Egyébként haragszom az Opelre. A Corsa modellfrissítés címén -ellenétben az általános gyakorlattal- drágább lett, és kevesebb cucc van benne. Az alapnál ez ugyan csak az oldalvédő csíkok elvesztését jelenti, de korábban már kifricskázták belőle az aktív első fejtámlákat. Idegesítő üzletpolitika. (nekem még aktív támláim vannak és megvan az oldalvédő csíkom is beee:))
Kiproszáltam az új 1,3 dizel mocit. Nagyon-nagyon kedvező benyomást tett rám. Kellemes harmóniában van a Corsával. Elég dinamizmus, kevés fogyasztás.
Csak a beltér nem változott..., sok a műanyag, és az is a rosszabb fajtából.
Újabb fejlemény a hidrotőke kopogásomról. Szóval a nyári olajcsere önmagában nem segített rajta, mert az ősz végi hidegekkel megint kopogott amíg be nem melegedett a motor. Egy hete jöttünk haza vele svájcból és indulás előtt egy deci olajat öntöttem bele, hogy az 1300km-es autópályázást könnyebben viselje. A beöntönyílásnál láttam egy kis olajsarat, ami valószínűleg a szelep rugóknál is lehetett és a kattogást is ez okozhatta.
Viszont az 1300km-es út és a tartós magas fordulatszám jót tett, mivel mire hazaértünk megszűnt a kopogás. Most jéghideg motornál sem hallom, akár mint újkorában. Még jobban is húz mint előtte. Gondolom a tartósan nagy olajnyomás fellazította és kisöpörte a trutyit a rugókból.
Állitólag a végsebességnél nem nagyon számit a súly, csak a puszta erö (meg persze a légellenállás)!
Söt valaki mesélte, hogy egy kisáruszállitó üresen ment mondjuk 150-el, megrakva meg 160-at pedzegette. (Valószinüleg kevesebb levegö jutott be a padló alá, igy kisebb lett a légellenállás.) Mindenesetre érdekes. :)
A gyorsulás az más tészta, az egyenes arányban lesz rosszabb.
Szerintem korrektek a gyári adatok.
Amúgy egy Corsa menettulajdonságait mennyire befolyásolja, hogy 1 ember ül benne vagy 5? Gyorsulását eléggé, azt megfigyeltem.
Hali!
Szerintem elszámoltad a dolgot, ha az 5500-as fordulatot pontosnak veszük, akkor az kb. 171-nek felel meg. (155/80-as gumi, 0.89 az V. áttétele, 3.94 a végáttétel)
A 180-hoz mint korábban irtam, 5800-as fordulat kellene.
Na, most megnéztem, de szerintem valami nem stimmel a fordulatszámmérőmmel, mert 5500at fordult a motor, amikor 172-173al mentem. A fordulatszámból visszaszámolva ez 180as sebességet jelentene (direkt többször is ellenőriztem). Ez viszont kizárt.
Amúgy tegnap 1000kmert nyomtam az ótópályán (4személy + csomag), és abszolút kényelmesen lehetett vele jönni. Igaz hogy egész végig hátszél volt, de a 160at a közepes emelkedőkön is tudtam tartani.
A manuálé szerint pedig félig terhelt kocsira vonatkozik az érték; a 905 kilós kocsi 1150 kg tömeggel (három személy és mondjuk utazócuccaik). Ez kb. reális is az én autómon.
Ja, és a gyári adatok is úgymond "optimista" módon vannak megadva, azaz stabil, egyenes pálya, 50 kilós sofőr, a tankban szinte 0 benzin, szélcsend a minél kisebb tömeg miatt, minimális ellenállású gumik, sík terep, padlógáz, majd hagy szóljon. A többszöri mérésből a legjobb kerül be az adatok közé.
Ezt a "nekem alig csal" témát már kiveséztük régebben, a véleményem azóta sem változott. Az az "alig csalás" a sebességgel exponenciálisan arányos. Ámbár lehet, hogy kifogtál egy "gyári tuningos" autót, ami nagyobb teljesítményű (ennek függvénye a végsebesség), mint a megadott gyári. Mindenesetre éltessen a tudat, hogy ezek szerint lazán lenyomod az 1.6-os 98 lóerős Micu Lancert.
Szerintem mindkét 1.7-essel (65LE és 75LE), illetve az új 1.3-assal (70LE) is el lehet lenni 6 literböl városban és mindegyik létezik 5 ajtósban is.
CorsaB-böl kétféle 1.5-ös dizel volt, 50LE ill. turbóval 67LE.
Tanácsra lenne szükségem...
1. Corsa-t szeretnék vásárolni, de olyan típusu érdekelne, amelynek a fogyasztása városban tutira nem több mint 6 liter. Létezik egyáltalán ilyen sorozatú Corsa?
2. 2 évesnél id?sebb disel Corsa létezik 5 ajtós változatban vagy csak az újak 5 ajtósak?
3. Corsa-nak milyen betegségei vannak? Mire kell odafigyelni ha valaki használtan vásárol egyet?
No számolgattam egy kicsit:
-az 1.2-es Astrának 6200-as fordulatot kellett elérnie a 200-hoz (gyári 170kmh@5300rpm).
-az 1 literes Corsának 5800-as fordulat kellene a 180-hoz, (gyári 155kmh@5000rpm).
Szóval ezek az értékek nagy valószinüséggel csak erös lejtön sikerülhetnek.
Én is kimértem már 120-nál, stopperrel. Pontos volt, tényleg 30 mp alatt ment egy km-t. A tempót sikerült tartanom, hajnali 6kor az M5-ön. Nekem lineárisan változik a sebesség a fordulatszám függvényében: 60-nál 2000, 90-nél 3000, 120-nál 4000 és 150-nél is 5000 volt. 6000-t még tud pörögni, akkor ezek szerint ideális körülmények között kiviszi nekem is a 180-at? Kipróbálni nem akarom még, mert kicsit új még, meg virsligumis.:-) Üres autóra értem, 1.0. A könyv fele terheléssel ír neki 155-öt. Ez így reális.