Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

speedline Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64991

szívesen

Előzmény: ezerkilencszáz90 (64987)
speedline Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64990

Eléggé drága, hátul nem nagygarázsos, csapott ágyas :( ,  automata váltós (?)

 

Ha ennél csak 3 db 0-t hagytak el az árnál akkor inkább ezt

https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/burstner/burstner_aviano_i_675-14579114

Előzmény: hamvasat (64989)
hamvasat Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64989
Erről mi a véleményetek, benyomásotok? Ezt nézem meg reggel:

https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/hymer/hymer_b_654-14172269

Köszönöm
Előzmény: hamvasat (64988)
hamvasat Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64988
Köszönöm Mindenkinek a tanácsokat. Reggel megnézek egyet a szomszéd városban, hogy legalább lássak is egyet élőben. Képről nem tűnik rossznak, bár a korához képest nagyon drágának tűnik.
ezerkilencszáz90 Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64987

Köszönöm a jó tanácsot, ezt fogom tenni. Valahogy így gondoltam én  is csak biztos akartam lenni a dologban.

Előzmény: speedline (64975)
fekvőrendőr Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64986

Nekem is olyan Winterhoff WS3000 van a lakómon, de friss vétel, és csak a múlt héten tettem fel a vadiúj vonófejet, és nem mentem még vele sehová.

Az biztos, hogy a gömbnek fémtisztának és zsírmentesnek kell lennie.

Remélem az enyém nem fog csikorogni, mert az original gyári betét van benne.

Az Amazonon vettem 300 euroért Robostop lakattal együtt.

Előzmény: Spide2 (64984)
LRROV2 Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64985

Jól írta a kolléga, vágj bele. Mondjuk mi nem béreltünk előtte, de nem bántuk meg a vételt. Igaz, kevesebbet megyünk mint szeretnénk, de majd gyorsulunk ebben is. Kinek mi a prioritása, mi nem integráltat kerestünk ( kicsit nagyon drága az első szélvédője ) az unokák miatt meg az alkovos volt fontos. Nagyon bejön nekem, pláne amikor kitelepülünk teljesen, na meg út közben sem kutya az a kávé, amit a saját kuckódban iszol meg valahol. Szóval ha megteheted, indulj..... Szívesen beszélgetek veled élőben is a számom20-9779988

Előzmény: hamvasat (64978)
Spide2 Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64984

Köszönöm. Igen stabilizátoros. Féktisztítót kap, aztán majd látjuk.

Előzmény: kanapekamred (64983)
kanapekamred Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64983

 

 

 

Előbb azt kell tisztázni, hogy stabilizátoros vonófej vagy nem. Mert ha az akkor azt nem szabad zsírozni, mer elveszíti a funkcióját. Előfordul, hogy nyikorog, de az nem nagy gáz. Fújkáld meg féktisztítóval. Vagy cserélj benne betétet. Gagyi utángyártott fékbetét is szokott csikorogni. Legalább olcsó. Attól még fékez. Használható. Ha nem az akkor meg kell zsírozni.

 

 

 

Előzmény: Spide2 (64980)
dr!! Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64982

Eladóvá válik egy nagyon felszerelt Knaus Azur , hátsókonyhás lakó, közvetlen balatonparti parcellán (Balatonakali), ami egész szezonra fizetve van, többet privátban!

fekvőrendőr Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64981

Stabilizátoros vonófej esetén a vonóhorog gömbjének fémtisztának, rozsda és zsírmentesnek kell lennie.

A gyári festéket is le kell róla szedni, és féktisztító sprayvel zsírtalanítani kell.

 

Előzmény: Spide2 (64980)
Spide2 Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64980

Üdv!

 

Lakó húzása közben kanyarban zavaróan nyikorog a horog felől. Páran mondták hogy a horgot be kellene zsíroznom. Viszont a kapcsolófej (winterhoff ws 3000) leírásában pont az van írva hogy zsírmentesnek kell lennie a horognak. Szóval mi a teendő hogy ne legyen hangja?

kanapekamred Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64979

 

 

Remélem köszönthetünk a lakjós táborba.

 

 

Nem néz ki rossznak amit kinéztél, ne pürézz, vágj bele. Ez a típus a lakók Mercédesze (HYMER).

 

Ami majd hiányzik azt lehet később is pótolni, javítani. Úgy is az lesz benne ami benne van, nem tudsz tenni ellene, csak ha mást keresgélsz.

 

 

Általában reális áron adják a kereskedők mert ők is el akarják adni a cumójukat. Kor és állapot függő az ár. Megvan az oka mi miért annyi amennyi. (Oda kell azért figyelni).

 

Azzal meg csak az időt húzod, kiszaladsz a szezonból, ha sokat válogatsz. Bár nálunk nincs szezon, télen is megyünk.

 

Végig kell gondolni, fogod e használni, vagy csak ott áll a kertben, mert akkor drága a vétel.

 

Ennél a modellnél nem látok az autó jobb oldaláról képet. Nálunk az omnisztor lényeges tartozék. Ez is pótolható utólag. Minden gépet alakítani kell személyre szólóan.

 

 

Eladni is el lehet azért. Persze természetesen nem úgy mint egy pl: Opel astrát, de senki nem ment még nyugdíjba a régi géppel.

 

 

Én minden újnak azt szoktam tanácsolni, béreljen egyszer. Ne sajnálja rá a § - árt. Nem lesz kidobott pénz. A sok hotel után pláne nem. Szagoljon bele ebbe az életbe, nyaralás típusba. Aztán ha tetszik akkor gó

 

 

 

Előzmény: hamvasat (64978)
hamvasat Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64978
Sziasztok!

Teljesen ismeretlen nekünk a lakóautózás műfaj, de feleségem régóta mondogatja, hogy nagy álma egy lakóautó, bár ő sem tudja milyen is az. Nekem is vonzónak tűnik a dolog, játszunk a gondolattal, hogy vegyünk egy integráltat. Van két kisgyerek is, úgyhogy mindenképpen 4 személyesben gondolkozunk.

Elolvastam sok neten fellelhető irományt, alakul a kép, de ugye sok dolgot nem tudok, ami akkor derül ki, ha már benne vagyunk a dologban.

Segítenétek, hogy mire kell odafigyelni, ha valami ilyesmit szeretnék. Mi az, amire feltétlen szükség van és nincs benne mondjuk egy ilyenben:

Ha néhány éven belül kiderülne, hogy nem tudjuk kihasználni vagy nem jön be ez a nyaralási forma, memnyire nehéz eladni egy ilyen gépet?

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=276803774&utm_source=sharedAd&utm_medium=android

Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:

HYMER / ERIBA / HYMERCAR 514CL 3,0 160PS
Erstzulassung: 03/2008
Kilometerstand: 119.000 km
Kraftstoffart: Diesel
Leistung: 118 kW (160 PS)

Preis: 29.999 €

Köszönöm a segítséget, üdv: hamvasat

dstr Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64977
Persze, hogy lötyög. Minden perselyt úgy illesztünk, hogy a helyére préselve dörzsárazzuk. Csak így lehet pontosan illeszteni.
Előzmény: speedline (64975)
kanapekamred Creative Commons License 2019.07.01 0 0 64976

 

 

 

Nekem is elkezdett kotyogni, de csak 100 ezer km után.

Előzmény: speedline (64975)
speedline Creative Commons License 2019.07.01 0 0 64975

A helyedben én jól telenyomnám  sűrű kenőzsírral és amikor már mindenhol jön ki a zsír akkor megnézném ezt a kotyogást.

Az a gond, hogy hiába akarsz perselyt cserélni a kopott vonócső miatt nem lehet pontosan ráesztergálni az első és a hátsó perselyeket a kopott csőre. Tudom mert kipróbáltam. Egy szett persely ment a levesbe. 

Megpróbálni persze lehet, de kell egy jó esztergályos hozzá. 

Aztán végül vettem egy teljesen új komplett vonófejet (AL-KO) és egy út után (kb. 1200 km) már kottyant az is. Szóval amíg az a cső mozog és nem kopog az egész szerintem inkább zsírozni és zsírozni. 

 

Előzmény: ezerkilencszáz90 (64973)
ezerkilencszáz90 Creative Commons License 2019.06.30 0 0 64974

Egy kis pontosítás. A 2-3 mm a vonófej végén érezhető, nem a tengely lóg ennyit.

Előzmény: ezerkilencszáz90 (64973)
ezerkilencszáz90 Creative Commons License 2019.06.30 0 0 64973

Üdv Urak!

 

A vonófej tengelyének mekkora lehet az oldalirányú  lógása/holtjátéka? Nekem kb2-3 mm és minimális kotyogást lehet érezni ha megrángatom. Ez szabályos vagy cserélendő?

BiharyG Creative Commons License 2019.06.27 0 0 64972

Köszi, tényleg. Így már látom, jó helyen van. Munka-ügyben szinte hetente azon a környéken járok, és mindig azon jár az eszem, meg kellene nézni ráérősebben is :)

Előzmény: dokeee (64971)
dokeee Creative Commons License 2019.06.27 0 0 64971

Van egy contact cimű menüpont, ott a cím.

Előzmény: BiharyG (64970)
BiharyG Creative Commons License 2019.06.27 0 0 64970

Biztosan én vagyok fáradt (tegnapelőtt még én is Gentben meg Antwerpenben voltam), de ezen a weboldalon csak azt nem találom meg, hogy hol van :(

 

Előzmény: dokeee (64969)
dokeee Creative Commons License 2019.06.27 0 0 64969

Üdv. Bár most éppen nem lakókocsival vagyunk, de kemping, szóval Hollandia-Belgium környékén kerestünk egy hétre szállást, aztán itt kötöttünk ki. Kellemes hely, sok jó szolgáltatás, viszonylag baráti árak, Brüsszel, Bruge, Antwerpen Gent, autóval kb. 1 órán belül. Ajánlott. 

https://nl.de-vogel.nl

Láló 36 Creative Commons License 2019.06.27 0 0 64968

Ezeket javasolta valaki a fényezős topikban lakókocsi újrafényezsére. Van valakinek erről tapasztalata, elképzelése.

 

Ezt a lakókocsis fórumban kérdezd lesz segítség de oltás is.. 2 komponensű poliuretánnal fújja jó pár cég. https://chromestylehungary.com/RAPTOR-Nagy-ellenallasu-poliuretan-bevonat-4-liter
Ha nem jársz vele sehova meg tökmindegy. 
Ha ennyit nem költenél rá
http://www.carcolor.hu/shop/hu/175-folyekony-gumi-spray-es-dobozos-kiszereles 
vagy plasti dip.
https://ezermester.hu/cikk-4701/Plasti_Dip___A_folyekony_gumi

Előzmény: speedline (64958)
Homo mirabundus Creative Commons License 2019.06.26 0 0 64967

(Bocs, hogy belevau, "fórumidegen" vok, csak utána szerettem volna nézni dolgoknak felétek - de ehhez véletlenül konyítok picit, kényszerű praxisból.)

 

  A 12V DC/230V AC rendszereket kétféleképpen is csinálták-csinálják - de ebben nem vok teljesen updated, lehet, hogy ma már okostelefonról is lehet vezérelni az egyes szirsz@rokat:).

  Ha a lakókocsiban volt akkumulátor, ekkor annak töltésére két változattal találkoztam.

  Az egyik verziónál a kocsi generátora/töltője felől pótlődik vissza az energia, magyarul ha leválasztod a vontatmányt a kocsiról, akkor nem is töltődik a lakókocsi akkuja. Miután buta megoldásnak éreztem, de feltételeztem, hogy mégis lehet jogosultsága, rá is jöttem, hogy igen: nem mindenütt van ám hálózat...

  Ennél a verziónál mindig van egy akkumulátor - 12V választókapcsoló is, amivel eldöntheted, hogy a 12V-os berendezéseket melyikkel akarod üzemeltetni; a 12V-ot ekkor a 230V AC-ből egy (stabilizált) tápegység állítja elő, és csak akkor létezhet, ha a lakókocsit már a hálózatra kötötted. Ha az akkut használod, mindaddig nem tudod utántölteni, amíg vissza nem kötöd a kocsira.

  Vagyis ilyenkor kétféle 12V-on van: vagy az akku felől, vagy a hálózati tápról. Az utóbbi bír, amit bír, általában jóval kevesebbet, mint az akku (néhány amper).

 

 

  A másik verzió az, hogy az akkut nem a kocsi felől töltik, hanem csak és kizárólag egy, a lakókocsi 230V-járól táplált akkutöltőről. Ilyenkor a rendszer kvázi úgy működik, mint a kocsié, tehát feltételezi, hogy az akku mindig jelen van. Ti. az akku töltésére szolgáló áramkör terheletlenül -tehát akku nélkül- mindig jóval nagyobb -akár 20V- feszültséget állít elő, a névleges üzemi feszültség csak az akku csatlakoztatása esetén mérhető. Ha nincs az akku a helyén, akkor a töltő nyilván csak az esetlegesen bekapcsolva maradt ilyen-olyan fogyasztókat látja, és a kapocsfeszültsége mindig más-más lehet. Ha nincs rajta semmi, nyilván akkor a legnagyobb, de hogy akkor mérésről-mérésre mennyit változik, az már a töltő konstrukcióján -és néha magán a műszertípuson is- múlhat.

 

 

Előzmény: kill_bill1 (64953)
Láló 36 Creative Commons License 2019.06.26 0 0 64966

Köszi. 

Előzmény: speedline (64958)
akos7999 Creative Commons License 2019.06.25 0 0 64965

Köszi a segitséget, tegnap megcsináltam , remélem jo is lett. 

speedline Creative Commons License 2019.06.24 0 0 64964

Üdv,

A Sikaflex amit Fekvőrendőr kolléga belinkelt teljesen jó a lényeg, hogy gumis, rugalmas anyaggá kössön a száradás után.

Szokták még használni a Sika252-t is, az se rossz. 

Ha aluléc környékén befolyik víz az nem túl jó előjel, ebből akár még merevítő léc csere is lehet.... 

Előzmény: akos7999 (64961)
fekvőrendőr Creative Commons License 2019.06.24 0 0 64963
Előzmény: fekvőrendőr (64962)
fekvőrendőr Creative Commons License 2019.06.24 0 0 64962
Előzmény: akos7999 (64961)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!