A hibátlanul müködö, üzemmeleg motor alapjárata egyenletes, az igényes, legalább hathengeres típusokra kis túlzással azt állíthatjuk, hogy rezzenéstelenül jár. Az alapjárat ingadozása ilyen esetben elhanyagolható, a 20-40 fordulat/perc értéket nemigen lépi túl. (A két-háromhengeres motor akkor tud rezzenéstelen lenni, ha áll)
Namármost nekem meg akadozik, bele-belerángat, márpedig meggyőződésem, hogy nem ilyennek kell lennie, és egyetlen Mazdát sem vettek volna meg újan a szalonból annak idején ilyen alapjárattal. Asszem megyek hozzájuk hibát vadászni :)
Egy ismerősöm szerint a legjobb a 2-3 éves autó. Annak már nem zuhan úgy az értéke, 2 évig simán lehet használni gond nélkül (ő Hondákkal játszott így), aztán eladni alig kevesebbért, mint amennyiért vette. Így veszít rajta a legkevesebbet. Persze kell hozzá néhány millió kp-ban.
Az utóbbi napok hozzászólásaira reagálnék én is , hozzatok kávét, hosszú lesz.;-))
Az egyik a szerelő kérdése. Nos, ha lenne helyem, eszköztáram és időm, igenis én buherálnám a verdát ismerősökkel, barátokkal. Kétségtelen, hogy tapasztalat az hasznos és jó, de nem kell túlmisztifikálni a dolgot. Az nekem nem autószerelés, hogy lóg egy gömbfej, cseréljük ki. Ez, bocsásson meg mindenki, de nem kíván túl nagy hozzáértést szerintem. persze, tudni kell, mit hogyan szedj szét - a tapasztalat hasznos, de e nélkül is meg lehet tenni, főként, hogy ma már a net segítségével szinte minden manual, leírás stb elérhető, mekkora nyomatékkal húzd meg, stb... Ami pl Pigmynél adott ezt kideríteni, na ahhoz kell a hozzáértés, a tapasztalat és a lelkiismeretesség. Vagy akár fénykard hajtásláncának gondja, ami szintén k*rva idegesítő, mentünk együtt, én is hallottam. Kicserélni ezt, azt, próbálkozni, ezt én is meg tudom, tudnám csinálni. De ennél egyszerűbb, korrektebb lenne azt mondani, hogy sorry, nem tudom PONTOSAN mi a gond. Én ezt tenném, de nem vagyunk egyformák. De itt van az én beázás problémám, amit szintén ki fogok deríteni, ha belepukkadok is, mert megmondani eddig senki nem tudta.
Mivel a 3 tényező közül - hely, idő, eszköztár egyik sem adott, nem tudok mást tenni, mint szervízbe hordani az autót. Az idő lenne a legkisebb gond amúgy, azt még meg is oldanám, de nem könnyű, ha mellette dolgozom, és mindennap használni kell a verdát: nem tudom a következő hét végéig otthagyni.
A másik, ez az új autó, használautó kérdés: Már Henry Ford is megmondta, hogy a legjobb autó az új autó; és lehet, hogy kb 100 éve ez még igaz volt, de ma már nem értek egyet ezzel sem feltétlenül.
Először is nézzük az ár/érték/megfizethetőség dolgot: VÉLEMÉNYEM szerint ma Magyarorszgágon elég nagy luxus új autót venni, levezetem, hogy szerintem miért. Remélem az okfejtésem, okoskodásom követhető, és következetes.
Nézzünk csak, elegem lenne a Xedosból eldöntöm, hogy egy 4 milliós, alap Mazda 3-ra lecserélem, ha már Mazda topicban vagyunk. tegyük fel, a Xedost beszámítják 900k HUF-ért (ekkor már jól jártam), hozzáteszek még 600-k-t - amit egy ÁTLAG magyar nem kevés idő alatt spórol össze, és felveszek 2,5 misi hitelt. Örülünk, beugrunk az új Mazda 3-ba, és elvileg örülünk. De nézzük mi történik, miután körbemutogatom a családnak a zsírúj Mazda3-at.
kaptam 4 milláért egy autót: kiváló futómű, fék, sok sok biztonsági extra, 1,4-es motor, ami a gondolom vagy 1,2 tonnás vasat vonszolja. Városban elkocsikázok vele, de ne adja a Jóisten, hogy kiszbaaduljak egy főútra, és meg kelljen előznöm egy kamiont mondjuk a 6-os úton. Halálfélelmem lenne, annyira alulmotorizált. De nézzünk mást: elmegyek a tescoba, ahol a parkolóban a mellémálló gyökér ráb*ssza az ajtót az enyémre. eret vágnék, ha az új verdán meglátnám a karcolást. Aztán nézzük a szervízt: hogy a gari ne ugorjon szakszervízbe kell vinni (az EU miatt asszem már nem kötelező a MÁRKAszervíz, csak szakszervíz), ott 15k kmenként nem kevés pénzt otthagynék. persze, ha gátló, gömbfej, bármi tönkremegy, az nem garis ugyebár, mert kopóalkatrész. Nézzük a fogyasztást: hagyjuk a gyári bullshitet, egy 1.4es motor ekkora súlyt nem fog 6-7 literből elvnszolni, városban a lassítás-gyorsítás miatt, pláyán meg az erőtlenség miatt: tuti, hogy 9 liter alatt nem járnék el. tehát fogyaszt 1 literrel kevesebbet.
no és nézzük a legfeketébb levest, a pénzügyi részét: felveszek 2,5 milla hitelt, mondjuk 5 évre, átlagos 6-8% THMmel. Pontos számítások végzése nélkül -excel :), ha a 2,5 millának 5 évre a törlesztője ilyen THM-mel ~50k HUF. Mire kifizetem, 5 év múlva, a verda kb annyit fog érni, amennyit befizettem kezdőrészletként most, tehát kb 1,5 millát (ha azt nézem, hogy a 7,5 milliós Mazda 6 GT-t 2002-2003 évjáratban megkapom 3-3,5 milla körül). 5 évig lapátoltam ki az ablakon a havi 50 ropit.
És nézzük az eredményt, mit kapok mindezért. számoljunk:
-5 évig havi 50 ropi (tegyük fel, hogy ezt még ki is tudom fizetni; szerencsére nekem nem gond, de sokaknak igen) kötelezettség
a most 1,5 millás befizetést éri az akkor 5 éves autó is
-fizethetek cascot, nem is kevés pénzért havonta (gondolom minima 15 ropi havonta, ekkor már havi 65 ropinál járunk a törlesztővel)
- rettegjek, hogy ki töri össze, lopja el, karcolja össze
- az 1,4-es motorról azt ígérik, elmegy 6-7 literrel, szerintem pedig NEM fog, az 1,4-e citroen C4 is ennyit evett nálam. Évi 24k Km-rel számolva havi 2k km futás esetén a 10 liter fogyasztó autó 200 litert (=50k HUF, 250 Ft/liter benyaárnál), a 9 litert fogyasztó autó 180 litert (=45k HUF), havi 5k HUF-fal vagyok jó
- az 1,4-es motor erőlködik, nem megy, kész csalódás, előzni, haladni főleg pályán nem tudok vele. Prsze A-ból B-be eljutni el lehet vele
- vihetem szakszervízbe, nem kevésért, gari miatt, ami 3 év, gondolom csak gyári alkatrészpótlás jöhet szóba
- teljestményadót gondolom nagyobbat, vagy ugyanannyit fizetek, mert újabb, mint a Xedos, még ha gynegébb is
- kötelezőm valamivel kisebb, a kisebb motor miatt (mondjuk negyedévenként 3k HUF, havi 1 K HUF)
- vizsgáztatni (16 k/2 év), zöldkártyázni (16k/2 év) nem kell, tehát megúszok évi 16k-t, ami mondjuk havi 1,5k HUF
szervízköltségek tekintetében: a xedosra ráköltök mondjuk 5 év alatt mondjuk 1 misit - ebbe gumi, olajcsere, és minden egyéb legyen beleszámolva, feltéve, hogy jó gumit és jó olajat használok, amit az új autónál is megteszek, az új verda szervízelése is lenne vagy 100k HUF minimum/év (és akkor semmi komoly nem romlott el) tehát 5 év alatt mondju kez feleannyi. Ha a 60 hónapra leosztom, akkor 8,5k-t spórolok havonta az új verdával
Ha most aláhúzom mindezt, és megnézem összesítve:
havi 65k-val több kiadás (tölresztő, casco), és 16k-val kevesebb (benzin, kötelező, vizsgáztatás, kevesebb szrvízköltség) egyenlege havi 49k HUF kiadástöbblet a jelenlegihez képest; ami lehet, hogy nem tűnik soknak, de 5 évre vetítve ez 2940k HUf többletkiadás, ami majdnem évi 600k HUF. Nekem ez az, ami luxus, amit az elején említettem, én ennyit nem akarok kidobni az ablakon.
nos, lehet, hogy ez valakinek megéri, de nekem nem. inkább maradok a Xedosnál, és lehet, hogy éves szinten ráköltök a szervízre többi
et, lehet, hogy többet fogyaszt. De nem amortizálódik annyit, k*rvajó a motorhangja, nem gond, ha előzni kell; nem gondlom, hogy kényelmetlenebb, mint a Mazda3, és hazaérek vele Egerből 50 perc alatt (elméletben persze, mert főúton csak elméletben mentem 140-nel 20 percig, és az M3-ason csak elméletben jöttem 170-as átlagot hazafele 30 percig ;-))) ) és így sem ment az átlagfogyim 10 liter fölé!!!!)
persze kinek a pap, kinek a papné: pusztán anyagilag tuti hogy nagyon nagy bukta.
ÉS egy alap autót néztem, nem olyat, amibe szívesen betenném a seggem; az olyan autó 6-8 miliónál kezdődik, ott a havi kiadástöbblet sokkal jelentősebb lenne
ÉS nem párszázezer kezdőrészletről beszéltünk, hanem 1,5 millát, több, mint 30%-ot befizettem; sokan ezt nem tudják megtenni
ÉS meg tudnám oldani a havi 52k többletkiadást, amit sokan NEM tudnak megtenni
szóval azt gondolom, elgondolkodtató a helyzet. És nézem, amikor 200 ezer HUf befizetéssel, 120 (!!!!) hónapra vesznek suzukikat emberek, havi 30k-ért. sorry, de én nem értem ezt, tényleg nem. hol lesz az az autó 10 év múlva; 3 év múlva a felét se éri, ellenben még alig fizetett ki belőle bármit. ha eladja, mert már széthullott, akkor az autó vételára után még ha befizet 1 misit, akkor talán nem tartozik a banknak semmivel
és abban sem vagyok biztos, hogy egy új autó, elnézve a tendenciákat, sokkal jobb: amikor a 15 milliós E Merci olyan hibákat produkál, hogy a szervízben nem jönnek rá, mi a gond; akkor miről beszélünk? de tényleg...
nem tudok azonosulni ezzel; vegyek föl baromi nagy hitelt. De nem járok jól, semmilyen tekintetben. Aki jól jár, az a bank, senki más, az ő zsebüket tömöm, no meg az autókereskedőkét. Node ennyivel? Kösz, de nem. Lehet másképp tenni, másképp gondolni, de nekem ez így nem éri meg, sem anyagilag, se másképp.
Új adalék a magyar szervizek, és különösen a Mazda Mester szekértelméről!
A 323F BA-m évek óta komoly túlfogyasztással küzdött (1.8-as motor, automata váltóval, városban simán megette a 13litert százon). Mindenki csak rángatta a vállát, hogy mitől lehet, hogy el kellene vinni injektoroshoz, stb. Mazda Mester csinált rajta motordiagnosztikát, a válasz: tökéletes a motor. Kérdezem: de akkor miért fogyaszt ilyen sokat? Válasz: ez sajnos ilyen, nem túl takarékos modell. Na jó, de miért csörög be durván a 95-ös benzinnel, sőt néha 98-assal is? Válasz: öreg, kopott motor, már igényli a 98-ast.
Hát 2 hete kölcsönadtam az autót barátomnak, akit zavart a túlfogyasztás (na persze, az 1.3-as Honda Civic 6-7liter/100km-je után...), fogta magát, és 2 csavar lecsavarásával hozzáfért a gyújtáselosztóhoz vagy mihez: diagnózis: brutálisan elállított gyújtás és előgyújtás. Beállította, azóta nem csörög 95-össel sem egy kicsit sem, és 400 km-re 43 litert tankolt, szintén full városi használat, és azóta még állított kicsit a gyújtáson, tehát val.szeg ez még csökkeni fog... Ja, és még a termosztát is rendetlenkedik (ezt nem annyira tudta házilag megbuherálni), ha az is megjavul, és nem hűti túl a motort, akkor nyilván nem megy annyit az automata szivató, és még jobb lesz a fogyi...
Csak tanulságul írtam le, hogy hogy sikerült 3 év alatt a gyalázatosan hozzánemértő kontárok miatt több mint negyedmillió forintnyi üzemanyagot (13l helyett 10l 100km-en szorozva 35.000 km, és akkor még nem is számoltam, hogy a 95-ös olcsóbb a 98-nál)feleslegesen elpöfögnöm, a pénztárcám és nem utolsósorban a környezet kárára...
Én saját célra újból azért tuti mazdát venék. Vettük tavaly a céges corollát, oszt csipi az olajat. Tulajdonképp ezen kívül a futómű konstrukcióval nem vagyok elégedett. Ahogy hallom, a mazda dízelek is csipegetik az olajat. Mi ebből a tanulség? Benzines mazdát kellett volna vennem.-)
Múltkor az M3-ason kijött elém egy mazda3-as. Nem tudom milyen moci volt benne, de gyorsított keményen úgy 170-ig, onnan visszavette. Csak ott tudtam megelőzni a tunningolt corollával.-)
Lehet, hogy 1,6 benzines volt, füst semmi gyorsításkor. A corolla is füstöl, ha kőkeményen odalépek neki.
Úgyhogy, ahogy cistron szokja írni, megérdemlem....
Na mind1, egyébként az új autók nagy része komoly marketing duma inkább, én is úgy érzem, hogy a 90-es évek japán autói a legjobb minőségűek. A '98-as mazdám még mindig kitűnő állapotú. Minimális karbantartást igényel, ugyanakkor, igaz hogy egyszerűbb esztétikailag a corolla belteréhez, vagy a mazda3 -éhoz viszonyítva, de azon pl illesztési hézag, meg sallangok itt-ott nincsenek mai napig sem.
Ezért saját célra tuti nem fektetnék új autóba. Bár azt is tudom, hogy a futott km-ek a sajátban nem haladják meg a 120 ezret, és az még nem túl sok egy ilyen gépnek.
Hát nekem is ez a bajom, hogy nézegetem én az újakat, de hát siralmas, ami a piacon van. Sok kenyérpirító, tök egyforma mind. Ami meg érdekelne esetleg, az 7-8milliónál kezdődik :) Aztán mindig oda jutok, hogy még mindig a legolcsóbb ebből kihozni autót, ami van, csak attól meg elkap az idegbaj néha, mert szerencsejáték az egész. De már a bicikliket is nézegetem... :))
Ezzel az 5 éves dologgal nem értek egyet. Ha a kocsimnak baja van azonnal viszem szerelőhöz. Szerinted megtalálja bárki is mi a baja, ha a probléma nem egyértelmű? Hát nem, senki sem. Vegyük pl. az én kattogó, csattogó hajtásláncomat. Mit tegyünk? Tervszerű karbantartásban cseréljük ki mindkét féltengelyt kompletten, majd a váltót és a difit? Ezek után feltehetően kipipálhatjuk a hastáslánc cserét mint az egyik 5 éves karbantartást. Mibe is fáj ez nekem? Hát ha bontott alkatrészeket nézek még akkor is min. 250kilo+munkadíj, ja és sose lesz olyan mint újkorában. Ugyanis nincs olyan szerelő a világon aki jobban összerakja mint gyárban tették és a bontott alkatrészek is csak 1 fokkal jobbak mint amik benne voltak, a gyári zsír újaknak a nyomába sem érnek. Lehet megkövezni e miatt engem de akkor is ez a véleményem.
Szóval sztem vannak szerencsés emberek (és persze évi pár ezer kilómétert vezetők) akiknek nem hullik szét semilyen fődarab a kocsijában. És vannak akiknek meg igen lásd Pigmy vagy akár én is. Baromira nem csak bánásmód (ha azé lenne az én kocsim ezer évig élne) kérdése, hogy meddig bírja egy motor vagy egy váltó vagy egy féltengely. Legfőképp szerencse kérdése! Az idő minden kocsit megöl, a mazdákat is bár kétségtelen, hogy a 90-es évek mazdáit lassabban, az újakról már nem vagyok ennyire biztos. Egy bizonyos kor felett lassan azt veszed észre, hogy elkezd szétesni a gép és hiába a 5 éves karbantartás. Egyelőre én is tolom bele a gépbe a pénzt mert szeretem és mert még megéri. Az új kocsiktól meg kiver a hideg víz (mind ár és minőség tekintetében) de a garancia jó dolog. Céges mazdát akarok! Úgy döntöttem ez a legjobb megoldás! :)))))
Valaki tudna nekem segíteni abban, hogy a Premacy-ban lévő dízel motor megegyezik valamely más mazda modellben lévő dízelmotorral? Nem igazán találok rá a neten pontos adatot. Ha igen, akkor érdekelne bármilyen pozitív / negatív tapasztalat. A Premacy-ban ezek 90 illetve 101 lóerős dízelek.
Általában véve ha van bárkinek tapasztalata Premacy-val, megköszönöm, ha megosztja azt velem.
Az a helyzet Srácok, hogy foglalkozni minden autóval kell.
5 évente szükség lenne egy nagyobb karbantartásra és akkor nincsen gond. Persze van, hogy a problémák 15 évig elő sem kerülnek (és a tulaj rettentő büszke a márkára), de ha már előjöttek, akkor már késő, elindul a lavina!
Mondok példát: Pigmy említette, hogy behaltak a fékek. Hát persze, hogy behaltak, hiszen melyik porvédő gumi, fékdugattyú tömítés, vagy fékzsír bírja 5-6 évnél tovább a fékolajjal való állandó kapcsolatot? Legkésőbb 10 éves korában fel kell újítani a fékeket, de ez már a végső határidő, ekkor már a fékzsír olyan kemény, hogy úgy kell lekaparni. De csodálkoznátok, hogy belül amúgy mennyire tiszta tud lenni egy kívül agyonrozsdásodott, szoruló féknyereg!
Én sajnos 15 évesen jutottam az autóhoz, iszonyatosan szoruló fékekkel (gyönyörű, kékes-lilásan játszó féktárcsákkal :(( ), de max az előző tulajra anyáztam, amiért nem foglalkozott vele. Viszont nem kellett más neki, csak darabokra szedni a féknyergeket, alaposan kimosni, megtisztítani, beszerezni a megfelelő felújítókészleteket, egy tuti fékzsírt és összerakás után olyan fékhatást mértek a szar féktárcsákkal, hogy a szerelő nem győzte dícsérni. Akkor milyen lesz majd új tárcsákkal??? :)))
Szóval az az elv nem jön be, hogy ami jó, ahhoz nemhogy nem nyúlunk vagy nem cseréljük, de még csak le sem ellenőrizzük az állapotát (lásd nálam az AC pumpa kilukadt szűrője), mert ha már hibás, akkor viszi magával a vele kapcsolatos alkatrészeket (lásd a nyomásszabályozóm).
Csak éppen ehhez idő kell, türelem, meg józan ész, amikből egy szervízben köztudottan egyre kevesebb van.
De mindenre lehet megoldást találni, ha nem szervízben, akkor egy hozzá értő, segítőkész havernál, vagy klubtársnál és még élvezet is lesz az "együttberhelésben", nekem elhihetitek, egy évek óta ezt csináljuk a haverral.
Egyikőnk szétbont, drótkeféz, csiszolgat, tisztít, másik zsíroz, összerak, csavaroz, beállít. És közben persze szól a rádióból a zene, meg megy a röhögés.
Én azt mondom, hogy kis odafigyeléssel és akarattal jelentős összegeket lehet megspórolni. Én már jóval 100e fölött járok egy év alatt. :)))
Nagyon örülök, hogy nem bántottalak meg és elmesélted, hogyan is jutottál abba az elkeseredett állapotba, amit az előző hozzászólásaid sugalltak. Igazad van, az érzelmek dominálnak! Ha valaki évekkel ezelőtt beleült egy általam silánynak tartott Francia v. Olasz autóba és azt megelégedéssel használja akkor neki hiába beszélek Mazda feeling-ről, neki megvan a sajátja. Ez így van jól, különben egyen autókba ülnénk és odalenne a sokszínűség. 87-ben egy 1300 S Ladával kezdtem, volt Trabantom is (ez volt a „csak tankolok és megyek „autó!). Annak idején pl: Wartburgból átülni egy Golf 2-esbe minőségi cserét jelentett, álmok beteljesülését, Meg volt a pozitív élmény, ami mára márkahűséggé válhatott. Ha ma egy fiatal végig üli a márkakereskedések kínálatát akkor sem fog találkozni azzal az érzéssel amit az az ominózus Wartburgos élt át. Amikor a környezetemben autóvásárlás a téma és az illetőnek konkrét elképzelése van azt szoktam mondani, hogy teljesítse azt be függetlenül attól melyik gyártó, mely típusáról van szó. De, ha nincs akkor azt, hogy olvasgasson kritikákat, vásárlói kritikákat és nem fizetett hirdetéseket és megosztom vele, a japán autókkal kapcsolatos saját pozitív véleményemet. Konkrét autóvásárlási tanácsot adni nem hálás feladat, mert rosszul is jöhetünk ki belőle még ha az általunk favorizált márkáról van is szó…
Egyébként nekem volt olyan időszakom egy régebbi 626-tal, hogy sorban haltak be rajta a mitsubishi dolgok. Generátor, önindító, gyújtás, fék. Másnak nem volt baja :)) Akkor kimondottan gyűlöltem a Mitsubishit.
Na, de ugyanazt a hibát hatszor elkövetni azt már nem hibának hívják (megbocsáss!)
Igen, 6x azt hittem, hogy a Mazdák olyan megbízható autók, hogy még idősen is elmennek a világvégére, pedig van, hogy nem :) Asszem ezt ilyen fanatikus megrögzöttségnek hívják, és köszönőviszonyban sincs a valósággal, mint ahogy azt a tapasztalat is mutatja... :)
Egyébként a mostani példánnyal pl. nem voltak bajok, amikor megvettem. Azóta, 2.5 év alatt jött ki rajta sokminden. Át is vizsgálták akkoriban, apróságokon kívül nem volt tünete, így tehát a vásárláskori hozzáértés vagy nem értés kérdése asszem kilőve. És amúgy pont az a vicces, hogy a Mazdákat olyan szent tehénnek nézik néha a tulajok, hogy ha jók, akkor azért, mert "hiszen ez Mazda!", ha nem jók, akkor meg minden más a hibás (a tulaj rosszul bánik vele, meg a magyar utak, meg a rossz benzin, meg a rossz levegő), csak a Mazda nem, mert a Mazda az tökéletes. Pedig dehogy. De egyébként ugyanez fellelhető egy csomó márkaklubban. Egy barátom pont a Honda-topicról mesélt ugyanilyeneket. De még az Opel Calibra-sok is ilyenek, emlékeim szerint. Mitsubishi szintén. (Ott pl. a Mazdákban lévő szériahibás Mitsubishi gyújtásról nem a Mitsubishi tehet, hanem a Mazda, azon szétröhögtem magam :D)
Az a legmókásabb, hogy valójában mennyire nincsen egyik királyon se ruha és mennyien csak a szomszéd királyára mutogatnak... :)
Félreértés ne essék, nekem nem az volt az elmúlt héten a bajom, hogy kicserélték, ami rossz volt. A generátor fesszabályzója pl. már nem volt százas, alapjáraton kevesebb volt a feszültség, próbapadon meg is adta magát, csere, azóta stabilan áll a feszültség (ami meg ugye nem mindegy, mert egy csomó érzékelő gyakorlatilag hazudik a számítógépnek, ha nem a megfelelő feszültséget kapja). Tehát jobb lett valamivel az autó, a generátor meg akármikor megadhatta volna magát, a legjobb helyen tette ezt. Egyébként ez a generátor pl. a régi 626-omból való, ami összetört, az viszont egy mazdaszalonban dolgozó, többgyermekes, nyugodtan autózgató emberé volt, és még azt se lehet mondani, hogy nem figyelt rá, szépen egyben volt. Az a generátor nem azért halt meg, mert ütötték-vágták. Egyszerűen azért, mert csak. És a csapágyak is tényleg gázak lehettek már, mert csöndesebb lett az autó a csere után. Nem az a bajom, hogy olyat cserélnének, aminek nincs baja (persze lehet, hogy elment volna még egy darabig), az a bajom, hogy maga az autó talál ki mindig valami újat, a dolgok hozzá meg ennyibe kerülnek, és időnként csak úgy repül a pénz váratlanul. A váltóm az valóban lehet azért vacak, mert nem foglalkoztak vele, abból tényleg lekvár folyt le olajcserénél, mikor megvettem. De volt otthon egy váltóm, nem érdekelt igazán, "majd átrakom", gondoltam, csak akkor még nem tudtam, hogy a fával való ütközéskor szétment a régi, így jó váltó nélkül maradtam. A motor is lehetett azért olyan, amilyen, mert VW-ék csak taposták a belét, de az se érdekelt igazán, mert volt otthon mégegy motorom. (Hogy miért nem az került bele, az most más kérdés.) De ezektől függetlenül képes olyan hibákat produkálni, aminek nem nagyon van köze a használati módhoz. Egyszerűen csak ez is egy autó, és a Mazda sem 30 évre tervez, sőt, vétenek tervezéskor is hibákat ugyanúgy, mint bárki más. Ezek sem csodaautók. És ezek is képesek nekiállni széthullani, ha éppen olyanjuk van. Szeretni azt lehet őket ettől függetlenül. Talán ezért is elnézőek velük sokan, és nehezen válnak meg tőlük. Az érzelmek működnek.
És valóban, nem a mazda hibája, hogy el tud romlani ugyanolyan váratlan és rejtélyes hibákat produkálva, mint akármelyik másik. De nem is különb sokkal a többitől megbízhatóság szempontjából, messze nem annyira, mint amilyen mítoszok veszik körül. Ezeknek sem csak a kopó alkatrészei tudnak fáradni, ugyanúgy fel tudják zabálni az olajat és kikönyököl a blokkon a hajtókar (Mester mutatta), ugyanúgy generálozni kell őket, ha úgy alakul, ugyanúgy szét tudnak menni a szelepek, meg tud repedni a hengerfej (főleg némelyik szériánál, de ott aztán rendszeresen), meg tud halni a gyújtáselektronika és leáll a motor (Mitsubishi gyújtás konstrukciós hibája az enyémnél), el tud szakadni a motortartó bak néhány évesen (pl. pont az én szériámnál, tervezési hiba), aztán következő szériában javítják, le tud égni az ablakemelő vagy tetőablak kapcsolója, szét tud menni a gyújtáskapcsoló, le tud rakódni a koksz a hengerfejen egy tervezési hiba folytán és hozzáverődik a dugattyú, dízelesen kopogó hang kíséretében (ez is az én szériám), be tud rohadni a hátsó fék (ez is konstrukciós hiba az enyémnél), és végig lehetne nézni az összes módosítást, javítást, amit egy facelift előtt (de még utána is) végez a Mazda-gyár. Az EPC2-es programban pl. meg lehet nézni, hogy egyetlen típusnál, egy fajta alkatrészből hány féle van alvázszámtól függően. Becsületükre legyen mondva, hogy legalább javítgatják, de van is mit bőven (meg lehet tekinteni egyetlen típus TSB-listáját, amik a gyár által kiadott szériahibajavításokat tartalmazzák). Viszont az pl. nem mindegy, hogy hányadik szériából fogunk ki épp egy példányt. Én is valszeg jobban jártam volna egy '97-es példánnyal a facelift-es változatból, az már kiforrottabb darab lehet. De nekem az első szériából való van, és potyog szét időnként. Pedig ez is Mazda, meg az is Mazda. De akkor miben különb egy Peugeot206-osnál vagy Renault Twingo-nál? A sokadig gyártási évre már azok is kiforrottak, megbízható(bb)ak lettek. Egyébként most belegondolva, nekem - egy kivételével ('82-es) - mindig a legelső szériából való 626-jaim voltak. Volt is szívás velük. Volt, amikor a facelift-es elektromos tükör már nem passzolt a régihez, mert egy centivel odébb rakták az egyik csavart, mert a régin túlzottan megtört a kábel a csavar mellett a kis hely miatt. Tervezési hiba ez is.
Amúgy pont Mester tudná sorolni szerintem, hogy melyik típusnak mik a szériahibái. Mert többször előfordult már, hogy amikor nálam valami behalt, kiderült, hogy hát igen, ez be szokott ezeknél... Nálam meg sorban jönnek ezek :D
Szóval csak annyi a lényeg részemről, hogy ez a "csak olajat töltök bele, és megy százezer km-eket" valóban egy tündérmese, és nem igaz, hogy csak az amúgy is kopó alkatrészek mennek tönkre, és nem igaz, hogy csak a magyar utak miatt romlik el egy Mazda. Különben Mesteréknek futóműszerelésen és olajcserén kívül semmi dolguk nem lenne. Márpedig mindig látok náluk egy-két szétdöntött motort. Vagy Medve-nek hogyan szakadt ki a hátsó futóműve egyszer csak, minden előjel nélkül? És most nehogy mindenki elkezdjen rettegni, hogy kiszakad a mazdák hátsó futóműve, mert nem. De ilyen is van. És nem azért, mert ütötték-vágták vagy elhanyagolták, meg nem a magyar utak a felelősek, és nem a "trehány tulaj" miatt. Ilyet semmilyen körülmény között nem tehetne egy "legendásan megbízhatónak" kikiáltott autó, de van, hogy megteszi. Ez is "csak" egy autó, öregen meg képes betegeskedni, néha krónikusan. De még vadonatújan is. Jó reggelt :)
És így felébredve egyre többször átfut az agyamon, hogy alkalomadtán lecserélem valami másra. Egy barátom pont tegnap mondta, hogy megszabadult a hasonló korú Honda Accord coupe-jától, mert szintén hasonló ütemben produkálta a meglepő hibákat, és csak nyelte a pénzt. Beszámíttatta egy új Opel Astra H-ba, és most boldog vele. Ilyen is van. Pedig előtte kiröhögtem az Opel miatt. Most már nem :) Egyre jobban megértem. És az új Mazdáktól meg tartok, mert a horror alkatrészárak megmaradtak, viszont el tudnak romlani ezek is. Népítéletben írta valaki, hogy a garancia utolsó hónapjában behalt neki egy amúgy 800ezer forintos alkatrész a Mazda6 motorján. Na ő mit mondott volna a Mazdákról egy hónappal később...? :)
Félreértés ne essék, Mester-ügyben nem Te világosodtál csak meg, pl. én is kétszer voltam Mesternél még 2004-ben, először és utoljára ... :) Valóban, aki csak úgy tud hibát elhárítani, hogy lecseréli a fél autót, az nem mester, csak egy próba-cseresznye alapon találgató laikus. Csak akkor az óradíjai se a mestert idézzék...
A többi márkatársat én se értem, de mint tudjuk: kinek a pap, kinek a paplan.
A többi, 90-es években készült autóról és használtautókról írt gondolataiddal teljes mértékben egyetértek!!! (Bár én a Xedos-t csak azért a V6-os blokkal vettem, mert csak ezzel a motorral adták hozzá az automatát, eszemben sincs hajtani, de én ezzel a hozzáállásommal a fehér holló gyakoriságát közelítem a sok Zoom-zoom-fanatikus között... :) )
Új autót én se szeretnék vásárolni soha, valóban kezd szemmel láthatóvá válni a minőségromlás. És a gagyibb kínai alkatrészek minősége még valószínűleg fölülmúlja azt az állapotot, mikor a kínaiak teljes saját kínai autómárkák példányait akarják majd Európában eladni, természetesen az árral versenyezve... persze én nem tiltakozom ellene (szeretem a kínai kaját is), vegyen Suzuki helyett majd Chery-t meg Dongzhuong-ot a kedves magyar újautó-vásárló, hiszen az életben éppen ez a szép: mindenki a saját ízlése szerint ronthatja el... :)
Nem tisztem, megvedi magat ha akarja, de a jorol nem is fogsz olvasni. Az termeszetes ha jol sokerul a javitas senkit nem erdekel. A javitasoknak egy baja van: Meg kell bontani egy osszekopott rendszert, ami mar nem lesz az igazi esetleg. Sporolni meg mindenki szeretne. Nekem igy is az a bajom vele, hogy tul sokat szeretne cserelni, amit egyebkent En meg is teszek. Azt mondom: csapagycsere ennyi, viszont kuszob garancia. Felujitas 3x ennyi, viszont 1-2 ev garancia alkutol, munkatol, munkadijtol fuggoen. Csak az En gepem arai "picit" alatta vannak egy autoalkatresznek. Mondom hogy kerultem kapcsolatba vele:
Kocsi nem megy, elotte megallt, furcsan indult. 3 helyen mar a gyujtaskapcsolo kezdeti csereje utan mondtak valamit, holott vilagosan megmondtam nem az a hiba, hanem ugy kezdodott. A vegen mar befecskendezot, mindent csereltettek volna. Elhuztam hozza, meghalgatott: Beazik a computer. Na ezt kell megfizetni, hogy ert hozza. Persze senki nem hibatlan, van amit 1xuen nem eri meg hozza vinni, mert a sarki szerelo joval olcsobban, es hamarabb megcsinal, de komoly munkat nem vinnek mashoz.
Két éve olvaslak benneteket, napi szinten. Rengeteget hallottam már erről a misztikus "Mesterről" de nekem eddig csak az jött le, hogy egyvalaminek igazán "mestere", mégpedig annak, hogy leszed titeket, mint a meggyfát… Ha valaki nem ért az autóhoz, az ne vegyen használtat vagy ha, vesz, vigyen magával valakit, aki ért és fogadja meg annak tanácsait. Gyakran a vásárlót elkápráztatja a külcsín a csiribiri és beleszeret a vizuális élménybe. Egy esztétikai hibákkal rendelkező de, egyébként jól egybe lévő autó elriasztja a vásárlót, pedig egy egy elem újrafújása kisebb költség, mint egy rossz futómű, váltó vagy motor. Azt, hogy egy autó milyen hosszú életű lesz, azt, mint az embernél a genetika dönti el (élhetsz te akármilyen egészségesen, ha genetikailag eldöntött: csak 30évre vagy kalibrálva!). a Mazdának nagyon jó a genetikája, csak hát a rizikótényezők: a dohányzás az alkoholizmus a lustaság vagy egy állat, akinek mindegy mi van a segge alatt és egy harckocsit is képes lenullázni, csökkentik az esélyeket. Pigmy autója közös ló volt (tehát mindenki állat módjára bánt vele) és annak „túrós” a háta…Biztos olcsón adták, bár most már kicsit drága. Az elején kellett volna többet bele invesztálni a vásárlásba, és most az lenne az olcsóbb. Na, de ugyanazt a hibát hatszor elkövetni azt már nem hibának hívják (megbocsáss!). Valakinek azt eldönteni, hogy a szervo búg vagy a generátor, és ehhez még az ország legdrágább „mestere” is kell, nem vall hozzá értésre. Egy V6-os motorú autó vásárlása és „összerakása” -mint ahogy írja- feltételez némi hozzáértést, de ennek hiányában van (egy ilyen autót a vezetése élményért vásárolnak és ezt nap mint nap ki is csikarják belőle!). Nem a Mazdával volt baj, bármelyik gyártóval így járhatott volna, mert maga a vásárlás volt a hiba. A BD-s Mazdám igénytelensége, megbízhatósága, korához képesti felszereltsége, alkatrészeinek kidolgozottsága és minősége, javíthatósága, legendásan megbízható elektromos rendszere és motorja (290k km gond nélkül), bár kissé rohadós karosszériája (valami negatívumot is mondjak), meggyőzött arról, hogy a következő autóim is a Mazdától kerüljenek ki. Sosem veszek új autót, az az igazán gazdag emberek privilégiuma (értékvesztés), és ha a használt vásárláskor hibázom, az nem fogja az elődök fényét csorbítani. A mai autók primitív műanyag alkatrészei (pl: elsőlámpák, szívótorok!….), kínai gyermekjátékok minőségével vetekedő izzó foglalatok és elektromos alkatrészek elrettentenek attól, ami a jövőben még ránk vár az autógyártásban. Élvezzük ki, hogy a kilencvenes évek autói nem egyszerűen csak közlekedési eszközök és nem csak szakműhelyben javíthatóak és nem csak eldobható ócska, vacak alkatrészek halmazai (minőséget gyártani nem biznisz). Akinek van kézügyessége és szívesen tanul (ma már minden információ hozzáférhető) annak nem kell, mondjuk egy egyszerű vezérmű szíj cseréért vagyonokat fizetni mestereknek, hanem maga is képes rá. Viszont, ha nincs rá affinitásunk gondoljuk meg ezerszer egy autó vásárlását több szempontból is. Ha Mazda, ha Nem!!!.....
Vidd csak nyugodtan. Máshol sem jobb a helyzet, sőt talán még rosszabb. És abban teljesen igazad van, hogy ezek a gépek jobbak mint a mai kocsik, de nem végtelen az élettartamuk. Ezt tudomásul kell venni.
Alapjárat. nekem is volt bajom vele (Xedos6 V6). Nálam állandóan leesett az alapjárat majd visszaállt normálisra. Volt, hogy annyira leesett, hogy le is állt a motor. Ha terhelve volt a motor (mondjuk forgattam a kormányt) akkor ugye még jobban leesett az alapjárat. CO bazi magas volt és meleg motornál is erőteljes benszinszag jött a kipuból.
Megdöglött mindkét lambdaszonda. Gyári, áááááhh vicces ára van. Kapott 2 utángyártottat oszt jóvan. Egy ideig kibírja. Azóta nincs alapjárati gond.
Amúgy szondán kívül lehet még légtömegmérő hiba, vagy csak fals levegőt szív vhol vagy lehet EGR szelep is, de még sok más is, de talán ezekkel érdemes kezdeni. Mindenesetre ha a szonda rossz akkor azt a hibakód kiolvasás megmutatja. Ennyi tippem van.
Hali. Kicsit elkeserítő, amit írtok. Mint mondtam talán, most tervezem a lutri vezérműszíj-cserét, ki tudja, mikori, ami benne van. Ezek után kis félelemmel viszem a szerelőhöz (Reitter, mindenki tudja). A megbontástól félek, hogy utána nem lesz jobb, csak rosszabb. Ha kap is tömítést, vagy perselyezést, vagy nem tudom mit, meg a kezdődően kihallatszódó vízpumpahang miatt azt is.. akkor szép pénzt fogok otthagyni én is. Félek, hogy a gumiharangok is már sérülgettek, de majd alákukkolok egy jobb pillanatban, ha tudok és sikerül a jó helyre nézni. Több hibája meg most ne legyen, ez is épp elég.
Félek a tankrohadástól, meg minden, ami ott van, AC, stb. Remélem azok még bírják, egyenlőre nincs sok baja a kocsinak, és még mindig hiszek benne, hogy ezek a jobb gépek, nem a mai autók.. Bár több új kocsi van az ismerőseimnél, és egyik sem jár vele szervízbe, meg pórul. Még az oly sokat gyalázott OFF C4 ON is bírja hibátlanul vki alatt. És az OFF Civic ON tulajok sem panaszkodnak arra, hogy zörögne, pedig a népítéletben ez a lehúzás egyik alapja, amiből a TC cikkek is említést tesznek. Itt kint nem is akarnám szerelőhöz vinni, és adja ég, hogy ne is kelljen. A fényezés megsínyli a létet itt, de nem tehetek semmit, itt mindenki karcol, nyom, tör. 626GE, ugyebár, az ajtók alján a gumi eprem. látom én már ott a rozsdát, sőt, az ajtókeret belsőbb fele is kezd ragyásodni, de ezekkel kár foglalkozni még, úgyis előjön még máshol is.. Idén sztem a klímatisztítás is elmarad.. jó lesz az két évente.. Van egy kilukadt (betört) bal első fényszóróm, a vizsgáig azzal is eljárok, most le van ragasztva, remélem bírja. A köcsög 3. féklámpa TESA kétoldalú ragasztót kapott, de a napokban a napsütés azt is kikezdte, lassan át lesz fútva a hátsó ablak, és odacsavarozom. A rohadt nyisszogások megőrjítenek, de lehet, hgoy sokat csak pszichésen hallok. A megoldás a rádió-cd-mp3-fm transmitter, mindegy, csak nyomja el. Meg a motorkattogást is. Nem járatom csúcsra, remélem ellesz még a moci és tsai.
Mostanában azt vettem észre, hogy az alapjárat játszik. Éppen már bemelegedő motornál a következő dolgok történnek: 1.: Az alapjárat szivatással 1500 vagy több, pl 1700, ha rálépek a pedálra egy fröccs erejéig, hátha észheztér. De nem. Csak később, pár perc múlva, vagy a köv. lámpánál. Addig pörög, mint állat, ha kinyomom a kuplungot. VAGY 2.: Kinyomott kuplungnál játszik az alapjárat, de elég gyorsan ingadozva (200-500) és 1500 között, fel-le-fel-le, de 1 mp alatt megjárja mindkét állapotot. És nem megy semmi fogyasztó, max. a helyzetjelző, a rádió vagy a ventillátor (NO klíma) 1-esen. De ha nem menek, akkor is tudja ezt csinálni. Ha van kedve találgatni vkinek, az írja le bátran, de már lebeg előttem a kép, hogy mondom Mester úrnak, aztán a számlán van egy motordiagnosztika, és végül semmi változás..
Na hajnali kipanaszkodás.. vége.
Olaj - én a spéci 200000 km fölöttieknek való bordóflakonos VALVO-t használom (10w40), félévente 1 liter kb, amit utántöltök. Pontosan nem tudom, de tavaly nyáron cseréltünk olajat, és ez már a 2. flakon, aminek már csak a fele van meg, a hazaút előttre.
Pigmy - te vakmerő vagy. Rossz olvasni, hogy már nem vagy elégedett a kocsiddal.
Kaktuszklón - nálam is vannak sebességtartási problémák, a lábamban, és járok is sokat pályán, de mégsem nagyon látom értelmét a tempomatnak. Sok szerelés, hibalehetőségek, nem is tudom. És a pályán is hirtelen változnak az események, alig lenne alkalom használni. Főúton meg még kevésbé. Ezt értelmetlen költésnek tartom, bár a rendelhető extra listán a mai kocsikban súlyosabb az összeg.
DRD - 626
ui.: jóhír - m626 sikeresen tett meg 1400km-t, 4 személlyel és csomagokkal, végig 130-cal kb.. :-)
Az én mazdámat ismerőstől vettem, aki saját bevallása szerint sem nyitotta ki a motorháztetőt 15 évig. Ócsó volt, kellet autó, megvettem. Az autót a nyolcvanas évek végén vették az egyesült államokban használtan, onnan hozták haza, mert jó volt. Itthon volt a cégüknél céges kocsi, még olajat sem öntöttek bele, ha fogyóban volt, szóval iszonyatos sorsa volt. Ilyen körülmények között ment náluk 200.000 kilómétert, nálam meg eddig még százezret. Öt éve mióta nálam van cseréltem kupplungot, termosztátot, gyertyákat és gyertyakábeleket, tulajdonképpen eddig semmi baja nem volt azt leszámítva, hogy siralmas állapotban van az alja és a hátsó rugók folyamatosan törnek (megy bele a wartburg turist rugó, az nem törik) :)
Ez is eszik olajat termszetesen, de meg kell, hogy mondjam, abszolút nem érdekel, nincs jelentősége.
Most az a dilemmám, hogy vagy megcsináltatom a kasztnit az autó értékének 2-3-szorosáért, és használom még jópár évig, vagy szegényt a halálba küldöm. Ilyen megbízható autóm valszeg többet nem lesz, úgyhogy nagyon nehéz a döntés. Legszívesebben felbakolva leraknám valahova, de hát van már itthon még egy autóm,9 motorom meg egy háromkerekű áruszállítóm, úgyhogy kevés a hely nagyon.
SzaboZE: ja, bocs, nem igazán kis hazánk viszonyaira gondoltam :)) Nem is nálunk készülnek ezek a megbízhatósági statisztikák. Vannak országok, ahol az emberek az izlésük szerint vásárolnak, mert megtehetik, hogy válogatnak, és újat :) Itthon kicsit más a helyzet, ahol pl. belejátszik, hogy használt mazdákat szeretik direkt megtörni cascozás céljából ugye :)
Egyékbént a 2.0-16V GT motoroknál a hengerfej a kényes pont. Arra vigyázni kell. Ha megsütöd egyszer, nagyon könnyen elreped, és szinte lehetetlen javítani, annyira összesűrítették a 16 szelepet a 8szelepes hengerfejbe.
De abban mondjuk benne volt 500ezer km. Csak mondjuk ez az "500 ezret elmennek gond nélkül" is csak mese habbal. Addig is kellett hozzányúlni néhányszor (vízpumpa, szervo, gyűrűzés olajfogyás miatt (utána mondjuk jó lett)), haveromé volt, én hülye meg még hittem a mesében, hogy a mazdák sose romlanak el, és megvettem tőle. Első hónapban kigyulladt a motor :D Kinyomta az olajat, az meg kigyulladt a kipufogón, leégtek az injektorkábelek meg miegymás, elolvadtak a dugattyúk, elrepedt a hengerfej, stb.. Motorcsere lett utána. Fél évig jó volt, aztán az is megdöglött, elkezdte enni a vizet. Ment bele az olajba. Nem volt pénzem megcsináltatni, mire lett volna, addigra szétkopott az egész motor mindenestül, motorgenerál. Hengerfejet megnyomatták, az jó, tehát nekiálltak. Össezrakták, elvittem, ugyanúgy ette a vizet. Elhűlés meg minden, garanciában szétszedték, kiderült, hogy a hengerfej mégis repedt. Kell másik, bontóban 120 ezer Szentendrén, máshol meg nem lehet kapni. Egy hónapig keresgéltem, végül belementem. Összerakták, egy hónap múlva megszorultak a szelepek, nem mentek hidegen a hengerek rendesen. Ment a hümmögés, hogy miért. Szétszedték, el voltak görbülve. Kicserélték, összerakták, megint elgörbültek. Nem volt pénzem megint szétszedetni, egy év múlva derült ki, hogy szar a bontott hengerfej is. Garancia persze semmi akkor már. Közben meg minden más haldoklott rajta. Váltó szar volt, reccsent, néha már felváltáskor is. Szervó elment 3000-es fordulat felett, nem tudták, mi baja.Tetőablak megszorult mindig. Ablak is. Generátor, önindító sorban meghalt. Rugók el voltak vetemedve elöl, valami idióta sportrugót rakatott bele, csak nem bele valót, nekifeszültek a toronynak, kikoptatták fémig. Kicseréltettem, kiderült, hogy a bontóban sedanhoz valót adtak, nem GT-hez valót, égnek állt az eleje. Amúgy zörgött minden rajta. Fék szar volt. Alapjárat egyenletlen generál után is, akadozott kicsit. Kuplung rázott azon is. KM-óra spirál elszakadt. Benzintank kirohadt. Lambdaszonda meghalt. Olajnyomásszabályzó is behalt. Gyújtáskapcsolóból kijárt a kulcs menet közben is. Szélvédőgumi kijött a helyéről 120 felett. Hátsó szárny felpúposodtt középen. Meg nemtom :)) Ennyi jut eszembe hirtelen, de nagyon utáltam már a végén, eladtam alkatrésznek. Srác mondta, ő használni szeretné. Mondtam neki, Te tudod, én szóltam :D
A híres mazda legenda valóban tündrémese. Márcsak azért is mert még a japánok sem tudták megváltoztatni a fizika és anyagfáradás és kopás törvényeit. Minden alkatrész elöregszik és tönkremegy. De hozzá kell tennem, hogy a V6-os magas olajfogyasztása is tündérmese. Nekem V6-os xedos van 180ekm-rel (óra szerint de sztem lehet 2vel szorozni) és 10.000-km-en max fél liter olajat eszik és nem kímélem. Több éve Mobil1 S 10W40 megy bele. Sztem vidd vissza a szerelőhöz aki a felújítást végezte és vállalják szépen a garanciát az elvégzett munkáért mert itt valami nem okés, de nagyon nem. Az pedig, hogy nem tudják mi, legyen az ő bajuk. Találgatni bárki tud, ezért ne kérjenek el pénzt. A mazda legendát és szerelő legendákat meg hagyjuk meg másoknak. A jól elvégzett munka az minden pénzt megér a szarul elvégzett meg semmit.
nekem OFF a puntomban /OFF volt teljes motorgenerál (hengerek felfúrva, gyári túlméretes dugattyúk, új hajtókarok, főtengely köszörűlve, csapágyak cserélve). Arra 1 év kilométer korlátozás nélküli garit kaptam. A kocsi azóta is hibátlan motorikusan és jobban megy mint új korában, hiszen a motor szinte új lett. szóval ez az olajfogyasztás nem normális, ereszték ide-oda. Ne dőlj be semmilyen magyarázatnak. Szóval vidd vissza, mert gondolom Te sem varázsolod a pénzt. Amiért fizettél az legyen jó, sztem ez természetes. vagy add el és vegyél mást. Ha ennyi bosszúságot okoz egy kocsi akkor meg kell szabadulni tőle. akár mazda akár nem.
Ps. ha ez megnyugtat az én xedosom sem tökéletes, valami szét akar húlni rajta a hajtásláncnál, ha lassan megyek rossz úton valami verődik valamihez és borzalmas hangja van. ha alacson fordulaton mondjuk ötösben megyek amikor nem kedvező a fordulat akkor is ez a hang van. 110 felett meg remeg a kormány és baromira e miatt. Difi? Váltó? Féltengely? Ki tudja. megy a találgatás, mindenestre a jobb oldali komplett tengely cserélve lett de hang egyre rosszabb. Én meg nyomom neki essen szét és akkor majd tuti megtalálják mi a baja. mesterék találgatnak. mirainal is voltam ott is csak nézegették. Ez a nagy valóság. Ha valami nem lóg akkor az jó, pedig nem. Na mind1. Együttérzésem.
Mazdások nem egy vadállat emberek, persze, hogy aránylag megbízhatóak az autók nagy átlagban, mert nem hajtják szét őket, meg talán többet is törődnek velük. Alfák meg szétesnek, mert széttapossák őket, mert az Alfa meg olyan embereket vonz főleg. BMW-kkel is folyton baj van, és sorolhatnám...
Segítség elrabolták Pigmyt :) Én mikor vettem az F-em 3-4 éves autókat néztem, szerinted hány darab épet találtam? :) Mind megvettem, ahányat találtam :D
Heh, kollegám fél éves Mazda6-jában harmadszorra romlott el pont a mai napon a kuplung érzékelője, 2x már cserélték. Aztán mindenki gondoljon azt, amit akar :))