sziasztok, keresek 1.7 V4 blokkhoz olajpumpát. ez egy taunus p7b-be kell, de elvileg ugyan ezt tették az egyes caprikba is... - a rotor átmérője 57mm. - ha esetleg tudtok olyan szakembert, aki olajpumpákra van szakosodva, nagyon megköszönném a számát!
Hogy nem megy, az tény. Viszont nyakig pakolva ugyanúgy nem megy. Az én egynyolc szívódezsőm gyári teljesítményspecifikációi az 1.3 CFI-nek felelnek meg, tehát ezzel hasonlítanám leginkább össze. A kollégámnak van egy ilyen Escortja, abban 130ekm elvileg, az enyémben 200ekm. Az övében az elmúlt évben cserélni kellet lambdaszondát, sebességjeladót, alapjárat motort (a többit nem említem, mert dezsőben is benne vannak, tehát elpusztulhattak volna). Persze sokat kellett matyiznia vele, mindeközben nem húzott a moci, fulladozott, rángatott és nyelte a benyát. Az enyémben eddig izzítógyertákat kellett kicserélni, azt is megoldottam sk.
Füstölni az enyém 3000rpm felett kezd, így télen pl. a piroslámpánál látványosan jobban füstölnek(valszeg hideg) benyás motorok.
A porlasztócsúcson mit kell matatni?
Ne érts félre, nem istenítem a dieselt, csak kicsit mellbevágott a "szar és ennyi" kijelentés.
Füstöl, nem húz, nem indul, ketyeg, rezeg, kattog. Porlasztócsúcsokkal bíbelődni mindig...
Ami jó benne, hogy nem fogyaszt. De ennyivel annyi is az annyi.
A benzineseket meg le lehet szarni, csendesek, indulnak alapvetően. És azért nem zabagép egy jó 1.3-as, és jobban megy, mint egy kerregő 1,6-os.
A 90-95-ös benzineseknek szerintem meg pont a motor még a legjobb része.
Miénkben kajak még hozzá nem lett nyúlva, és mindig pöccröff, semmi alapjáratos vacakolás. Tiszta rozsda a karbi(injektor), gyújtás, mert ahhoz 13 éve senkisem nyúlt. Bár ez 1.3-as, nem 1.6-os, azokról tényleg úgy hírlik, hogy szarok. Nem is vennék olyat soha, azok után amiket már csak itt fórumon is hallottam róluk.
Az 1.6os hatchback kellemesen megy, az 1.8as kombi nagyon tep. Mindez benzinesben. En 2000 elotti dieselt nem vennek, azok nem igazan megbizhatoak.... (nem csak escort, hanem barmi).
A diesel lomha, hangos, büdös, ha régebbi akkor nehezen indul. Az olcsó gázolaj koszos lehet, ilyen mínuszokban megdermed. Én a saját autózási szokásommal és kútnál tankolt gázolajjal számítva nem találtam meggyőzően olcsóbbnak a dízelmotort. Persze ez csak egy vélemény a sok közül.
Egyébként ha már termosztát. Nektek is érdekesen működik? Én sokáig azt hittem rossz. Nehezen melegszik fel motor, tipikus jellemzője. De mégis, ha meleg motorral megyek hosszan országúton, akkor nem hűl vissza. Pedig, ha rossz lenne a termosztát, akkor kéne neki hülni. Mi lehet az oka a lassú felmelegedésnek? Mégis meg kéne próbálni kicserélni?
Ja és persze véleményekre is kíváncsi vagyok. Kombiban gondolkozom, de lehet, hogy ferdehátú lesz és a diesel nagyon izgat, gázolajat tudok olcsón szerezni. :-) A mondeo diesel-e nagyon lomha, ez igaz? Z
Szevasztok! Ford Escort-ról van-e valakinek leírása, amiben mindenféle adat benne van, pl. méretek, motorok teljesítményei ... stb. A legutolsó escortok érdekelnek (95-től). Thx. Z
Nekem sztem rossz a termosztátom. Holnap cserélik. Nekem sem melegszik a motorom, mert sztem nyitva maradt a termosztát. Ebben anagy hidegben meg még annyira sem :( És a fűtés is emiatt gyengébb sajnos...
De ha holnap kicserélték, megsassantom mennyir melegszik majd! :)
Szerintem is termosztát csere. A termosztát feladata egyszerűen, hogy nyissa és zárja a hűtővíz útját, vagyis ha meleg a motor, engedje a vizet, ha hideg, akkor zárja el az útját. Ha állandóan nyitott, akkor soha nem zárja le a víz útját, ezért a víz mindig annyira lehűti a motort, hogy nincs ideje felmelegedni. Ha gyorsan melegszik az meg azt jelenti, hogy nem engedi a vizet a motorhoz így nem tud hülni (víz felforr).
Persze szakik biztos el tudják jobban is magyarázni. A lényeg, hogy egy termosztát olyan max 5000 körül van, de én utoljára 1500-ért vettem a Seicentomba. Nem egy nagy összeg és a kicserélése sem feltétlenül szervízigényes, otthon is egyszerűen elvégezhető feladat.
Más. Megoldódott a magnó-kódos problémám, küldtek egy kódot Angliából és működött.
Nekem is egy bő 5 éves aksim van, talán van 6-7 éves is és hibátlan. A régi jó fekete Bosch. Talán még soha nem kellett tölteni, sem árammal sem vízzel.
A hátsófék lehet, hogy tényleg a fékerőszabályzó miatt nem blokkol? Felhívtam a szervízt és azt mondták ez így a normális. Nem akarják garanciába javítani vagy tényleg igaz?
végig gondolva: az első keréken nincs fékerő szabályzó. Terheletlenül a hátsó fék leszabályoz, terhelve működik 100%-on. Tehát akár még igaz is lehet.
Csakhogy én hóban próbáltam és nehezen akart blokkolni, pedig ott könnyen megcsúszik!
Javasolnék egy termosztát cserét. Ha az kinyiffan, akkor jó esetben nyitva marad, és nagyon nehezen melegszik fel a motor. A rosszabb eset, amikor zárva marad és felforr a víz.
Emberek, ilyet még nem láttam. Tegnap éjjel egyszerűen nem volt hajlandó bemelegeni a motor. Petőfi híd - Lőrinc - Rákoshegy - Kerepes távon meg sem mozdult a hőfokmutató. Illetve a legvégén egy picit, amikor álltam be a kertbe és ment egy percig alapjáraton. Nem tudom hány fokos hideg lehetett, de szegénykém nem nagyon csípi már az ilyesmit. (83-as Escort 1.1).
Nekünk is régebben ebben az Escortban, meg a Skodában sok-sok évig mentek az akksik. Az Escorté is 5 év körüli volt , amikor kicseréltem, mert hidegben már szemtelenkedett. És nem is ilyen spéci 15-20 ezres zselés meg mittommilyen akksik voltak, egyszerű savasak, max 10 ezer ft-osak. De ami most van benne, annak messze nem adok 5 évet.
Fékkel kapcsolatban én is érdekelt lennék, de engem olyan szerelő érdekelne aki a Sierra ABS-hez hozzá mer, és tud is nyúlni. Ugyanis drágaságom elfolyatja az olajat.
Van egy Ford Mondeo Turnier-em de nem is ez a lényeg :D Négy napja megöltem az akksit és a magnó úgy kipurcant, hogy mikor megint bekapcsoltam kódot kért. A gyári kódot nem fogadta el, bevittem a szervízbe, ahol egy központi rendszerből lehívtak egy másik hozzá való kódot, amit szintén nem fogadott el. Most angliából kérnek tanácsot :D Már 2 napja.
Kérdés: Nem lehet kiüttetni azt a vacak kódot? Annyira nagy szükségem van rá, mint patkánynak a méregre. Mellesleg totál értelmetlennek találom. Arról nem is beszélve, hogy minden 3. próbálkozás után 1 órát várni kell úgy, hogy a gyújtás rajta van, ha leveszem vagy kikapcsolom a magnót kezdi előlröl. Namost összesen nem ülök 1 órát naponta a kocsiban úgyhogy úgy kellett mind a 2x kivárnom :O Marha jó volt :(
Sziasztok! Fék-problémához van aki szakértő? Most javították a hátsó fékemet, meg is mérték és azt mondták jó. Aztán jött a hó és én próbálgattam. Nos, a hátsó féket blokkolásra nagyon nehezen tudtam rávenni, nagyon erősen kellett a fékbe taposni, hogy sikerűljön. A kérdésem, hogy ez betudható-e a fékerő szabályzónak? Direkt így van beállítva, hogy terhelés nélkül ne is tudjon blokkolni? Vagy esetleg rosszul csinálták meg?
Mondjuk nem vagyok fázós, de nem baj az, ha hamarabb felfűtődik az utastér, barátnőm 3-4 pulcsiban meg klabátban járkál mindig... :))))
Egyébként meg a fogyasztásra is kicsit panaszkodom, uyan gázzal járok, de 8 litert eszik a fijú. Ebben anagy hidegben 8,5 körül evett! Remélem ez olyan 7.5 köré lecsökken, persze nem -19 fokban! :DDD
Ma este lesz az idő, hogy meglesem az aksit! Ha nem indul, akkor elkezdek keresgetni, mellesem a Praktikerben is! Guglin találtam egy helyet, ahogy sokféle aksi van, és akciósak is vannak! De remélem beindul, ma reggel -19 fok volt! :(
Két hete én is azt hittem, hogy lehalt az aksim. Lelkileg már fel is készültem, hogy kampec, aztán feltöltöttem. Azóta, mint az állat olyan masszív. Fogalmam sincs mikori, mert a matricája láthatatlan. Nem szerette a folyamatos ablakfűtés, ablaktörlő, lámpa, hideg kombinációt. :)
A kék Varta nekem 5 évet bírt, majd amikor már nehezebben indított, akkor vettem helyette egy Bosch-t. Aztán kiderült, hogy a Varta is jó még, csak az önindítóm kezdett elpusztuln. A Varta most egy Astraban van, és már 6 éves.