Köszönöm Mindenkinek a tanácsokat. Reggel megnézek egyet a szomszéd városban, hogy legalább lássak is egyet élőben. Képről nem tűnik rossznak, bár a korához képest nagyon drágának tűnik.
Jól írta a kolléga, vágj bele. Mondjuk mi nem béreltünk előtte, de nem bántuk meg a vételt. Igaz, kevesebbet megyünk mint szeretnénk, de majd gyorsulunk ebben is. Kinek mi a prioritása, mi nem integráltat kerestünk ( kicsit nagyon drága az első szélvédője ) az unokák miatt meg az alkovos volt fontos. Nagyon bejön nekem, pláne amikor kitelepülünk teljesen, na meg út közben sem kutya az a kávé, amit a saját kuckódban iszol meg valahol. Szóval ha megteheted, indulj..... Szívesen beszélgetek veled élőben is a számom20-9779988
Előbb azt kell tisztázni, hogy stabilizátoros vonófej vagy nem. Mert ha az akkor azt nem szabad zsírozni, mer elveszíti a funkcióját. Előfordul, hogy nyikorog, de az nem nagy gáz. Fújkáld meg féktisztítóval. Vagy cserélj benne betétet. Gagyi utángyártott fékbetét is szokott csikorogni. Legalább olcsó. Attól még fékez. Használható. Ha nem az akkor meg kell zsírozni.
Eladóvá válik egy nagyon felszerelt Knaus Azur , hátsókonyhás lakó, közvetlen balatonparti parcellán (Balatonakali), ami egész szezonra fizetve van, többet privátban!
Lakó húzása közben kanyarban zavaróan nyikorog a horog felől. Páran mondták hogy a horgot be kellene zsíroznom. Viszont a kapcsolófej (winterhoff ws 3000) leírásában pont az van írva hogy zsírmentesnek kell lennie a horognak. Szóval mi a teendő hogy ne legyen hangja?
Nem néz ki rossznak amit kinéztél, ne pürézz, vágj bele. Ez a típus a lakók Mercédesze (HYMER).
Ami majd hiányzik azt lehet később is pótolni, javítani. Úgy is az lesz benne ami benne van, nem tudsz tenni ellene, csak ha mást keresgélsz.
Általában reális áron adják a kereskedők mert ők is el akarják adni a cumójukat. Kor és állapot függő az ár. Megvan az oka mi miért annyi amennyi. (Oda kell azért figyelni).
Azzal meg csak az időt húzod, kiszaladsz a szezonból, ha sokat válogatsz. Bár nálunk nincs szezon, télen is megyünk.
Végig kell gondolni, fogod e használni, vagy csak ott áll a kertben, mert akkor drága a vétel.
Ennél a modellnél nem látok az autó jobb oldaláról képet. Nálunk az omnisztor lényeges tartozék. Ez is pótolható utólag. Minden gépet alakítani kell személyre szólóan.
Eladni is el lehet azért. Persze természetesen nem úgy mint egy pl: Opel astrát, de senki nem ment még nyugdíjba a régi géppel.
Én minden újnak azt szoktam tanácsolni, béreljen egyszer. Ne sajnálja rá a § - árt. Nem lesz kidobott pénz. A sok hotel után pláne nem. Szagoljon bele ebbe az életbe, nyaralás típusba. Aztán ha tetszik akkor gó
Teljesen ismeretlen nekünk a lakóautózás műfaj, de feleségem régóta mondogatja, hogy nagy álma egy lakóautó, bár ő sem tudja milyen is az. Nekem is vonzónak tűnik a dolog, játszunk a gondolattal, hogy vegyünk egy integráltat. Van két kisgyerek is, úgyhogy mindenképpen 4 személyesben gondolkozunk.
Elolvastam sok neten fellelhető irományt, alakul a kép, de ugye sok dolgot nem tudok, ami akkor derül ki, ha már benne vagyunk a dologban.
Segítenétek, hogy mire kell odafigyelni, ha valami ilyesmit szeretnék. Mi az, amire feltétlen szükség van és nincs benne mondjuk egy ilyenben:
Ha néhány éven belül kiderülne, hogy nem tudjuk kihasználni vagy nem jön be ez a nyaralási forma, memnyire nehéz eladni egy ilyen gépet?
A helyedben én jól telenyomnám sűrű kenőzsírral és amikor már mindenhol jön ki a zsír akkor megnézném ezt a kotyogást.
Az a gond, hogy hiába akarsz perselyt cserélni a kopott vonócső miatt nem lehet pontosan ráesztergálni az első és a hátsó perselyeket a kopott csőre. Tudom mert kipróbáltam. Egy szett persely ment a levesbe.
Megpróbálni persze lehet, de kell egy jó esztergályos hozzá.
Aztán végül vettem egy teljesen új komplett vonófejet (AL-KO) és egy út után (kb. 1200 km) már kottyant az is. Szóval amíg az a cső mozog és nem kopog az egész szerintem inkább zsírozni és zsírozni.
A vonófej tengelyének mekkora lehet az oldalirányú lógása/holtjátéka? Nekem kb2-3 mm és minimális kotyogást lehet érezni ha megrángatom. Ez szabályos vagy cserélendő?
Köszi, tényleg. Így már látom, jó helyen van. Munka-ügyben szinte hetente azon a környéken járok, és mindig azon jár az eszem, meg kellene nézni ráérősebben is :)
Üdv. Bár most éppen nem lakókocsival vagyunk, de kemping, szóval Hollandia-Belgium környékén kerestünk egy hétre szállást, aztán itt kötöttünk ki. Kellemes hely, sok jó szolgáltatás, viszonylag baráti árak, Brüsszel, Bruge, Antwerpen Gent, autóval kb. 1 órán belül. Ajánlott.
(Bocs, hogy belevau, "fórumidegen" vok, csak utána szerettem volna nézni dolgoknak felétek - de ehhez véletlenül konyítok picit, kényszerű praxisból.)
A 12V DC/230V AC rendszereket kétféleképpen is csinálták-csinálják - de ebben nem vok teljesen updated, lehet, hogy ma már okostelefonról is lehet vezérelni az egyes szirsz@rokat:).
Ha a lakókocsiban volt akkumulátor, ekkor annak töltésére két változattal találkoztam.
Az egyik verziónál a kocsi generátora/töltője felől pótlődik vissza az energia, magyarul ha leválasztod a vontatmányt a kocsiról, akkor nem is töltődik a lakókocsi akkuja. Miután buta megoldásnak éreztem, de feltételeztem, hogy mégis lehet jogosultsága, rá is jöttem, hogy igen: nem mindenütt van ám hálózat...
Ennél a verziónál mindig van egy akkumulátor - 12V választókapcsoló is, amivel eldöntheted, hogy a 12V-os berendezéseket melyikkel akarod üzemeltetni; a 12V-ot ekkor a 230V AC-ből egy (stabilizált) tápegység állítja elő, és csak akkor létezhet, ha a lakókocsit már a hálózatra kötötted. Ha az akkut használod, mindaddig nem tudod utántölteni, amíg vissza nem kötöd a kocsira.
Vagyis ilyenkor kétféle 12V-on van: vagy az akku felől, vagy a hálózati tápról. Az utóbbi bír, amit bír, általában jóval kevesebbet, mint az akku (néhány amper).
A másik verzió az, hogy az akkut nem a kocsi felől töltik, hanem csak és kizárólag egy, a lakókocsi 230V-járól táplált akkutöltőről. Ilyenkor a rendszer kvázi úgy működik, mint a kocsié, tehát feltételezi, hogy az akku mindig jelen van. Ti. az akku töltésére szolgáló áramkör terheletlenül -tehát akku nélkül- mindig jóval nagyobb -akár 20V- feszültséget állít elő, a névleges üzemi feszültség csak az akku csatlakoztatása esetén mérhető. Ha nincs az akku a helyén, akkor a töltő nyilván csak az esetlegesen bekapcsolva maradt ilyen-olyan fogyasztókat látja, és a kapocsfeszültsége mindig más-más lehet. Ha nincs rajta semmi, nyilván akkor a legnagyobb, de hogy akkor mérésről-mérésre mennyit változik, az már a töltő konstrukcióján -és néha magán a műszertípuson is- múlhat.