Ezt a "nekem alig csal" témát már kiveséztük régebben, a véleményem azóta sem változott. Az az "alig csalás" a sebességgel exponenciálisan arányos. Ámbár lehet, hogy kifogtál egy "gyári tuningos" autót, ami nagyobb teljesítményű (ennek függvénye a végsebesség), mint a megadott gyári. Mindenesetre éltessen a tudat, hogy ezek szerint lazán lenyomod az 1.6-os 98 lóerős Micu Lancert.
Szerintem mindkét 1.7-essel (65LE és 75LE), illetve az új 1.3-assal (70LE) is el lehet lenni 6 literböl városban és mindegyik létezik 5 ajtósban is.
CorsaB-böl kétféle 1.5-ös dizel volt, 50LE ill. turbóval 67LE.
Tanácsra lenne szükségem...
1. Corsa-t szeretnék vásárolni, de olyan típusu érdekelne, amelynek a fogyasztása városban tutira nem több mint 6 liter. Létezik egyáltalán ilyen sorozatú Corsa?
2. 2 évesnél id?sebb disel Corsa létezik 5 ajtós változatban vagy csak az újak 5 ajtósak?
3. Corsa-nak milyen betegségei vannak? Mire kell odafigyelni ha valaki használtan vásárol egyet?
No számolgattam egy kicsit:
-az 1.2-es Astrának 6200-as fordulatot kellett elérnie a 200-hoz (gyári 170kmh@5300rpm).
-az 1 literes Corsának 5800-as fordulat kellene a 180-hoz, (gyári 155kmh@5000rpm).
Szóval ezek az értékek nagy valószinüséggel csak erös lejtön sikerülhetnek.
Én is kimértem már 120-nál, stopperrel. Pontos volt, tényleg 30 mp alatt ment egy km-t. A tempót sikerült tartanom, hajnali 6kor az M5-ön. Nekem lineárisan változik a sebesség a fordulatszám függvényében: 60-nál 2000, 90-nél 3000, 120-nál 4000 és 150-nél is 5000 volt. 6000-t még tud pörögni, akkor ezek szerint ideális körülmények között kiviszi nekem is a 180-at? Kipróbálni nem akarom még, mert kicsit új még, meg virsligumis.:-) Üres autóra értem, 1.0. A könyv fele terheléssel ír neki 155-öt. Ez így reális.
Mondjuk nem tudom pontosan, hogy mennyi ideig mentem 180al, de a lényeg, hogy huzamosabb ideig. Már csak azért is, mert eltelt egy kis idő, mire felgyorsult.:)
Az óra pontosságát két féle képpen is lemértem. Egyszer úgy, hogy megpróbáltam konstans 120at menni 2percig, és utána megnéztem, hogy mennyi kmert tettem meg. Ezzel az eljárással olyan 3-4%körül jött ki a csalás mértéke. Meg a fordulatszámból is kiszámoltam egyszer, ezzel is hasonló eredményre jutottam. De, mint mondtam, ez a 120as tempóhoz tartozott. Sajnos most nem néztem, hogy mennyit forog a motor, ígérem legközelebb azt is figyelni fogom. Akkor mondjuk teljes terheléses adataim lesznek.
Azonban a helyzet nem ilyen rózsás, mert ez a járgány viszont nagyon szereti a benzint. 130-140nél hét litert meg szokott enni, igaz, itt a németeknél mostanában 95öst szoktam tankolni. Városban meg 8.5-9et, rövid utakon, úgy, hogy nem nyomom.
Szia uszobajnok!
Csak kiváncsiságból érdekel, hogy hogyan mérted az kmórád pontosságát?
Nem emlékszel véletlenül 180 körül mennyit mutatott a fordulatszámmérö? Benne volt a piros mezöben?
Vagy ha nem tudod, akkor 120-nál mennyit mutat?
Köszi,
Nick
Most volt alkalmam idealis korulmenyek kozott kiprobalni a jarganyom vegsebesseget. Sik uton, szelcsendes idoben, 3savos nemet palyan, egy szemellyel egy picit 180 felett mutatott az ora, ami nekem alig csal.
Csak ha erdekel valakit, hogy mennyit visz az 1.2es Corsa.
szerintem aki most vesz ujat az nem jar rosszul, mert szerintem a forint bukta miatt, kb 6-7% fel fog menni az autok ara, egyenlore az opel nem emelt.. illetve van vlmi extra beszamitasi opcio is dec31ig ha jol remlik...
Üdv.
Marangoni 155/80 R13 lett, ma megrendeltem, holnap felteszik. 12 250 Ft (-10%)
Megijesztettek tegnap az időjárásjelentők a hétfégi havazással, de így legalább nem húzom tovább a téli felkészülést, beszereztem egy jégkaparót, párátlanító és zárolajozó sprayt is. Már csak a hólánc van hátra.
sasanz
Ebben a cipőben szorulok én is. Mamám az Astráját le akarja cserélni C Corsára. Először megprobáljuk eladni, ha nem megy akkor beszámítás, de az meg igazán új gk. vásárlásánál éri meg. De az 1-1,5 éves Corsák ára azért jobb, mint az újaké. Aztán lehet, hogy valami jó bemutatóautó lesz belőle...
Egy fel eve en is igy gondoltam. Viszont mara megvaltozott a velemenyem, mivel (legalabbis nyaron) alig volt olcsobb egy hasznalt C-s Corsa, mint egy uj. Sot olyat mint amilyet szerettem volna nem is volt hasznaltban. (Fekete 3ajtos csak klimaval.) Azaz lett volna, csakhat tok folosleges mokusvakito extrakkal, szinte dragabban mint egy uj. Persze ha valaki GSI-t vagy elegancot szeretne, akkor megeri hasznaltan venni, mert azok nagyon sokat vesztenek az ertekukbol.
Nem akarok kötöszködni, de hol találok én 1-2 éves dizel corsat??? Ki az a hülye aki elad ilyen kocsit? Ha van esetleg valami jó tipped, akkor azt szívesen veszem.
Disel Corsarol (1,3d vagy 1,5d nem tudom) szeretnék véleményeket, tapasztalatokat olvasni. Ha van valakinek tapasztalata, akkor kérem irni meg.
Más....
Új autó vásárlásánál milyen költségekkel kell számolnom? Valaki esetleg tételesen fel tudná nekem sorolni?
Ja, zörgések.
Jobb oldalt elölről nekem is zizereg valami, akkor, amikor elindulok és halkan. Rádió mellett nem hallani. Nem sebesség- és fordulatszámfüggő. Hang alapján szerintem az utastérből jöhet, de félek, hogy valami futómű. Amúgy szerintem az meg nem lehet, mivel annak meg semmi jele, elég stabil a kocsi és csendes a szar utakon is, egyedül a kesztyűtartóban lévő CD-k zörögnek.:-)
Mi lehet ez? Vigyem vissza gariba?
Nekem 155/80 R13 a nyári gumi rajta (gyári virsli). Téliben is láttam ezt a méretet, de nem mindenütt. Úgy tudom vastagabbat nem érdemes feltenni, nem igaz? Most még kedvez az időjárás a nyári guminak, eddig le nem vettem volna, de hét végétől lehűlést mondanak.
Sziasztok, mindenkinek köszönöm a segítséget!
Valószínűleg kevésbé ismert márkát fogok venni, mert 50 000 van a téli gumira szereléssel együtt.
Már csak a nyári abroncsok tárolását kell megoldani. Ti hogy csináljátok?