Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kristoof17m Creative Commons License 2006.01.29 0 0 69419

sziasztok, keresek 1.7 V4 blokkhoz olajpumpát. ez egy taunus p7b-be kell, de elvileg ugyan ezt tették az egyes caprikba is... - a rotor átmérője 57mm. - ha esetleg tudtok olyan szakembert, aki olajpumpákra van szakosodva, nagyon megköszönném a számát!

 

DAVIDMOLNAR Creative Commons License 2006.01.28 0 0 69418

Hogy nem megy, az tény. Viszont nyakig pakolva ugyanúgy nem megy. Az én egynyolc szívódezsőm gyári teljesítményspecifikációi az 1.3 CFI-nek felelnek meg, tehát ezzel hasonlítanám leginkább össze. A kollégámnak van egy ilyen Escortja, abban 130ekm elvileg, az enyémben 200ekm. Az övében az elmúlt évben cserélni kellet lambdaszondát, sebességjeladót, alapjárat motort (a többit nem említem, mert dezsőben is benne vannak, tehát elpusztulhattak volna). Persze sokat kellett matyiznia vele, mindeközben nem húzott a moci, fulladozott, rángatott és nyelte a benyát. Az enyémben eddig izzítógyertákat kellett kicserélni, azt is megoldottam sk.

Füstölni az enyém 3000rpm felett kezd, így télen pl. a piroslámpánál látványosan jobban füstölnek(valszeg hideg) benyás motorok.

A porlasztócsúcson mit kell matatni?

 

Ne érts félre, nem istenítem a dieselt, csak kicsit mellbevágott a "szar és ennyi" kijelentés.

Előzmény: Skodri84 (69417)
Skodri84 Creative Commons License 2006.01.28 0 0 69417

Szerintem nem megbízhatatlanok, csak szarok:)

 

Füstöl, nem húz, nem indul, ketyeg, rezeg, kattog. Porlasztócsúcsokkal bíbelődni mindig...

Ami jó benne, hogy nem fogyaszt. De ennyivel annyi is az annyi.

 

A benzineseket meg le lehet szarni, csendesek, indulnak alapvetően. És azért nem zabagép egy jó 1.3-as, és jobban megy, mint egy kerregő 1,6-os.

 

A 90-95-ös benzineseknek szerintem meg pont a motor még a legjobb része.

Miénkben kajak még hozzá nem lett nyúlva, és mindig pöccröff, semmi alapjáratos vacakolás. Tiszta rozsda a karbi(injektor), gyújtás, mert ahhoz 13 éve senkisem nyúlt. Bár ez 1.3-as, nem 1.6-os, azokról tényleg úgy hírlik, hogy szarok. Nem is vennék olyat soha, azok után amiket már csak itt fórumon is hallottam róluk.

 

Előzmény: DAVIDMOLNAR (69416)
DAVIDMOLNAR Creative Commons License 2006.01.28 0 0 69416

A benyásak meg 84-től 95-ig voltak hulladékok, kivétel a karbis megoldások. Fordokban pedig 1.3, 1.6, 2.0 ami vállalható, a többi felejtős.

Az öreg dízelek miért is megbízhatatlanok?

Az 5.2-7.2 átlagfogyival gyakorlatilag csak a Swift 1.0 veheti fel a versenyt...

Skodri84 Creative Commons License 2006.01.28 0 0 69415

A dízelek  mindig szarok voltak, és maradnak is:)

 

Nem kérek véleményezést:)

Maci_work Creative Commons License 2006.01.28 0 0 69414
Az 1.6os hatchback kellemesen megy, az 1.8as kombi nagyon tep. Mindez benzinesben. En 2000 elotti dieselt nem vennek, azok nem igazan megbizhatoak.... (nem csak escort, hanem barmi).
Előzmény: zolikertész (69411)
ezoz Creative Commons License 2006.01.27 0 0 69413
A diesel lomha, hangos, büdös, ha régebbi akkor nehezen indul. Az olcsó gázolaj koszos lehet, ilyen mínuszokban megdermed.
Én a saját autózási szokásommal és kútnál tankolt gázolajjal számítva nem találtam meggyőzően olcsóbbnak a dízelmotort.
Persze ez csak egy vélemény a sok közül.
Előzmény: zolikertész (69411)
ezoz Creative Commons License 2006.01.27 0 0 69412
Egyébként ha már termosztát.
Nektek is érdekesen működik? Én sokáig azt hittem rossz. Nehezen melegszik fel motor, tipikus jellemzője. De mégis, ha meleg motorral megyek hosszan országúton, akkor nem hűl vissza. Pedig, ha rossz lenne a termosztát, akkor kéne neki hülni.
Mi lehet az oka a lassú felmelegedésnek? Mégis meg kéne próbálni kicserélni?
Előzmény: Tomi Filth (69409)
zolikertész Creative Commons License 2006.01.27 0 0 69411
Ja és persze véleményekre is kíváncsi vagyok. Kombiban gondolkozom, de lehet, hogy ferdehátú lesz és a diesel nagyon izgat, gázolajat tudok olcsón szerezni. :-)
A mondeo diesel-e nagyon lomha, ez igaz?
Z
Előzmény: zolikertész (69410)
zolikertész Creative Commons License 2006.01.27 0 0 69410
Szevasztok!
Ford Escort-ról van-e valakinek leírása, amiben mindenféle adat benne van, pl. méretek, motorok teljesítményei ... stb. A legutolsó escortok érdekelnek (95-től).
Thx.
Z
Tomi Filth Creative Commons License 2006.01.27 0 0 69409

Szia!

 

Nekem sztem rossz a termosztátom. Holnap cserélik. Nekem sem melegszik a motorom, mert sztem nyitva maradt a termosztát. Ebben anagy hidegben meg még annyira sem :( És a fűtés is emiatt gyengébb sajnos...

 

De ha holnap kicserélték, megsassantom mennyir melegszik majd! :)

 

para Tomi Filth

Előzmény: Törölt nick (69405)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.27 0 0 69408
Cica,

Szerintem is termosztát csere. A termosztát feladata egyszerűen, hogy nyissa és zárja a hűtővíz útját, vagyis ha meleg a motor, engedje a vizet, ha hideg, akkor zárja el az útját. Ha állandóan nyitott, akkor soha nem zárja le a víz útját, ezért a víz mindig annyira lehűti a motort, hogy nincs ideje felmelegedni. Ha gyorsan melegszik az meg azt jelenti, hogy nem engedi a vizet a motorhoz így nem tud hülni (víz felforr).

Persze szakik biztos el tudják jobban is magyarázni. A lényeg, hogy egy termosztát olyan max 5000 körül van, de én utoljára 1500-ért vettem a Seicentomba. Nem egy nagy összeg és a kicserélése sem feltétlenül szervízigényes, otthon is egyszerűen elvégezhető feladat.

Más.
Megoldódott a magnó-kódos problémám, küldtek egy kódot Angliából és működött.

Shad
ezoz Creative Commons License 2006.01.27 0 0 69407

Nekem is egy bő 5 éves aksim van, talán van 6-7 éves is és hibátlan. A régi jó fekete Bosch. Talán még soha nem kellett tölteni, sem árammal sem vízzel.

 

A hátsófék lehet, hogy tényleg a fékerőszabályzó miatt nem blokkol? Felhívtam a szervízt és azt mondták ez így a normális. Nem akarják garanciába javítani vagy tényleg igaz?

végig gondolva: az első keréken nincs fékerő szabályzó. Terheletlenül a hátsó fék leszabályoz, terhelve működik 100%-on. Tehát akár még igaz is lehet.

Csakhogy én hóban próbáltam és nehezen akart blokkolni, pedig ott könnyen megcsúszik!

Előzmény: Skodri84 (69404)
ezoz Creative Commons License 2006.01.27 0 0 69406
Javasolnék egy termosztát cserét. Ha az kinyiffan, akkor jó esetben nyitva marad, és nagyon nehezen melegszik fel a motor. A rosszabb eset, amikor zárva marad és felforr a víz.
Előzmény: Törölt nick (69405)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.27 0 0 69405

Emberek, ilyet még nem láttam. Tegnap éjjel egyszerűen nem volt hajlandó bemelegeni a motor. Petőfi híd - Lőrinc - Rákoshegy - Kerepes távon meg sem mozdult a hőfokmutató. Illetve a legvégén egy picit, amikor álltam be a kertbe és ment egy percig alapjáraton.  Nem tudom hány fokos hideg lehetett, de szegénykém nem nagyon csípi már az ilyesmit. (83-as Escort 1.1).

Skodri84 Creative Commons License 2006.01.27 0 0 69404

Hát igen, 5-10 éve még tudtak akkut gyártani...

 

Nekünk is régebben ebben az Escortban, meg a Skodában sok-sok évig mentek az akksik. Az Escorté is 5 év körüli volt , amikor kicseréltem, mert hidegben már szemtelenkedett. És nem is ilyen spéci 15-20 ezres zselés meg mittommilyen akksik voltak, egyszerű savasak, max 10 ezer ft-osak. De ami most van benne, annak messze nem adok 5 évet.

 

Előzmény: kivi (69395)
Skodri84 Creative Commons License 2006.01.27 0 0 69403
Nekem sem nagyon szokott blokkolni.
Előzmény: ezoz (69399)
Rider74 Creative Commons License 2006.01.26 0 0 69402
Sziasztok!

Fékkel kapcsolatban én is érdekelt lennék, de engem olyan szerelő érdekelne aki a Sierra ABS-hez hozzá mer, és tud is nyúlni. Ugyanis drágaságom elfolyatja az olajat.
szpidro Creative Commons License 2006.01.26 0 0 69401
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.26 0 0 69400
Sziasztok!

Van egy Ford Mondeo Turnier-em de nem is ez a lényeg :D Négy napja megöltem az akksit és a magnó úgy kipurcant, hogy mikor megint bekapcsoltam kódot kért. A gyári kódot nem fogadta el, bevittem a szervízbe, ahol egy központi rendszerből lehívtak egy másik hozzá való kódot, amit szintén nem fogadott el. Most angliából kérnek tanácsot :D Már 2 napja.

Kérdés: Nem lehet kiüttetni azt a vacak kódot? Annyira nagy szükségem van rá, mint patkánynak a méregre. Mellesleg totál értelmetlennek találom. Arról nem is beszélve, hogy minden 3. próbálkozás után 1 órát várni kell úgy, hogy a gyújtás rajta van, ha leveszem vagy kikapcsolom a magnót kezdi előlröl. Namost összesen nem ülök 1 órát naponta a kocsiban úgyhogy úgy kellett mind a 2x kivárnom :O Marha jó volt :(

Nincs valami tippetek mit kezdjek vele?

Köszi előre is,
Shad
ezoz Creative Commons License 2006.01.25 0 0 69399
Sziasztok!
Fék-problémához van aki szakértő?
Most javították a hátsó fékemet, meg is mérték és azt mondták jó. Aztán jött a hó és én próbálgattam. Nos, a hátsó féket blokkolásra nagyon nehezen tudtam rávenni, nagyon erősen kellett a fékbe taposni, hogy sikerűljön.
A kérdésem, hogy ez betudható-e a fékerő szabályzónak? Direkt így van beállítva, hogy terhelés nélkül ne is tudjon blokkolni?
Vagy esetleg rosszul csinálták meg?
Tomi Filth Creative Commons License 2006.01.25 0 0 69398

Mondjuk nem vagyok fázós, de nem baj az, ha hamarabb felfűtődik az utastér, barátnőm 3-4 pulcsiban meg klabátban járkál mindig... :))))

 

Egyébként meg a fogyasztásra is kicsit panaszkodom, uyan gázzal járok, de 8 litert eszik a fijú. Ebben anagy hidegben 8,5 körül evett! Remélem ez olyan 7.5 köré lecsökken, persze nem -19 fokban! :DDD

 

Köszi szépen!

 

para Tomi Filth

Előzmény: patuha (69385)
Tomi Filth Creative Commons License 2006.01.25 0 0 69397

@Maci_Work és @Irnik!

 

Ma este lesz az idő, hogy meglesem az aksit! Ha nem indul, akkor elkezdek keresgetni, mellesem a Praktikerben is! Guglin találtam egy helyet, ahogy sokféle aksi van, és akciósak is vannak! De remélem beindul, ma reggel -19 fok volt! :(

 

para Tomi Filth

patuha Creative Commons License 2006.01.25 0 0 69396
Két hete én is azt hittem, hogy lehalt az aksim. Lelkileg már fel is készültem, hogy kampec, aztán feltöltöttem. Azóta, mint az állat olyan masszív. Fogalmam sincs mikori, mert a matricája láthatatlan. Nem szerette a folyamatos ablakfűtés, ablaktörlő, lámpa, hideg kombinációt. :)
Előzmény: Skodri84 (69394)
kivi Creative Commons License 2006.01.24 0 0 69395
A kék Varta nekem 5 évet bírt, majd amikor már nehezebben indított, akkor vettem helyette egy Bosch-t. Aztán kiderült, hogy a Varta is jó még, csak az önindítóm kezdett elpusztuln. A Varta most egy Astraban van, és már 6 éves.
Előzmény: Skodri84 (69394)
Skodri84 Creative Commons License 2006.01.24 0 0 69394

Ezek a mai akksik nagyon szarok. Volt már nekem Varta, ilyen-olyan....

2 évet ha kibírnak töltés nélkül. Nekem is már elég gyenge, megtréfált a napokban.

 

Szar manapság minden, nem csak az akksik...fogyasztói társadalom....

 

Tessenek ÚJat venni!

Előzmény: kraczek (69379)
Cerruti Creative Commons License 2006.01.24 0 0 69393
Tech 2!

Tudnánk beszélni mailben?
Előzmény: Tech 2 (69335)
patuha Creative Commons License 2006.01.24 0 0 69392

Köszi!

Még nem ölték meg :) De közel vannak hozzá, szerintem a nyáron megtörténik.:)

Előzmény: irnik (69391)
irnik Creative Commons License 2006.01.24 0 0 69391

gratulálok a gyerekekhez!:) a kutyát "leölték" már többszörösen, brutálisan, rituálisan?:)

 

én eladtam öcsémnek nyáron az escortot, így most "csak nosztalgia" miatt nézegetek be.

 

De azért nem lenne rossz egy fókusz, vagy egy mondeó;)

Előzmény: patuha (69388)
Josh9 Creative Commons License 2006.01.24 0 0 69390
Mail ment!
Előzmény: yanoo (69374)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!