Keresés

Részletes keresés

tweety83 Creative Commons License 2005.11.14 0 0 9591
Hortobágyon elgázoltak egy lovat...a ló elpusztult..Hogy hogy nem hallotta meg az MD/BZ csattogását, dudálását, valamint hogy miért nem ment odébb a vágányokról  a mai napig rejtély...  Ott ilyen gyorsan száguldoznak a vonatokkal?

Végül mégegy kérdés:

Tegnap este 21:45 körül Kő-Kin  2 személyvonat is elhaladt Monor irányába, leoltott lámpákkal?ez szerelvénymenet volt kifelé? Miért nem hirdetik meg hogyha már úgyis meg legalább Üllőn meg Monoron ki lehessen szállni, ne kelljen szétfagyni az állomáson 1 órát.
mattil Creative Commons License 2005.11.14 0 0 9590

Nem tudom mit csinálhattál, de pl. a megyei levéltárak anyagai nyilvánosak. Látogatójegyet kell kérni, amihez természetesen megkérdezik, hogy milyen célból, vagy kinek a megbízásából kutatsz, és mit.(Szakdolgozat, újságcikk, családfa-kutatás stb.) Ha erre sem tudsz értelmesen válaszolni, akkor magadra vess!

Természetesen vannak iratok, amelyeket titkosítottak, vagy vannak olyanok is, amelyek túl régiek, és nagy értékűek ahhoz, hogy egyszerűen kutatni lehesenn. Ezekhez ilyen-olyan engedély kell. Legtöbbször elég a levéltár vezetőjének engedélye is, de pl. családfa-kutatáshoz az érintettek engedélye kell.

A levéltárak fondlistái megtalálhatóak a neten is. Érdemes előre tájékozódni arról, hogy mi érdekelne téged, és ha lehetséges előre kikérni valamelyik időpontra.  Ha továbbra is kell, akkor max 1-2 hétig őriznek meg anyagot a kutatóteremben, aztán könyörtelenül visszaszállítják a raktárba.

Azt is szokták még kérni, hogy ha valahol a kutatásod megjelenik (pláne nyomtatásban), akkor említsd meg őket, és küldj belőle nekik is egy példányt. De ez meg annyira egyértelmű, hogy mondani sem kell.

Ennyi a levéltári szabályzatok lényege tömören, de ezek a szabályok is fenn vannak a neten. Elolvashatóan.

Előzmény: Törölt nick (9589)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.14 0 0 9589

Azt hiszem ujra el kell látogatnom a levéltárba pontosítás végett :-)

 

Tudnál segíteni, hol kutathatok az engemet érdeklő dolgokkal kapcsolatban?

 

Az a baj, hogy nem tudom, hol ki őrzi a dolgokat hova kell mennem.

 

Milyen díjakat kell fizetni a kutatásért.

 

Egyedül a Heves Megyei levéltárban voltam.

Ott lecsapott rám a igazgató elbeszélgett, majd igyekezett minden kutatást megakadályozni.

 

Akkor egy megszűnt állami vállalat után kutattam.

 

Bocs, hogy így írtam, Neked, de a levelemre nem jött válasz.

 

Bocsi!

 

 

Köszi előre is ha tudnál valamit segíteni

 

 

Üdv:

 

BUKKZSERC

Előzmény: mattil (9587)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.14 0 0 9588

A villamosítás felpörgetéséhez nagy részben hozzájárult, felvette ez ügyben a harcot a katonákkal is.

 

Azért mert Magyarország az "imperilalisták" lerohanására készült.

 

Tudjuk talán a Áramkimaradásokból legutóbb valamelyik csütörtökön volt épp, hogy megáll az élet akkor.

Egy katonavonat amit egy villanymozdony húz, a hálózat amiben hirtelen nincs áram nos az végzetes. nyílt pályán vagy a legközelebbi állomásig lendületből elmenni, nem leányálom, egy többmozdonyos túlhosszú katonavonattal.

 

Talán ezért a Dunántúli vonalak sokáig nagyon sokáig maradtak dízelesek

 

Pl: 20-as, Gysev 8, 40-41 30-as.

Ha jól tudom ezek a 1980-as évek közepe körül kezdtek villamosítódni, de a 20-as vonal még a 1990-es években történhett meg.

Talán a katonák is késleltették.

(Bakonyi harci gyakorlóterek)

 

Másik ok : az energiaválság, meg az olajárak felszökése.

1973-as 1979-es olajválság.

 

Utána talán, ha jól tudom volt egy kis pénzügyi válság is.

 

1979-1980 Talán a Magyarok fizetőképesek maradtak, de Románia, Bulgária fizetésképtelen lett. Ezt halottam, nem tudom mi iagaz belőle.

 

 

Katonák kontra-villamosítás

 

Sok oka lehett, de legalábbis, a dízelvonatás kevésbé sebezhető.

Ha nincs áram a drótban még mehet a vonat.

És ugye először az erőműveket, távvezetékeket is meg szokták rongálni egy hadműveletben.

 

A katonai vasútépítő dandárrról én is hallottam, én is bár a 2-ik vágánnyal és Csanády val nem hozták akkor összefüggésbe.

 

Ezek szerint Ő állt a háttérben.

 

Kérdésem:

 

Írt Csanády valami művet, könyvet stb?

 

Mert az is érdekes dolog volt, hogy egyik másik vonalat honvédelmi érdek mentete meg a megszűnéstől.

Előzmény: Törölt nick (9585)
mattil Creative Commons License 2005.11.14 0 0 9587

"Közl.miniszterek 1945-től-1990-ig :

 

 - Gerő Ernő 1945- 1949

 - Bebrits Lajos 1949 - 1956

 - dr.Csanády György 1956-1957

 - Kossa Lajos 1957-1963

 - dr.Csanády György 1963- 1974

 - dr. Rödönyi Károly 1974-1976

 - Pullai Árpád 1976-1984

 - Urbán Lajos 1984 - 1988

 - Derzsi András 1988 - 1990"

 

Itt valami fennforgás van! A szegedi kisvasut 1947-ben kezdődő hosszabbitásáról a forrrások megemlítik, hogy a Bécsi körútnál átvágták a vasúti töltést, mert a Nagykörúton akarták vezetni a Mars térig a vonalat. A munka megszemlélésre érkezett Bebrits Lajos, akit a Városi Villamosvasút vezetői meggyőztek, hogy tegyen le tervéről, mert Szeged belterületén nekik van előjoguk a tömegközlekedés lebonyolítására. 49 előtt milyen posztot töltött be Bebrits Lajos? Lehet, hogy csak az évszámok kavarodnak, hiszen, ha mindez 49-ben történt, akkor már Bebrits tényleg miniszter volt. Azt hiszem ujra el kell látogatnom a levéltárba pontosítás végett :-)

Előzmény: Törölt nick (9582)
v_peti Creative Commons License 2005.11.14 0 0 9586

A villamosítás felpörgetéséhez nagy részben hozzájárult, felvette ez ügyben a harcot a katonákkal is.

 

???

 

Előzmény: Törölt nick (9585)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.13 0 0 9584

Köszi.

 

Nem voltam teljesen tisztában.

Bebrics Lajost meg Őt emlegették.

 

Tudod Csanády-hoz a vasútvonalak felszámolását kötik, inkább.

 

 

A második vágányokról hallgatnak.

 

Ami talán szomorú, de az általam olvasott könyvekben kiemelik a mai 150-es és 81 es és 80 c második vágányait.

 

A 150-es  Kiskunlacházáig 36 km volt.

 

A 81 es nem tudom meddig volt kész, de 45 km tipplek, majd Te kijavítasz.Selyp-Salgótarján Külső re gondoltam.

 

A 80 c ről halottam az kb 36 km. Mezőzombor-Sátoraljaújhely.

 

Ez 117 km , de nem pontos adat.

 

Ez természetesen semmiség, és tegyük hozzá 1918 után összeomlott az Ország gazdasága utána 1929 ben omlott össze.

 

Hozzá kell tenni még a 81-150-80c vonalak akkor voltak kétvágányúak, amikor talán még Szajol-Debrecen-Nyíregy-.... egyvágányú volt. Ha jól olvastam 1936-38 körül lett kétvágányú a 100 as Szajoltól felfelé, de nem végig.

Talán Debrecenig.

 

Tény, hogy Csanády nagyon sok 2-ik vágányt épített, de szerencsére a technikai feltételek is lehetővé tették , gépláncok, gépesített vasútépítés. Plasser stb.

 

Természetesen szomorú, hogy a nevéhez nem a 2-ik vágányokat kötik, hanem a mellékvonak megszűnését.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (9581)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.13 0 0 9583

Alapi elágazás Sárszentmiklósi elágazás.

 

Ez kikerülte Rétszilast.

 

Erre a deltára gondoltam.

 

Ez Rétsils állomás érintése és irányfordulás nélkül lehetővé tett egy (Székeshehérvár)-Sárbogárd-Sárszetmiklósi elágazás-Alapi elágazás-Mezőfalva-Dunaujváros vagy Mezőfalvi delta-Dunaföldvár-Paks vagy Dunaföldvár-Soltot.

 

Ma ugyanez Rétszilason át és körüljárással teljesíthető.

Előzmény: Törölt nick (9579)
seTTebello Creative Commons License 2005.11.13 0 0 9580
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.13 0 0 9578

mert vannak mostani állapotban vicinálisok, amelyek részét képezik majd a Délmagyarországi Vasúti Tengelynek.

 

Egy 151-es 152-es vonalfelújjítás, és máris kész lenne.

152 megérdemelné, azt amit kapott a Lajozsmizse-Kecskemét, mármint a hegesztett sínes felépítményt ami előtte egy fővonalé volt valaha. 

 

Mondjuk a híd lehetne Dunaújváros környékén, ha a közút kapott hidat a vasút miért ne kapjon?
Szalkszentmártoni vonatóvágány értelmet kapna.

Meg a Kunszentmiklósi delta is.

 

Dunaújvárosnál a kikötői vágányon keresztül bemehetne Dunaújváros állomásra és onnan Rétszilas felé esetlegesen a rétszilasi delta helye megvan nem kellene irányt fordítani csak újjáépíteni a deltát. Így mehetne 45 ösön Székesfehérvárra, vagy Rétszilson át Szekszárd felé vagy Pécs felé vagy Kaposvár-Gyékényes HZ felé.

 

 

A túloldalt fővonalként kezelik a 44-es 45-ös vonalakat. Piros színnel van jelölve, tudom az F.2. szerint talán csak a 44-es fővonal.

Tudom azt is az állapotuk, mellékvonaléhoz hasonló mindkettőnek.

Kérdés, mit érnek ezek a vonalak, ha hozzájuk nem vezet átmenő forgalom?

 

Előzmény: Lesötétedés (9577)
Lesötétedés Creative Commons License 2005.11.13 0 0 9577
"Az elmúlt napokban annyi butaságot hordtatok itt össze"

A helyzet az, hogy ebben a vetületben kétféleképpen lehet a dolgokhoz hozzáállni.

1. A múltba révedni és azon ábrándozni, hogy hogyan lehetne még több vasutat megszüntetni.

2. A jövőbe nézni és felismerni azt, hogy a jövő a kötött pályás közlekedésé. És ezért elengedhetetlen lesz előbb utóbb megépíteni egy délmagyarországi vasúti tengelyt, amely valahol Szekszárd és Kalocsa között metszené a Duna vonalát. Ez a vasút persze nem vicinális lenne, csak azért hozom itt szóba, mert vannak mostani állapotban vicinálisok, amelyek részét képezik majd a Délmagyarországi Vasúti Tengelynek.

Előzmény: Törölt nick (9564)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.13 0 0 9576

 

 

 

http://www.mav.hu/evesjelentes2004.pdf

 

Ennyi MÁV tulajdonú cég, érdekeltség van. Megdöbbentem.

 

Van amelyikben a MÁV kisebbségi tulajdonos, elég sok ilyen cég van.

 

Előzmény: v_peti (9574)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.13 0 0 9575

Köszi, hogy ezt beírtad.

 

Rétszilas Sárbogárd felőli vége után  jóval volt a delta ami a Alap  és a Sárbogárd között irányváltás nélküli lehetőséget jelentett.

 

Alaptól felfelé volt a mezőfalvi delta, vagy Mezőfalva-Dunaújváros mint uticél.

 

Ma ha volt egy Székesfehérvár-Dunaföldvár vonat vagy Székesfehérvár-Dunaujváros, (elméletben!)

Akkor annak Rétszilasi körüljárással irányt kell váltania. Jelenleg. Ez küszöbölte ki a rétszilasi delta.

 

De ha a Székesfehérvár-Dunaújváros vonatot Pusztaszabolcsnak viszi valaki, akkor Pusztaszabolcson is irány kell váltania.

 

Én is kerestem bizonyítékot, dokumentumot, a rétszilasi deltáról és a mezőfalviról, de nem találtam.

 

Megépítették, beleöltek x pénzt, de nem tudom mikor ment arra vonat.

 

1990-es menetrend szerint tehervonatok nem jártak arra.

Ezzel elletétben a 80 c mezőzombori deltáján 3 pár tehervonatot még találtam 1990-ben.

 

Tehát nem értem.

 

Azért kerestem anno a szolgálati menetrendeket, mert erre szerettem volna bizonyosságot.

 

MÁV dokumentációs Központ és Könyvtár hol van?

Múzeum utca vagy a Podmanicky úton van?

 

Ott őrizhetnek ilyen dokumentumokat?

Vagy a deltavágányokon közlekedő vonatok továbbra is titkosak?

 

Nem tudom, azt sem mikor építhették a rétszilasi deltát.

 

Állítólag deltákat katonai vonatok céljára építettek.

 

Előzmény: DJ. Bakter (9573)
v_peti Creative Commons License 2005.11.13 0 0 9574

Ők kaptak fizetést, arcképest, de fizettek adót is

Csak azt felejted el, hogy a fizetés honnan van...

 

A MÁV kap X Ft állami támogatást. Ebből y Ft-ot kifeizet a Pemzli Kft-nek. Vagy kap 2y Ft-ot, ebből kifizeti a festőt, megveszi a fstéket, majd a többit bezsedi jövedelemadóként. Összességében nem jár rosszabbul. Viszont a vasút hatékonyabban működik.

 

 

 

Előzmény: M40 120 (9557)
DJ. Bakter Creative Commons License 2005.11.13 0 0 9573
taxxx,

Honnan hozták azt a szenet, amelyikhez kellett a rétszilasi delta?
1. Komlóról biztos nem, mert ahhoz nem kell delta, Rétszilas páros végén folytatódik a 43-as vonal Dunaújváros felé.
2. Budapest felől biztos nem, mert ahhoz ott van a Pusztaszabolcs-Dunaújíváros vonal

Egyedül a Komárom-Szfehérvár-Sárbogárd-Rétszilas delta-Dunaújváros útvonalra gondolok.

Volt ilyen forgalom?
Előzmény: Törölt nick (9567)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.13 0 0 9572
taxxx válasz | megnéz | könyvjelző 2005.11.13 12:23:52 (9566)

A mezőfalvi rétszilasi delta is anno ezért épült meg anno, talán...........

 

 

taxxx :

Nem.

Az első oka a Komló-Dunaújváros feketeszén vonatok útjának biztosítása, a másodiké katonai.

 

A topiktalálkozón azt mondtad, hogy a mai Magyarországi 2-ik vágányok felét Csanády idejében építették.

 

Ezt jól halottam?

Ez igaz?

 

Ez kb 1100 kilométer vagy kevesebb?

 

Meddig volt Csanády miniszter? ki volt előtte és utána?

 

Amúgy ha már annyira benne vagy, és tudod miért építettek ezt vagy azt leírhatnád, kinyomtathatnád.

 

Hálám üldözne!

 

Kiderülne az egyik mellékvonalat ez a báró, a másikakat az a gróf stb építette.

Az egyik deltavágányt ezért, a másik deltát azért építették.

 

Nyomtatott változat is jöhetne.

 

Amit kérdezek kb 50-60 oldal.

Ezeket ahányféle könyv, folyirat, kiadvány, annyiféleképp magyarázza.

Van olyan amiről nincs is fellelhető adat, vagy forrás.

 

A MÁV ról valaki azt mondta, hogy a második hadsereg.

Ez lassan oda fokozódik, hogy alig lehet tényszerű, korrekt, adatokat megtudni.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (9566)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.13 0 0 9571
taxxx válasz | megnéz | könyvjelző 2005.11.13 12:24:31 (9567)

bocsánat.

fordítva.

A rétszilasi a szén, a mezőfalvi a katonai.

Előzmény: taxxx (9566)
taxxx válasz | megnéz | könyvjelző 2005.11.13 12:23:52 (9566)

A mezőfalvi rétszilasi delta is anno ezért épült meg anno, talán...........

 

 

taxxx :

Nem.

Az első oka a Komló-Dunaújváros feketeszén vonatok útjának biztosítása, a másodiké katonai.

 

Mezőfalvi deltán át lehett volna egy Debrecen-Szolnok-Kecskemét-Fülöpszállás-kunszentmiklósi delta-Solt-Dunaföldvár-mezőfalvai delta-Rétszils-Pécs

 

Gyorsvonat.

 

Elméletben.

 

Lehett volna még egy

 

Nyíregyháza-Debrecen-Szolnok-Kecskemét-Fülöpszállás-kunszentmiklósi delta-Solt-Dunaföldvár-mezőfalvai delta-Rétszilsi delta-Sárbogárd-Székeshehérvár-Komárom-Győr

 

Gyorsvonat.

 

Elméletben

 

UTASOKAT ELFELEJTETTEM ÁLMODNI RÁ, BOCS!

 

DDD:::)))

Előzmény: Törölt nick (9567)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.13 0 0 9570

Volt vasúti híd 60 éven át.

Üresen.

 

A 60-as 70-es években még nem üresen.

 

Utána kezdődött a hanyatlás.

 

152-es rossz állapotban volt, a 150+151  kombináció 30 km kerülő volt,

 

A leggyengébb láncszem a 152-es mert 18,5 tonna tengelyterhelésű.

 

Ezen Szergely nem járhat, 20 tonnás 21 tonnás tengelyterhelésű vonatok nem közlekedhettek.

 

 

Személyforgalomról:

 

1969-ben 2 vonapár egyik Dunaújvárosig ment a 6-14 es műszakba járókat hozta vitte.

 

A másik helyi forgalomban járt csak, talán Kunszentmiklós-Dunafölvár között.

 

 

Előzmény: Törölt nick (9568)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.13 0 0 9569
taxxx válasz | megnéz | könyvjelző 2005.11.13 12:07:51 (9564)

Speciel - most épp- NEM Neked szólt.

 

Az elmúlt napokban annyi butaságot hordtatok itt össze, hogy komolyan gondolkodtam azon, a szellemi fogyatékosok mind vasútbarátnak hívják magukat.

 

Huh, ez hizelgés akar lenni?

 

DDD::)))

 

Szélsőséges + hazugságokkal telített topicot lehet/szabad indítani, fenntartani.

Ez állampolgári jog.

 

1990 után szabadon.

 

Tudni kell azonban, hogy nem mi fogunk válaszolni hanem hívunk orvosokat, pszihológusokat, gyógykezelőket.

 

"Kérdezze meg orvosát, gyógyszerészét!"

 

S ez , itt és most NEM lekicsinylés.

 

Mi veszélyesek vagyunk, veszélyeztetjük, a társadalom többségi érdekeit, a szociális egyébb programokat, stb

 

Mert MI Önzően vonatozni akarunk, ott is ahhol, nem lehet.

 

Ez egy veszélyforrás.

 

Az elmúlt napok butasághalmazát csak annyira szabad komolyan venni mint 4-5 éves kisgyerek : űrhajós leszek kijelentéseit.

 

Sajnos én nem űrhajós, akartam lenni, hanem vasutas.

 

DDD::)))

 

 

Szomorú, hogy nincs valóság érzetetek, egymást túllicitáljátok butaságban, felkészületlenségben, tudatlanságban.

 

Igaz.

 

Földtől elrugaszkodott UFÓ-sok vagyunk.

 

Egymást tanítanotok kellene.

 

Manapság ez nem divat.

 

A Különórák 1000 Ft/óránál kezdődnek

 

DDD::))

 

Még szándékát sem látom annak, hogy rákérdeznétek egymásra : Mennyi igaz abból amit írsz ?

 

Most megkérdezem, a véleményed a Solt-Dunafölvárról, meg az Magyar átlós vonalról (1. Komárom-Székesfehérvár-Kecskemét-Szolnok, II. Ercsi-Cegléd)

 

Ha van kedved és válaszolsz, megköszönöm.

Előzmény: Törölt nick (9564)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.13 0 0 9565

A problémám, az, hogy nincsnek nagyon átlós vonatok azn a pár vonaton kívűl amik Dunántúl-És Dunán innen között teremtenek kapcsolatot.

 

Mivel a Budapesti állomások nem tekinthetők csatlakozó állomásoknak, így az átszállás is bizonytalan és nem garantált.

 

Ha gyorsról szállsz át IC re a Keletiben, akkor bizonyos esetekben fújhatod.

Ha a vonatod a Délibe érkezik és Te a Keletiben egy IC-re akarsz átszállni akkor az is reménytelen, ha a vonat 29 percet késett.

 

Mi köze ennek Solt Dunaföldvárhoz?

 

Majdnem semmi.

 

Nekem mindegy, hogy Szalkszentmártonnál, vagy Dunavecsénél, vagy Ercsinél van az a  vasúti híd, csak legyen.

 

De nincs.

 

Baja és Budapest között nincs híd.

 

Baja és Budapest távolsága 166 km közúton.

 

166 km en nincs vasúti  híd.

 

Közúti az van:  M9-es híd,  Dunaföldvár, Dunaújváros (épülő, de hamarosan átadják)

 

 

 

 

 

Előzmény: smith (9563)
smith Creative Commons License 2005.11.13 0 0 9563
Utoljára reagálok a dolgaidra, bár látom hogy ez is teljesen felesleges, mert te csak azt olvasod el, amit látni akarsz, azt értesz meg, amit beleillik a világképedbe.
Tehát:
Nem, nem kellett, hogy egészen elkészüljön, mert nem volt miért elkészüljön. Nem most, hanem már akkor sem, amikor még volt rajta vágány és a vágányon forgalom is. Az akkori közúti forgalom simán elviselte az akkori vasúti forgalommal való közösködést.
Innentől kezdve rossz a sorrend:
Nem volt értelme, ergo a többiről beszélni sem kell.

(Szívesen venném, ha valaki megírná, mikor zajlott a hídon utoljára menetrend szerinti személyforgalom...)

Másrészt:

A keresztirányú forgalom ma meglehetősen jól lefedett OFF autóbusszal. Mivel az OFF volán menetrend nem tud olyat, hogy egy egy megállóból hová indulnak járatok, ezért ha van kedved, csak szúrópróbaszerűen írj be Dunaföldvár vagy Solt kezdőponttal néhány célpontot. Mikor tudná ezt a szintet (egy akár Fülöpszállásig húzott vonallal is) legalább megközelítőleg a MÁV menetrendileg megoldani?
(költői kérdés, ne válaszolj rá!)
Előzmény: Törölt nick (9561)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.13 0 0 9562
taxxx válasz | megnéz | könyvjelző 2005.11.13 10:12:20 (9559)

Amikor az emberi butaság szándékos hazugsággal párosul...................-((((

 

A tanulni vágyás miért szégyen ?

 

Miért az a lelkes vagy szorgalmas aki lusta ismereteket felszedni, begyűjteni ?

 

 

Ez gondolom Nekem szólt.

 

Mindegy.

 

Ha lehet, Kecskemét-Győr

 Kecskemét Balatonfüred

Veszprém-Szolnok

Dunaújváros-Szolnok

Székesfehérvár-Szeged

Tatabánya Szeged

Győr-Szeged

Szekszárd-Kecskemét

 

stb.

viszonylatú busz a Dunaföldvári hídon át, akkor lehett volna értelmes vasúti forgalom, kis akarattal a Solt Dunaföldvár vonalon a Solt-Fülöpszállás szakasz megépítésével.

 

A mezőfalvi rétszilasi delta is anno ezért épült meg anno, talán.

 

De ha ezeket nem számoljuk Dunaújváros felé menni egy Pusztaszabolcsi deltával a 42-ről  44-re visszajönni és a 44-est felújjítani, lehett volna egy alternatíva Székesfehérvárig.

 

Először 60-80 km/h sebességgel, de meglett volna.

Később esetlegesen 100-120 as szakaszokkal.

 

A Solt-Fülöpszállás volt a gyenge léncszem.

 

Amúgy Szalkszentmárton után a Kunszentmiklósi deltán (Szalkszentmártoni elág-Homokszentlőrinci elág között) mentek anno az atomvonatok, meg pár Dunaújvárosba szánt kohászati termék.

 

Szalkszentmártonnak körbe 30+25 km azaz 55 km volt a táv, a 150-151 érintésével.

 

Fülöpszállás-Solt 22 km van egymástól a vonatok körbe 55 km-et mentek.

Amíg volt híd.

 

Tudom a közúttól független hídra lett volna szükség.

Külön vasúti Duna hídra.

 

Mindegy.

M9 híd épülhett, Dunaujvárosi közúti épülhet, bajait felújjíthatták, csak az ország közepén Baja és a Budapesti Déli összekötő vasúti híd között nem lehett vasúti híd.

 

Amit írtam a "Fejezetek a 150 éves Magyar vasút történetéből" c. könyvből és vasúthirstótia könyvek egyik számából vettem.

(Győr-Kisbér-Székesfehérvár-..... Dunaföldvár-Solt-Fülöpszllás-Kecskemét.....)

 

Mindegy.

 

Ha elvekkel, ezzel vitatkozol, akkor a vasúthistória évkönyv szerzőjével és a Fejezetek a 150 éves Magyar vasút történetéből c. könyvvel vitatkozol. Nem Velem.

 

Maga a terv a 1920-as 30-as évekre nyúlik vissza.

 

 

Magáról a tervről:

 

Pénzbe került volna, pénzbe , és ezt mindig el lehett másra költeni, mert mindig volt fontosabb, van fontosabb cél.

 

Előzmény: Törölt nick (9559)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.13 0 0 9561

... ha a Solt Dunaföldvár a közúttal nem közös hídon ment volna át, talán lett volna esély, de így nem.

Nem kellene félinformációkból dolgozni. Nem azért bukott meg a földvári hídon a dolog, mert közös a híd. A földvári híd mind a mai napig egy félig elkészült híd, ebben a formájában. Teljesen kész állapotában max a hídfőkben kellett volna némi forgalomtechnikával szétválasztani a vasutat a közúttól, kb mint ahogy a bajain.

 

"Teljesen kész állapotában max a hídfőkben kellett volna némi forgalomtechnikával szétválasztani a vasutat a közúttól, kb mint ahogy a bajain."

 

Így van. Nagyon szép és jó lett volna. Köszi, hogy ezt megfogalmaztad.

 

Így kellett volna,

- ha akartuk volna,

- ha pénz lett volna,

- ha értelme lett volna.

 

Sajnos Solt Dunaföldvár már a múlté.

 

Az, hogy Budapesten keresztül kell utazni, az kényszer, mert Dunántúl és a Dunától Keletre levő területek között csak Budapesten keresztül van kapcsolat.

 

Baja nagyon nagyon kiesik.

Bajainak másik problémája, hogy Pécsre csak körbe lehet utazni, Dombóváron át.

 

Előzmény: smith (9560)
smith Creative Commons License 2005.11.13 0 0 9560
... ha a Solt Dunaföldvár a közúttal nem közös hídon ment volna át, talán lett volna esély, de így nem.

Nem kellene félinformációkból dolgozni. Nem azért bukott meg a földvári hídon a dolog, mert közös a híd. A földvári híd mind a mai napig egy félig elkészült híd, ebben a formájában. Teljesen kész állapotában max a hídfőkben kellett volna némi forgalomtechnikával szétválasztani a vasutat a közúttól, kb mint ahogy a bajain.
Más kérdés, meddig viselt volna el az annak idején rohammunkában és minőségben megépített pályalemez komoly vasúti forgalmat.
Előzmény: Törölt nick (9558)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.13 0 0 9558

Ercsi - Szigetújfalu - Áporka - Kiskunlacháza - Bugyi - Dabas - Újhartyán - Pusztavacs - Cegléd

 

Így szerepel valamilyen rendezési stb tervekben is.

 

 

 

De, korábban a következőt tervezték:

 

Győr-Kisbér-Székesfehérvár-Sárszentmihály-Alap-Dunaföldvár-Solt-Fülöpszállás-Kecskemét- Lakitelek-Tiszaug-Kunszentmárton-Szarvas-Gyoma-(Kisujszállás)

 

Ebből megépítették a Dunaföldvári hidat és vonakorrekcióval közúti-vasúti hídként 1940 január 5-én üzembe helyezték.

Ez a Dunaföldvár-Solt 13 km.

 

A Tiszaug-Kunszentmárton az 50-es évek legeljén épült.

 

A többi szakasz nem épült ki, részben a gazdasági világválság, részben a háborús felkészülés, részben a 2-ik vágányok építése, részben az 1-es vonal korrekciója és villamosítása(20-as évek vége, 30-as évek), a 80-as vonal Gödöllő környéki korrekciója, valamint a 1938 tól visszacsatolt területeken végzett vasútépítés miatt.

 

1954 után új vasútvonalat, közforgalmút nem nagyon építettek.

Vonalkorrekciók, átépítések folytak.

 

Így Kunszentmártonnál ott áll egy félbehagyott vasúti körgyűrű, ha a Solt Dunaföldvár a közúttal nem közös hídon ment volna át, talán lett volna esély, de így nem.

 

Kilométerben a Cegléd-Ercsi szakasz kevesebbnek tűnik, elsősorban Budapestet elkerülő tranzitként való megépítése terv, de ki tudja mi lesz belőle.

 

Előzmény: M40 120 (9556)
M40 120 Creative Commons License 2005.11.13 0 0 9557

Ők kaptak fizetést, arcképest, de fizettek adót is

Csak azt felejted el, hogy a fizetés honnan van...

Előzmény: v_peti (9543)
M40 120 Creative Commons License 2005.11.13 0 0 9556

Kb. így.

 

Komárom - Kisbér - Mór - Bodajk - Székesfehérvár - Börgönd - Pusztaszabolcs - Ercsi - Szigetújfalu - Áporka - Kiskunlacháza - Bugyi - Dabas - Újhartyán - Pusztavacs - Cegléd vasútvonal

Előzmény: v_peti (9544)
Lesötétedés Creative Commons License 2005.11.12 0 0 9555
(az elöző v_peti 9543-ra válaszolt ....)
Előzmény: Lesötétedés (9554)
Lesötétedés Creative Commons License 2005.11.12 0 0 9554
"Pályázat, közbeszerzés, esetleg kenőpénz, minimálbéren dolgozó, adót alig fizető alkalmazottak stb... Biztos, hogy így olcsóbb? Ha a MÁV-nak esetleg ténylegsen olcsóbb is, de ebben nem vagyok biztos, de az államnak biztosan nem, mert hiányzik a be nem fizetett adó."

Ezek bizony magvas gondolatok. Akár én is írhattam volna. Bizony így van, egy működni engedett vasút motorja a gazdagságnak.
Lesötétedés Creative Commons License 2005.11.12 0 0 9553
"Ez nem igaz. Innen nem fog oda munakerő áramlani ...."

Egy regionális központba nem csak dolgozni járnak az emberek vonattal. Hanem iskolába, vásárolni, ügyeket intézni. Sőt dolgozni is járhatnak a visszaállított 127-esen, maximum nem a regionális központba, Nagyváradra, hanem esetleg a gazdaságilag fejlettebb részek felé, de vonattal.

Előzmény: looksharp (9541)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!