Talán tudtok segiteni. ismim 1.6os vectráján az olajpálca körül nyomja ki az olajat, szerintetek milyen okból lehet ez? hengerfejes kezd lenni vagy csak szimplán kicsit túl van töltve olajjal a rendszer (a pálcán nem megállapitható h mennyi olaj van benne , max szint felett van valahol...)?
A legnagyobb poén, hogy ez a levegő befúvás a legnagyobb parasztvakítás, mert a motor gyakorlatilag semmivel sem nyom ki magából kevesebb szennyező anyagot, mint nélküle. Bár a katalizátor így több oxigént kap és a hivatalos szentírás szerint így hatékonyabb a katalizátor működése még hideg motornál és a lambda szabályozás is hamarabb indul meg. De szerintem sok haszna így sincs.
Csak azért kérdezem,mert lehet megveszem ezt az autót,és miközben nézegettem,alapjáraton járt a motor,hosszú percekig dolgozott,aztán leállítottam.Nem tudom meddig süvített volna.Gondolom menet közben terhelésnél hamarabb megáll.
Ja igaz. Neked a pótkerék tartályon elektronikus szintjelzős multiszelep van. Nekem normál tartály van mezei multiszeleppel, tehát aminél a tartályon van a szintjelző. De ezek a szintjelzők csak viszonylagosan mondják meg a gázmennyiséget. Nekem pl. már szinte kiakad a mutató, amikor még vígan elrohangálok vele. Onnan tudom, hogy közeleg a vég, hogy a tartályban a szintjelző úszója elég fémesen kezd kopogni. Amikor már el is kussol, akkor még kb 20-25 km van hátra addig, amikor elkezdi a fordulatszámos balhét. Tehát amikor egyre csökken a max. elérhető fordulatszám.
nem, biztos hogy még gázzal megyek. annyira azért béna nem vagyok hogy ne tudjam mivel megyek:) egyébként ha az utolsó zöld led már átszokott váltani pirosra , akkor körülbelül 30 liter fér bele. most tudatosan hajtom most gázzal, direkt azért h üres legyen. egyébként csak akkor használok gázt, ha hosszú utakra megyek, próbálom ezzel kimélni a motort az esetleges gáz okozta kopásokkal szemben.
Akkor valoszinu,hogy az is hibas,hogy nem kommunikal...... Az oldal neve : opel diagnosztika -igy usd be a google-ba Ha megsem sikerulne akkor megprobalom e-mailben elkuldeni..... Nekem nincs ra szuksegem ,mert a havernak opel bonto-es szerelo muhelye van :-)) Azon oldalt vannak a programok is es tobbsege ingyen letoltheto........
Ma eljutottam oda hogy az OBDII csatit megnézzem az kodán de sajnos azzal se kommunikál. Viszont észrevettem hogy a csatlakozón belül a 4-es ill az 5- ös láb össze van forrasztva és a többi síkjától éltörően kijjebb áll ez a 2 tüske lehet hogy ez lesz a bibi. Ahol az OBDII - USB verziót találtad annak linkjét mailben el tudnád küldeni. Amúgy te milyen programmal használod a csatlakozót?
Az függ a hőmérséklettől is. Meleg időben kevesebb gáz fér bele, mint hideg időben, és hidegben a nyomás is alacsonyabb. Márpedig ez a nyomáson múlik és a multiszelep is eszerint működik. Alacsony nyomásnál, vagy túl alacsony gázmennyiségnél lezárja a gázt. A nyomás a gázmennyiségével csökken. Előfordulhat, hogy melegben még problémamentesen leállsz a kocsival, de másnap reggel már nem tudsz gázra váltani, mert a lehüléstől lezár a szelep. Elvileg gáz mindig marad a tartályban, hiszen a multiszelep nem engedi a negatív nyomást. Amit nekem eddig max. bele tudtak tankolni a 80 literes tök üres tartályba, az 69 liter volt.
Biztos, hogy nem benyával jársz? Elvileg piros lámpánál a multiszelep már zárva kell, hogy legyen.
nincs véletlenül tipped hogy egy 54 literes pótkeréktartályból hány liter gáz használható fel ténylegesen? vekimből szeretném már végre kihajtani teljesen hogy tudjam mennyi fér bele , de most már vagy 450 km-t mentem gázon, és a 4 ledből ami jelzi a szintet már vagy 120 km óta pirosan világit az utolsó. a legtöbb amit eddig tankoltam bele 35 liter volt, de most már szerintem több menne bele.. viszont még mindig nem érzem hogy kezdene elfogyni a nyomatéka még magas fordulaton sem.
X20XEV-nél (amilyen az enyém) a kocsival szemben állva az EGR a kipufogósor jobb oldalán helyezkedik el és itt van rákötve a kipufogósorra. Közvetlenül előtte van egy vákuumos szelep, amiből egy réz színű cső meg a kipufogósor tetejére. Ez a befúvócső, amin keresztül a "pótlevegő" az 1-2 és a 3-4 hengerek között a a leömlőbe jut. A szivattyú az akksi mellett a jobboldalon van és egy beszívó cső megy rá lentről, amin van egy előszűrő. Ez a cső nekem már nincs meg, ezért olyan hangja van, mint egy sugárhajtómű.
Mióta megvolt a takarítás a miénk is. :) Bátyámnak egy Astra dieselje van egyszer vezette a sajátja után majdnem ráindított hogy nem jár a motor. Pedig H Astrája van.
Ha jól emlékszek a kipufogó tömítésnél vannak de lehet az az EGR szelepre vezet vissza, bár a leömlő fölött van egy vákuumos kütyü és arra megy rá a plusz levegő. A csatlakozót nem nézetem meg a fősuli elvette a mai időt attól hogy foglalkozzak vele.
Nekünk ugyan 1,6-os van de most csináltunk egy nagyobb takarítást meg tömítés garnitúra ill. szimering cserét, és ott láttuk hogy a pótlevegőt szállító furatok el voltak tömődve, nálunk is hasonló volt a probléma de miután ki lett takarítva megszűnt a dolog. Ha tévedek léci javítsatok mert nem vagyok benne 100% -ig boztos.
Köszönöm a sok jó tanácsot,a kiszemelt gép ejtve,de van egy másik a láthatáron.De....Ez meg hidegen jól hallhatóan búgó hangot ad,állítólag van egy pótlevegő ventillátor,ami hidegen több levegőt juttat a motorba.Gond lehet ezzel,vagy ez ilyen?A többi autónál nem hallottam ezt.