Egy idős személy fogja vezetni, aki még sosem vezetett DSG autót. Egy kézi váltós VW Sharanból ül át.
Előszőris azt kell megtanulja, hogy amikor beűl kapcsolja be a Hold controlt, ami automatikusan rögzíti az autót, ha a padlóig nyomod a féket és ki Start-Stoppot. Utánna meg azt, hogy miként lehet motorfékezni.
Mert ugyebár, ha leveszed a gázt egy kanyar előtt, akkor a DSG felvált, nem visszavált.
Szerencsére a kocsi 235-ös abroncsokkal van szerelve és talán állítja a felfüggesztés is, emiatt bolondul stabil, de a motorfék akkor is kell, ha kanyargós dimbes-dombos utakon jársz.
Amikor én vezetem, a tempósabb kanyarok elött leveszem a gázt és reflexből hozzányulok a vátófülekhez, hogy 6-ból ne tegye fel 7-be, ha nekem 5-be kell.
Aztán a kanyat után kihuzatom és amitán nem gyorsítok, az automatika visszateszi D-be. Elegáns megoldás.
De a vátófülek működésével nem szertném bonyolítani az öreg életét. Csak késöbb, amikor megszokja a kocsit.
Az idős embereknek a reflexeik nem olyan jók és nem vesznek észre minden kisméretű figyelmeztető jelet egy digitális műszerfalon.
Vezettem a pályán és index nélkül megpróbáltam sávot váltani (nem tudtam, hogy muszáj indexelni), a kormány bekeményedett és megjelent egy piciny sárga vonal, az amúgy is kis ikonon, ami a műszerfalon jelzi, hogy a sárvtartó aktív. Na ezt pl. nem fogja észrevenni.
Egy ideig a sávtartót és a radaros tempomátot kikpacsolom a menüből, a frontasist szolgáltatást bekapcsolom.
Miért ne működne. Amúgy az egyik kamerás, a másik ultrahangos, a harmadik meg radaros elvű.
A sávtartó meg az éles kanyart elengedi ebben az esetben, meg valószínű hogy a frontassist befékez, ha aktív. Mivel az ACC-sben ez is van. Meg a 2017-es még fejlettebb rendszer, mint a B7-esek.
Gondolom beparkoló is van benne, a sávtartó meg a sávváltó is azt dotálja.
Nem sok volt, de most már egyre többen előfordul. Beirják mindig az extrákhoz, mert lényeges. Amúgy meg kell szokni, eleinte sokszor zavaró. Nálunk 3ból 2ben van.-) Comfortline is.
Olyan kérdésem lenne, hogy miután kikapcsolom az esp-t, a műszerfalon villog az ikonja! Ez normális? Az előző autómban folyamatosan világított ha kikapcsoltam! 2009-es passat cc az alany!
Cserélni mindenképpen cserélném láncos, vagy fogaskerekes?, A jlegobb az átalakítás, több módja is van eltávolítják a balance tengelyeket, vagy gépmunkával alkalmassá teszik a vastagabb- hosszabb, ezáltal tartósabb tengely használatát. Az hogy mennyire nagy munka az attól függ mi a nagy munka neked, youtube-n sok, csak tengely csere nem bonyolult karter le tengely kicserél nagyjából, youtubon sok videón látható a művelet ha nem konkrétan ez de hogy hogyan jutsz el az olajszivattyúig.
Ha tünetre vársz már régen rossz, mert addigra annyira gyenge lesz a motor kenése, és meg is szűnhet, hogy sokkal nagyobb lesz akár.
Nem irtam hulyeseget, hiszen nem kuld jelet a turbonak :-)
OK, nem emlekszem, hogy a nemet szerelo mit hadovalt rossz angoljaval, az volt a fontos szamomra, hogy mehettunk tovabb, de az megvan, hogy mire mutatott, amire azt mondta, hogy 'kaputt'. Nem tunik bonyolultnak az a kis cucc, lefotozom majd.
Szia, igen, megvolt, es ezzel most okosabb lettem, mert most ugy tunik, hogy az EGR szelep rendben, de a termometer hibas jelet kuld a turbonak - meg valami mas problema is lehet, amit nem igazan tudodt a nemet srac angolul elmagyarazni, ami a turbon belul lehet. Sikerult szerviz modban lenyomni az 1700 km-t, nem volt konnyu menet, de hazahozott a kocsi. Imadom!
2008-as 2.0 pdtdi dsg (170 LE) 218 ezer km-rel, 5 éve van nálam, hibátlanul működött (pd elemek régebben cserélve voltak). Hétvégi hosszabb autópálya használat után alapjáraton, illetve alacsony fordulaton egy kicsit remegős lett a gép. Hibakódot nem dobott, és nem érzek rajta teljesítmény csökkenést, de némileg aggaszt a dolog, h mi lehet a hiba oka, illetve milyen nagyobb hibának lehet az előjele. Szerelő még nem látta...
Lehet lendkerék hiba? Indításnál, leállításnál nincs koppanás.
Ami szintén új dolog, h kb 300 kilométerenként megeszik 1-1,5 dl hűtővizet, biztos nem csöpög sehol.
Ha valaki rendelkezik hasonló hiba tapasztalattal, illetve megoldással megköszönném, ha megírná.
Lenne ismerőstől egy Passat 2007-es évjárat 230e km 170 LE-s ismerem új kora óta. Kérdésem, hogy a hatszögtengely cseréje mekkora művelet, kb milyen költség? Csak megbontás után dől el hogy kell cserélni, vagy van esetleg ráutaló jel?
A kocsi 2.0 Passat CC TDI 170LE es Engine Fault Workshop hibauzenetet kaptam, es mult penteken hoztam el a kocsit a szervizbol, ahova pont ez miatt a hiba miatt kerult. Megallapitottak, hogy az EGR szelepet kell csereleni, ami meg is tortent, par napig az auto megint a regi volt, erre most ismet elojott ez a hiba. Bekapcsolt a service mod is, vagyis a kocsi csokkentett modban megy megint, pont, mint mielott a szervizbe mentem vele.
Elkepzelheto, hogy valamit reset-elni kellene? Vagy hiaba csereltek ki az EGR szelepet es mas lesz a gond? Az a baj, hogy hetfon reggel megyunk vissza vele Angliaba ket gyerekkel, es nincs nyitva semmilyen szerviz es elegge fosok, hogy most szerviz modban kell megigmennem 1600 km-t :-(
Igen igen. Én is arra gondoltam. Nekem is van illetve aiket néztem mielőtt ezt megvettem minden volt. Ezért mondtam, hogy én csak Highline illetve R-linet néztem. lehet hogy a confortline-ben nincs.
okés, de ugye én nem arra gondolok, ami kinyitja , meg bezárja, hanem arra, mit fel is nyitja magát az ajtót. Tehát megnyomod a gombot, és az a hátsó ajtó feltárul, szó szerint. illetve vissza is .
Én 4 passatot neztem meg mielőtt megvettem azt ami most van és mindegyikben volt. Igaz amiket néztem az Highline és R-line felszereltség volt. Gondolom az alapban nincs.
Kollégák, passat B7 kombiba, ugye nem volt széria az elektromosan felnyitható és lecsukható hátsó ajtó ? Mennyire elterjedt vajon ? Arra gondolok, hogy elég sürűn van, csak nem irják ki az hirdetésekbe, vagy tényleg ritka ? A hirdetések leirásába nem olyan egyértelmű mert ugye van az elekromosan zárható hátsó ajtó és az elektromosan felnyitható hátsó ajtó.
vidd el egy szerelőhöz, csinál egy nyomáspróbát és ott ki is derül, hogy hengerfejes e vagy sem. Ha nem akkor le kell mosni a motort utánna megfesteni a hűtővizet és lámpával meg lehet látni honnan jön a víz.
Sziasztok! Lenne egy olyan problémám , hogy van egy 2002 -es 1.8 benzines passat, aminek fogy a hűtővize , a kocsi alatt nincs víz valószínűleg nem tökéletes a fűtőradiátor se, kicserélték ill. tisztították a rendszert, tömítéseket ellenőriztek ( azt mondták, minden jó) de valószínűleg egy bontott másik rossz lett berakva. Az olajsapkát levéve gőz jön ki, nem nagyon de láthatóan viszont nem látni, hogy kékes lenne ami enyhén benzines szagú, enyhén meg kicsit égett de az olaj jó színű, nem fekete, ill. nem látni vizet benne.Az olajbeöntő körül elég híg olajat látni kicsapódva mintha keveredne benzinnel. Az autó sokat fogyaszt, valószínűleg túldúsíthat.
A kérdés az lenne, mitől fogyhat a víz, heti kb 3dl ill. honnan lehet tudni, hogy hengerfejes-e?
Az érdi szerelő ismerős mennyire ért konkrétan a Passatokhoz?
Egy fűtőradiátort cserét szeretnék megcsináltatni vkinél, de sehol sem akarják vállalni, sőt még márkaszervízben sem hitték el, h lehet ám úgy cserélni, h nem kell lebontani az egész műszerfalat, pedig én láttam ilyet élőben...
Érdemes szerinted megkérdeznem, küldenél esetleg kontaktot? Vagy bárki másnak javaslat szakira Pest megyében?
Amúgy korábban írtam még, hogy a "jobb oldalon hideg levegőt fúj" problémám volt, időközben kiderült h egyértelműen fűtőradiátor gond(ha esetleg vki még belefutna ebbe), csak a cserével akadtam meg...
Nekem volt már 6-os, csak az előző verzió. Pont eléggé elvette a kedvemet. A mostani A4 után meg főleg visszalépés lenne. Az Accord aránylag tetszik, az Avensis meg szerintem nulla közeli ergonómia.
Amúgy egyetértek Spanossal, ha jövőre esetleg lecserélem a Passatot, akkor lehet hogy japánt veszek. A Mazda6 spec nem tetszik, de egy Accord vagy Avensis még meggyőzhet.