáramú motorok viszont nem müködnek váltóval, söt rosssz esetben le is lehet égetni vele. Üdv!
De a sportszerűség kedvéért. Ismeretlenként már annyi infót kaptál tőlünk, igazán eladhatnád jutányosan a Karika által képviselt alapítványnak. Főképpen úgy, hogy Tibor igazán nagylelkűen finanszírozná is a vételt. Nem akarok a zsebedben kotorászni, de a tisztesség megkívánná.
Most néztem meg a Jófogásra feltett képeidet. A trafó nem eredeti, hanem PIKO. Ez egyenáramú, a Pv. mozdonyok gyárilag pedig váltóáramúak, tehát ezzel nem működnek. Nem beszélve arról, hogy a teljesítménye is kevés a trafónak. Tehát ezt vedd is ki a csomagból.
Köszönöm Nektek a hozzászólásokat! Lehet, hogy regisztrálok a vaterán és a "piacra" bízom az árakat. Mindenesetre most már nagyjából látom a nagyságrendeket.
Az alábbi linken több képet is megnézhettek a mozdonyokról és a vonatokról.
Szerintem egy alapítványnál lenne jó helye.Van pár PV-m de tartálykocsim nincs,de ha az alapítványnak jutányos áron eladná Deli Gábor én szívesen megfinanszíroznám.
Nagyon szép állapotban vannak. Kb. egy éve kezdtem neki a Pv. Előre gyűjtésének, mint gyakorló nagypapa. Jelenleg négy mozdonyom két postakocsim, három személykocsim és három teherkocsim van. Többet már nem akarok venni. Vételkor különböző állapotban voltak. A keveset használtaktól a teljes felújítást igénylő roncsokig. Így eléggé tisztában vagyok az árakkal. Karika mozdonyokra írt árát túlzónak tartom. A kocsikra adott árak reálisak. Hasoló állapotú szerelvény van a Jófogáson hatvankettőért és még nem ment el. Én a mozdonyokat max. huszonötezerre tenném. A húzóerő nálad a szerintem is a tartálykocsi, ami nagyon ritka. Nem szeretném Karika esélyeit rontani, ezért a tartálykocsi nélkül a két mozdonyt, kéz személykocsit, két teherkocsit trafóval együtt nyolcvanöt- kilencvenöt között hirdetném meg. A tartálykocsira nem mondok semmit, azt a szíved joga eldönteni ennyi infó alapján. Én Előre alapra, Pannónia forgózsámolyokkal készítettem egy replikát és nem adnám el húszezerért sem. Persze minden azon múlik, hogy mennyire akarod eladni, mert néhány nepper már az egekben képzeli az árakat. Csak eladni nem tudja a csomagját.
A padlás takarításakor kerültek elő ezek a vonatok. Nagyon szép állapotban vannak, megvan hozzá a trafó is, van szemafor és egy db sín, ami csatlakozik a trafóra. Tudnátok segíteni, hogy megbecsülhessem, hogy mennyit érhetnek? Előre is köszönöm a segítséget! Gábor
Úgy látszik, hogy hallgatásba burkolóztatok. Sajnos így válasz nélkül ejtettem a drága Dremelt és egyharmad áron vettem egy használt FERM FZZ-400 fűrészt. A használatba vétele után meg fogom írni a véleményemet.
Használ- e valaki közületek Dremel Moto-Saw elektromos lombfűrészt?
Most álltam neki az " Imre bátyánk " féle áramszedőknek és nem boldogulok a kézi lombfűrészemmel. Ezért venni akarok egy használt Dremelt. Előtte viszont kérném annak a véleményét, aki már használt ilyet.